Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VVB: welke auto?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Qua TCO zou een tesla model S op de firma niet meer kosten dan een deftige A6 dacht ik. Maar ik kan me vergissen.
k geloof niet in TCO en al zeker niet bij een Tesla. TCO kan misschien een goede richtlijn zijn maar juist is het allerminst en kan maar eerst bij het einde van zijn loopbaan juist zijn. Onder de streep wil ik het bedrag zien na die periode.
Het blijft natuurlijk wel zo dat je brandstof wegvalt maar het opladen is niet altijd & overal gratis. Denk dat, wanneer je op je eigenzaak zonnepanelen hebt en je op/bij je standplaats op straat "gratis" kan bij/opladen je wel een financieel voordeel zal doen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk denk dat een Tesla op TX-platen vaak de autonomie-limiet zou kunnen bereiken, en dus afhankelijk zou zijn van de lokale (beschikbare) laadpalen.
Niet erg geruststellend voor de upper-class klienteel...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
- Likes 1
Comment
-
Lexus kan hier als buitenbeetje misschien ook wel de vergelijking doorstaan. De nieuwe Lexus ES 300h is in vele opzichten een ideale limousine voor een VVB:
Voordelen:
- exclusief imago: een Lexus zie je niet op elke hoek van de straat, in tegenstelling tot de Duitse 3
- luxueuze berline, perfect vergelijkbaar qua standing met een E-klasse, 5 reeks of A6
- veel binnenruimte, vooral enorme beenruimte voor achterpassagiers
- perfecte interieurafwerking
- hoge uitrustingsgraad, veel betere verhouding prijs/uitrusting dan de Duitse 3
- legendarisch hoge betrouwbaarheid
- dankzij lage CO2 (100 tot 106 g/km volgens NEDC 2.0) heeft de ES de laagste belasting op VAA in zijn segment, hoge fiscale aftrekbaarheid van 90%
- gemiddeld verbruik vergelijkbaar met een diesel, maar zonder de nadelen ervan (properder, mag ik elke stad binnen, kost minder aan de pomp)
- lage TCO, niet enkel door het lage verbruik en dito taksen, maar ook qua onderhoud:
- minder slijtagegevoelige onderdelen (vb. geen koppeling, geen versnellingsbak,...) dan een klassieke benzine of dieselconcurrent
- remblokjes zien veel minder af omdat er ook op de elektromotor wordt geremd
- aangedreven banden (voorwielaandrijving) gaan langer mee (hybride batterij onder de achterbank zorgt voor ideale gewichtsverdeling)
- zelfopladende hybride, dus geen geknoei met laadkabels, geen stekker nodig
Kunnen eventueel als minpunten aanzien worden:
- onderhoud nodig om de 15.000 km
- garantie 3 jaar 100.000 km (wordt vaak door de retailer verlengd naar 5 jaar en 150.000 km) is redelijk beperkt qua kilometers (maar door de hoge betrouwbaarheid is er dan ook weinig risico)
- geen neerklapbare achterbank beschikbaar (enkel skiluik)
- geen trekhaak mogelijk
- beperkter aantal servicepunten in vergelijking met concurrentie (9 retailers + 7 extra service centers)
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOeps... ik had het inderdaad over de TL’s die vaak heel lange afstanden op een dag rijden, bv naar vlieghaven in buurlanden.
Heen en weer naar Parijs bv zal niet kunnen zonder bij te laden
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Ik denk dat wielscheel, scheel heeft gekeken en dit in het verkeerde topic heeft gepost.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Alles kan tegenwoordig, vandaag een Brusselse "ZOE"-taxi gezien richting Antwerpse ring.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEr rijden al best wat elektrische taxi’s rond. Nissan leaf (in gent), tesla’s (vooral in nederland). Het is een model dat best wel kan werken, taxi’s rijden elke dag maar doen zelden echt lange afstanden.
Elektrische voertuigen voor T-X-gebruik lijkt me zeker kunnen maar met een ZOE jongens!...Vraag me dan ook af, of die prijzen zoveel verschillen voor het taxigebruik met een ZOE als met een TESLA-S bvb. Zou in principe niet kunnen/mogen want die tarieven worden per gemeente/stad/regio vastgelegd.
Wat TS wil beginnen (met T-L-plaat) zou ik toch zeker geen elektrisch voertuig overwegen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Haha nee nee, heb volgende week afspraak bij de Mercedes garage. Inschrijving gaat pas gebeuren in 2019 want anders moet je de belasting voor 2018 ook nog betalen... Dus de aanvraag eind december versturen. Nu rustig aan het kijken en het topic volgen. Zo nen Tesla is in aankoop te duur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenKunt ge hem niet op taxi platen zetten?
Daarstraks kwam hier door de straat nen dikke S-klasse AMG door met een T nummerplaat, zonder verdere kenmerken van een taxi en een rokende voormalige inwoner van noord-afrika achter het stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Grego Bekijk BerichtenIk ga ook eens naar de nieuwe BMW 5 reeks kijken. Ik vind die persoonlijk mooier dan de e-klasse maar die is dan weer langs de binnenkant luxueuzer voor het cliënteel.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Waarom zou hij dat doen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Kunt ge dan niet allerlei regeltjes weer omzeilen dan?
Comment
Comment