Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Aygo ruiten passagiers achteraan heel veel condens binnen altijd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota Aygo ruiten passagiers achteraan heel veel condens binnen altijd

Hallo, ik heb sinds een 1,5jaar een Toyota Aygo. Heel tevreden tot nu toe. Enkel bij veel luchtvochtigheid is er het probleem van aangeslagen ruiten binnen in de wagen.
    De voorruit, maar ook en vooral de beide raampjes aan de zijkanten achteraan zijn dan enorm aangeslagen en vol condens.
    Die achterraampjes kan je op een kier zetten, en met een hendeltje dichtdoen. Ik veronderstel dat dit niet goed afsluit echter bij dit mechanisme.
    Zijn er nog mensen die dit probleem hebben of herkennen?
    En wat kan hieraan gedaan worden?
    De zichtbaarheid is echt wel moeilijk door voorruit bij elke regenbui of luchtvochtigheid. Even vegen helpt niet.

PS een zakje met vocht absorbeerder helpt niet, heb het al geprobeerd

Merci voor de feedback!

Heb je een airco?
    Gebruik je die?
    En als je een hebt, en gebruikt? Wanneer is de interieurfilter voor het laatst vervangen?

Zitten de luchtaanvoeren onder je motorkap niet vol met prut/bladeren ?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Van welk jaar is hij? De oudere modellen hebben last van waterinsijpeling. Kijk eens onder vloerplaat van je koffer. daar waar de reserveband zit, kan zijn dat die bak vochtig is.

Comment

9 van de 10 ergens waterlekkage. Check al je vloermatten en inderdaad ook achter in de kofferbak bij het reservewiel
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten
          Die achterraampjes kan je op een kier zetten, en met een hendeltje dichtdoen.
          mogelijks zijn die de oorzaak en sijpelt er water binnen langs de naden tussen carosserie en de ruitrubbers

Comment

Dat model is gekend voor waterlekken in de kofferruimte en onder de voorzetels. Oorzaak is foute dichtingsrubbers.
            Het internet staat vol meldingen van deze aard.
            Ofwel kan het zijn dat de airo niet gebruikt wordt, dan wordt de lucht niet gedroogd.

Comment

hier 'tzelfde probleem, water in de koffer... is al een paar keer gemeld in garage maar ze krijgen het ni opgelost
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                hier 'tzelfde probleem, water in de koffer... is al een paar keer gemeld in garage maar ze krijgen het ni opgelost
                Ik heb vorig jaar een tweedehands Aygo (van 2008 ) voor de dochter gekocht. Ook water in de koffer. Ik heb dan de kofferbekleding gedemonteerd, in de koffer gaan zitten en de auto met water laten besproeien. Bij onze Aygo liep het water binnen langs de bovenste koffer rubberstopjes (L en R). Ik heb die gedemonteerd en de gaten dicht geplakt. Niks water insijpeling meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik heb vorig jaar een tweedehands Aygo (van 2008 ) voor de dochter gekocht. Ook water in de koffer. Ik heb dan de kofferbekleding gedemonteerd, in de koffer gaan zitten en de auto met water laten besproeien. Bij onze Aygo liep het water binnen langs de bovenste koffer rubberstopjes (L en R). Ik heb die gedemonteerd en de gaten dicht geplakt. Niks water insijpeling meer.

aha, thnx voor de tip, zondag eens naar kijken
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Hallo
                    Bedankt allemaal voor de reacties. Hij is van 2011. Airco heb ik niet.
                    De interieurfilter, is dat zelfde als luchtfilter? Die werd nl 2 mnd geleden vervangen.

Als het probleem (ook) a die raampjes zit, ik weet niet of dat goed genoeg kan oplossen dan met een extra rubberen dichting.

Ik zal de rest eens checken obnder de vloermatten en in de kofferruimte.

Maar, als ik het goed begrijp, is er niet veel aan te doen dus? Een soort structurele productiefout?

En dat is voldoende om dat soort aangeslagen ruiten te krijgen?
                    Zelfs zand ligt er soms in. :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten
                      Hallo
                      Bedankt allemaal voor de reacties. Hij is van 2011. Airco heb ik niet.
                      De interieurfilter, is dat zelfde als luchtfilter? Die werd nl 2 mnd geleden vervangen.

Als het probleem (ook) a die raampjes zit, ik weet niet of dat goed genoeg kan oplossen dan met een extra rubberen dichting.

Ik zal de rest eens checken obnder de vloermatten en in de kofferruimte.

Maar, als ik het goed begrijp, is er niet veel aan te doen dus? Een soort structurele productiefout?

En dat is voldoende om dat soort aangeslagen ruiten te krijgen?
                      Zelfs zand ligt er soms in. :/
                      Zoals ik al wist te zeggen:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Is heel eenvoudig zelf te doen. Ik zeg niet dat het DAT is, maar er is wel een kans dat het dat is. Kan ook langs het derde remlicht komen of langs de dakantenne. Ze weten ervan bij Toyota en je kan het bij hen ook laten afkitten. Maar dat gaat u dan wel wat centen kosten.

Comment

Hartelijk dank. Ik zal er eens zelf proberen iets aan te doen eerst. Groetjes

Comment

Working...
                        X