Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groot-onderhoud waanzinnig factuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • groot-onderhoud waanzinnig factuur?

    wat een reacties...

    wie heeft het over een probleem hebben en wat heeft iemand aan een uitspraak als; koop het zelf online en ga het zelf doen'. De gemiddelde leeftijd ligt waarschijnlijk nog in de pubertijd.

    Bedankt voor jullie waardevolle tijd en moeite!
    Last edited by ; 07/12/2018, 14:54.

  • #2
    Ze werken met vooropgestelde prijzen en eenheden per zaak die ze doen. Valt nog mee uw factuur. Die van mijne Tiguan ziten telkens net niet aan €1000.

    Dat die onderdelen op een ander goedkoper zijn, is logisch. Er wordt ook een marge genomen op materialen. Voor niets gaat de zon op.

    Comment


    • #3
      Ik hou mijn hart al vast als de mijne bij VW binnen moet

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        700€.... betalen er hier met de glimlach voor een klein onderhoud. En dan blijven ze dat goedkoop vinden.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Ik hou mijn hart al vast als de mijne bij VW binnen moet

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
          Hangt er allemaal een beetje vanaf. Op het werk kreeg ik op 60000km het factuur te zien met de melding dat het precies wel wat hoog was. Zelfs meer dan het dubbele als bij mijn citroëns. Maar heb hen even de aandacht erop moeten vestigen dat die citroëns allemaal op 15000km binnen moesten en de Tiguan op 30000km. En toen bleek het ineens allemaal wel mee te vallen. De facturen van de DS5 die op 30000km binnen gaat, zitten ook in de buurt van de €600 à €700, naast alle mankementen die nu allemaal buiten garantie dienen gerepareerd te worden. En dat zijn er enorm veel.

          Die op 30000km valt mee, want dan moet er niets speciaals gebeuren, maar op 60000 komt er dan die €240 bij voor de spoeling van de DSG als ge DSG hebt. Op 90000km moesten bij mij voorste en achterste remblokken vervangen worden. Iets dat bij de citroëns door de dealer elke 45000km werd gedaan. Maar dat was dan ook volgens mij boerenbedrog, want als ze bij VW 90000km mee gaan, zal dat bij Citroën ook wel zo zijn.

          Dus in principe moet men altijd appelen met appelen vergelijken.

          In geval van de TS vind ik het vreemd. Hij gaat naar de garage en vindt het veel geld. Daarna gaat hij thuis kijken wat die stukken kosten en gaat dan de garagist zijn rekening maken. Zo werkt het niet. Die zijn personeel werkt niet voor niets, zijn gebouwen betalen zichzelf niet af, ... .
          Ne maat van mij was een paar weken terug op FB aant afgeven over een shimano casette. Had er €120 voor betaald en toen hij thuis kwam, bleek dat die in alle online shops rond de €75 kostte. Hij was persé daar gegaan omdat die man ecocheques aannam. Dan gaat hij daarna die man zitten confronteren met dit geval waardoor er wel wat woordenwisselingen ontstaan. Nu, online kunt ge alles goedkoper kopen. Best dat ge eerst op internet kijkt, en daarna koopt

          Als TS er een probleem mee heeft, kan hij voortaan gewoon alles zelf online bestellen en het gehele onderhouden/reparaties zelf doen. Dat zal het goedkoopste zijn.

          Comment


          • #6
            Voor een lease-wagen, geen probleem. Maar als eigen bezit zou ik toch nooit mijn wagen laten onderhouden met zo'n lang interval van 30000km / 2jaar.

            Comment


            • #7
              Tuurlijk is er een verschil in prijs tussen wat je garagist aanrekent en het internet...
              De onderdelen die hij monteert vallen niet uit de lucht, hij moet ze gaan halen bij een grossist. Terwijl hij daarmee bezig is gaat de tijd door...
              En de grossist die zijn geld in zijn stock steekt moet ook leven.
              Dat alles maakt dat het verschil tussen een garagist achter de hoek en een concessie minder groot uitvalt dan oorspronkelijk gedacht.
              Zonder het te hebben over de waarborg, de scholing en het technisch apparatuur.
              In een concessie weet men ook wat er betaald zal moeten worden op het ogenblik dat de wagen binnen gaat, niet achteraf...
              Last edited by guyugy; 07/12/2018, 14:51.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Voor een lease-wagen, geen probleem. Maar als eigen bezit zou ik toch nooit mijn wagen laten onderhouden met zo'n lang interval van 30000km / 2jaar.
                Klopt. Een collega van mij moet om de 25000km met zijne Talisman, dacht ik. Maar die doet er maar 15000km/jaar en die gaat tussen de 15000 en 20000km op onderhoud. Ik doe 450000 à 48000km/jaar en dus gaat die minstens 1 x per jaar op onderhoud.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Voor een lease-wagen, geen probleem. Maar als eigen bezit zou ik toch nooit mijn wagen laten onderhouden met zo'n lang interval van 30000km / 2jaar.
                  Why not ? Als de aanbeveling 30.000km/2jaar is, is dat een teken dat de olie wel 2 jaar er in mag staan tenzij de kms hoger zijn dan 30.000. Zelfs na de eerste 30.000 km worden naast olieverversing enkel visuele verificaties uitgevoerd en worden een paar filters vervangen. Eerste ernstige werkzaamheden beginnen bij 60.000 kms

                  Comment


                  • #10
                    voor mij als particulier is dat net een dik positief punt, pas alle 2 jaar moeten gaan ik maak mij daar allemaal geen zorgen in, en ik deed dat ook al met auto's die ik minder gebruikte (kan in mijn ogen ook geen kwaad)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                      Why not ? Als de aanbeveling 30.000km/2jaar is, is dat een teken dat de olie wel 2 jaar er in mag staan tenzij de kms hoger zijn dan 30.000. Zelfs na de eerste 30.000 km worden naast olieverversing enkel visuele verificaties uitgevoerd en worden een paar filters vervangen. Eerste ernstige werkzaamheden beginnen bij 60.000 kms
                      Daarmee ook dat de merken die een lang onderhoudsinterval aanhouden een korte garantie periode aanbieden en omgekeerd?

                      VW verdient er alleen maar aan als er na vier jaar iets sneuvelt.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                        Daarmee ook dat de merken die een lang onderhoudsinterval aanhouden een korte garantie periode aanbieden en omgekeerd?

                        VW verdient er alleen maar aan als er na vier jaar iets sneuvelt.
                        Rare filosofie. Andere merken met meer garantie, zijn vooral de merken die zich een weg banen tussen al dat andere geweld. De premius hebben de luxe om maar 2 jaar garantie te geven, maar zijn er niet bij gebaat dat ze allemaal na 4 jaar kapot gaan. Want als gij ne VW koopt die an 4 jaar kapot gaat en de volgende VW ook na 4 jaar kapot gaat, koopt gij er gene meer en ge spuwt uw gal uit op het internet waardoor andere weer geen VW willen.

                        Dus winnen doen ze daar niet mee.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          voor mij als particulier is dat net een dik positief punt, pas alle 2 jaar moeten gaan ik maak mij daar allemaal geen zorgen in, en ik deed dat ook al met auto's die ik minder gebruikte (kan in mijn ogen ook geen kwaad)
                          Idd! Als je af en toe zelf eens de vloeistoffen en luchtdruk checkt kan dat bij normaal gebruik totaal geen kwaad. Ik houd op het eerste onderhoud na totaal geen rekening met de tijdsinterval enkel met de kilometers. Als privé eigenaar zijn er wel leukere dingen dan van de pot gerukte facturen betalen, bij de grote Duitse 3 toch tenminste.
                          Daarom ga ik al in het buitenland tijdens de garantieperiode, daarna keuze genoeg
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            En ik ben dus de enige die zich nu afvraagt waar de TS naartoe is?

                            Comment


                            • #15
                              nee, net zomin als wat er mis was met uw reactie

                              Comment


                              • #16
                                Tja, ik zie thans toch de merken met een korter onderhoudsinterval vanboven in de betrouwbaarheidsstatistieken belanden.

                                Anyway voor de Mazda 3 was zijn groot onderhoud net geen 300 EUR. Een heel verschil met de a4.

                                Comment


                                • #17
                                  ...en moest er wat vervangen worden dat de betrouwbaarheid verhoogde, phate?
                                  want binnengaan in garage is gewoon kassa, das alles...ik heb nog geen 1 onbetrouwbare auto gehad, alleen dure onderhouden zonder dat er ook maar iets speciaal vervangen werd

                                  als je geen maandagauto hebt, is onderhoud kwasi overbodig, natuurlijk moeten schijven vervangen worden en je remvloeistof om de x jaar, ev adblue bijgevuld...maar olie kan makkelijk 2 jaar mee als je niet het laatste uit je kar perst (bij 15k, niet bij een voyageur die er veel meer doet

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik vond het onderhoud van mijn golf ook niet goedkoop, 300€ voor een paar liter olie en 2 ruitenwisserbladen, voor de rest hebben ze er niks aan gedaan (eerste beurt op 30.000 km).
                                    Langs de andere kant, 1 eurocent per 100 km valt nog mee. Maar ben benieuwd voor het groot onderhoud op 60k km (tegen dan is hij net geen 3 jaar oud waarschijnlijk). DSG spoeling zal dan ook moeten gebeuren.

                                    Comment


                                    • #19
                                      reken maar op minstens 700 met dsg, bij skoda was't 675 geloof ik, zonder verder ook maar iets te vervangen

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Tja, ik zie thans toch de merken met een korter onderhoudsinterval vanboven in de betrouwbaarheidsstatistieken belanden.

                                        Anyway voor de Mazda 3 was zijn groot onderhoud net geen 300 EUR. Een heel verschil met de a4.
                                        Met een A4 zit je rap aan 800, ik heb zoveel niet moeten betalen maar hier naast, bij de buren, is dat dus wel zo.

                                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X