Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groot-onderhoud waanzinnig factuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik hou mn hart ook vast voor volgend onderhoud. Nieuwe banden, remschijven en blokken, distributieriem.. En die onderdelen zijn voor de mijne nu niet bepaald goedkoop..
    Vorig groot onderhoud was €430
    Een wagen kost nu eenmaal geld, heb je dat er niet voor over? Koop een fiets of ga te voet.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

    Comment


    • #22
      en iedereen verdient graag centen, het leven is duur

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

        Daarmee ook dat de merken die een lang onderhoudsinterval aanhouden een korte garantie periode aanbieden en omgekeerd?

        VW verdient er alleen maar aan als er na vier jaar iets sneuvelt.
        Niet alleen VW hoor ! De vier eerste jaren die meestal overeenkomen met een typische leaseperiode gebeurt er meestal niets, onafgezien de kilometrage.
        Dan een beetje sukkelen met zaken die niets te maken hebben met onderhoud, tot ongeveer 80k od 100k kilometers, dan zogoed als niets tot 150k/180k...
        Ik heb het meegemaakt zowel met een A4 als met een Saab, mijn zus met een BMW. Mijn huidige Q5 blijkt ook deze schema te volgen :-(
        Men zou wel geloven dat de merken inderdaad aan geprogrammeerde veroudering doen !
        Last edited by guyugy; 07/12/2018, 19:51.

        Comment


        • #24
          Ik heb een jaar een Hyundai benzine en moet om de 15k op onderhoud. Met 30k per jaar sta ik dus 2x per jaar in de garage. Toch een aanpassing na jaren met bmw’s gereden te hebben die om de 30k moesten. De twee onderhouden bij Hyundai zijn (schat ik) samen net iets goedkoper dan eentje bij bmw.

          Bij Hyundai wel een garantie van 5 jaar uiteraard.
          Last edited by cooper s; 07/12/2018, 20:19.

          Comment


          • #25
            ik zou met mijn kia gerust een jaar durven overslaan

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik zou met mijn kia gerust een jaar durven overslaan
              Met jouw kia, of mijne Hyundai/Kia?

              Comment


              • #27
                in de veronderstellende wijze ik een kia zou hebben zou ik maar om de 2 jaar binnen gaan, das 4 keer gewonnen op een duitser, want daar ben je je garantie kwijt

                Comment


                • #28
                  VW en Audi, onderhoud specialist Hartog.nl, gaf en geeft alleen garantie als je elke 15000 km of 1 jaar onderhoud laat uitvoeren, bij alle Tsi motoren…..anders heb je vanaf 100.000 km +/- 95% kans op problemen….

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    in de veronderstellende wijze ik een kia zou hebben zou ik maar om de 2 jaar binnen gaan, das 4 keer gewonnen op een duitser, want daar ben je je garantie kwijt
                    Maar dan heb je wel geen 4 ringen op je wagen staan.

                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      in de veronderstellende wijze ik een kia zou hebben zou ik maar om de 2 jaar binnen gaan, das 4 keer gewonnen op een duitser, want daar ben je je garantie kwijt
                      Mijn Kia Sportage diesel was ook maar alle 2 jaar of 30000km en 7 jaar garantie.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

                        Maar dan heb je wel geen 4 ringen op je wagen staan.
                        en vooral geen ster

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                          VW en Audi, onderhoud specialist Hartog.nl, gaf en geeft alleen garantie als je elke 15000 km of 1 jaar onderhoud laat uitvoeren, bij alle Tsi motoren…..anders heb je vanaf 100.000 km +/- 95% kans op problemen….

                          http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90
                          Ziet er mij echt wel een heel professioneel bedrijf uit als je al geen telefoons wil opnemen....

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                            VW en Audi, onderhoud specialist Hartog.nl, gaf en geeft alleen garantie als je elke 15000 km of 1 jaar onderhoud laat uitvoeren, bij alle Tsi motoren…..anders heb je vanaf 100.000 km +/- 95% kans op problemen….

                            http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90
                            Bij de eerste generatie 1.4tsi's zeker en vast. Alles na 2014 is bulletproof op de 1.2tsi na.

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

                              Maar dan heb je wel geen 4 ringen op je wagen staan.
                              Het verschil zit ergens ze. Die 4 ringen zijn meer dan dat logo alleen.



                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                in de veronderstellende wijze ik een kia zou hebben zou ik maar om de 2 jaar binnen gaan, das 4 keer gewonnen op een duitser, want daar ben je je garantie kwijt
                                Ah, een vorm van humor je kia-opmerking. We zijn zo traag, wij dutsen met een Koreaan.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Hangt er allemaal een beetje vanaf. Op het werk kreeg ik op 60000km het factuur te zien met de melding dat het precies wel wat hoog was. Zelfs meer dan het dubbele als bij mijn citroëns. Maar heb hen even de aandacht erop moeten vestigen dat die citroëns allemaal op 15000km binnen moesten en de Tiguan op 30000km. En toen bleek het ineens allemaal wel mee te vallen. De facturen van de DS5 die op 30000km binnen gaat, zitten ook in de buurt van de €600 à €700, naast alle mankementen die nu allemaal buiten garantie dienen gerepareerd te worden. En dat zijn er enorm veel.

                                  Die op 30000km valt mee, want dan moet er niets speciaals gebeuren, maar op 60000 komt er dan die €240 bij voor de spoeling van de DSG als ge DSG hebt. Op 90000km moesten bij mij voorste en achterste remblokken vervangen worden. Iets dat bij de citroëns door de dealer elke 45000km werd gedaan. Maar dat was dan ook volgens mij boerenbedrog, want als ze bij VW 90000km mee gaan, zal dat bij Citroën ook wel zo zijn.

                                  Dus in principe moet men altijd appelen met appelen vergelijken.

                                  In geval van de TS vind ik het vreemd. Hij gaat naar de garage en vindt het veel geld. Daarna gaat hij thuis kijken wat die stukken kosten en gaat dan de garagist zijn rekening maken. Zo werkt het niet. Die zijn personeel werkt niet voor niets, zijn gebouwen betalen zichzelf niet af, ... .
                                  Ne maat van mij was een paar weken terug op FB aant afgeven over een shimano casette. Had er €120 voor betaald en toen hij thuis kwam, bleek dat die in alle online shops rond de €75 kostte. Hij was persé daar gegaan omdat die man ecocheques aannam. Dan gaat hij daarna die man zitten confronteren met dit geval waardoor er wel wat woordenwisselingen ontstaan. Nu, online kunt ge alles goedkoper kopen. Best dat ge eerst op internet kijkt, en daarna koopt

                                  Als TS er een probleem mee heeft, kan hij voortaan gewoon alles zelf online bestellen en het gehele onderhouden/reparaties zelf doen. Dat zal het goedkoopste zijn.
                                  straf... mijn 607 moet binnen elke 30.000 km. Is al heel lang zo dat de 2 liters en meer bij PSA om de 30.000 km binnen moeten. Ik ververs elke 20.000 de olie... maar om de 30K is perfect doenbaar omdat die blokken geen drup olie verbruiken.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #37
                                    flappy, ik geef je op een blaadje, moest je een nieuwe 508 bestellen, de forfaits liggen hoger als bij uw 607

                                    Comment


                                    • #38
                                      ik betaal geen forfaits, zo werkt mijn garage niet
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Tja, ik zie thans toch de merken met een korter onderhoudsinterval vanboven in de betrouwbaarheidsstatistieken belanden.

                                        Anyway voor de Mazda 3 was zijn groot onderhoud net geen 300 EUR. Een heel verschil met de a4.

                                        Wat is bij Mazda een groot of klein onderhoud?

                                        Voorgeschreven om de 20k of één keer per jaar.

                                        Het eerste onderhoud, na een jaar en 16k kostte me 175€
                                        Het tweede onderhoud, na 2 jaar en 31k kostte me 250€

                                        groot, klein.. doen ze daar nog aan mee?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik snap niet goed dat je bij kia/hyundai een jaar kan overslaan, want om garantie te behouden moet je je toch aan de voorschriften houden? (bij de dealer en volgens het juiste interval)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X