Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groot-onderhoud waanzinnig factuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • https://www.hln.be/geld/economie/bri...aven~af8b30ef/

    2.7 miljard door een britse multinational, in onze economie, das natuurlijk geen liefdadigheid maar toch

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      https://www.hln.be/geld/economie/bri...aven~af8b30ef/

      2.7 miljard door een britse multinational, in onze economie, das natuurlijk geen liefdadigheid maar toch
      Zolang de Brexit doorgaat....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        https://www.hln.be/geld/economie/bri...aven~af8b30ef/

        2.7 miljard door een britse multinational, in onze economie, das natuurlijk geen liefdadigheid maar toch
        Zou me verbazen mocht dit doorgaan. Zeker op rechteroever. Zitten nu ook al op linkeroever.
        Zou wel gemakkelijk voor u zijn, dichter bij huis en hoef je de stad niet meer door. Een EV-voertuig dringt zich op dan.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • ben trouw als een hond

          heb er alleszins goede hoop op, ineos zou dat niet nog eens herbevestigen alshet niet iets of wat zekerheid heeft

          dit buitenlands miljard is alleszins al gestart

          https://www.tijd.be/ondernemen/chemi.../10056317.html

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

            En dan doe je er toch nog zelf aan mee ?
            ieder zijn mening!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            Comment


            • ik ben in eerste instantie klant bij de handelaar,niet bij grote concerns,ok ze creeeren jobs maar alleen omdat ze er zelf voordelen in zien niet om ons een plezier te doen voorbeelden zat

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                ieder zijn mening!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                geen probleem, daar dient het hier voor

                Comment


                • Ja, ik snap ook niet waarom je blindelings alles perse "belgisch" en "lokaal" moet doen.

                  Pas op, er zijn ook veel mogelijke redenen waarom ik er zelf soms fan van ben, of zeker de redenering kan volgen. Tis ook niet alleen "de economie", maar "de ecologie", die er baat bij heeft. Als je bv. let op seizoensgebonden fruit/groenten van hier, dan heeft ook het milieu er baat bij. En daar heb ik wel respect voor als je daar op let. De meeste mensen hebben ergens goesting in, en kopen dat dan, maakt niet uit van waar het komt.

                  Aan de andere kant, voor lokale (belgische) handelaars/geen grote concerns : Er moet ook wel EEN voordeel aan zijn en geen TE groot nadeel.

                  Het begint al bij "het gemak". Ff naar de colruyt gaan voor uw inkopen of naar EN de fruitboer EN de bakker EN de slager EN ... catch my drift? Dan ben je al snel ENORM veel tijd kwijt om overal alles te gaan halen.

                  Daarnaast de prijs. Ik vind het niet erg om "iets" meer te betalen voor in een lokale winkel te kopen ipv bij een grote concern/online. Maar bij sommige producten is het prijsverschil wel eens BELACHELIJK groot. In die ICT zie je dat wel eens. Een grafische kaart die OOIT 300 euro kostte, kost bij de lokale handelaar nog altijd 300 euro. Terwijl je deze online ondertussen al vanaf 150 euro vindt.

                  Als lokale handelaar moet je gewoon weten waar je op in moet zetten en moet je gewoon zien dat je zelf weet waar je mee bezig bent EN een goede service bieden. Kijk naar hoeveel speciaalzaken hier in België super draaien bv. Je moet een MEERWAARDE bieden voor mensen tov. de grote concern. Een persoonlijke service-gerichte aanpak kan dat bv. zijn. Of een speciale toets, geen massaproductie, bij iets anders. Enz. enz.

                  Ik vind het ergens nobel als je zoveel mogelijk lokaal en kleinere handelaars probeert te steunen. Maar ik vind ook inderdaad wel, dat dit zeker niet blindelings moet gebeuren.

                  Comment


                  • 15 jaar na mijn eerste flatscreen, ben ik stillekes aan het uitzien voor een nieuwe, al vind ik het enorm moeilijk om iets te vervangen dat nog werkt
                    maar sinds er in het huis aan zee een megading staat - van den aldi - wil ik ook zo een oversized tv

                    ik ga bij de lokale dealer gaan, maar wel vragen of hij de steunen wil komen boren, dat hij daarvoor 70 per uur rekent maakt mij niet uit maar ik hoop wel dat hij het wil doen en dat alles geinstalleerd staat

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                      kijk maar eens op de parkings net over de grens.....................
                      webshops .be.........verzendadres........... kheb geen tekeninkskes nodig
                      zelfs nederlanders die hier bij ons wonen rijden nog liever 20 km over de grens dan in de plaatselijke winkel.
                      sorry maar ik vind dat triest.
                      Ik begrijp je standpunt. Maar, uiteindelijk moet iedereen gaan werken voor z'n centen. En zeker wanneer het veel scheelt in centen, dan zou je wel gek zijn om het bij een plaatselijke handelaar te kopen. Zeker als het dingen zijn die amper of geen naservice nodig hebben. Ik koop veel dingen online in China. Simpelweg omdat het soms belachelijk veel scheelt met prijzen hier. Ik kwam onlangs een onderdeel van een fiets tegen op een Belgische webshop, kostte 75 euro bij die shop. Rechtstreekse bestelling in China voor identiek hetzelfde onderdeel betaalde ik 18 euro, incl. verzending. Dat het deontologisch allemaal niet zo correct is, weet ik. Maar het viervoudige gaan betalen om de plaatselijke economie te gaan steunen vind ik er toch net iets over. Dit is trouwens eigen aan de vrije markteconomie, het liberalisme en het kapitalisme. Deze 'misbruiken' kunnen enkel gestopt worden als overheden daar maatregelen tegen nemen. De gewone consument kan je in deze materie eigenlijk niets kwalijk nemen.

                      Comment


                      • en over die nederlanders, mijn mening andre...die kopen hun voeding veel liever in be want hun slagers en bakkers trekken daar op niets, de spullen van't kruidvat kopen ze bij hen, ik ook
                        in onze grensfrituren hoor je ook opvallend veel vraag naar zoete mayo en frietje oorlog

                        Comment


                        • Om terug on topic te komen.

                          Ik doe mijn onderhoud ook bij een officiële MB dealer in Polen omdat de service er gewoon beter is en de prijs minstens 30% lager dan hier. En dan is het daar nog veel geld maar hier word je gewoon bestolen bij die stealers.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Ontopic:
                            Ben ook benieuwd voor volgende week, dan doe ik mijn Golf 7R binnen bij de onafhankelijke dealer, groot onderhoud (olie, filters, dsg, haldex) schat toch ook iets van 1000€ te moeten betalen, doen we met de glimlach
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • De Hyundai i10 van mijn vriendin gaat woensdag op jaarlijks onderhoud. Veel goedkoper dan met een atmosferische 1.0 gaat het niet worden. Veel trager ook niet . Ik zal het bedrag van de factuur hier posten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ge moest eens weten...
                                ja, als dat niet al te opvallende dingen zijn (iets grotere remschijven, 1600 ipv 1400) etc dan kan dat best lukken, maar als je grotere aanpassingen gaat doen die opvallen dan ga je het toch mogen vergeten denk ik

                                Comment


                                • Ik zet geen voet meer binnen bij een dealer. Een onafhankelijke BMW specialist doet beter werk, je mag nog eens iets vragen, wat kijken, service is persoonlijk, je kan er advies op maat krijgen. Prijs is ook beter.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Ik zet geen voet meer binnen bij een dealer. Een onafhankelijke BMW specialist doet beter werk, je mag nog eens iets vragen, wat kijken, service is persoonlijk, je kan er advies op maat krijgen. Prijs is ook beter.
                                    That's the spirit! Idem hier, toch zeker niet bij de 'premioem' stealers waar ze denken dat de nulmeridiaan door hun reet loopt
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • En om het on topic te houden, ik moet in februari op onderhoud met de Megane GT, ben ook benieuwd wat dat gaat kosten.
                                      Het eerste onderhoud vorig jaar was spotgoedkoop, maar nu gaan ze veel meer doen, dus de prijs zal wel oplopen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Pff is het al?

                                        De M5 zit binnen voor het vernieuwen van de hele onderkant

                                        De M3 moet in februari binnen voor groot onderhoud

                                        De F10 moet in maart binnen voor klein onderhoud.

                                        ik hou jullie,op de hoogte van de prijs


                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                          ja, als dat niet al te opvallende dingen zijn (iets grotere remschijven, 1600 ipv 1400) etc dan kan dat best lukken, maar als je grotere aanpassingen gaat doen die opvallen dan ga je het toch mogen vergeten denk ik
                                          de simpelste van allemaal: chiptuning

                                          als dat niet genoeg is: internals, tot en met interne wijziging van turbo. als turbo niet meer goed is: swap met groter exemplaar, water-methanol injectie, enzovoort enzovoort.
                                          Wie er wat vanaf kent, kan serieus aan het vermogen vijzen zonder dat ene vd keuring het maar doorheeft.
                                          Mag het? Natuurlijk niet. Maar zolang de controle zo goed als onbestaande is, doet men het toch.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X