Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groot-onderhoud waanzinnig factuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn Golf 7R vandaag gaan afhalen na een groot onderhoud--->1044€
    Motorolie
    Bougies
    Pano dak smering
    Remvloeistof
    Dsg olie plus filters
    Haldex olie
    Pollenfilter
    En nog wat prulletjes
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • ben je wel zeker dat er geen nieuwe motor inzit

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
        Mijn Golf 7R vandaag gaan afhalen na een groot onderhoud--->1044€
        Motorolie
        Bougies
        Pano dak smering
        Remvloeistof
        Dsg olie plus filters
        Haldex olie
        Pollenfilter
        En nog wat prulletjes
        Die zijn daar een week mee bezig geweest?

        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

        Comment


        • Toch 293€ enkel voor de uren. Dsg en haldex olie is ook niet goedkoop blijkbaar. 167 voor de dsg en 45 voor 1L haldex olie.
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Dat is een pak minder als de mjne die bijna steeds tegen de €1000 zit Meer dan zit er wel meestal nig spoeling dsg of nieuwe remmen bij. Maar dan nog.
            Geen DSG, maar controle van de remmen, smering van de scharnieren (deuren) enzo wel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

              Geen DSG, maar controle van de remmen, smering van de scharnieren (deuren) enzo wel.
              Ik heb nog maar 2 x van de 3x het factuur gezien. Onderhoud op 30000km destijds heb ik nooit gezien daar ze het opstuurden. 2de keer kreeg ik factuur te zien omdat die hoog was en moest ik het eens controleren. Daar zat die spoeling bij en ze belden toen ook voor de ruitenwissers te vervangen, maar voor €70 excl. BTW ga ik wel int vervolg er zelf halen en vervangen. En smering pano dak zat er ook in ivm die rammel, maar daar hebben ze dan creditnota voor gestuurd.

              De laatste keer op 90000km kreeg ik gewoon het factuur mee en kon ik het zien. Zowizo remblokken voor- en achter zaten erbij en niet zo erg goedkoop. Maar als mijne baas zijn facturen van de Q8 gaat zien, zal die van mij wel verbleken

              Comment


              • Q8 is het wel waard, dikke Audi suv's

                Den Tiguan is nog maar 3 jaar en 40.000km. Buiten wat extra peper hebben ze daar geen kosten aan gedaan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Q8 is het wel waard, dikke Audi suv's

                  Den Tiguan is nog maar 3 jaar en 40.000km. Buiten wat extra peper hebben ze daar geen kosten aan gedaan.
                  Awel, daar waar de baas na een testrit met de Q7 e-tron destijds zei dat hij echt spijt had dat hij ooit de X5 plu-in had gekocht, is het nu een beetje anders met de Q8. Zalige wagen om mee te rijden, maar qua navigatie en interactie via smartphone was BMW toch een pak beter, zegt hij nu.
                  Hij is het gewoon om zijn volgende klant in de iPhone in te geven en als ge dan vertrekt, staat dat meteen goed. Bij BMW werkte dat perfect, bij de Q8 komt dat soms pas in zijne gps binnen als hij al bij de klant is De Tiguan heeft ook zo een systeem, maar heb het eigenlijk nog niet echt bekeken hoe het werkt.

                  Comment


                  • Probleem bij BMW is dat ze Android gebruikers in de kou laten staan en enkel met IOS werken.
                    Vag werkt met beiden, Apple carplay en Android auto. Ik heb geen ervaring met BMW en IOS, bij VAG is het gewoon u gsm inpluggen en Android Auto laten opstarten. Ik doe niet anders en mag niet klagen eerlijk gezegd.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Probleem bij BMW is dat ze Android gebruikers in de kou laten staan en enkel met IOS werken.
                      Vag werkt met beiden, Apple carplay en Android auto. Ik heb geen ervaring met BMW en IOS, bij VAG is het gewoon u gsm inpluggen en Android Auto laten opstarten. Ik doe niet anders en mag niet klagen eerlijk gezegd.
                      Ik plug die sinds kort altijd in voor de batterij op te laten en spotify te beluisteren. Voor de rest niet. Trouwens, ze hebben ook nog MirrorLink bij VAG hé voor de microsoft users

                      Maar de interactieve zaken met de app's op de smartphone heb ik mij niet erg in verdiept. Heb zo een 3-tal apps op de iphone waarbij Media Control, Car-Net en MyVolkswagen. Waarbij die 2de een routeplanner is, vermoed ik
                      Ben al een jaar aant zeggen dat ik de navigatie eens moet updaten, maar geraak er niet aan

                      Comment


                      • Waze he man, beter is er niet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Waze he man, beter is er niet.
                          De meningen zijn daarin verschillend, maar dat wist ge al hé . Ik vind het brol en desondanks ik het niet gebruik, heb ik er 2 tot 3 x per week last van.

                          Om u een mooi voorbeeld te geven. Waze stuurt de mensen allemaal via binnenwegen om de file naar de Brusselse ring te vermijden, waardoor men ondertussen op de ring sneller is. Waze heeft het precies nog niet door Daarnaast vind ik het een zeer lelijke interface die dan alleen maar in het midden van mijn dashboard staat en niet tussen mijn klokken. Dat vond ik nu net het pluspunt van die AID en wilde dat dus ook absoluut er voor hebben.

                          Maar ik moet hem gewoon eens updaten ivm nieuwe wegen.

                          Thans vorige week nog met ne schilder uit Oost-Vlaanderen staan praten die al 9 jaar voor de KUL werkt en dus continu naar Leuven moest. Waren er ook over bezig en die hadden ze allemaal waze aanbevolen en was er eveneens niet over te spreken. Waze stuurde hem continu via wegen waar hij ook stil stond, waar hij zelf beter wist hoe hij moest rijden om dat te vermijden

                          Alles heeft zijn voor- en nadelen.

                          Comment

                          Working...
                          X