Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geur van LPG in auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geur van LPG in auto?

Goede avond

Ik rij nu even rond met een auto op LPG, en merkte op dat er soms een soort doffe lucht de auto binnenkomt.
    Ik ken weinig van auto's en heb nog nooit eerder met LPG temaken gehad, dus dacht ik er weinig van.
    Ik heb nog maar één keer moeten tanken, en het ruikt ook absoluut niet naar de geur die daar vrijkomt.

Iemand meldde me dat het naar gas ruikt, en toen ik gisteren de vloeistof voor de ruitewissers wou bijvullen, merkte ik op dat, waar de verdamper van de LPG zit (Prins), exact dezelfde lucht vandaan komt. Het is geen hevige geur alsof je gasfornuis aanstaat, je moet je neus er bijna insteken, maar het komt de auto binnen als de verwarming en ventilatie e.d. aanstaat.

Online lees ik van de één dat je niets mag ruiken, van de ander lees ik dat elke auto op LPG wel een beetje 'ruikt'. Is dit normaal?

Aan de uitlaat ruik je helemaal niets van gas. Daar ruikt het naar een moderne benzineauto die koud start, en ook op benzine ruikt hij hetzelfde. Niet de geur dus van een oude benzine zonder katalysator, maar gewoon een typisch 'benzineluchtje' (ook op lpg).

Hopend dat ik niet vergast wordt,

Alvast bedankt!

Rij er eventjes mee tot bij een erkend LPG installateur en laat de installatie eens checken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Rij er eventjes mee tot bij een erkend LPG installateur en laat de installatie eens checken.
      Dank u. Kent u of iemand anders ook een goede en betrouwbare installateur voor Prins?
      Ik heb nl. al opgemerkt dat in die lijst installateurs voorkomen die niet meer bestaan of die gekoppeld zijn aan een garage die niet werken aan een andere installatie...

Comment

Zou het niet makkelijker zijn als je zou vermelden in welke regio je +/- woont ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
          Zou het niet makkelijker zijn als je zou vermelden in welke regio je +/- woont ?
          Mijn excuses, ik dacht dat ik dit in mijn profiel had aangegeven.
          Regio Brussel, maar eigenlijk mag het eender waar zijn. Liever iets verder gaan voor een degelijke kwaliteit en eerlijke mensen.
          Had al goeie recenties van die in Tienen gelezen, maar blijkt vooral in BRC te doen (onze zijn Prinsinstallaties).

Geur komt gewoon van verdamper, en heb het ook al bij andere wagens opgemerkt. Maar omdat sommige zeiden dat je van lpg rijden niets mag merken of ruiken, vroeg ik het toch even na.

Comment

Working...
          X