Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?

    Vandaag in de krant: https://www.hln.be/auto/-autorijden-...nten~a8f56126/



  • #2
    nogmaals ,
    niet iedereen heeft behoefte aan dure tesla audi of bmw.
    er zijn ook nog een heleboel mensen die hun auto volledig uit eigen zak moeten betalen
    betaalbaar electrisch ,maak er werk van voor de chinezen het doen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
      nogmaals ,
      niet iedereen heeft behoefte aan dure tesla audi of bmw.
      er zijn ook nog een heleboel mensen die hun auto volledig uit eigen zak moeten betalen
      betaalbaar electrisch ,maak er werk van voor de chinezen het doen.
      Niet iedereen heeft er behoefte aan, inderdaad, maar sommigen hebben het wel nodig. Of gaat ge met een gezin met 3 kinderen dan 2 Zoë's kopen en zien dat ge telkens een 2de chauffeur hebt? We hebben vandaag toevallig in zo een Zoë gezeten met 4 volwassenen. Maar met ons 2 achterin waren we blij dat het maar voor 2 minuten was.

      Comment


      • #4
        voor 3 kinderen heb ik heus geen twee zoe's nodig,tis maar waar je tevreden mee bent,
        sommigen zijn dat helaas nooit,en leven boven hun stand.
        mij intreseert dat uiterlijke vertoon niet,en ga er dus ook geen gekke dingen voor doen.
        nogmaals,ieder zijn mening

        Comment


        • #5
          Staat in HLN, en de boodschap komt van ACEA.

          HLN staat niet direct bekend voor kritische artikels, eerder voor dikke koppen waarop dan petjesvolk wat kan op reageren op facebook tegen al die dikkoppen, rijken en grote bedrijven, niet direct gehinderd door enige kennis van zaken.

          ACEA is de Europese autoindustrie. Die staan achter op gebied van electrische auto's, en dus proberen ze de politici en de bevolking wat schrik aan te jagen.
          Hyundai slaagt er in voor 35k een redelijk goede electrische auto op de markt te zetten. (Kona, iOnic). En VW heeft gesproken over een middenklasser electrisch voor 20k€.
          Ze proberen gewoon tijd te kopen, want ze geraken er niet op tijd mee klaar?

          Is dat totaal onbetaalbaar? Denk het niet hé.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            En VW heeft gesproken over een middenklasser electrisch voor 20k€.
            2de hands waarschijnlijk

            Comment


            • #7


              zal betaalbaar zijn, maar de meeste mensen zullen er natuurlijk niet willen in gezien worden ....

              Comment


              • #8
                Stop allemaal al eens met het SUV rijden, daar kan je al 0,5 tot 1 liter mee winnen
                VW Passat diesel 150pk, manueel, 2017: min: 3,97, avg: 5,94, max: 7,07
                VW Tiguan diesel, 150pk manueel, 2017: min: 4,44, avg: 6,64, max: 10,16

                1 liter meer verbruik op 6 liter is reeds 16%!
                Dus zo onhaalbaar is die 30% vermindering op 12 jaar tijd echt niet hoor.

                Trouwens, die 30% is ook zo'n klucht. De Duitsers zijn daar ook weeral aan het sjoemelen gegaan door hun wagens nu meer te laten verbruiken, zodat de 30% besparing in 2030 gemakkelijker haalbaar moet zijn.
                In China is men wel wat harder: gemiddeld per merk in 2020: 5 liter, in 2025: 4 liter!
                Dit is ook wel een interessant artikel in dit verband: https://www.autointernationaal.nl/20...pijpen-dansen/
                Vooral het gebrek aan metalen om de batterijen te maken gaat de Europese fabrikanten kopzorgen geven en voordeel geven aan de Chinese.

                Uiterlijk 2020 willen de Chinese autofabrikanten de thuismarkten van Fiat, PSA en Volkswagen aanvallen met emissievrije modellen die naar verwachting maximaal 15.000 euro gaan kosten.
                Last edited by Chris_147; 13/12/2018, 15:09.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                  voor 3 kinderen heb ik heus geen twee zoe's nodig,tis maar waar je tevreden mee bent,
                  sommigen zijn dat helaas nooit,en leven boven hun stand.
                  mij intreseert dat uiterlijke vertoon niet,en ga er dus ook geen gekke dingen voor doen.
                  nogmaals,ieder zijn mening
                  Awel, in ne Zoë krijgt ge 3 peuters, maar met 3 kleuters wordt het al zeer moeilijk. Dan zwijgen we nog maar over tieners

                  Hetgeen ik elke dag in mijne auto heb steken, geraakt zelfs nog niet in een Zoë. Als ik voor een nieuwe wagen ga zien, ga ik de showroom binnen met een meter en de laadruimte met zetel plat moet 160cm zijn, anders is het een no-go, want dan past mijn ladder er al niet in.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Staat in HLN, en de boodschap komt van ACEA.

                    HLN staat niet direct bekend voor kritische artikels, eerder voor dikke koppen waarop dan petjesvolk wat kan op reageren op facebook tegen al die dikkoppen, rijken en grote bedrijven, niet direct gehinderd door enige kennis van zaken.

                    ACEA is de Europese autoindustrie. Die staan achter op gebied van electrische auto's, en dus proberen ze de politici en de bevolking wat schrik aan te jagen.
                    Hyundai slaagt er in voor 35k een redelijk goede electrische auto op de markt te zetten. (Kona, iOnic). En VW heeft gesproken over een middenklasser electrisch voor 20k€.
                    Ze proberen gewoon tijd te kopen, want ze geraken er niet op tijd mee klaar?

                    Is dat totaal onbetaalbaar? Denk het niet hé.
                    Voor iemand van ons is dat idd wel betaalbaar, maar de hardste roepers op de rechtse artikels op FB op HLN, die hebben zelfs moeite met een occasie van €5000. Dus eer de eerste electrische op vrij komen op de occasiemarkt aan die prijs, zijn we al heel even verder.

                    Dan zijn dat ook de hardste roepers van de dure electriciteit. Geen idee of het nu goedkoper is als diesel tanken. Maar als ze nu geen geld hebben, kunnen ze niet tanken, maar met electriciteit laden ze maar op, en krijgen ze na een jaar een afrekening die ze niet kunnen betalen en stopt het verhaal ook.

                    Veel van die mensen wonen in een mega appartementsblok, hoe gaan ze dat oplossen? Allemaal verlengkabel vanaf het balkon?

                    Persoonlijk denk ik dat er nog tijd nodig is om het allemaal duidelijker uit te werken.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Staat in HLN, en de boodschap komt van ACEA.

                      HLN staat niet direct bekend voor kritische artikels, eerder voor dikke koppen waarop dan petjesvolk wat kan op reageren op facebook tegen al die dikkoppen, rijken en grote bedrijven, niet direct gehinderd door enige kennis van zaken.
                      Idd! Rioolblad bij uitstek

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Staat in HLN, en de boodschap komt van ACEA.

                        HLN staat niet direct bekend voor kritische artikels, eerder voor dikke koppen waarop dan petjesvolk wat kan op reageren op facebook tegen al die dikkoppen, rijken en grote bedrijven, niet direct gehinderd door enige kennis van zaken.

                        ACEA is de Europese autoindustrie. Die staan achter op gebied van electrische auto's, en dus proberen ze de politici en de bevolking wat schrik aan te jagen.
                        Hyundai slaagt er in voor 35k een redelijk goede electrische auto op de markt te zetten. (Kona, iOnic). En VW heeft gesproken over een middenklasser electrisch voor 20k€.
                        Ze proberen gewoon tijd te kopen, want ze geraken er niet op tijd mee klaar?

                        Is dat totaal onbetaalbaar? Denk het niet hé.
                        Dit dus x2.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Idd! Rioolblad bij uitstek
                          En dan vooral door het soort volk dat er op de artikels reageert. Bal marginal op sommige momenten. Niet alleen schelden op al wie het goed heeft, maar echt op alles (migranten, homo’s, Walen, vegetariërs,... alles wat ze niet zelf zijn is slecht).
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                            Dit dus x2.
                            Ook FCA, dat ik van nabij volg, is er volop mee bezig. Geef het nog even. De volgende 500 zal bvb. wereldwijd volledig elektrisch komen (niet enkel in twee staten van de VS).
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Niet iedereen heeft er behoefte aan, inderdaad, maar sommigen hebben het wel nodig. Of gaat ge met een gezin met 3 kinderen dan 2 Zoë's kopen en zien dat ge telkens een 2de chauffeur hebt? We hebben vandaag toevallig in zo een Zoë gezeten met 4 volwassenen. Maar met ons 2 achterin waren we blij dat het maar voor 2 minuten was.
                              Hoe bedoel je?

                              nogmaals ,
                              niet iedereen heeft behoefte aan dure tesla audi of bmw.
                              er zijn ook nog een heleboel mensen die hun auto volledig uit eigen zak moeten betalen
                              betaalbaar electrisch ,maak er werk van voor de chinezen het doen.
                              Waar word er gesproken over het verplichten van een Zoë? Of dat het zo'n kleine wagen moet zijn?
                              Hij zegt dat niet iedereen behoefte heeft aan een "dure tesla, audi of bmw". Ik snap de link die jij legt precies niet?

                              Comment


                              • #16
                                los van het feit of HLN nu een rioolblad is of niet .... overal gaat het over het klimaat en de aankomende milieuramp.... en toch worden de auto's alsmaar groter ... zal gewoon duren tot de overheid het lef heeft om in te grijpen maar dat hebben ze niet

                                Comment


                                • #17
                                  ben van tijd nogal nieuwsverslaafd en shiftneger en hln is gewoon de snelste, bij de rest van de onlinegazetten zijn er snachts geen updates

                                  comments zijn puur genieten met een grote grijns

                                  het milieu is om zeep, we zijn te laat

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Awel, in ne Zoë krijgt ge 3 peuters, maar met 3 kleuters wordt het al zeer moeilijk. Dan zwijgen we nog maar over tieners

                                    Hetgeen ik elke dag in mijne auto heb steken, geraakt zelfs nog niet in een Zoë. Als ik voor een nieuwe wagen ga zien, ga ik de showroom binnen met een meter en de laadruimte met zetel plat moet 160cm zijn, anders is het een no-go, want dan past mijn ladder er al niet in.
                                    om in de stemming te blijven,koop ne kangoo daar gaat uwe ladder wel in,lol.
                                    alle gekheid op een stokje ,een gezinswagen waar ne ladder ingaat?tuurlijk zullen die er wel zijn,maar of ze de vraag dikwijls krijgen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ne hummer jung daar past alles in en ideaal voor de ikea. En rijdt op propere naft ideaal voor het milieu en door zijn gewicht bolt dat zeer ver bergaf met motor af. Dan is de co2 eventjes 0


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                        voor 3 kinderen heb ik heus geen twee zoe's nodig,tis maar waar je tevreden mee bent,
                                        sommigen zijn dat helaas nooit,en leven boven hun stand.
                                        mij intreseert dat uiterlijke vertoon niet,en ga er dus ook geen gekke dingen voor doen.
                                        nogmaals,ieder zijn mening
                                        Altijd diezelfde zever van boven hun stand en uiterlijk vertoon. Spuugzat ben ik dat. Ik heb vroeger altijd met bescheiden wagens gereden omdat ik andere prioriteiten had. Altijd de tering naar de nering gezet. Toen stilde in mijn bochtenhonger met een moto die ik in de winter in orde zette, en dan in de zomer weer verkocht voor een mooie prijs. Ik hou van driverscars en dat is wat bvb bmw nu eenmaal af en toe maakt. Er zijn nog merken die mooie dingen maken. De zogezegde status interesseert mij geen zak. Ik zou bvb nooit Porsche kopen, omdat dit voor mij persoonlijk te opzichtig is, ondanks dat ik het fantastische driverscars vind. Sommige mensen genieten gewoon van autorijden en weten perfect wat hun plezier verschaft. Alsof dat steeds met andere mensen te maken heeft. Mag een jongensdroom nog waargemaakt worden zonder die kutoordelen altijd
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X