Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    Ga es op citytrip naar moskou. En kijk is in het mekka van de herverdeling hoe onvoorstelbare luxe en hoe verschrikkelijke armoede er 40 km verderop is. Samu social in het groot!!
    Dat is wat de “eerlijke herverdeling” teweegbrengt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    wat ik me afvraag, waar het verschil zit tss het chinees communisme en het vergane communisme van de sovjet-unie
    behalve dat de chinezen de europesche kolonisten in afrika hebben vervangen en daar alle grondstoffen bovenhalen zie ik niet waarom china zo succesvol is, ze zijn mss meer gedisciplineerd en vooral dan tegenover belgen minder hyperindividualistisch maar ze zijn toch enorm goed in het verbeteren van de leefomstandigheden voor grootste deel bevolking

Comment

• herlocatie van grote groepen mensen tegen wil en dank zie ik niet noodzakelijk als een verbetering van de leefomstandigheden. Mensen worden bijna gedwongen om in heel onpersoonlijke steden te gaan wonen.
      www.peugeotforum.be

Comment

• just, maar das geen verschil met de russen
        ze mogen reizen volgens mij dus het is niet dat ze in een cocon zitten, al blijft internet deels gecensureerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
          Koop u nen auto waar het de moeite is om naar te luisteren he. Ne koffiemolen das inderdaad meestal niet de moeite

Natuurlijk want iedereen kan zich dat permitteren.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Ik sluit me hierbij aan.
            Heel wat mensen hebben een groot gebrek aan empathie. Niet iedereen staat even sterk in de schoenen.

Voor een deel van ons is het leven eigenlijk overleven. Niet iedereen is clever en in staat om ver vooruit te plannen. Da's geen verwijt en ik heb evenveel respect voor hen. Ikzelf zit ook maar gemiddeld qua brains, ik heb een job op bachelor niveau en navenant loon (sinds kort). Als ik een zware tegenslag zou meemaken, hou ik het ook geen jaren vol met wat gespaard is. En dan verzeil je snel in een straatje zonder einde.
            Voor de laagste klasse is het ook niet evident om alle hulp die er is ook effectief te vinden en te vragen.

Hier vind ik de 20% cijfers. Ik lees wel dat je tot die 20% behoort zodra je aan één risicofactor voldoet;

Soit. Mijn vrouw staat voor de klas en merkt zelfs in de Westhoek dat er armoede is hoor. Da's echt niet het alleenrecht van steden. Ik denk zelfs dat armoede op het platteland nog veel meer verdoken blijft.

Maar we gaan steeds verder off topic
            helaas worden de mensen die je bedoelt hier nogal snel als marginaal of profiteur bestempeld.
            natuurlijk zitten die er ook tussen,dat is altijd zo geweest en zal wel zo blijven
            mensen die niet willen werken?ook ja maar ook velen die door gezondheidsproblemen maar wat graag zouden werken maar niet kunnen.
            uiterlijk zie je niets aan hen,a nee,wanneer ze zich goed voelen komen ze buiten,om te winkelen of andere afspraken na te komen,
            de momenten dat het niet gaat sluiten ze zich op,dus niemand ziet wat er gebeurd.
            te lui om te werken?.welke werkgever neemt iemand aan,en behoud hem ook wanneer je nooit zeker weet of hij/zij de volgende dag wel KAN werken?
            nee deze situatie gaat niet over mij,wel iemand in mijn omgeving
            moeder en dochter,inkomen ong 1500e/maand
            huur 600e gem kosten 30e electr 110e gas 55e,dus bijna 2/3 gaat al naar wonen.
            door haar gezondheidsproblemen , dokterskosten enz ,onmogelijkheid om het zonder wagen te doen,(probeer maar eens met openbaar vervoer) zitten dergelijke mensen konstant in de problemen
            en moeten ze wel beroep doen op de sociale zekerheid.
            maar probeer maar eens als echte belg iets te bereiken,je loopt konstant met je hoofd tegen een muur,want je hebt niet het juiste"profiel"
            on topic?nee maar alle verwijten en verdachtmakingen aan deze mensen ook niet.
            door marakech valt een regering,door eigen mensen met problemen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
              door haar gezondheidsproblemen , dokterskosten enz ,onmogelijkheid om het zonder wagen te doen,(probeer maar eens met openbaar vervoer)
              niet specifiek op deze dame, maar mijn beide ouders hebben recent kanker vastgesteld gekregen, met daarbovenop voor beide een (hopelijk tijdelijk) rijverbod
              natuurlijk rijden wij als kinderen zoveel mogelijk maar je kan aan dat tempo geen (sociaal) verlof blijven nemen - het is gewoon te veel om als werkende kinderen elke keer in te springen, maar alle geluk is er in de buurt een supermarkt die aan huis levert en zijn er vooral vrijwilligers die al dan niet via ziekenkas onze ouders mogen vervoeren, en dat werkt naar behoren...een tijd geleden zat een maat van me zonder werk en die wou iets om handen hebben en die deed dat ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                door marakech valt een regering,door eigen mensen met problemen niet.
                Van migratie maakt men op politiek vlak een spel ipv het op te lossen. Is misschien nog erger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Van migratie maakt men op politiek vlak een spel ipv het op te lossen. Is misschien nog erger.
                  Als dat probleem vervalt komt inderdaad het bestaan van sommige politieke partijen in gevaar...

Comment

• ...de wereld zou sowieso een beter plek zijn als er geen migratie meer zou moeten zijn, das een feit, los van die partijen

Comment

• Nadruk op "moeten" dan inderdaad.

Meeste migratie hier in België is migratie die niet zo opvalt. 68% van de migranten in Vlaanderen zijn van Europese afkomst. 25% is van Nederland.

Comment

• Die burgeren zich redelijk goed in, de meesten spreken onze taal wel vrij vlot :-P

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

wat ik me afvraag, waar het verschil zit tss het chinees communisme en het vergane communisme van de sovjet-unie
                          behalve dat de chinezen de europesche kolonisten in afrika hebben vervangen en daar alle grondstoffen bovenhalen zie ik niet waarom china zo succesvol is, ze zijn mss meer gedisciplineerd en vooral dan tegenover belgen minder hyperindividualistisch maar ze zijn toch enorm goed in het verbeteren van de leefomstandigheden voor grootste deel bevolking

al eens in china geweest? volgens mij duidelijk niet.
                          china is trouwens enkel vergelijkbaar met de USSR inzake 1 politieke partij die aan de macht is. USSR had nooit een vrije markt economie
                          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Die burgeren zich redelijk goed in, de meesten spreken onze taal wel vrij vlot :-P
                            Behalve die Nederlanders, niet te verstaan. :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

al eens in china geweest? volgens mij duidelijk niet.
                              china is trouwens enkel vergelijkbaar met de USSR inzake 1 politieke partij die aan de macht is. USSR had nooit een vrije markt economie
                              nee, het blijft me verbazen

zijn het enkel de happy few die profiteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                Nadruk op "moeten" dan inderdaad.

Meeste migratie hier in België is migratie die niet zo opvalt. 68% van de migranten in Vlaanderen zijn van Europese afkomst. 25% is van Nederland.
                                guyguy heeft geen 100% gelijk het zou nog steeds gaan over de ongelijkheid tss ambtenaars en de rest van belgique; tss wallonie/vlaanderen, werkgevers/werknemers

Comment

• Ik kwam dit net tegen (don't shoot the messenger, just posting it)

HET SMERIGE GEHEIM VAN DE ELEKTRISCHE AUTO

De menselijke tragedie achter de productie van lithiumbatterijen in de kobaltmijnen van Congo.

Kind-mijnwerkers vanaf vier jaar oud leven in een hel op aarde, zodat wij een elektrische auto kunnen rijden.
                                  Een leger van 40.000 kinderen werkt dagelijks in de uitgestrekte mijnen van de Democratische Republiek Congo, waar giftig rood stof hun ogen verbrandt en ze het risico lopen van huidziekten en een dodelijke longaandoening.
                                  De gruwelijke prijs die ze betalen voor ons elektrisch wagenpark is een geruïneerde gezondheid en waarschijnlijk een vroege dood.

Bijna elke grote fabrikant die elektrische auto's produceert, koopt zijn kobalt uit de verarmde Centraal-Afrikaanse staat.
                                  Het is 's werelds grootste producent, met 60 procent van de wereldwijde reserves.
                                  Het kobalt wordt vervoerd naar batterijfabrieken in Azië.

De geplande overstap naar elektrisch rijden heeft geleid tot een enorme toename van de vraag.
                                  Terwijl men voor een batterij van een smartphone niet meer dan 10 gram geraffineerd kobalt gebruikt, heeft een elektrische auto 15 kg nodig.

Child miners aged four living a hell on Earth so you can drive an electric car:

Dorsen, just eight, is one of 40,000 children working daily in the mines of the Democratic Republic of Congo (DRC). The terrible price they will pay for our clean air is ruined health and a likely early death.

Special report: Inside the Congo cobalt mines that exploit children:

To learn more, please visit the YouTube Help Center: https://www.youtube.com/help
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• kobalt kan men vervangen door keramiek

lithium wordt in gelijkaardige deplorabele omstandigheden geborgen, idem voor koper en vele andere ertsen die wij gebruiken in het westen
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Zal wel een groot deel van kloppen maar wat ze er niet bij zeggen is dat het voor grondstoffen van andere wagens het ook zo is.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• voila,weer zo een sensatie artikel.
                                        wij verrrijken ons al meer dan 100 jaar op de kap en de gezondheid van oa congo ea.
                                        dit "smerig geheim" kan aan veel goederen toegewezen worden,maar wordt natuurlijk maar al te graag op de kap van electro voertuigen geschoven door zij die de wereld al meer dan honderd jaren vervuilen.bv.............10 gram per smartfone x hoeveel?om de hoeveel jaar?
                                        helaas bestaat er(nog) geen alles zaligmakende oplossing.
                                        zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar.

Comment

• En waar blijft de solid state batterij ??

Comment

Working...
                                          X