Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tussen een Zoë en een Tesla is er nog een Leaf...
    Plaats genoeg voor een familie met 2/3 kinderen en maar een fractie van de prijs van een Tesla.
    In een dergelijk voertuig gezien worden is toch geen schaamte.

Comment

Mijn kinderen zitten in examens en dan leer je zelf af en toe nog wat bij als ouwe knar. Zo leerde ik dat we in 1950 met 2,5 miljard mensen waren en nu met 7 miljard. En in 2100 met 11 miljard. Plus de “arme kindjes” willen binnen een paar jaar ook wat vooruit en een huis comfort en auto... hoe kunt ge dat allemaal koppelen aan een verlagen van de co2 uitstoot?? Het kleinste kind ziet toch dat dat allemaal druppels op een “opwarmende” plaat zijn.
      Je kan alleen co2 verlagen als we full nucleair gaan of een andere drastische methode vinden om de co2 uit te filteren. Aan productie kunt ge nooit zo drastisch sleutelen dat het stabiliseert of verlaagd zelfs niet met geitewollensokken kangeroewoningen en deelcangoes met trappers... Al de rest is eigenlijk bullshit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

idd nucleair en inzetten op wp en elec auto's
        + een fonds voor onze altijd onveilig afval waar niemand geen blijf mee weet en blijven voortkweken

Comment

ik begrijp perfect wat andre bedoelt,sommigen blijkbaar niet.
          ik vind het ook geen schaamte om in voertuigen van guyugy gezien te worden.
          een dacia was 15 jaar geleden ook noth done en kijk nu

Comment

Het probleem is niet de productie van electriciteit, het is transport en opslag.
            Zelfs met allemaal kerncentrales komen we er niet om de avondpiek op te vangen.
            Er is zon en wind genoeg, maar de opslag is te duur. In de woestijn kan er genoeg energie opgewekt worden voor de halve wereldd, maar ook dan transport en opslag.

Er zijn. U ook concepten om stroom direct om te zetten in methanol, dan kunnen we met onze klassieke motoren verder rijden.

Comment

Dat gezever over SUV’s mag ook gaan stoppen.
              We kunnen hier meteen een paar honderden modellen posten die groter en zwaarder zijn dan diene Tiguan die hier vernoemd wordt maar daar wordt nooit niet over gesproken.
              Omdat ze 2,5 cm lager zijn alleen?

Dan nog niet gesproken over het rijgedrag.

Leg er u bij neer want er gaan er alleen maar meer komen.
              Ze zijn het gemakkelijkst om er een batterij pakket ed in te steken zonder te veel aan binnenruimte te moeten inboeten.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Niet alleen dat, maar veel mensen (net zoals mij een tijdje terug) hebben ook niet door dat kern-energie ook nog eens enorm duur is ook.

Nu valt dat goed mee ja, met die centrales die al gebouwd zijn. (Hoewel het ook maar de vraag is of de spaarpot voor de afbraak en opslag van radioactief materiaal groot genoeg is, anders mogen we daar ook nog es voor betalen.) Maar het bouwen van een dergelijke centrale is gewoon DUURDER dan zonnepanelen/windmolens bv. voor de geleverde energie. (En ja, zonnepanelen/windmolens hebben ook hun eigen tekortkomingen, maar dat is een andere discussie.)

Comment

Hoe zo rijden is voor de elite…

Pas getankt bij Dats24 in St-Truiden voor 1.26 (euro 95) tripje van 140 km, in de Ardennen, verbruik 5.4 L/100
                  Ruim plaats met 4 personen, (zonder rugpijn) maar inderdaad geen zware en vierkante SUV of zeepkist… wel 170 PK, TCT heel comfortabel, maar echt gebruiken kan je ze nooit….

Comment

Ale, Dats24 duurder dan Esso Bruno, want heb daar maar 1,249 betaald.
                    5,4 is wel een mooi verbruik, maar dan zal je je 170 pk idd niet gebruiken.

Ik gebruik mijn 200 pk wel geregeld eens, toch blijft mijn verbruik ook nog heel aanvaardbaar met momenteel een 7,5 liter gemiddeld.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Nucleair kan ook thorium of kernfusie betekenen. Je moet de artikels van flappy maar eens lezen over de beperkingen van windenergie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Hoe bedoel je?

Waar word er gesproken over het verplichten van een Zoë? Of dat het zo'n kleine wagen moet zijn?
                        Hij zegt dat niet iedereen behoefte heeft aan een "dure tesla, audi of bmw". Ik snap de link die jij legt precies niet?
                        Welke tussenliggende alternatieven zijn er? Die mini electrische auto’s zijn betaalbaar. Ietswat deftig elzctrische wagen waar 3 tieners achterin kunnen, is onbetaalbaar.

Nu hebt ge voor €10000 nen Dacia waar dat mee kan. Maar een vergelijkbaar sua formaat in electrisch zit ge wss al aan €40000 en meer. Dus iemand die zich zo een Dacia kan permitteren, gaat zich echt geen €40000 kunnen ophoesten voor het alternatief. En het zal ook nog wel zven duren eer de occasiemarkt voldoende aanbod heeft.

Dat wilde ik alleen maar zeggen. Ik zeg nergens dat ge verplicht wordt voor een Zoë te nemen, maar dat gaat het betaalbare alternatief zijn. Voor deze molent dan toch.

In de toekomst zal het wel allemaal wat betaalbaarder worden, maar ze gaan veel te snel met de co2 vereisten en de fabrikanten kunnen niet zo snel volgen om betaalbare alternatieven neer te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                          Niet alleen dat, maar veel mensen (net zoals mij een tijdje terug) hebben ook niet door dat kern-energie ook nog eens enorm duur is ook.

Nu valt dat goed mee ja, met die centrales die al gebouwd zijn. (Hoewel het ook maar de vraag is of de spaarpot voor de afbraak en opslag van radioactief materiaal groot genoeg is, anders mogen we daar ook nog es voor betalen.) Maar het bouwen van een dergelijke centrale is gewoon DUURDER dan zonnepanelen/windmolens bv. voor de geleverde energie. (En ja, zonnepanelen/windmolens hebben ook hun eigen tekortkomingen, maar dat is een andere discussie.)
                          op gevaar van weer voor groene ,linkse of rechtse uitgemaakt te worden............................................ .............................EINDELIJK eens iemand die doorheeft dat die kernenergie alleen niet zaligmakend is,en dat het ons nog veel geld gaat kosten.
                          kosten die ze beter in andere oplossingen steken.hou ee'n centrale up to date en sloop die versleten boel,maar wel op kosten van de uitbater,die hebben er al geld genoeg mee in hun zakken gestoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

om in de stemming te blijven,koop ne kangoo daar gaat uwe ladder wel in,lol.
                            alle gekheid op een stokje ,een gezinswagen waar ne ladder ingaat?tuurlijk zullen die er wel zijn,maar of ze de vraag dikwijls krijgen?

In al mijn wagens en die van mijn collega’s ging dat tot nu toe. Enkel in de DS5 was het wat krap, maar in de Tiguan gaat ze zonder moeite. Opgevouwen is ze 160cm. Uitgeklapt 5 meter. Heb ze er nu in liggen en ga de kou trotseren om een appartementje op te meten. Alez, het dak toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              Hoe zo rijden is voor de elite…

Pas getankt bij Dats24 in St-Truiden voor 1.26 (euro 95) tripje van 140 km, in de Ardennen, verbruik 5.4 L/100
                              Ruim plaats met 4 personen, (zonder rugpijn) maar inderdaad geen zware en vierkante SUV of zeepkist… wel 170 PK, TCT heel comfortabel, maar echt gebruiken kan je ze nooit….
                              Mijn madam haar algemeen verbruik met hare zware SUV is na 42.000km 5,5 liter
                              Ik ga haar snel zeggen dat ze dezelfde als u moet kopen want het verschil is enorm.
                              O ja, onze kleine zuinige Mini Cooper stond op 5,9.
                              Stop toch eens met zagen.
                              Rij met wat jij wilt en laat andere mensen met rust.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

op gevaar van weer voor groene ,linkse of rechtse uitgemaakt te worden............................................ .............................EINDELIJK eens iemand die doorheeft dat die kernenergie alleen niet zaligmakend is,en dat het ons nog veel geld gaat kosten.
                                kosten die ze beter in andere oplossingen steken.hou ee'n centrale up to date en sloop die versleten boel,maar wel op kosten van de uitbater,die hebben er al geld genoeg mee in hun zakken gestoken.
                                Geen enkele politieker durft die verantwoordelijkheid nemen hè.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Welke tussenliggende alternatieven zijn er? Die mini electrische auto’s zijn betaalbaar. Ietswat deftig elzctrische wagen waar 3 tieners achterin kunnen, is onbetaalbaar.

Nu hebt ge voor €10000 nen Dacia waar dat mee kan. Maar een vergelijkbaar sua formaat in electrisch zit ge wss al aan €40000 en meer. Dus iemand die zich zo een Dacia kan permitteren, gaat zich echt geen €40000 kunnen ophoesten voor het alternatief. En het zal ook nog wel zven duren eer de occasiemarkt voldoende aanbod heeft.

Dat wilde ik alleen maar zeggen. Ik zeg nergens dat ge verplicht wordt voor een Zoë te nemen, maar dat gaat het betaalbare alternatief zijn. Voor deze molent dan toch.

In de toekomst zal het wel allemaal wat betaalbaarder worden, maar ze gaan veel te snel met de co2 vereisten en de fabrikanten kunnen niet zo snel volgen om betaalbare alternatieven neer te zetten.
                                  Ik denk dat je nog niet goed door hebt hoe de automobielontwikkelingen werken.

Iets nieuws ontwikkelen kost tientallen miljoenen als het om een simpel systeem gaat bv ABS.
                                  Een electrische auto ontwikkelen kost miljarden.

En nu ben je CEO bij VAG, en je moet kiezen waar je in gaat investeren om zo snel mogelijk een electrische auto te maken.

Ga je beginnen bij de Up, of met een alternatief voor een A6-A8?
                                  Je doet dat eerst op een duur model waarmee je tracht een stuk van die ontwikkelingskosten terug te verdienen. Je vergaart wat ervaring, en daarna gebruik je die technologie ook op de goedkopere modellekes.
                                  Dus... beetje geduld, en we krijgen ook aanvaardbare prijzen voor de alternatieven voor een Dacia.

Kijk naar wat met ABS gebeurd is. Eerst verkrijgbaar als optie voor 100.000BF op een S-klasse, en nu zit dat standaard, en ik garandeer je dat de productiekost niet veel meer dan 100€ gaat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

En dan vooral door het soort volk dat er op de artikels reageert. Bal marginal op sommige momenten. Niet alleen schelden op al wie het goed heeft, maar echt op alles (migranten, homo’s, Walen, vegetariërs,... alles wat ze niet zelf zijn is slecht).
                                    toch even opmerken,neem het eens op voor wat jij marginalen noemt,dan zijn diegenen die het 'goed' hebben ook niet zo vriendelijk hoor.
                                    en nee ik ben niet bij de marginalen,ik heb het gewoon goed,maar ik zal nooit stoppen met het verdedigen van mensen die het moeilijk hebben.
                                    ik heb veel meer respect voor iemand die met zijn laatste centjes bv een fiat panda koopt,dan voor diegene die op kosten van ....... een dure slee koopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Geen enkele politieker durft die verantwoordelijkheid nemen hè.
                                      Een politieker doet per definitie wat zijn electoraat graag heeft, en vertelt wat deze graag hoort. Altijd zo geweest... Tegen zijn eigen belang zal hij nooit werken en zijn doel is gewoon herkiest te worden, zodat hij op koers blijft (je weet het wel : eerst een beetje afzien op federaal niveau en/of regionaal niveau, om dan burgemeester te worden en vooral zijn plaatsje op Europees niveau te bemachtigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                                        Nucleair kan ook thorium of kernfusie betekenen. Je moet de artikels van flappy maar eens lezen over de beperkingen van windenergie
                                        Thorium: is veelbelovend, maar ik dacht dat er enkel in India een test reactor staat die op dit moment meer energie vraagt dan hij geeft. Reken dus nog minstens 5 jaar eer er een Thorium reactor ontwerp is dat echt voor productie gebruikt kan worden. Dan nog eentje bouwen: nog eens 5 a 10 jaar? 10 a 15 jaar totaal dus, maar kan ook nog 30 jaar zijn. Daar kunnen we dus niet op wachten.

Kernfusie: tja, dat is al 60 jaar een droom waar er over 5 jaar een doorbraak komt. Doorbraak blijft steeds even ver weg...

Nee sorry, die dingen gaan ons echt niet helpen de komende 30 jaar. De bestaande reactoren in België ook niet, over 10 jaar zijn die helemaal op (als ze het nu al niet zijn)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik denk dat je nog niet goed door hebt hoe de automobielontwikkelingen werken.

Iets nieuws ontwikkelen kost tientallen miljoenen als het om een simpel systeem gaat bv ABS.
                                          Een electrische auto ontwikkelen kost miljarden.

En nu ben je CEO bij VAG, en je moet kiezen waar je in gaat investeren om zo snel mogelijk een electrische auto te maken.

Ga je beginnen bij de Up, of met een alternatief voor een A6-A8?
                                          Je doet dat eerst op een duur model waarmee je tracht een stuk van die ontwikkelingskosten terug te verdienen. Je vergaart wat ervaring, en daarna gebruik je die technologie ook op de goedkopere modellekes.
                                          Dus... beetje geduld, en we krijgen ook aanvaardbare prijzen voor de alternatieven voor een Dacia.

Kijk naar wat met ABS gebeurd is. Eerst verkrijgbaar als optie voor 100.000BF op een S-klasse, en nu zit dat standaard, en ik garandeer je dat de productiekost niet veel meer dan 100€ gaat zijn.
                                          Ik weet goed genoeg dat het systeem zo werkt zoals gij het verwoord. Maar hier gaan nog heel wat jaren overheen en het artikel gaat erom dat de druk van Europa zo groot is dat er weinig ruimte zit tussen de daling van de co2 en het realiseren van betaalbare electrische wagens. Daar zit het probleem.

Comment

Working...
                                          X