Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    vroeger werd er kwistig lood in het rond gesproeid door onze wagens...
    LOOD !!!
    Er al een tijd komen dat we hetzelfde denken van reguliere brandstoffen zoals we nu over lood denken

    Nog maar te zwijgen van de asbest in de remblokken

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Welke tussenliggende alternatieven zijn er? Die mini electrische auto’s zijn betaalbaar. Ietswat deftig elzctrische wagen waar 3 tieners achterin kunnen, is onbetaalbaar.

      Nu hebt ge voor €10000 nen Dacia waar dat mee kan. Maar een vergelijkbaar sua formaat in electrisch zit ge wss al aan €40000 en meer. Dus iemand die zich zo een Dacia kan permitteren, gaat zich echt geen €40000 kunnen ophoesten voor het alternatief. En het zal ook nog wel zven duren eer de occasiemarkt voldoende aanbod heeft.

      Dat wilde ik alleen maar zeggen. Ik zeg nergens dat ge verplicht wordt voor een Zoë te nemen, maar dat gaat het betaalbare alternatief zijn. Voor deze molent dan toch.

      In de toekomst zal het wel allemaal wat betaalbaarder worden, maar ze gaan veel te snel met de co2 vereisten en de fabrikanten kunnen niet zo snel volgen om betaalbare alternatieven neer te zetten.
      wie weet is die electrische dacia wel op komst?
      als je merkt dat de zoe momenteel een vanafprijs(alle kortingen/premies inbegrepen) van net geen 18000 heeft of25000 met koopbatterij is de stap naar een electrische sandero
      niet zo heel groot.15000euro?moet haalbaar zijn

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

        wie weet is die electrische dacia wel op komst?
        als je merkt dat de zoe momenteel een vanafprijs(alle kortingen/premies inbegrepen) van net geen 18000 heeft of25000 met koopbatterij is de stap naar een electrische sandero
        niet zo heel groot.15000euro?moet haalbaar zijn
        ik denk dat ook.
        het enige wat de auto duurder zal maken, is de autolobby die druk bezig is met allerlei prullen te verplichten in de toekomst.
        Ze zijn er al goed mee bezig : tijdje geleden de TMPS systemen etc, binnenkort alcoholslot, datalogging bij ongevallen, noodtelefonie etc...

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

          wie weet is die electrische dacia wel op komst?
          als je merkt dat de zoe momenteel een vanafprijs(alle kortingen/premies inbegrepen) van net geen 18000 heeft of25000 met koopbatterij is de stap naar een electrische sandero
          niet zo heel groot.15000euro?moet haalbaar zijn
          Dat kan goed zijn, maar ik sta nu niet te springen om met een sandero te gaan rijden en in ieder geval gaat het ook niet praktisch zijn. Privé op zich geen probleem, maar mijn ladder geraakt er niet in. Ik weet dat die ladder ook op het dak kan, maar ik heb soms een 5-tal afspraken op verschillende locaties waarbij ik maar op 1 à 2 mijn ladder nodig heb. En ik kom in gebieden waar ge weet dat deze na 5 min gestolen is

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Dat kan goed zijn, maar ik sta nu niet te springen om met een sandero te gaan rijden en in ieder geval gaat het ook niet praktisch zijn. Privé op zich geen probleem, maar mijn ladder geraakt er niet in. Ik weet dat die ladder ook op het dak kan, maar ik heb soms een 5-tal afspraken op verschillende locaties waarbij ik maar op 1 à 2 mijn ladder nodig heb. En ik kom in gebieden waar ge weet dat deze na 5 min gestolen is
            waarmee ik gewoon wil zeggen dat wat er nu niet is,misschien over enkele maanden of jaren mss wel.
            met de redenering die sommigen hier voeren zaten we nog in het tijdperk van kolen en lamppetroleum.

            Comment


            • #66
              wat die gebieden betreft,tja daar ken ik ook enkele voorbeelden van,helaas

              Comment


              • #67
                Wereldwijde geboortebeperking is de beste oplossing
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                  ik denk dat ook.
                  het enige wat de auto duurder zal maken, is de autolobby die druk bezig is met allerlei prullen te verplichten in de toekomst.
                  Ze zijn er al goed mee bezig : tijdje geleden de TMPS systemen etc, binnenkort alcoholslot, datalogging bij ongevallen, noodtelefonie etc...
                  datalogging had al lang een must moeten zijn. Net om de zeveraars die alleen maar liegen eindelijk in hun ongelijk te krijgen.

                  Alcoholslot moet op zich niet. Men kan veel makkelijker werken aan een systeem dat voor iedereen werkt. Chip op het rijbewijs en die kaart moet je dan in een kaartlezer steken in de auto. Is uw rijbewijs in orde, dan start de auto. Gaat ge fraude plegen, dan even zware straf voor degene die zijn rijbewijs ter beschikking heeft gesteld van de bestuurder zonder geldig rijbewijs. Da's een fair systeem dat voor iedereen toepasbaar is.

                  De goedkopere prijs van een elektrische wagen zal toch in grote mate afhangen van de evoluties binnen de batterijontwikkeling. Zolang men van dure exotische materialen moet gebruik maken zal bij meer vraag, de prijs alleen nog maar toenemen. Gaat men alledaagse materialen kunnen gebruiken gaat de prijs gevoelig kunnen zakken alsook de kostprijs van de wagen in zijn geheel. Voor kobalt kan men al gebruik maken van ceramiek, koolstof is ook een mogelijke speler aan het worden. Blijft naast de omschakeling naar elektrisch ook de vraag van recyclage van de batterijen. Niet dat men een nieuw probleem creëert om een ander op te lossen. Dan staan we uiteindelijk nog altijd even ver...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Wereldwijde geboortebeperking is de beste oplossing
                    Ge zet daar ne smiley achter, maar dat is gewoon de realiteit. Aan het tempo dat nu de bevolking toeneemt, gaat het compleet mis lopen. Tenzij we al vrij snel op Mars kunnen gaan wonen. Maar onze aardkloot is niet gemaakt voor het aantal mensen dat er nu op leeft. Ze laat dat al merken door de steeds meer toenemende natuurrampen.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                      datalogging had al lang een must moeten zijn. Net om de zeveraars die alleen maar liegen eindelijk in hun ongelijk te krijgen.

                      Alcoholslot moet op zich niet. Men kan veel makkelijker werken aan een systeem dat voor iedereen werkt. Chip op het rijbewijs en die kaart moet je dan in een kaartlezer steken in de auto. Is uw rijbewijs in orde, dan start de auto. Gaat ge fraude plegen, dan even zware straf voor degene die zijn rijbewijs ter beschikking heeft gesteld van de bestuurder zonder geldig rijbewijs. Da's een fair systeem dat voor iedereen toepasbaar is.

                      De goedkopere prijs van een elektrische wagen zal toch in grote mate afhangen van de evoluties binnen de batterijontwikkeling. Zolang men van dure exotische materialen moet gebruik maken zal bij meer vraag, de prijs alleen nog maar toenemen. Gaat men alledaagse materialen kunnen gebruiken gaat de prijs gevoelig kunnen zakken alsook de kostprijs van de wagen in zijn geheel. Voor kobalt kan men al gebruik maken van ceramiek, koolstof is ook een mogelijke speler aan het worden. Blijft naast de omschakeling naar elektrisch ook de vraag van recyclage van de batterijen. Niet dat men een nieuw probleem creëert om een ander op te lossen. Dan staan we uiteindelijk nog altijd even ver...
                      Ja veel zal afhangen van batterijen en grondstoffen. En China heeft er daar nogal wat van... Maar die batterijen kan je tenminste nog recycleren, wat we nu verbranden en in de lucht blazen zijn we kwijt.

                      Comment


                      • #71
                        Zou een paard voor kleine afstanden tot bijvb 10km geen alternatief zijn ? Kan je gerust een ladder achterhangen ook, paard gaat dat niet voelen. Paard enkel nog africhten om te bijten als er iemand aan de ladder probeert te raken. Voldoende haver meevoeren tegen de range anxiety

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                          datalogging had al lang een must moeten zijn. Net om de zeveraars die alleen maar liegen eindelijk in hun ongelijk te krijgen.

                          Alcoholslot moet op zich niet. Men kan veel makkelijker werken aan een systeem dat voor iedereen werkt. Chip op het rijbewijs en die kaart moet je dan in een kaartlezer steken in de auto. Is uw rijbewijs in orde, dan start de auto. Gaat ge fraude plegen, dan even zware straf voor degene die zijn rijbewijs ter beschikking heeft gesteld van de bestuurder zonder geldig rijbewijs. Da's een fair systeem dat voor iedereen toepasbaar is.

                          De goedkopere prijs van een elektrische wagen zal toch in grote mate afhangen van de evoluties binnen de batterijontwikkeling. Zolang men van dure exotische materialen moet gebruik maken zal bij meer vraag, de prijs alleen nog maar toenemen. Gaat men alledaagse materialen kunnen gebruiken gaat de prijs gevoelig kunnen zakken alsook de kostprijs van de wagen in zijn geheel. Voor kobalt kan men al gebruik maken van ceramiek, koolstof is ook een mogelijke speler aan het worden. Blijft naast de omschakeling naar elektrisch ook de vraag van recyclage van de batterijen. Niet dat men een nieuw probleem creëert om een ander op te lossen. Dan staan we uiteindelijk nog altijd even ver...
                          recyclage probleem?????????????????
                          stop het gewoon enkele 100 meter diep in de grond en we zijn er toch vanaf,als die oplossing goed genoeg is voor kernafval ?????
                          trouwens batterijen worden nu al gerecycleerd.

                          Comment


                          • #73
                            Afgedankte auto batterijen zouden daarna nog heel veel jaren meekunnen voor andere doeleinden.

                            Vraag mij af hoeveel mensen hier hun zogezegde lege batterijen nog voor iets anders gebruiken.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                              Voila, simpel hee. Als en als en dan misschien in geval, wel dan ..
                              andre zegt het juist,als............die woorden gebruiken de doemdenkers hier konstant om te overdrijven(als iedreeen electrisch rijd.......................................)

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                Rij dan allemaal met een aygo of iets dergelijks.
                                Er zijn altijd veel lichtere en kleinere wagens dan het vergelijk van die SUV altijd.
                                Er zijn nog veel meer grotere en zwaardere maar daar wordt nooit iets van gezegd.
                                Dat bashen mag er uit want elk topic komt hier tegenwoordig op hetzelfde neer.
                                probeer maar eens iets pro electrisch te melden,gegarandeerd een 10 tal reacties om alles af te kraken.
                                in het beste geval ben je dan ne groene,maar ik heb al andere dingen naar mijn kop gekregen.
                                wat er over een suv gezegd wordt is maar een peulschil,maar ja die zijn dan ook met veel

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                  probeer maar eens iets pro electrisch te melden,gegarandeerd een 10 tal reacties om alles af te kraken.
                                  in het beste geval ben je dan ne groene,maar ik heb al andere dingen naar mijn kop gekregen.
                                  wat er over een suv gezegd wordt is maar een peulschil,maar ja die zijn dan ook met veel
                                  Je kunt moeilijk vermijden dat er mensen zijn die proberen zich voor te stellen wat een veralgemening op ijltempo van de EV zou betekenen, en hun menig plaatsen in de huidige situatie met een fors gesubsidieërde EV-markt van amper een paar procenten in heel Europa. Noorwegen trekt de kar met och arme 25%, geconcentreerd in de grootste stad, en daar zijn er al de problemen waarop er hier geanticipeerd wordt duidelijker : vroeger moesten de mensen vroeg in stad zijn om te kunnen parkeren, nu moeten ze er nog vroeger zijn om een laadpaal te vinden. De EV wordt geromantiseerd door de ecologisten, maar hier kiezen de EV-gebruikers niet voor een concept of per overtuiging, maar gewoon om een fiscaal voordeel binnen te rijven. Zo gaan wij er niet geraken...temeer wij hier sukkelen wij met dure energie terwijl Noorwegen kan rekenen op goedkope stroom.
                                  Last edited by guyugy; 16/12/2018, 17:20.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                    probeer maar eens iets pro electrisch te melden,gegarandeerd een 10 tal reacties om alles af te kraken.
                                    in het beste geval ben je dan ne groene,maar ik heb al andere dingen naar mijn kop gekregen.
                                    wat er over een suv gezegd wordt is maar een peulschil,maar ja die zijn dan ook met veel

                                    Pas als je u grotendeels met de (electrische) fiets verplaatst, kunt ge u ne groene noemen Zelfs de productiekost aan grondstoffen van een electrische auto zijn erg groot, dus mss wat meer inspanning doen
                                    Een SUV zuigt ook apeballen (duck and away )
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

                                      recyclage probleem?????????????????
                                      stop het gewoon enkele 100 meter diep in de grond en we zijn er toch vanaf,als die oplossing goed genoeg is voor kernafval ?????
                                      trouwens batterijen worden nu al gerecycleerd.
                                      nope, merendeel van de batterijen wordt niet gerecycleerd. Misschien in belgië de gewone batterijen wel grotendeels, maar batterijen uit gsm's en dergelijke zeker nog niet. Merendeel vertrekt met het toestel naar ergens (vaak afrika) en wordt daar zeker niet op een milieuvriendelijke manier gerecycleerd.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #79
                                        tis suppercomplex zoals alles

                                        onze elec zijn deels de pensioenen van de ambtenaars, dat goedkoper maken gaat niet
                                        benzine of diesel duurder maken brengt gele hesjes en het mag niet te veel duurder als de buurlanden of alle trannsport tankt erbuiten en dat zijn minder accijnzen

                                        elec hebben we niet altijd genoeg, atm draaien weer alle kerncentrales maar wp en elec cars wreten elec die we niet altijd hebben (en kerncentrales moeten weg)

                                        electrisch is duur en gesubsidieerd uit de pot van iedereen, ook de armsten

                                        ik ben pro wp en elec car, maar het gaat gewoon niet, tis absurd

                                        Comment


                                        • #80
                                          woning verbruikt jaarlijks 1300 kw elec om de lampen te doen branden

                                          ze verwarmen op elec op reeele cop 3 is 3500 kw extra
                                          elec rijden is 3600 kw extra

                                          das elk huishouden x zoveel dat trekken we niet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X