Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
heel ons kapatalistisch systeem is gestoeld op groei, gaan we consuminderen stort alles in als een kaartenhuis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...en die tijd voor die dobber aan te pakken is er niet, meer
ik ben ergens jaloers op mensen die er nog in geloven of ook op zij die er langs geen kanten mee bezig zijn en das nog steeds de meerderheid, ook bij ons
Comment
-
ik kan alleen maar papegaaien wat er in de media wordt verspreid
algemeen wordt aangenomen dat 1.5° max 2° globaal de planeet leefbaar kan houden, al wat erboven is desastreus, gaat massamigratie veroorzaken, heelder delen van aarde worden onleefbaar, of ingenomen door zee, landbouw op veel plekken niet meer mogelijk door waterschaarste of te hoge temp, permafrost komt bloot met massaal veel methaan (nog veel erger als co² of aardas als broeikasgas)
die 1.5° zijn niet meer haalbaar, met wat in parijs is beslist zitten we al aan 3° en reken maar dat er gefoefeld wordt overal ter wereld aan de cijfers, remember dieselgate, alles wordt in best case als realiteit aangenomen, dus ik neem aan dat die 3° ook niet zullen lukken
tegen 2030 moet werelwijd uitstoot gehalveerd worden das morgen he, 2050 nul koolstof uitstoot, das overmorgen
ieder voor zich moet uitmaken of hij dat kan, wij in europa in theorie mss wel, maar ga dat tegen mensen in groeilanden maar eens zeggen die het net beter krijgen door hard te werken en hun eerst auto, verwarming, airco etc kunnen kopen
de sociale zekerheid in belgie is nog grotendeels gesponsord door goed verdienende koolstofeconomie, enorm veel arbeidsplaatsen zouden moeten weggedenkt worden en vervangen door???? op korte termijn, wie gaat zulke verregaande beslissingen durven pakken, bevolking komt in opstand, chaos
niemand moet geloven in deze doemdenkerij
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten, al wat erboven is desastreus, gaat massamigratie veroorzaken, heelder delen van aarde worden onleefbaar, of ingenomen door zee, landbouw op veel plekken niet meer mogelijk door waterschaarste of te hoge temp, permafrost komt bloot met massaal veel methaan (nog veel erger als co² of aardas als broeikasgas)
En china ed. zijn er eigenlijk best hard op in aan het zetten trouwens.
Met dat laatste sla je wel de nagel op zijn kop. Niemand durft dergelijke beslissingen maken. En daarbovenop, moeten de belangrijkste beslissingen op internationaal niveau genomen worden. Landen concurreren zichzelf gewoon kapot momenteel.
Al geloof ik niet dat er hierdoor veel jobs verloren gaan. De jobs verschuiven, naar een andere industrie.
Ik geloof wel dat er sowieso door een andere evolutie wel jobs verloren gaan, door automatisering. En dat zal intrinsiek mee aan het hele verhaal gekoppeld moeten worden.Last edited by Phate; 22/12/2018, 13:20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk lees vooral over zuiniger auto's, elektrische auto's, zonnepanelen,...
Waar het eigenlijk om draait, is dat we moeten consuminderen (sorry voor de draak van een woord). We rijden gewoon veel te veel. Twee auto's per gezin.
Vroeger reden mijn ouders rond, de ene voerde de andere naar het werk, de kinderen werden aan school afgezet,... Nu kopen we allemaal twee auto's zodat we dagelijks dat kwartiertje niet verliezen (maar we staan wel 30 min per dag stil in de file).
Ook qua elektricteitsverbruik thuis trek ik soms grote ogen. Wij wonen in een rijhuis, zijn met vier en halen nog de 3000 kw/h niet per jaar. We hebben ook dagelijkse "luxe"-toestellen en letten niet écht hard op. We zouden daar eigenlijk nog een 500 kw/h af kunnen krijgen als we bewust zouden besparen. Ik heb zonnepanelen die ongeveer 3000 kw/h per jaar produceren. En ik ga niet extra vuurtjes aansteken om die 100-200 overschot te gaan opgebruiken.
Misschien moeten we bepaalde gewoontes wat meer in vraag stellen: airco hebben we in België echt niet nodig, twee/drie keer per jaar het vliegtuig nemen, ...
En dat heeft niets te maken met inkomen/rijk zijn. Integendeel, net wie meer geld heeft, kan het uitgeven aan zuinige oplossingen.
Maar ik vrees dat we inderdaad stilaan te laat zijn om een behoorlijk catastrofale klimaatopwarming tegen te houden, of op z'n minst te beperken.
Comment
-
Mss grof maar een woIII zou wel voor een deel helpen. Er moet iets veranderen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenMss grof maar een woIII zou wel voor een deel helpen. Er moet iets veranderen...
Comment
-
...er is geen leven mogelijk voor 6 of meer miljard mensen op deze bol àls de stijging meer als 2° is, het is mooi dat jij denkt dat 4° erbij gewoon gezellig wat warmer is, dat is niet zo er is geen eten meer en wrs geen water
china zet vollen bak in, maar hun consumptie/uitstoot stijgt door betere levenstandaard elk jaar met 6%, india net zo
die zijn samen goed voor bijna halve wereldbevolking 2.8 miljard, europa 325 miljoen
die landen gaan heus nooit kunnen halveren tegen 2030 integendeel, die gaan verdubbelen...en dan is wat wij doen muggepis, met wat zp, wp of elec auto is dat niet opgelost
ik kan heel goed begrijpen mensen als medihummer, die zeggen...ik trek het me niet meer aan en ga genieten van wat er is, wat gebeurt zal gebeuren
die ene v8 zal het niet uitmaken als mensen vandaag een zoe laten staan omdat hij niet mooi is, of 4k duurder (nix persoonlijk he phate, begrijp m niet verkeerd), ten andere zitten we elec schaarste nog steeds voor de komende 10/15 jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik ga akkoord, behalve over dat vliegen. Waarom zou ik geen 3 x per jaar mogen vliegen. Iemand die hard werkt, wil ook wel ff ergens in de zon gaan liggen. En er is niemand die mij dat gaat verbieden of mij verplichten om datzelfde traject met een electrische auto te gaan doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Het probleem is niet de subsidie maar de OVERsubsidie er van ...
Comment
-
is op komst, maar in tegenstelling tot vroeger, gaat dat nu vrij traag. Maar wij gaan hem nig meemaken.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
ik zie het nog misgaan tussen India en Pakistan. Hebben allebei nucleaire wapens en zijn beiden nogal heetgebakerd. Als het daar misloopt kunnen ze wel eens de rest meetrekken. Idem met Noord Korea waar die idioot nog altijd denkt dat'm God is.
En ik volg bobo in zijn redenering. Pas op, ik probeer ook langs alle kanten te pitsen waar mogelijk. Maar waar ik een paar jaar geleden precies een kentering kon vaststellen dat men er wel wou voor gaan, merk ik nu niets meer op. Eerder een gelatenheid. Of het moet zijn dat men er zelf beter van wordt... want ja, dan willen we wel verandering. Neen, ik vrees net zoals bobo dat het gewoon om zeep is en dat mijn kinderen een harde en moeilijke tijd tegemoet gaan. Ik heb er bij mijn verbouwing toen al rekening mee gehouden dat ze wel eens langer gaan blijven thuis wonen dan voorzien. Als er al maatregelen van de overheid gaan komen, gaan die hopeloos te laat zijn. En dan gaan dat zo'n draconische maatregelen zijn dat enkel een bepaalde elite er beter van wordt. De rest gaat serieus afzien.
Eigenlijk is het zo dom dat we met energie zo omgaan. We leven op een quasi op een nucleaire reactor (want dat is de aardkern), maar we doen er op zich niets mee. Als we slim zouden zijn, zouden we heel wat energie van daaruit kunnen opwekken. Geen zonnepanelen of windmolens of gelijk wat nodig om ons te voorzien van een shitload aan energie. Maar zoals met alles van de mensheid, kunnen we maar 3 maanden ver plannen en denken. Wat er dan op neerkomt dat we gaan voor eigen gewin en belang... nooit voor het algemeen belang.
Comment
-
en de overgang van normaal naar abnormaal gaat heel snel en abrupt gaan. Het klimaat is zoals een elastiek: ge kunt er aantrekken en tot zolang de elastiek niet knapt, zal het er vrij normaal aan toegaan.
Knapt de elastiek... hou u dan maar vast...
Comment
-
Ik ga akkoord, behalve over dat vliegen. Waarom zou ik geen 3 x per jaar mogen vliegen. Iemand die hard werkt, wil ook wel ff ergens in de zon gaan liggen. En er is niemand die mij dat gaat verbieden of mij verplichten om datzelfde traject met een electrische auto te gaan doen.
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
En ik volg bobo in zijn redenering. Pas op, ik probeer ook langs alle kanten te pitsen waar mogelijk. Maar waar ik een paar jaar geleden precies een kentering kon vaststellen dat men er wel wou voor gaan, merk ik nu niets meer op. Eerder een gelatenheid. Of het moet zijn dat men er zelf beter van wordt... want ja, dan willen we wel verandering. Neen, ik vrees net zoals bobo dat het gewoon om zeep is en dat mijn kinderen een harde en moeilijke tijd tegemoet gaan. Ik heb er bij mijn verbouwing toen al rekening mee gehouden dat ze wel eens langer gaan blijven thuis wonen dan voorzien. Als er al maatregelen van de overheid gaan komen, gaan die hopeloos te laat zijn. En dan gaan dat zo'n draconische maatregelen zijn dat enkel een bepaalde elite er beter van wordt. De rest gaat serieus afzien.
Eigenlijk is het zo dom dat we met energie zo omgaan. We leven op een quasi op een nucleaire reactor (want dat is de aardkern), maar we doen er op zich niets mee. Als we slim zouden zijn, zouden we heel wat energie van daaruit kunnen opwekken. Geen zonnepanelen of windmolens of gelijk wat nodig om ons te voorzien van een shitload aan energie. Maar zoals met alles van de mensheid, kunnen we maar 3 maanden ver plannen en denken. Wat er dan op neerkomt dat we gaan voor eigen gewin en belang... nooit voor het algemeen belang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Dat geloof je toch zelf niet. En als het zou gebeuren, wordt het nuke en is het op een paar minuten allemaal voorbij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenEigenlijk is het zo dom dat we met energie zo omgaan. We leven op een quasi op een nucleaire reactor (want dat is de aardkern), maar we doen er op zich niets mee. Als we slim zouden zijn, zouden we heel wat energie van daaruit kunnen opwekken. Geen zonnepanelen of windmolens of gelijk wat nodig om ons te voorzien van een shitload aan energie. Maar zoals met alles van de mensheid, kunnen we maar 3 maanden ver plannen en denken. Wat er dan op neerkomt dat we gaan voor eigen gewin en belang... nooit voor het algemeen belang.
Wie gaat in België investeren voor een pijplijn netwerk met warm water, met al die lintbebouwing?
Lintbebouwing is de schuld van de goudvissen…want ze kochten de politici om, bij alle gewestplannen...
Alleen op het kleine IJsland zit de warmte quasi aan de oppervlakte en is het rendabel om een pijplijn netwerk met warm water, aan te leggen voor een hele stad (en er is geen lintbebouwing)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen de overgang van normaal naar abnormaal gaat heel snel en abrupt gaan. Het klimaat is zoals een elastiek: ge kunt er aantrekken en tot zolang de elastiek niet knapt, zal het er vrij normaal aan toegaan.
Knapt de elastiek... hou u dan maar vast...
Comment
Comment