Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
    Het probleem is voor politici om ook mensen met het intellect van een goudvis te doen begrijpen dat ze boven hun stand leven. En dus is de enige manier vliegen zo uur maken dat je dat gewoon geen drie keer per jaar kan betalen, ofwel dat je andere dingen gaat moeten laten in de plaats.

Het probleem is dat we niet bezig zijn met het redden van de planeet maar met het redden van onze levensstijl. Zolang we niet allemaal inzien dat we moeten 'inleveren' qua levensstandaard, gaan we verder richting the point of no return.
    Tja, daar zit ook een probleem. Zou kunnen zeggen dat politici niet "ons iets bij moeten brengen", technisch gezien zouden politici moeten, zoals het woord volksvertegenwoordigers het mooi zegt, het volk vertegenwoordigen. Probleem hier in België, ofja niet alleen hier, er meer naar de mond gepraat word dan iets anders. En het meer een kwestie is van postjes/stemmen pakken. Zeggen dat mensen moeten inleveren voor het milieu, dat verkoopt niet.

In plaats van met een duidelijke visie naar voren te komen om toekomstgerichte problemen aan te pakken word er meer met one-liners gesmeten en politieke spelletjes gespeeld.

En dan hebben we het hier in België natuurlijk nog niet over de vakbonden gehad, die ook ergens in't zelfde bedje ziek zijn.

En dan ten slotte dat België op zijn eigen er ook nog weinig aan kan doen ook. Landen concurreren elkaar gewoon kapot momenteel in plaats van de echte problemen aan te pakken.

Comment

• de democratie is ten einde raad, das duidelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Energie uit de aard kern halen, is hier nu eenmaal veel duurder dan alle andere huidige energiebronnen (nucleair, fossiel, wind/ zon)
        Wie gaat in België investeren voor een pijplijn netwerk met warm water, met al die lintbebouwing?

Lintbebouwing is de schuld van de goudvissen…want ze kochten de politici om, bij alle gewestplannen...

Alleen op het kleine IJsland zit de warmte quasi aan de oppervlakte en is het rendabel om een pijplijn netwerk met warm water, aan te leggen voor een hele stad (en er is geen lintbebouwing)

economisch niet rendabel? als ge de kost nu zou berekenen wat ons de klimaatopwarming zou kosten, dan zou dat zich heel snel terugbetalen. Met die hitte kunt ge evengoed een krachtcentrale bouwen en waar iedereen dan thuis via WP zich opwarmt. We rekenen nu heel makkelijk de totale kostprijs van ons huidige energiebeleid niet mee. Iemand gaat die moeten betalen en dat gaan waarschijnlijk de volgende generaties zijn. Als het over groene energie gaat rekent men vaak heel raar om toch maar te bewijzen dat het teveel kost. Om aardwarmte via WP te verkrijgen kan je hier in België een put laten boren van 200 diep ongeveer. Kost wel wat, maar het zijn vooral belastingen dat ge daar op betaalt. Waarom? 't is op zich heel milieuvriendelijk omdat uw WP een heel goede COP kan halen, heel het jaar door. Maar neen, men heft daar heel wat belastingen op zodat het 'economisch' niet meer rendabel wordt voor Jan in de straat. De overheid zal dit niet rap veranderen. Via Infrax en aanverwante zitten heel wat gemeentes en politieke partijen nog mee in de kassa te graaien. Dus wat gaan die daarbij winnen als mensen minder gaan verbruiken. Die proberen het systeem zoals het is, nog zo lang mogelijk in stand te houden. De pensioenen die ze moeten betalen, haalt hun gemeentekassa leeg en het geld moet van ergens komen.
        Als ik morgen iemand vind die de put zonder vergunning kan komen boren, doe ik het direct.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

heel ons kapatalistisch systeem is gestoeld op groei, gaan we consuminderen stort alles in als een kaartenhuis
          Met de vrees om als hippie/communist/groene jongen (want dat is hier zowat het ergste scheldwoord) ... over te komen maar schuilt daar ook niet de ondergang (ooit) van het kapitalisme in?
          Niets kan eeuwig groeien.

We zijn nu op het punt aan het komen dat steeds minder mensen de vruchten kunnen plukken van dat kapitalisme. 1 op 5 Belgen leeft in armoede.
          Dus als we zo doorgaan, zal ongebreideld autorijden voor de happy few worden ja
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Kdenk dat "het einde van ongebreideld autorijden" (in de mate dat dat nu zelfs nog bestaat) het minste van onze zorgen is eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik ga akkoord, behalve over dat vliegen. Waarom zou ik geen 3 x per jaar mogen vliegen. Iemand die hard werkt, wil ook wel ff ergens in de zon gaan liggen. En er is niemand die mij dat gaat verbieden of mij verplichten om datzelfde traject met een electrische auto te gaan doen.
              Ik gun het je van harte hoor.
              Maar het bewijst wel dat het intussen een verworven recht lijkt. En vliegen is pas 20 jaar (of nog niet) zo goedkoop.
              Het zou inderdaad al helpen als de reële prijs van vliegen aan de klant doorgerekend wordt.

Geloof je zelf dat wij de wereld opwarmen? En dat die opwarming op termijn heel erg desastreus zal zijn voor de wereld(economie)?
              Ik wel, en de meesten van ons beseffen 'deep down inside' dat het zo is.
              En toch weigeren we ons gedrag aan te passen.

Ik volg Bobo voor een stuk. We zijn the point of no return voorbij denk ik. De opwarming versnelt de opwarming vanaf nu.
              Ik ben ook niet heiliger dan de paus hé, ik rij ook met de auto naar Zuid-Frankrijk. Eén keer per jaar.
              Voor de rest rij ikzelf zo'n 4000-5000 km auto per jaar + 3000 op zomervakantie.
              De rest probeer ik te fietsen. Kan dat beter? Ja, uiteraard. Maar het kan ook veel veel slechter.

Comment

• S/s hatelijk man ik laat mijn motor ook draaien. Als die uitvalt is die precies kapot en dan schiet dat plots weer in gang. Schrikachtig en stressy is dat dat ss. En daarbij wat wint ge daar mee volgens mij geen fluit behalve slijtage onderdelen en batterij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• bij de auto van de vrouw probeer in die juist zoveel mogelijk te laten werken. bij ritten in de stad zit ik rap op 3 minuten en meer dat dem motor niet heeft moeten draaien. En ge voelt nauwelijks dat die terug start' Heb nooit goed de hetse begrepen tegen dit systeem.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• er zit wel verschil op tss de merken, bij sommige is het gewoon gekoppeld aan de stoplichten, bij andere zit er al een detectie op het beginnen lossen van het rempedaal, das een fractie verschil, maar in praktijk duidelijk merkbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Met de vrees om als hippie/communist/groene jongen (want dat is hier zowat het ergste scheldwoord) ... over te komen maar schuilt daar ook niet de ondergang (ooit) van het kapitalisme in?
                      Niets kan eeuwig groeien.

We zijn nu op het punt aan het komen dat steeds minder mensen de vruchten kunnen plukken van dat kapitalisme. 1 op 5 Belgen leeft in armoede.
                      Dus als we zo doorgaan, zal ongebreideld autorijden voor de happy few worden ja
                      edit: vlg eurostat-goegel leeft in belgie 6% in armoede (en voelt 20% zich niet rijk)

tot op de dag van vandaag blijkt het kapitalisme met een goede herverdeling en hoge sociale zekerheid (negens zo goed als bij ons in ons land van melk en honing) de beste remedie tegen armoede, denk niet dat er veel landen beter doen kwa loonongelijkheid en armoede (vergeet ook niet dat de armoede soms dagelijks via migratie binnenkomt, das een vaststelling, geen verwijt)

als iedereen arm is, zal er nog steeds ongelijkheid zal zijn via corruptie
                      Last edited by bobo; 23/12/2018, 09:27.

Comment

• [QUOTE=bobo;n6400464]

edit: vlg eurostat-goegel leeft in belgie 6% in armoede (en voelt 20% zich niet rijk)

tot op de dag van vandaag blijkt het kapitalisme met een goede herverdeling en hoge sociale zekerheid (negens zo goed als bij ons in ons land van melk en honing) de beste remedie tegen armoede, denk niet dat er veel landen beter doen kwa loonongelijkheid en armoede (vergeet ook niet dat de armoede soms dagelijks via migratie binnenkomt, das een vaststelling, geen verwijt)

als iedereen arm is, zal er nog steeds ongelijkheid zal zijn via corruptie[/QUO

We leven inderdaad nog altijd in een van de beste landen ter wereld,en toch doen we niet anders dan klagen en zagen,schelden op mensen met een andere mening,en alles afkraken wat ons niet bevalt zodat we toch maar niets zouden moeten doen aan ons verwent luxeleventje.
                        de armoede wordt inderdaad geimporteerd,maar aan die importarmoede wordt veel gedaan aan hulp,onze eigen mensen worden in de steek gelaten,kijk maar eens goed rond,en ook achter de muren,je zal ervan versteld staan hoeveel "echte belgen" het moeilijk hebben.dat is ook een vaststelling,en WEL een verwijt aan de politiek en al diegenen die het blijven ontkennen.
                        dus ja inderdaad,laat ze mij dan maar uitmaken voor groene/hippie/communist/links of rechts ik zal NOOIT stoppen met het verdedigen van wat ze hier marginalen noemen en de verspilziekte en onverschilligheid van velen blijven aanhalen.als je soms leest bv" in zoiets wil ik niet gezien worden" dat zegt meer dan 9 paginas posts.
                        IEDER ZIJN MENING

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          bij de auto van de vrouw probeer in die juist zoveel mogelijk te laten werken. bij ritten in de stad zit ik rap op 3 minuten en meer dat dem motor niet heeft moeten draaien. En ge voelt nauwelijks dat die terug start' Heb nooit goed de hetse begrepen tegen dit systeem.
                          Begrijp het ook niet hoor.
                          Precies een bende autisten.

Wat is er nu leuker dan uw tijd in stilte en trillingvrij aan het rode licht te spenderen.

Als ik met de fiets voor het rood sta en ze staan daar allemaal onnodig te dampen naast mij dan krijg ik zin om mijn voet er in te zetten.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Begrijp het ook niet hoor.
                            Precies een bende autisten.

Wat is er nu leuker dan uw tijd in stilte en trillingvrij aan het rode licht te spenderen.

Als ik met de fiets voor het rood sta en ze staan daar allemaal onnodig te dampen naast mij dan krijg ik zin om mijn voet er in te zetten.
                            Zeer begrijpelijk,nonchalance of egoisme????????

Comment

• Koop u nen auto waar het de moeite is om naar te luisteren he. Ne koffiemolen das inderdaad meestal niet de moeite

Wat die armoede betreft is de ongelijkheid in belgie de laatste 30 jaar alleen maar afgenomen. Vaak ligt het probleem ook bij de mensen zelf. Er is in belgie werk te over ook voor mensen zonder diploma. Wij vinden al maanden geen personeel van poetsvrouw tot onderhoud tot mechanicien..... en alle bedrijven zeggen hetzelfde. Jobs die we ver boven de 2000 euro betalen maar de meeste staan liever op ziekenkas of dop. Als je wil werken en uw werk serieus neemt vind je morgen werk in belgie. Maar nee ze hebben recht op een uitkering ze zijn continu ziek ze vegen overal hun voeten aan en smijten het geld dat ze niet hebben buiten aan gadgets. We hebben in vlaanderen de maximumfactuur voor gezondheidszorg. Uitkeringen voor ziekte en invaliditeit. Kindergeld en subsidiesystemen voor lage inkomens. Als het hier niet lukt ja dan ligt het voor 90 procent aan uzelf hoor. En dan zal het zeker niet helpen in het hoogst belaste land van ongeveer de hele wereld de herverdeling te komen uitroepen. Dan zal er pas armoede zijn!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• een maat van mij heeft een nieuwe veel beter betaalde job en begon eens met de bruto-netto calculator te spelen...hij viel achterover hoeveel je bruto meer moet verdienen om van 2000 naar 3000 netto te gaan...das herverdeling toch?

zonder een waarde oordeel te willen vellen, je hebt mensen die, simpel gezegd, geen groot licht zijn, voor wie leven en het in orde blijven met alle zaken een dagjob op zich is, als je in zo'n put zit...mss door eigen toedoen, geraakt er maar eens uit
                                ze presenteren ook niet alles op een blaadje, je loopt van hot naar her op alles te krijgen waar je recht op hebt (meestal hebben zij wel de tijd ervoor, maar die hebben ook vaak problemen met een juiste dagindeling en wat discipline)
                                Last edited by bobo; 23/12/2018, 10:36.

Comment

• Ik sluit me hierbij aan.
                                  Heel wat mensen hebben een groot gebrek aan empathie. Niet iedereen staat even sterk in de schoenen.

Voor een deel van ons is het leven eigenlijk overleven. Niet iedereen is clever en in staat om ver vooruit te plannen. Da's geen verwijt en ik heb evenveel respect voor hen. Ikzelf zit ook maar gemiddeld qua brains, ik heb een job op bachelor niveau en navenant loon (sinds kort). Als ik een zware tegenslag zou meemaken, hou ik het ook geen jaren vol met wat gespaard is. En dan verzeil je snel in een straatje zonder einde.
                                  Voor de laagste klasse is het ook niet evident om alle hulp die er is ook effectief te vinden en te vragen.

Hier vind ik de 20% cijfers. Ik lees wel dat je tot die 20% behoort zodra je aan één risicofactor voldoet;

Soit. Mijn vrouw staat voor de klas en merkt zelfs in de Westhoek dat er armoede is hoor. Da's echt niet het alleenrecht van steden. Ik denk zelfs dat armoede op het platteland nog veel meer verdoken blijft.

Maar we gaan steeds verder off topic

Comment

• CO² farming:

7 verschillende manieren om te doen

Om onder de opwarmingsgrens van 1,5 graden Celsius te blijven, moeten we in deze eeuw een biljoen ton CO2 uit de atmosfeer halen. Onderzoekers experimenteren...
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Maar we gaan steeds verder off topic
                                      Lijkt me thans vrij on topic, armoede.

Rechtstreeks met de topic titel gelinkt: alles wat met inkomen en levensduurte te maken heeft, maakt het ook moeilijker om geld "over te houden" voor de wagen.

Ik kan het overigens ook enorm appreciëren dat er op een heel menselijke, open wijze over gediscussieerd word. Dat is wel eens anders

Ik geloof thans dat ongelijkheid wereldwijd en dus ook in België sinds de laatste crisis alleen maar was toegenomen. Kijk bv ook naar de vastgoedmarkt. Gisteren nog maar pas tegengekomen dat de gemiddelde prijs van appartementen in Limburg op 1 jaar tijd met 7% gestegen is. Daarenboven kun je van de meeste banken maximum 90% lenen. Voor een woning van 250k, komt het er dan op neer dat je zo'n 50-55k zelf op tafel moet kunnen leggen. Begin er maar eens aan zonder steun van ma of pa.

Comment

• ideaal voor pv panelen en windmolens

Volledig opgeladen zou in het park 1,2 gigawattuur aan energie opgeslagen liggen, voldoende om zo'n 600 huishoudens een jaar van energie te voorzien.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          . Gisteren nog maar pas tegengekomen dat de gemiddelde prijs van appartementen in Limburg op 1 jaar tijd met 7% gestegen is. Daarenboven kun je van de meeste banken maximum 90% lenen. Voor een woning van 250k, komt het er dan op neer dat je zo'n 50-55k zelf op tafel moet kunnen leggen. Begin er maar eens aan zonder steun van ma of pa.
                                          het zijn wel ergens al die nieuwbouw app/huizen die de prijs naar boven trekken
                                          en je kan jezelf de vraag stellen of elke single schoolverlater gelijk iets van 250k moet kunnen kopen
                                          heb zelf oudere studio's in perfecte staat, lage stookkosten voor de helft van die 250k die ik verhuur voor minder als 500, doe daar een beetje bij en je koopt die zelf...en ja daar wonen singles in maar ook koppel met 1 klein kind...dat zijn geen marginalen, die mensen zouden moeten kunnen sparen als ze prioriteiten vooropstellen

mijn eigen huis, vrijstaand in het 'dure' noordantwerpen (mij lijkt alsof ze in andere provincies maar doorvragen, in apen is de frank al ff gevallen prijzen stijgen niet zoveel meer), 3 slaapkamers, perfecte staat bwj 66 epc waar ge van achterover valt, een roze badkamer die perfect onderhouden en vooral proper is (dat doe je zelf) was iets duurder (265k met energetische verbouwingen geen 300) daar zou wrs de helft van de forummers niet in willen leven - want das oud en versleten, nix van - en ik stook ook maar 60 per maand
                                          oke de badkamer is lelijk, ok de keuken is wat ouderwets...maar dat maakt mij geen ruk uit alles werkt en is aanwezig

als uw lat hoog ligt, is het duur, anders ook maar minder erg dan verwacht

Comment

Working...
                                          X