Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Parkeerlichtfunctie niet op alle auto's...
Collapse
X
-
Hoeveel 'verbruikt' zo'n parkeerlicht eigenlijk? Heb het zelf nog nooit gebruikt uit schrik om met een platte batterij te staan (niet dat ik anders wel zou gebruiken, maar bon). Of duurt dat echt dagen voordat dat je batterij leeg trekt?2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
ik heb een batterij ter grootte van een serieuze snelbouwblok en die kan wel wat hebben. 't is per slot een standlichtje dat moet branden en niet de 55w halogeenlamp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenHoeveel 'verbruikt' zo'n parkeerlicht eigenlijk? Heb het zelf nog nooit gebruikt uit schrik om met een platte batterij te staan (niet dat ik anders wel zou gebruiken, maar bon). Of duurt dat echt dagen voordat dat je batterij leeg trekt?
Zonder rekening te houden met het Can-bus systeem, dat altijd operationeel is
Led verlichting 5W x 2, voor -en achter = 10 W
Spanning 12 V
Start stop batterij 66 Ah
10/12 = 0.833
66/0.833 = 79 uur
Maar geen enkele batterij is in de winter 100% vol, denk ik
Comment
-
Op de recentste wagens zijn parkeerlichten Led’s, dus kan het verbruik geen probleem zijn. Ze kunnnen op een nacht de batterij niet ledigen.
Ze zijn m.i. wel nuttig om aandacht te trekken als de wagen als laatste in een rij geparkeerd is, in het bijzonder wanneer de gemarkeerde parkeerplaatsen dienen als asverschuivingen
Comment
-
Nog nooit gebruikt en eigenlijk nog nooit gemist ook. Heb het gisterenavond eens geprobeerd op den audi maar zit er precies niet op. Lichten blijven nog een 10 seconden branden na afsluiten maar dat is het dan ook. Dacht dat dat altijd bij oude krellen was maar zo te zien nog veel mensen die deze gebruiken2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Dat zal ook moeten bij de meeste auto's wanneer je op een donkere plaats op de weg staat, want veel auto's hebben die parkeerlichten dus niet.
Ik heb dat nog maar heel zelden moeten doen, want de meeste plaatsen zijn voldoende verlicht waardoor parkeerlichten of standlichten niet nodig zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk BerichtenNog nooit gebruikt en eigenlijk nog nooit gemist ook. Heb het gisterenavond eens geprobeerd op den audi maar zit er precies niet op. Lichten blijven nog een 10 seconden branden na afsluiten maar dat is het dan ook. Dacht dat dat altijd bij oude krellen was maar zo te zien nog veel mensen die deze gebruiken2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
10 sec de knipperlichthendel naar de gewenste kant duwen, na uitschakelen contact?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
ik had maar enkele seconden hendel ingedrukt, zal niet lang genoeg geweest zijn. En hoelang blijven je lichten dan branden? Toch niet tot je terug bent?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
ik had maar enkele seconden hendel ingedrukt, zal niet lang genoeg geweest zijn. En hoelang blijven je lichten dan branden? Toch niet tot je terug bent?2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
Comment