Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerlichtfunctie niet op alle auto's...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Al m'n Fiats en afgeleiden hebben of hadden dat ook (Doblo, Tipo, 2 x 500, Punto). Je moet de sleutel wel in een bepaalde positie draaien (induwen en dan overdraaien naar links, dus links voorbij de 0-stand) + dan de pinker inderdaad naar links of recht.

Aantal keer gebruikt: 1 keer, om te testen, verder nooit.
    Bij Alfa gewoon, naar links of rechts pinken en dimlicht manueel, aan zetten

Comment

ik denk dat ik in mijn leven in de stad nog nooit een parkeerlicht heb aangezet
      wel veel in de oudheid met standlichten rondgereden

Comment

Hoeveel 'verbruikt' zo'n parkeerlicht eigenlijk? Heb het zelf nog nooit gebruikt uit schrik om met een platte batterij te staan (niet dat ik anders wel zou gebruiken, maar bon). Of duurt dat echt dagen voordat dat je batterij leeg trekt?
        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

ik heb een batterij ter grootte van een serieuze snelbouwblok en die kan wel wat hebben. 't is per slot een standlichtje dat moet branden en niet de 55w halogeenlamp.
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
            Hoeveel 'verbruikt' zo'n parkeerlicht eigenlijk? Heb het zelf nog nooit gebruikt uit schrik om met een platte batterij te staan (niet dat ik anders wel zou gebruiken, maar bon). Of duurt dat echt dagen voordat dat je batterij leeg trekt?
            Grofweg met een 100% volle batterij, 79 uur ….
            Zonder rekening te houden met het Can-bus systeem, dat altijd operationeel is

Led verlichting 5W x 2, voor -en achter = 10 W
            Spanning 12 V

Start stop batterij 66 Ah

10/12 = 0.833
            66/0.833 = 79 uur

Maar geen enkele batterij is in de winter 100% vol, denk ik

Comment

Parkeerlicht gebruik ik bijna nooit.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Op de recentste wagens zijn parkeerlichten Led’s, dus kan het verbruik geen probleem zijn. Ze kunnnen op een nacht de batterij niet ledigen.
                Ze zijn m.i. wel nuttig om aandacht te trekken als de wagen als laatste in een rij geparkeerd is, in het bijzonder wanneer de gemarkeerde parkeerplaatsen dienen als asverschuivingen

Comment

Ik gebruik het eigenlijk best frequent
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

als ge ergens op bezoek gaat op den bled en er is geen plek op de oprit

Comment

Nog nooit gebruikt en eigenlijk nog nooit gemist ook. Heb het gisterenavond eens geprobeerd op den audi maar zit er precies niet op. Lichten blijven nog een 10 seconden branden na afsluiten maar dat is het dan ook. Dacht dat dat altijd bij oude krellen was maar zo te zien nog veel mensen die deze gebruiken
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

ge kunt nu met leds net zo goed alle 4 de standlichten laten opstaan, verbruik is minimaal

Comment

Dat zal ook moeten bij de meeste auto's wanneer je op een donkere plaats op de weg staat, want veel auto's hebben die parkeerlichten dus niet.

Ik heb dat nog maar heel zelden moeten doen, want de meeste plaatsen zijn voldoende verlicht waardoor parkeerlichten of standlichten niet nodig zijn.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                            Nog nooit gebruikt en eigenlijk nog nooit gemist ook. Heb het gisterenavond eens geprobeerd op den audi maar zit er precies niet op. Lichten blijven nog een 10 seconden branden na afsluiten maar dat is het dan ook. Dacht dat dat altijd bij oude krellen was maar zo te zien nog veel mensen die deze gebruiken
                            10 sec de knipperlichthendel naar de gewenste kant duwen, na uitschakelen contact?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

10 sec de knipperlichthendel naar de gewenste kant duwen, na uitschakelen contact?
                              ik had maar enkele seconden hendel ingedrukt, zal niet lang genoeg geweest zijn. En hoelang blijven je lichten dan branden? Toch niet tot je terug bent?
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

ik had maar enkele seconden hendel ingedrukt, zal niet lang genoeg geweest zijn. En hoelang blijven je lichten dan branden? Toch niet tot je terug bent?
                                't zou goed zijn als ze op de lichtsensor zitten, geen idee...maar anders is dat toch niet meer als logisch eigenlijk

Comment

Toch. Of tot je batterij er genoeg van heeft

Comment

Working...
                                  X