Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adblue - Firmawagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Adblue - Firmawagen

Sinds gisteren terug een auto (V90) waar ik AdBlue moet in doen.
    De Leasemaatschappij komt niet verder dan ... "ga dat maar laten doen in de garage", maar daar heb ik echt geen zin in.

Hoe doen jullie dat?
    Waar koop je je Adblue, en hoe vul je dat bij?

Tankstation, gewoon aan de pomp zoals benzine-diesel tanken.
    Super gemakkelijk en kost geen hol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Sinds gisteren terug een auto (V90) waar ik AdBlue moet in doen.
      De Leasemaatschappij komt niet verder dan ... "ga dat maar laten doen in de garage", maar daar heb ik echt geen zin in.

Hoe doen jullie dat?
      Waar koop je je Adblue, en hoe vul je dat bij?
      Aan veel tankstations kunt ge dat al ofwel de garage. Echter in de garage kost dat een pak meer, maar ik veronderstel dat dit toch voor de zaakvoerder is.

Ik heb de chance dat hier om de hoek in de industriezone een tankstation is dat hoofdzakelijk vrachtwagens, tractors en camionetten over de vloer krijgt. Ge hoeft er zelfs uw handen niet vuil te maken Die hebben dus ook AdBlue en voordat ik naar kantoor rij, stop ik er ff.

Maar heb gezien dat aan de Total op weg naar huis ook nu AdBlue heeft sinds deze maand. Maar dat is teveel moeite en dus blijf ik hier om de hoek gaan Die het komt doen is wel een blondje, maar met haar piercings in haar gezicht, toch niet mijn ding

Comment

Zelf geen ervaring met adblue, maar ik zet zelfs de antivries ruitenwisser vloeistof op mijn onkostennota, dus zo zou ik het met Adblue ook doen, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Zelf geen ervaring met adblue, maar ik zet zelfs de antivries ruitenwisser vloeistof op mijn onkostennota, dus zo zou ik het met Adblue ook doen, denk ik.
          Normaal betaald de firma dat toch sowizo? Zelf geef ik gewoon het bonneke af en ze hebben een lopende rekening bij dat tankstation hier in de zone omdat onze camions daar ook continu tanken. Bij Total moeten wij tanken en sinds deze maand gaat dat ook met onze tankkaarten.

Anti vries in ruitenwissersproeier is sowizo op kosten van de firma, want hier worden elk jaar bussen van 30 of 50 liter aangekocht en iedereen kan dat gewoon naar believen in de wagen of camionet kappen.

Comment

Ik moet dat vaak onderweg kopen, in Duitsland of Polen, en da's soms behoorlijk prijzig langs de snelweg, dus vandaar.

Comment

Ik moet dat vaak onderweg kopen, in Duitsland of Polen, en da's soms behoorlijk prijzig langs de snelweg, dus vandaar.
              Waarom 'moet' gij dat daar kopen? Uwe auto kan toch 1000'den kms zonder vullen als hij vol gedaan is? Als ik op vakantie vertrek of weet dat ik minstens 2000km moet gaan doen, dan ga ik de dag ervoor nog ergens de adblue bijvullen. VW heeft zowat de kleinste reservoirs, want om de 7000 a 8000km moet ik bijvullen.

Comment

Ik had het nu niet over Adlue, want dat moet in mijn Volvo nog niet in.
                Maar als ik met echt winterweer een tripje Polen doe, kom ik met een bus van 5l ruitenwisser vloeistof niet toe ;-)

Comment

Ik had het nu niet over Adlue, want dat moet in mijn Volvo nog niet in.
                  Maar als ik met echt winterweer een tripje Polen doe, kom ik met een bus van 5l ruitenwisser vloeistof niet toe ;-)
                  Dat is inderdaad een ander verhaal.

Comment

Wij moeten voor alles naar de garage (AdBlue, ruitensproeiervloeistof,...). Zelf doen = zelf betalen.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik kan de kosten wel inbrengen.
                      Carwash wordt hier zelfs betaald via de firma, al de rest (bv tanken buiten het net van de tankkaart, olie, ruitensproeierspul) moeten we via de leasingmaatschappij claimen, en meestal staat dat een week of 2 later wel op de rekening.

Ik zocht gewoon de meest praktische manier. Ik heb een auto5 vlakbij, en voor een bidon Adblue of een fles antifreeze is dat acceptabel.
                      Ik had gewoon gehoopt dat Shell binnenkort een extra pomp met pistool voorziet voor adblue voor personenwagens.
                      Ik zie die pompen wel langs de autostrade, maar meestal aan de kant van de vrachtwagens, en die pistolen zijn te dik zodat je riskeert te knoeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Wij moeten voor alles naar de garage (AdBlue, ruitensproeiervloeistof,...). Zelf doen = zelf betalen.
                        Het is toch goedkoper als ze bij jullie kruiken aankopen van 20 à 30 liter en die in de berging plaatsen en dat ieder dan gewoon vult als hij zin heeft. Wat ruitenwissers betreft. We zitten hier met een 20-tal voertuigen en dat zou nogal wat geven als iedereen naar de garage ging. En als er iets is dat de baas op de voet volgt, dan zijn het de kosten van de wagens .
                        We krijgen hier zelfs elk jaar een spuitbus voor de ramen te ontdooien. Zelf gebruik ik dat niet omdat de ramen daar vettig van worden.

Maar bij ons is het miss wel makkelijker, want wij hebben buiten burelen ook een magazijn waar dat alles bewaard kan worden. Gewoon met de wagen binnen rijden en bijvullen. Naast die grote bus, staat er steeds een gevulde gieter

Comment

Ik kan niets claimen. Tanken met die kaart of kwijt. Niks zelf betalen, altijd via garage passeren...
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik kan niets claimen. Tanken met die kaart of kwijt. Niks zelf betalen, altijd via garage passeren...
                            Dat is dan wel heel erg vervelend en ook niet zo slim voor het bedrijf, maar ze zullen gemak boven prijs verkiezen. Gemak voor hun wel te verstaan.
                            Maar ge moet het eens navragen, maar wij hebben vorige week door gekregen dat onze tankkaarten nu ook voorzien waren voor adblue. En dan kunt ge gewoon met uw tankkaart aan een tankstation AdBlue tanken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat is dan wel heel erg vervelend en ook niet zo slim voor het bedrijf, maar ze zullen gemak boven prijs verkiezen. Gemak voor hun wel te verstaan.
                              Maar ge moet het eens navragen, maar wij hebben vorige week door gekregen dat onze tankkaarten nu ook voorzien waren voor adblue. En dan kunt ge gewoon met uw tankkaart aan een tankstation AdBlue tanken.
                              En bij welke tankstations vind jij Adblue aan de pomp?
                              Last edited by Tommie1; 15/01/2019, 15:47.

Comment

Bestel AdBlue bij MAES of vind het product terug aan de pompen en in de shop. Neem contact met ons op of vraag een offerte voor AdBlue!

Comment

Laat dat nu net de stations zijn waar mijn tankkaart niet werkt....
                                  Shell, Esso, Q8, DATS en Lukoil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En bij welke tankstations vind jij Adblue aan de pomp?
                                    Er zijn er verschillende. Vooral die waar ook camions komen.
                                    Sowizo al alle tankstations op de autostrade. Bij ons aan de Total ook, maar niet elke total heeft het dan weer. Nog niet.

Comment

Gewoon, aan de pomp, en met je tankkaart.
                                      Ik heb/had nu wel een AdBlue-tank waar er 15 liter ofzo in kan, normaal is dat genoeg tussen twee servicebeurten (25.000 km) en kappen ze dat telkens vol in de garage, maar ik zou niet graag op reis vertrekken en daar moeten beginnen sukkelen, en buitenlandse onkostennota's indienen. Vandaar: ik vulde die af en toe preventief, gewoon aan de Total-pomp in een groter station.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Onze werkgever heeft heel veel locaties... en om iedereen naar Brussel te laten rijden om de AdBlue en de ruitensproeiervloeistof te laten bijvullen, dat zou er ook een beetje over zijn.
                                        Maar zoals al zei:
                                        - AdBlue: kunnen we perfect tanken bij Total (of naar de garage rijden)
                                        - Ruitensproeiers: garage (al heb ik ook al kostennota's hiervoor ingediend, die vlotjes betaald werden). Noch Volvo Automobilia Roeselare, bij BMW Monserez Kortrijk of BMW Dejonckheere Roeselare heb ik ze daar trouwens ooit een factuur weten van maken.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                        X