Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Onze werkgever heeft heel veel locaties... en om iedereen naar Brussel te laten rijden om de AdBlue en de ruitensproeiervloeistof te laten bijvullen, dat zou er ook een beetje over zijn.
Maar zoals al zei:
- AdBlue: kunnen we perfect tanken bij Total (of naar de garage rijden)
- Ruitensproeiers: garage (al heb ik ook al kostennota's hiervoor ingediend, die vlotjes betaald werden). Noch Volvo Automobilia Roeselare, bij BMW Monserez Kortrijk of BMW Dejonckheere Roeselare heb ik ze daar trouwens ooit een factuur weten van maken.
Die factuur is het minste van mijn zorgen, als ik die heb wordt dat wel betaald, maar ik haat het om voorr zo'n pruts een half uur slechte koffie te drinken en te gaan en iedere keer afspraken te moeten maken.
Wij hebben normaal pick-up service voor onderhoud, maar dat werkt alleen als je ca 2-3 weken op voorhand je afspraak voor onderhoud kan inplannen (toch bij BMW). Voor iets snel werkt dat dus niet.
Ik heb het dus ooit bij BMW en VW gedaan, en ik was daar op 45 minuten niet buiten. Dat is iedere keer fiche opmaken, wachten tot er een technieker vrij is, en dan terug aftekenen en buiten je auto gaan ophalen.
Als ik op zaterdag gewoon de Auto5 binnen wandel en een bus van 10l mee neem, dan duurt dat 5 minuten. Zelfde voor ruitensproeier.
Sinds gisteren terug een auto (V90) waar ik AdBlue moet in doen.
De Leasemaatschappij komt niet verder dan ... "ga dat maar laten doen in de garage", maar daar heb ik echt geen zin in.
Hoe doen jullie dat?
Waar koop je je Adblue, en hoe vul je dat bij?
Het is te hopen dat je systeem het toelaat om aan de pomp te tanken en dat je tank nog redelijk groot mag zijn. Niet alle wagens hebben die mogelijkheid, een Q7 heeft die voorziening wel, onze Allroad niet en moeten we laten vullen bij de dealer of via een jerrycan met speciale darm.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Het is te hopen dat je systeem het toelaat om aan de pomp te tanken en dat je tank nog redelijk groot mag zijn. Niet alle wagens hebben die mogelijkheid, een Q7 heeft die voorziening wel, onze Allroad niet en moeten we laten vullen bij de dealer of via een jerrycan met speciale darm.
Klopt, en dat was ik al vergeten. Heeft met een magneetje te maken. Telkens ik bij ons naar die pomp met bediening ga, zegt dat meiske: 'ik hoop dat het bij deze gaat, want dat gaat niet bij alle auto's. En moet ik telkens zeggen dat ik om de 7000km er sta en dat het gaat. Maar naast hun pomp staat zo een plastieke gieter (voor olie of zo) waar ze de boden uit gesneden hebben. Deze steken ze dan erin en pompen ze gewoon daarin dan. Het magneetje kan dan de pomp niet laten afslaan.
Maar bij een pomp zonder bediening is dat idd al wat moeilijker.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Bij de Discovery Sport, zoals die van de buurvrouw, is dat ook met een ambetant bidonneke, en moet je dat ergens onder de motorkap in kappen.
Bij mijn auto zit dat simpelweg achter de tankklep. Een grote tank ook, ik kom daar zoals gezegd 25.000 km mee toe. Als je dat echter alle 7000 km al moet bij vullen...
Hier ook achter de tankklep naast je gewone tank.
Normaal goed voor net geen 20.000km.
Waarschuwing krijg ik 2400 km op voorhand.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
ik kan er ook niet zelf bij, ook geen prob want ik doe minder km's voor ik op onderhoud moet, maar ik denk in het begin van adblue dat de constructeurs weer hoopten daar centen voor de garages uit de slaan en alleen bij werkplaats dachten te laten bijvullen, indien nodig
ik kan er ook niet zelf bij, ook geen prob want ik doe minder km's voor ik op onderhoud moet, maar ik denk in het begin van adblue dat de constructeurs weer hoopten daar centen voor de garages uit de slaan en alleen bij werkplaats dachten te laten bijvullen, indien nodig
Plus, was nog in de sjoemeltijd dus het systeem stond waarschijnlijk meer af dan aan waardoor het verbruik ook lager was.
Bij de Discovery Sport, zoals die van de buurvrouw, is dat ook met een ambetant bidonneke, en moet je dat ergens onder de motorkap in kappen.
Bij mijn auto zit dat simpelweg achter de tankklep. Een grote tank ook, ik kom daar zoals gezegd 25.000 km mee toe. Als je dat echter alle 7000 km al moet bij vullen...
Bij mij zit het ook naast de tankdop achter de klep. Bij de DS5 zat het in de koffer onder de vloer. Dus moest ge koffer leeg maken en de vloer opheffen Maar daar ging wel 19 liter in.
Plus, was nog in de sjoemeltijd dus het systeem stond waarschijnlijk meer af dan aan waardoor het verbruik ook lager was.
Sjoemeltijd? Dus met andere woorden sjoemelde niet alleen VAG? Want AdBlue is begonnen op camions en daarna in 100'den modellen gekomen van zowat alle merken.
Sjoemeltijd? Dus met andere woorden sjoemelde niet alleen VAG? Want AdBlue is begonnen op camions en daarna in 100'den modellen gekomen van zowat alle merken.
Ze deden dat allemaal....
Vroeger deed je 15-20000km met een AdBLue vulling, nu de helft. Toeval zeker....
Ze deden dat allemaal....
Vroeger deed je 15-20000km met een AdBLue vulling, nu de helft. Toeval zeker....
Rare redenering. 15 à 20000 op 1 vulling? Mijne DS5 had een 19 liter tank, mijne Tiguan 8 liter tank, een mercedes C-klasse bv heeft een 24 liter tank (sommigen zelfs maar 12 liter). Dus moet ge gaan zien wat het verbruik zelf is en niet hoe ver ge geraakt op 1 vulling.
Zowel mijne DS5 als mijne Tiguan zitten aan ongeveer 1 liter per 1000km. Ik heb er mij nooit in verdiept dat die vroeger de helft was, want ik weet niet sinds wanneer auto's dat hebben. Ik zelf had het nog niet op mijne C5 van 2012, maar wel op mijne DS5 van 2015.
En als alle merken sjoemelen, hoe komt het dan dat enkel VAG ervoor gestraft wordt?
Comment