Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groepsaankoop ev

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

    ik heb ne grote en nog nooit zoveel moeten betalen voor een onderhoud
    Het gaat hier om een EV topic en de enige EV auto's die wat betaalbaar zijn, zijn klein. Daar doelde ik op.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Allemaal BS jongens, hangt er gewoon vanaf waar je op onderhoud gaat. Als je bij de stealer gaat, ja dan ga je dokken. Zoek een goede onafhankelijke met eerlijke prijzen en gespecialiseerd in jouw merk. Imago speelt daar geen rol, die moeten geen verkopertjes met plastron onderhouden, of een dikke showroom.
      Mijn schoonzus is jaren samen geweest met de zoon van een onafhankelijke VAG dealer. Iemand die part time les geeft en dus part time zijn garage heeft.
      Mijn schoonvader voelde zich zowat moreel verplicht om dan via hem een auto te kopen en kocht zich een A5 coupé daar. En dan was hij aant stoefen dat het onderhoud daar aan €35/u was en dus goedkoper als bij een officiële Audi dealer. Hij had wel telkens een factuur van €600 à €800.

      De zoon drinkt nogal heeeeeel graag een pint en is nogal loslippig (ook als m nuchter is) en die vertelde ronduit over de verhalen in de garage waar hij werkte en ook van bij zijne pa. Hij vertelde mij dat hij een hekel had aan mensen die gedurende het onderhoud daar bleven, want dan konden ze geen uur of uurkes extra aanrekenen en moesten ze goed zien dat ze geen witte producten in de auto staken

      Die relatie geraakt dus stuk met de nodige ambras (kind, huis,...) en dus gaat mijn schoonvader vanaf dan naar een officiële Audi dealer waar ineens blijkt dat er filters van een wit product in staken en dat ook ineens de facturen een pak lager waren als voorheen.

      Dus niet vragen hoe sommige garagisten zelfs de schoonouders van hunne zoon in het zak zetten. En de rest van hun klanten ook. Dus altijd ook goed opletten daarmee.

      Hier op het werk net hetzelfde. Hadden volgens ons gevoel al jaren een super goede kleine citroëngarage die dag en nacht voor u klaar stond. Uiteindelijk begonnen we toch door te krijgen dat de rekening op het einde van het jaar toch wel hoog was en dan is er een voorval geweest van een camionette die bleef kapot gaan en een andere garagist er achter was gekomen dat dit met voorbedachte rade was dat die steeds kapot ging. Telkens kassa kassa. We gaan nu met alle citroëns naar een andere grotere garage en geen idee of ze iets duurder is, maar het totaalbedrag op het einde van het jaar is gehalveerd ineens.

      Het blijft altijd uitkijken.

      En als er hier gesproken wordt over onderhoud van €600 of €1000 is dat dan ook effectief 'alleen' maar onderhoud? Mijne Tiguan is nu 3 x binnen geweest. Het factuur van €30000 km zat ergens in de €300 dacht ik. Op 60000 was het iets van €900, maar daar zat ook de spoeling van de DSG bij en ook wisselen van ruitewissers (eerste en laatste keer dat da daar gebeurt), en op 90000km zat er ook het wisselen van de 4 remblokken bij. Dat laatste deden ze bij onze citroëngarage om de 40000 à 45000km. Mijne baas sprak er mij eens over aan dat het redelijk hoog leek, maar dan heb ik gezegd dat het bij mij om de 30000 is en de citroens op het werk om de 15000km. Ze zijn het dan eens gaan vergelijken en het verschil is op jaarbasis dan niet meer zo veel groter voor de VW. Dus steeds ook appelen met appelen vergelijken.

      Comment


      • #63
        groot onderhoud op 120.000 km's (dat was het eerste grote onderhoud) was exact 177€

        remschijven en remblokken van voor rond de 280€


        dus moogt ge mij eens vertellen waar die prijzen van ettelijke honderden euro's vandaan komen en hoe ze die rechtvaardigen.

        Zelfs een EV: hoe groot die ook is maakt niet uit. Aan een EV zie ik enkel slijtage aan de banden, remschijven, remblokken, ruitenwissers, wat filters en eventueel vloeistoffen zoals remhydraulica en koelvloeistof voor de batterij. Hoe men daar gaat verantwoorden dat men een onderhoud gaat moeten betalen van 3 of 4 cijfers mag men hier wel eens duidelijk maken.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #64
          Tesla Forum
          https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...n-tesla.75726/

          Tesla S-onderhoudskosten waren in 2016 1e tot 4e jaar samen €2800 (max 80000 km)
          Als je 4 jaar vooruitbetaalde slechts € 2450.

          Dit is zonder de banden…. (of remblokken, maar je moet je meestal nog niet vervangen, voor 80000 km)

          Klanten vinden dit blijkbaar extreem goedkoop t.o.v. de prijzen bij BMW X5 of Audi A8….
          Last edited by quovadis; 28/01/2019, 14:37.

          Comment


          • #65
            dan staan die onderhoudsmensen blijkbaar veel met hun vingers te draaien en zo de klanten te naaien

            ofwel wil men via de hoge onderhoudsfacturen de klanten laten opdraaien voor de gratis elektriciteit
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #66
              ik lees - ook in die draad overigens - dat er klanten zijn die pas om de 80k gaan met hun tesla

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Hier op het werk net hetzelfde. Hadden volgens ons gevoel al jaren een super goede kleine citroëngarage die dag en nacht voor u klaar stond. Uiteindelijk begonnen we toch door te krijgen dat de rekening op het einde van het jaar toch wel hoog was en dan is er een voorval geweest van een camionette die bleef kapot gaan en een andere garagist er achter was gekomen dat dit met voorbedachte rade was dat die steeds kapot ging. Telkens kassa kassa. We gaan nu met alle citroëns naar een andere grotere garage en geen idee of ze iets duurder is, maar het totaalbedrag op het einde van het jaar is gehalveerd ineens.
                Ik weet niet of je dit letterlijk bedoelt, dag en nacht klaar staan, maar als dat echt zo was, dan is het misschien wel te begrijpen dat het duurder was ? Een fles drank kost in de nachtwinkel waarschijnlijk ook meer dan in de Colruyt :-)

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                  Ik weet niet of je dit letterlijk bedoelt, dag en nacht klaar staan, maar als dat echt zo was, dan is het misschien wel te begrijpen dat het duurder was ? Een fles drank kost in de nachtwinkel waarschijnlijk ook meer dan in de Colruyt :-)
                  Euhm, ja, dat is idd wat meer waard als die dat doen, maar het valt ons wel op dat we nu ineens een pak minder herstellingen hebben bij ons nieuwe garage. Dus zijn ze er hier vrijwel zeker van dat die de voertuigen zo manipuleerde dat we vaker binnen moesten met problemen. Die dacht dat door de massa's voertuigen het niet zou opvallen en die had al een paar keer bij mij laten vallen dat het fijn werken was voor onze baas omdat die hem nogal vrij spel liet. Tot op gegeven moment dan Loopt trouwens ook een rechtzaak tegen die garage.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    groot onderhoud op 120.000 km's (dat was het eerste grote onderhoud) was exact 177€

                    remschijven en remblokken van voor rond de 280€


                    dus moogt ge mij eens vertellen waar die prijzen van ettelijke honderden euro's vandaan komen en hoe ze die rechtvaardigen.
                    Hoeveel zou uw factuur geweest zijn moesten de 4 remmen nieuwe schoentjes gekregen hebben samen met het onderhoud? Dan zou ge toch ook al boven de €700 uitkomen? Dus als mijn factuur voor onderhoud en 4 remmen dan ergens in de €900 uit komt, dan ligt dat al niet meer zo heel ver van uw bedrag. En het is algemeen geweten dat niet alleen de aankoopprijs verschillend is, maar ook de onderhoudstarieven zijn anders per merk.

                    Maar goed. Als moest ik het zelfs betalen, dan zou ik nog niet kiezen voor de wagen die het goedkoopste in onderhoud zou zijn. Prijs geeft niet alleen de doorslag, maar ook de rijsensatie.

                    Comment


                    • #70
                      neen, dan kom ik niet boven de 700€ uit. Ze vervangen pas stukken als dat moet, niet wanneer het voorgeschreven is. Remschijven vanvoor zijn vervangen op 130.000 km, die vanachter een pak later. Klein onderhoud zit rond de 140 à 150€ omdat ze enkel doen hetgeen moet gebeuren. Ik spaar een paar euro's uit omdat ik expliciet zeg dat ik wel mijn ruitenwisservloeistof terug bijvul.

                      En rijsensatie... een SUV geeft weinig sensatie. Mijn verlaagde olietanker met aangepast onderstel op 19" des te meer. Er staan nog BWM rijders op de E314 langs de kant te bleiten omdat ze aan de wisselaar met Leuven niet voorbij mijn bompa auto geraakten. Maar dit geheel ter zijde natuurlijk...
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        En rijsensatie... een SUV geeft weinig sensatie. Mijn verlaagde olietanker met aangepast onderstel op 19" des te meer. Er staan nog BWM rijders op de E314 langs de kant te bleiten omdat ze aan de wisselaar met Leuven niet voorbij mijn bompa auto geraakten. Maar dit geheel ter zijde natuurlijk...
                        Zeer objectieve bijdrage, flappy Ik denk dat ieder wel een eigen mening heeft over 'rijsensatie' en ge moet mss eens aanvaarden dat die niet altijd overeen komt met uw mening. Want we weten ook dat alles wat niet PSA is, in uw ogen ook ronduit slecht is. Dat is met de jaren wel bij iedereen hier duidelijk.

                        Nu, als die SUV's dan toch zo slecht rijden, snap ik niet dat ze zo goed verkopen en alle fabrikanten, waaronder ook uw geliefde PSA enorm veel inzetten op die modellen en waarvan de 3008 ook nog eens zeer goed verkoopt. Dat moet dan wel slecht rijden.

                        Dus rijsensatie is toch wel iets persoonlijks. Dus ge kunt zeggen dat een SUV 'voor u' weinig sensatie geeft Voor mij geeft een lage stoomboot weinig sensatie En voor moest ge het nog niet weten, ik heb ook een jaar een 605 gehad. Was nog zo eentje met een nummerklavier om te kunnen starten

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Het gaat hier om een EV topic en de enige EV auto's die wat betaalbaar zijn, zijn klein. Daar doelde ik op.
                          Nou, hangt af van wat je betaalbaar vind, maar bvb Kia e-Niro is toch redelijk betaalbaar:
                          38.000€ voor de short range versie, 42.000€ voor de long range versie (450km).
                          Voor 47.500€ is die full option. Vind ik best nette prijs.

                          Als ik dat dan bvb vergelijk met een A-klasse met 1.5d met 115pk, dan denk ik niet dat KIA veel verdiend aan een EV.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Zeer objectieve bijdrage, flappy Ik denk dat ieder wel een eigen mening heeft over 'rijsensatie' en ge moet mss eens aanvaarden dat die niet altijd overeen komt met uw mening. Want we weten ook dat alles wat niet PSA is, in uw ogen ook ronduit slecht is. Dat is met de jaren wel bij iedereen hier duidelijk.

                            Nu, als die SUV's dan toch zo slecht rijden, snap ik niet dat ze zo goed verkopen en alle fabrikanten, waaronder ook uw geliefde PSA enorm veel inzetten op die modellen en waarvan de 3008 ook nog eens zeer goed verkoopt. Dat moet dan wel slecht rijden.

                            Dus rijsensatie is toch wel iets persoonlijks. Dus ge kunt zeggen dat een SUV 'voor u' weinig sensatie geeft Voor mij geeft een lage stoomboot weinig sensatie En voor moest ge het nog niet weten, ik heb ook een jaar een 605 gehad. Was nog zo eentje met een nummerklavier om te kunnen starten
                            SUV's zijn niet meer of minder dan veredelde tractoren. Wat jij rijsensatie noemt in jouw tractor, is dat het overhellen in de bochten? Of het overzicht op de weg zoals in een vrachtwagen? Of de idee om met een enorm zwaar en inefficiënt voertuig rond te rijden? Het besef dat je er een zware aanhangwagen kan aan koppelen, of toch het feit om er ooit eens een maaibalk op te zetten en zo je gazon te maaien?

                            Jij verwijt flappy merkblindheid, ik zie jou in zowat elk topic PSA aanvallen.

                            BTW ik rijd een wagen van PSA makelij, ik heb daar vroeger wel mee gereden. De overstap van een Peugeot 307 naar een A4.Avant (B was een echte afknapper, dubbel zo duur was die A4 maar met de stuurprecisie van een vliegdekschip.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                              SUV's zijn niet meer of minder dan veredelde tractoren. Wat jij rijsensatie noemt in jouw tractor, is dat het overhellen in de bochten? Of het overzicht op de weg zoals in een vrachtwagen? Of de idee om met een enorm zwaar en inefficiënt voertuig rond te rijden? Het besef dat je er een zware aanhangwagen kan aan koppelen, of toch het feit om er ooit eens een maaibalk op te zetten en zo je gazon te maaien?

                              Jij verwijt flappy merkblindheid, ik zie jou in zowat elk topic PSA aanvallen.

                              BTW ik rijd een wagen van PSA makelij, ik heb daar vroeger wel mee gereden. De overstap van een Peugeot 307 naar een A4.Avant (B was een echte afknapper, dubbel zo duur was die A4 maar met de stuurprecisie van een vliegdekschip.
                              Toch is dat persoonlijk hé... Ken genoeg mensen die geen fluit geven om wegligging/stuurprecisie/... maar die graag wat hoger zitten.

                              Ik kan persoonlijk alles wel appreciëren. Wat voor de een perfect is, is voor de ander een afknapper.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #75
                                Noem dat geen sensatie dan, dat is het gebrek aan sensatie.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                  Noem dat geen sensatie dan, dat is het gebrek aan sensatie.
                                  Wel ja, je kan het stellen zoals je wil. Een sensatie kan bijvoorbeeld een verhoogd veiligheidsgevoel zijn omdat men hoger zit. Ik zeg maar wat.

                                  Belangrijkste vind ik dat iedereen z'n goesting koopt. Heb nog nooit een SUV gehad, maar zie het me op een dag wel kopen, gewoon omdat ik alles eens wil gehad hebben.
                                  Dat het inefficiënt is... Laat ons zeggen dat dat hélemaal onderaan het lijstje met prioriteiten staat, net als de zogenaamd belangrijke veiligheid.

                                  Zo'n dingen zijn volkomen persoonlijk.

                                  Ik ben bvb. alles behalve een VAG-fan, maar zit dat ook niet constant af te breken. Ieder doet wat'm wil.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik lees - ook in die draad overigens - dat er klanten zijn die pas om de 80k gaan met hun tesla
                                    Klopt.. omdat blijkbaar een Tesla dat zelf niet aangeeft wanneer die op onderhoud moet. Heb dat deze week nog gehoord.

                                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                      SUV's zijn niet meer of minder dan veredelde tractoren. Wat jij rijsensatie noemt in jouw tractor, is dat het overhellen in de bochten? Of het overzicht op de weg zoals in een vrachtwagen? Of de idee om met een enorm zwaar en inefficiënt voertuig rond te rijden? Het besef dat je er een zware aanhangwagen kan aan koppelen, of toch het feit om er ooit eens een maaibalk op te zetten en zo je gazon te maaien?

                                      Jij verwijt flappy merkblindheid, ik zie jou in zowat elk topic PSA aanvallen.

                                      BTW ik rijd een wagen van PSA makelij, ik heb daar vroeger wel mee gereden. De overstap van een Peugeot 307 naar een A4.Avant (B was een echte afknapper, dubbel zo duur was die A4 maar met de stuurprecisie van een vliegdekschip.
                                      Hier, nogal zo een objectief bericht
                                      Zoals ik zei, die SUV’s moeten toch echt zo slecht zijn. Ik snap niet vanwaar die verkoopscijfers en waarom die fabrikanten ontzettend inzetten op SUV’s. Jullie zullen het wel beter weten

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        Noem dat geen sensatie dan, dat is het gebrek aan sensatie.
                                        Ik noem rijden met een PSA wagens ook geen sensatie. Totdaar mijn objectiviteit. En ge kunt niet zeggen dat ik er geen ervaring mee heb he?

                                        Mss eens wat minder kortzichtig zijn en er vanuit gaan dat smaken verschillen en niet dat hetgeen jullie nietnleuk vinden dan maar gewoon slecht is.


                                        Comment


                                        • #80
                                          Het enige PSA product( en heb er al met heel wat gereden) waar ik zielsgraag mee reed was eentje ontworpen door Mitsubishi... Nuff said.

                                          Wel benieuwd naar de nieuwe Peugeot, kan mss bijgevoegd worden.

                                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X