Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groepsaankoop ev

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Het enige PSA product( en heb er al met heel wat gereden) waar ik zielsgraag mee reed was eentje ontworpen door Mitsubishi... Nuff said.

    Wel benieuwd naar de nieuwe Peugeot, kan mss bijgevoegd worden.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
    De C-Crosser of 4007? Heb er zo eentje gehad en op 3 jaar 185000km gedaan. Viel goed mee, maar was toch meer tevreden van de Sportage die ik daarvoor had.

    Maar moest ge het nog niet weten, ge hoort Bert of Flappy nog zelden hier. Komen precies enkel nog om mij wat te ambeteren. Nog ff en ge moogt mijne account ook verwijderen. Want met die kortzichtige gasten is de fun er wat af.

    Comment


    • #82
      De C-Crosser, het beste van Mitsubishi met het beste van PSA (2.2HDI)

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        De C-Crosser, het beste van Mitsubishi met het beste van PSA (2.2HDI)

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
        Qua baanligging was hij toch minder als de Sportage. De afrit in Bertem kon ik met de Sportage met gemak rond de 110km/u nemen, maar dat lukte met de C-Crosser niet. Bij de 90km/u begon hij zich te heffen, maar de C-Crosser was wel wat langer en wss ook een stuk zwaarder. En alhouwel hij heel wat pk's meer had, voelde hij totaal niet sneller aan.
        Enige dat ik eraan gehad heb is het bakje van de Iolyse kapot waardoor er allemaal bruine vlekken op de achterkant kwamen die enkel met symonisé eraf te krijgen zijn. Maar die wagen was destijds basic en niet te vergelijken met hedendaagse wagens vol snufjes. Maar deed wat hij moest doen en uiteindelijk reed ik er graag mee.
        Wat wel het verschil was. Met de Sportage had ik het gevoel met een SUV op de baan te zijn, met de C-Crosser had ik eerder het gevoel van met een monovolume op de baan te zijn.

        Moest Di Rupo er niet zijn geweest, had ik er nog graag een jaartje mee verder gereden, maar heb toen ne C5 moeten bestellen voor die VAA. Dus van die 2.2 met 157pk, naar ne 1.6 met 115pk En daarna dus die vervloekte DS5. Heb toen nog getwijfeld voor de C5 Aircross en achteraf spijt dat ik dat niet gedaan heb.

        Comment


        • #84
          Die van ons was de exclusive; alles erop idem de Rockford fosgate installatie

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Hier, nogal zo een objectief bericht
            Zoals ik zei, die SUV’s moeten toch echt zo slecht zijn. Ik snap niet vanwaar die verkoopscijfers en waarom die fabrikanten ontzettend inzetten op SUV’s. Jullie zullen het wel beter weten
            SUV's zijn niet per sé slecht, groot deel van de vooroordelen komen van de 1e generaties die halve terreinwagen waren met de bijhorende nadelen: gewicht, geluid, hoog zwaartepunt.

            Maar is ook voor een groot deel mode hé.
            15 jaar geleden moest iedereen een MPV hebben, want dat is toch zo handig. Gezinnen met 1 baby kochten ineens een MPV want "anders krijg je niet alles in een auto".
            Over 10 jaar is de SUV rage weer over en is er iets anders.
            Redenen: strengere uitstoot normen van Europa (mogelijk kunnen SUVs enkel als EV nog verder), hogere kosten door hoger gewicht/grotere banden/... , mensen geraken er op uit gekeken, kinderen willen een ander soort auto dan hun (groot)ouders.

            Net zoals coupé's jaren 90 populair waren en MPV's in 00's, zijn SUV's dat in 10's.
            Persoonlijk ben ik er niet voor omdat ik het gewoon niet mooi vind (teveel vouwen en plooien om hoger stuk metaal optisch te onderbreken, plastiek rond de wielkasten), maar ik heb er mee leren leven als een vervelende plaag die ooit uitgewerkt geraakt

            Spijtig genoeg bouwt nu bijna iedereen een EV enkel als SUV, want SUV is populair en geeft meer ruimte voor de batterijen. Dat is het frustrerende: er bijna geen andere keuze.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Zeer objectieve bijdrage, flappy Ik denk dat ieder wel een eigen mening heeft over 'rijsensatie' en ge moet mss eens aanvaarden dat die niet altijd overeen komt met uw mening. Want we weten ook dat alles wat niet PSA is, in uw ogen ook ronduit slecht is. Dat is met de jaren wel bij iedereen hier duidelijk.

              Nu, als die SUV's dan toch zo slecht rijden, snap ik niet dat ze zo goed verkopen en alle fabrikanten, waaronder ook uw geliefde PSA enorm veel inzetten op die modellen en waarvan de 3008 ook nog eens zeer goed verkoopt. Dat moet dan wel slecht rijden.

              Dus rijsensatie is toch wel iets persoonlijks. Dus ge kunt zeggen dat een SUV 'voor u' weinig sensatie geeft Voor mij geeft een lage stoomboot weinig sensatie En voor moest ge het nog niet weten, ik heb ook een jaar een 605 gehad. Was nog zo eentje met een nummerklavier om te kunnen starten
              ik denk dat uw bijdrage verre van objectief. Als ge al moeite had gedaan om alles te lezen wat ik hier neerpen, dan zou ge misschien gezien hebben dat het niet alles goud is als het over PSA gaat. Ik heb ook best wel andere merken als voorkeur, alleen liggen die niet in lijn met hetgeen mainstream populair is. Amerikaanse modellen uit jaren 60 en 70, hotrods, merken als jaguar en aston martin, enzovoort kunnen heus wel meer dan mijn appreciatie krijgen. Toen me trouwens 1 topic waar ik continu lyrisch zit wezen over Peugeot (of het zou het topic over mijn auto moeten zijn). Ik onthoud me quasi steevast als mensen komen vragen over welke auto ze moeten kopen. Ieder zijn meug. Als ik uw posts bekijk gaat het in bijna 1 op de 2 posts wel over uw 'problemen' met Citroën. Is het niet over de DS5 dan wel over de garage. En dan verwijt ge mij van enige objectiviteit???

              Betreffende SUV's: 't is niet omdat iedereen het koopt dat het daarom goed en mooi is. Mode is iets heel onnozel op zich. Ik weet nog de tijd van de Millet winterjassen. Duur ja, en iedereen liep ermee rond. Maar of zo'n opgeblazen vuilniszak rond uw lijf mooi is... dat moet ge zelf maar uitmaken.

              Rijsensatie is inderdaad iets persoonlijks. Maar als gij dat woord in eenzelfde zin zet met SUV, dan bezwaar ik dat het woord sensatie niet de lading dekt. Noem het dan rijervaring. Sensatie is misschien subjectief, maar veronderstelt toch wel enige spanning en opwinding bij het rijden. Een plezante auto is niet per definitie een auto die geweldige sensaties geeft. Heel wat leerlingen vinden onze opel corsa leswagen een superleuke auto, maar sensationeel... neen dat gaat die nooooooooooooit zijn. Net zo min als een suv dat kan zijn omwille van zijn bouw. Ik heb er al genoeg mee gereden om het onderscheid te kunnen maken. Ja, ook met een Tiguan, ja ook met een 3008. En dat rijdt allemaal fijn en geweldig, maar sensationeel: neen!!

              Ge laat trouwens dikwijls uw negatieve voorkeur blijken als het om PSA gaat. Mij niet gelaten. Maar het toont keer op keer dat het uw ding niet is. Uw ding. Maar ge laat het niet na om het keer op keer in iedereen zijn strot te rammen alsof het de enige waarheid is. Als we dan toch die weg opgaan zal ik een vergelijking maken van mijn ervaring met de VAG winkel.
              Rijden met VAG is zoals neuken met een Duitse blonde pornoster. Allemaal geweldig, alleen ze hebben de dame Rohipnol gegeven waardoor de sensatie van het neuken er volledig uit is. In welk gat ge haar ook pakt, ze klaagt niet. Goed of niet... who cares. Communicatie over wat er gebeurd is zo goed als onbestaande.
              Rijden met mijn peugeot zal ik als volgt samenvatten: 't is een franse slet, met love handles, wat uitgelopen make-up die van tijd tot tijd haar nukken heeft. Als ze het niet fijn vindt, laat ze dat duidelijk weten. Maar als ik het juiste plekje gevonden heb, dan rijdt ze mijne piet er gewoon af.
              Misschien een platvloerse vergelijking, maar op een andere manier kan ik het niet uitdrukken.

              Ge post dan nog ergens een bericht dat ik blijkbaar hier enkel maar kom om uw aan te vallen. Nou, ik kan u zeggen dat ik hier zeker niet kom voor u. Dus schuif uw aan- of aanwezigheid zeker niet in mijn schoenen. Ik val niemand persoonlijk aan en probeer altijd klaar en duidelijk te communiceren wat ik over een bepaald onderwerp vind. Aan u om daar conclusies aan vast te hangen, maar nogmaals gebruik mij niet als excuus.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #87


                Mooie vergelijking.

                Comment


                • #88
                  heb niet veel met dynamiek en zit graag hoog, g is favo kar

                  maar net met een ev is luchtweerstand erg belangrijk imo, elk gewonnen procent extra rijbereik is welkom

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten



                    Rijsensatie is inderdaad iets persoonlijks. Maar als gij dat woord in eenzelfde zin zet met SUV, dan bezwaar ik dat het woord sensatie niet de lading dekt.
                    Dat is het enige dat belangrijk is. Dat is uw persoonlijke mening en ik heb dat ivm Citroëns bijvoorbeeld. 0,0 rijsensatie.

                    Dus persoonlijk. En verkoopscijfers zeggen alles. Als het allemaal zo slecht rijdt, dan koopt niemand het op den duur nog.

                    Ik krijg hier ook het verwijt van constant PSA te bashen, maar zowel mijn vrouw, ik als de firma hebben er in het algemeen slechte ervaringen mee. En begrijp me niet verkeerd, met Ford heb ik nog slechtere ervaringen. En ik ben zeker geen VW liefhebber, want ik sta voor alles open. Maar op dat moment bood de Tiguan de meeste bang for the bucks en riskeer ik geen lage wagens meer omwille mijne rug. Ik ben zelfs niet te belabberd om de volgende keer ook eens te gaan zien voor de 5008 GT.

                    Ik vind dat mensen persoonlijke meningen mogen hebben en dan begint dat meestal met 'ik vind'. En niet met 'dat is niet'. Ik en mijn omgeving hebben minder goede ervaringen met PSA, maar ik ken evenveel mensen die er goed mee varen. Idem voor Ford.

                    Swat, wilde maar laten weten dat ik eerder problemen heb met uitspraken als dat is of dat is niet en niet van ik vind dit of dat.

                    Comment


                    • #90
                      verkoopscijfers geven weer wat op dat moment hip is. Suv's zijn nu hip, tot er een ander segment wordt aangeboord dat zijn moment van glorie kent en iedereen dat weer wil hebben. 't is mode en meer niet.

                      En citroën... ik heb onze c4 picasso aan een rond punt menig keer expres laten uitbreken. En dat deed die heel netjes en mooi gecotroleerd. Sensatie verzekerd!!
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Die van ons was de exclusive; alles erop idem de Rockford fosgate installatie
                        Toen ik bij mijn huidige firma begonnen was, nam ik direct de Sportage over van een collega die weg ging. Had nog maar 4000km. De baas had toen direct 2 showroommodellen gekocht bij een KIA garage. Een Sportage voor mijne voorganger die op 3 maanden tijd 3 wagens pere totale had gereden (laatste met lege bak bier in de auto) en een Sorento voor zijn vrouw.

                        Daarna toen ik de C-Crosser kreeg, had hij er ook 2 besteld. Ik ne gewone VTR zonder enige andere opties (want trekhaak heb ik later nog laten erop zetten) en zijn vrouw dus ook de full option. Dat was wel een serieus verschil. Maar toen was ik die snufjes en sjieke dingen nog allemaal niet gewoon. Gewoon ook nen TomTom tegen de ruit Diene baas die vroeg niet echt wat ge wilde. Die wilde eerst ne QQ voor mij gaan bestellen en toen ik liet vallen dat ik ne C-Crosser wel schoon vond, heeft hij direct zitten bellen naar de garage en dat was ne goedkope stockwagen.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          verkoopscijfers geven weer wat op dat moment hip is. Suv's zijn nu hip, tot er een ander segment wordt aangeboord dat zijn moment van glorie kent en iedereen dat weer wil hebben. 't is mode en meer niet.

                          En citroën... ik heb onze c4 picasso aan een rond punt menig keer expres laten uitbreken. En dat deed die heel netjes en mooi gecotroleerd. Sensatie verzekerd!!
                          Met de C4GP en de C4P van mijn vrouw destijds heb ik dat niet geprobeerd, want zij reed er sowizo meestal mee. De DS5 deed dat niet erg gecontroleerd wat dan wel weer raar is. Ge geloofd het of niet, maar mijn vrouw heeft het wel een beetje voor Citroën Vandaar dat onze 2de auto dan ook nen C4 is In al de jaren dat ik haar ken heb ik ne C3 VTR, C4GP, C4P, Peugeot 307SW en ne C4 zien passeren. De 307SW was enkel niet haar keuze, maar heeft ze uit de pool moeten nemen en daar kent ge het verhaal ook van.

                          En ja, mss trekken we het soms in het belachelijke, maar ik zeg ook vaak genoeg dat ge met elke auto problemen kunt krijgen. Met mijne Tiguan heb ik ook al een paar keer in de garage gestaan en ik steek dat ook niet onder stoelen of banken.

                          Comment


                          • #93
                            Heb het hier ooit al gezegd, maar die C-crosser kon zijn mannetje wel staan in het terrein. Hebben daar redelijk wat toffe dingen mee gedaan in de natuur van Kroatië.
                            Had hem graag overgekocht van mijn pa.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                              SUV's zijn niet meer of minder dan veredelde tractoren. Wat jij rijsensatie noemt in jouw tractor, is dat het overhellen in de bochten? Of het overzicht op de weg zoals in een vrachtwagen? Of de idee om met een enorm zwaar en inefficiënt voertuig rond te rijden? Het besef dat je er een zware aanhangwagen kan aan koppelen, of toch het feit om er ooit eens een maaibalk op te zetten en zo je gazon te maaien?

                              Jij verwijt flappy merkblindheid, ik zie jou in zowat elk topic PSA aanvallen.
                              En daarmee val jij maar meteen de SUV rijders aan?

                              Sorry maar ik antwoord op u omdat ik niet verder heb gelezen.

                              Tijd om weer on topic te gaan.
                              10 posts over de groepsaankoop en 60 over onderhoud en verwijten.
                              Last edited by Gixxer; 29/01/2019, 15:42.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #95
                                Dubbel

                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #96
                                  Al ooit iemand geprobeerd om met zijn maten op café te gaan en op voorhand het onderwerp van gesprek vast te leggen ?
                                  Dat lukt ook maar heel even, voor je het weet ben je aan een anti-suv gesprek bezig

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Zeer objectieve bijdrage, flappy Ik denk dat ieder wel een eigen mening heeft over 'rijsensatie' en ge moet mss eens aanvaarden dat die niet altijd overeen komt met uw mening. Want we weten ook dat alles wat niet PSA is, in uw ogen ook ronduit slecht is. Dat is met de jaren wel bij iedereen hier duidelijk.

                                    Nu, als die SUV's dan toch zo slecht rijden, snap ik niet dat ze zo goed verkopen en alle fabrikanten, waaronder ook uw geliefde PSA enorm veel inzetten op die modellen en waarvan de 3008 ook nog eens zeer goed verkoopt. Dat moet dan wel slecht rijden.

                                    Dus rijsensatie is toch wel iets persoonlijks. Dus ge kunt zeggen dat een SUV 'voor u' weinig sensatie geeft Voor mij geeft een lage stoomboot weinig sensatie En voor moest ge het nog niet weten, ik heb ook een jaar een 605 gehad. Was nog zo eentje met een nummerklavier om te kunnen starten
                                    inderdaad....voor de ene is het psa voor de andere vw,korea japan.....mannekes toch,slechte auto's worden allang niet meer gemaakt,geen enkele constructeur kan zich dat veroorloven......
                                    je mag een voorkeur hebben,maar al de rest afkraken?????
                                    Last edited by ; 30/01/2019, 09:08.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                      En daarmee val jij maar meteen de SUV rijders aan?

                                      Sorry maar ik antwoord op u omdat ik niet verder heb gelezen.

                                      Tijd om weer on topic te gaan.
                                      10 posts over de groepsaankoop en 60 over onderhoud en verwijten.
                                      thnw gixxer

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                        Al ooit iemand geprobeerd om met zijn maten op café te gaan en op voorhand het onderwerp van gesprek vast te leggen ?
                                        Dat lukt ook maar heel even, voor je het weet ben je aan een anti-suv gesprek bezig
                                        Desondanks ik de enige ben met een SUV en een andere met een pick-up, gaan onze gesprekken eigenlijk 'nooit' over onze auto's. Er rijden vanalle wagens rond in de vriendenkring en eigenlijk wordt daar zelden of nooit over auto's gesproken en zelfs nooit een auto, eender welk model, afgekraakt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                          Desondanks ik de enige ben met een SUV
                                          oef

                                          Comment

                                          Working...
                                          X