Mijne start/stop werkt enkel bij comfort en slippery modus, ik rij steeds op sport+ of indiv. dus gebruik het niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Start/Stop: welke invloed op verbruik en levensduur motor?
Collapse
X
-
Heeft dus geen nut? Bij VAG groep hoor je veel dat deze uitvallen zelfs voor je volledig stilstaat. Valt de servomotor van stuurinrichting en rempomp dan ook uit? Werken in principe niet als de motor niet draait? Of wordt de batterij dan volledig aangesproken?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHeeft dus geen nut? Bij VAG groep hoor je veel dat deze uitvallen zelfs voor je volledig stilstaat. Valt de servomotor van stuurinrichting en rempomp dan ook uit? Werken in principe niet als de motor niet draait? Of wordt de batterij dan volledig aangesproken?
Er is altijd wat druk op overschot in de rem-servo, zolang je stilstaat, duurt dit te lang start uw auto terug
Ontdek hoogwaardige werkplaatsapparatuur voor auto's bij Bosch Aftermarket. Wij bieden een breed scala aan producten die zijn ontworpen voor een lange levensduur en efficiëntie. Verbeter uw werkplaats met Bosch!
Heb trouwens nog maar 2x een batterij moeten kopen
Na 13 jaar en na 7 jaar, de andere hielden het +8 jaar uit of de huidige toch al 4 jaar...…(benzine auto’s, en staan in een garage)
Comment
-
Een batterij die niet afziet door bijna nooit een zeer koude start te moeten verzekeren blijkt niet te slijten, maar deze begeeft dan plots als er toch even een zwaardere inspanning moet geleverd worden.
Zelfs een “druppellader” kan dat niet eeuwig uitstellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten... en staan in een garage)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Is inderdaad de manier die ik soms ook gebruik. Of systeem gewoonweg effe afzetten dan. Ok in file / kruipverkeer zet ik het systeem af. Moet wel zeggen dat bij de nieuwe A5 het systeem wel heel snel ingrijpt. Tot vervelen toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHeeft dus geen nut? Bij VAG groep hoor je veel dat deze uitvallen zelfs voor je volledig stilstaat. Valt de servomotor van stuurinrichting en rempomp dan ook uit? Werken in principe niet als de motor niet draait? Of wordt de batterij dan volledig aangesproken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat vliegt in de dpf
....langs de andere kant...fuck het milieu, we zijn toch al te laat en het gaat ons belange niet lukken, wrm ons vanalle zever en restricties opleggen waar we uiteindelijk toch niet vrolijk van worden...ge leeft maar 1 keer haal eruit wat erin zit want je krijgt toch nooit genoeg volk mee om verschil te maken
Een hoog "Après moi, le déluge"-gehalte toch?
Ik ben er helaas ook redelijk zeker van dat we intussen te laat zijn. Dat het vanaf nu damage control is. Maar als we zelfs dat niet doen, zal het heel snel ontsporen.
En de kosten daarvan willen we zelfs niet uitrekenen.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Heb er nog niet expliciet op gelet, maar geloof bij de Tiguan dat die pas stil valt als ik effectief stil sta. Bij de C5 destijds, viel die stil als ik al remmend onder de 6km/u kwam. Ik merkte dan ook niets dat er ergens iets stroever ging werken zijnde rembekrachtiger of servostuur.
Dat werkt eigenlijk perfect. Zelden valt hij uit als je eigenlijk niet gaat stoppen.
edit: even opgezocht. Valt stil onder de 20km/h.Last edited by Hayes; 03/02/2019, 21:53.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Ik ga er van uit / hoop dat dit wat ironisch bedoeld is?
Ik ben er helaas ook redelijk zeker van dat we intussen te laat zijn. Dat het vanaf nu damage control is. Maar als we zelfs dat niet doen, zal het heel snel ontsporen.
Comment
-
europa stond al op zijn kop door de grote stroom van vluchtelingen een dik jaar geleden
als climate change de deur komt intrappen, gaat dat een veelvoud zijn. Dan gaan we er met geld niet meer komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
Ik ga er van uit / hoop dat dit wat ironisch bedoeld is?
bevolkingsgroei is explosief, tegen dat we in feite naar 0 uitstoot - 2050 - moeten is de wereldbevolking verdubbeld tov de eerste docu's die ons in 1981 kwamen waarschuwen voor de fatale toename van uitstoot
https://www.youtube.com/results?sear...at+change+1981
wij zitten in de rijkste regio van de wereld, al de rest staat aan het begin van de consumptie, en gaan nog maar gaan beginnen met consumeren...zoveel te beter de bevolking van een land het krijgt door stijging bnp, gaat rechtevenredig met hun uitstoot
wij europeanen; het 'geweten' van de wereld (of dat plegen we te zijn) zijn met 600 miljoen nog geen 10% van het huidig aantal mensen, en we slagen er niet in te minderen (ja door te sjoemelen met tests)
sta me toe te voelen alsof het kalf is verdronken, je houdt de vooruitgang niet tegen in azie of afrika en die gaat gepaard met vervuiling
de bosbrossers zouden beter, zoals...sorry voor mijn frans, zoals de wever van(t schoon verdiep zegt...vollen bak wetenschappen studeren, dat doen we niet echt in be, om oplossingen te bedenken, want het zal van de wetenschap moeten komen
denk in belgie onze co² industrie weg en ons land zit economisch op zijn gat, dag pensioen, dag ziekenkas
het is niet, we gaan die 1.5° niet halen dus we gaan voor plan b en we mikken op 2....zo werkt het niet het is een slingerbeweging die in gang is gezet en niet te stoppen valt
ben fatalist, wat zal zijn zal zijn, ondertussen pits ik eraf wat ik kan, ook al omdat ik wrek benLast edited by bobo; 03/02/2019, 22:11.
Comment
-
Ik volg je ergens wel, maar co² uitstoot verminderen hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat welvaart moet dalen?
Het is idd aan wetenschappers (en regeringen) om minder vervuilende oplossingen te zoeken/vinden.
Ipv van de 400+ miljard subsidies die in 2014 naar de fossiele brandstof-sector ging, zouden die beter geïnvesteerd worden in "groenere" oplossingen.
Maar dat resulteert in minder return qua euro's natuurlijk. Of toch op korte termijn.
Ook denken dat het hier in Europa wel zal meevallen met de gevolgen is wishful thinking. Wat gaan we doen als enkele oogsten op rij half mislukken door droogte ofwel net door overvloedige neerslag?
Soms zou ik beter wat egoïstischer zijn (want door komt het eigenlijk op neer) en me minder opwinden...
Niet persoonlijk naar jou gericht hé Bobo Ik kan je no nonsens redeneringen meestal heel goed smaken.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Och kvind het allemaal zwans, alsof alles ten onder zou gaan als er meer op ingezet zou worden. Het is een kwestie van ANDERE belastingen. En ge moet niet doen alsof er geen andere industrie is dan "CO²-industrie". Word aub es wat vooruitstrevend en INVESTEER in andere zaken.
Men doet hier alsof "groen" doen alleen maar geld kost. Terwijl een sturende belasting bv. dat geld dat verdwijnt niet he? Gatachterlijke gedachte. Als iets vervuilend zwaarder belast is, kan er iets anders MINDER belast worden. Of dat kan elders geïnvesteerd worden. Of kijk naar de salariswagens, waar België al zo vaak voor op hun vingers getikt is. 4 Miljard aan misgelopen belastingen. Met 4 miljard valt er echt niets te doen...
Ook kerncentrales zijn enorm zwaar gefinancieerd geweest bv. Waarom zou dat nu niet meer kunnen?
Comment
-
phate als ze morgen beslissen om geen fossiel meer voor partikulier, das een kapitaal dat gewoon verdampt, zowel in huizen als in wagenpark, das nu al zogezegd bij diesels, dat geld is wég de mensen kunnen het niet meer uitgeven...diesel is dan nog co² besparend ook
in china of duistland zijn net groene bruinkoolcentrales gemaakt, begroot en afgeschreven op pakweg 40 jaar, doe die toe en dat geld is wég
die co² industrie brengt enorm veel geld op en dat wordt allemaal geexporteerd, als wij het in be niet doen wordt dat elders gemaakt en dan nog mss minder zwaar opgevolgd voor vervuiling dan in dit dichtbevolkt kikkerland, het blijft 1 bol
salariswagens afschaffen...die mensen die dan ocharme 500 euro extra bruto gaan verdienen, en daar dan nog geeneens de helft van overhouden, zullen gelukkig zijn...en dat soort kan niet het land platleggen, want zij niet werken is hun baas failliet en zij hun inkomen kwijt
het vervangen van die kerncentrales door gas(co²)dingen, wie haalt dat in zijn hoofd??
als ze morgen ergens een windmolen willen zetten staat ganse buurt op hun achterste poten + natuurpunt
alles is moielijk, we zitten op een slappe koord
zeggen dat het anders moet is, heb je gelijk in...alleen door dat te zeggen helpt niets, en dan maar hopen dat de regering het zal oplossen...l'etat, c'est nous
Last edited by bobo; 03/02/2019, 23:02.
Comment
-
Bekijk in deze video hoe Mazda's start stop systeem i-STOP werkt in de Mazda3. Wil je meer informatie, raadpleeg dan hier het instructieboekje: http://www.ma...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenphate als ze morgen beslissen om geen fossiel meer voor partikulier, das een kapitaal dat gewoon verdampt, zowel in huizen als in wagenpark, das nu al zogezegd bij diesels, dat geld is wég de mensen kunnen het niet meer uitgeven...diesel is dan nog co² besparend ook
in china of duistland zijn net groene bruinkoolcentrales gemaakt, begroot en afgeschreven op pakweg 40 jaar, doe die toe en dat geld is wég
die co² industrie brengt enorm veel geld op en dat wordt allemaal geexporteerd, als wij het in be niet doen wordt dat elders gemaakt en dan nog mss minder zwaar opgevolgd voor vervuiling dan in dit dichtbevolkt kikkerland, het blijft 1 bol
salariswagens afschaffen...die mensen die dan ocharme 500 euro extra bruto gaan verdienen, en daar dan nog geeneens de helft van overhouden, zullen gelukkig zijn...en dat soort kan niet het land platleggen, want zij niet werken is hun baas failliet en zij hun inkomen kwijt
het vervangen van die kerncentrales door gas(co²)dingen, wie haalt dat in zijn hoofd??
als ze morgen ergens een windmolen willen zetten staat ganse buurt op hun achterste poten + natuurpunt
alles is moielijk, we zitten op een slappe koord
zeggen dat het anders moet is, heb je gelijk in...alleen door dat te zeggen helpt niets, en dan maar hopen dat de regering het zal oplossen...l'etat, c'est nous
En CO² industrie is sowieso op de terugweg, CO² arme industrie is de toekomst, is het geen goede zaak om als land voorop te lopen? Daar zit geld/toekomst in.
Qua salariswagens : Ik zeg toch juist, denk je dat die 4 miljard zomaar verdampt?
Comment
-
nee, die gaat naar de staat, en das de slechste beheerder van onze centen, je zit in 700000 gezinnen hun zakken die vinden dat zij niet moeten opdraaien voor slechte keuzes uit het verleden (incl de exorbitante belasting op arbeid)
4 miljard is 1% van ons bbp, alles telt geef ik grif toe
phate, we zijn maar aan het over en weer typen, e gaan het vandaag niet opgelost krijgen
aandeel co² industrie in bbp is 25%, de lonen zijn het hoogst dus de hoogste bijdrage aan pensioenen en sz, wordt allemaal geexporteerd (32% van onze export, 1e plek, 2e is vervoersmateriaal met 12%), andere landen staan met open armen om onze plek in te nemen, we zijn wereldspeler
grootste deel is basischemie, waar niemand in de wereld zonder kan
Last edited by bobo; 03/02/2019, 23:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals ze morgen ergens een windmolen willen zetten staat ganse buurt op hun achterste poten + natuurpunt
Comment
Comment