Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start/Stop: welke invloed op verbruik en levensduur motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    interessant artikel

    als de olie warm is en makkelijk wordt verpompt zou ev, indien nodig, makkelijk een licht electrisch hulppomp kunnen worden voorzien...maar dat doen ze niet wegens geen noodzaak

    nu heeft op zich voor de draaiende delen en slijtage en ontbreken oliedruk weinig invloed of er verbranding is, vergelijkbaar met het in gang duwen van een wagen
    en opbouwen oliedruk gaat razendsnel dan toch want je merkt 0 vertraging op zo'n systeem

    Comment


    • #82
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #83
        Weer zo’n artikel van een paar zelfverklaarde experts. Geen enkel cijfer, geen feiten, geen onderzoek....

        Vroeger werden de onderdelenhandelaars rijk aan joints-de culasse, dat hoor je nu nooit meer.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Weer zo’n artikel van een paar zelfverklaarde experts. Geen enkel cijfer, geen feiten, geen onderzoek....

          Vroeger werden de onderdelenhandelaars rijk aan joints-de culasse, dat hoor je nu nooit meer.
          De motoren moeten schoner en efficiënter, dus worden ze kleiner, krijgen ze grote turbo's, agressieve EGR's, veel voorontsteking, lange onderhoudsintervallen en draaien ze met onvoorstelbaar lage toerentallen. Revisiespecialisten Nick van Kessel, Ad de Ruiter en Pedro Hartog leggen uit wat er kapot gaat en waarom. Hoe erg is het?

          En dit is geen zelfverklaarde expert. Die doet aan Reengineering en lost zo de problemen op zoals de olieschraapveren vergroten bij de audi's.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #85
            Dit probleem hadden we in de jaren 80 ook, toen deed men ook aan downsizing, met veel power. Ik denk bvb aan de opgefokte Renault 5 turbo, waar de onderdelen langs uw oren vlogen.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #86
              "Start-stopsystemen vormen een matig huwelijk met turbo’s, maar leveren ook lagerslijtage op, omdat er bij het herstarten even geen smering is."

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

                De motoren moeten schoner en efficiënter, dus worden ze kleiner, krijgen ze grote turbo's, agressieve EGR's, veel voorontsteking, lange onderhoudsintervallen en draaien ze met onvoorstelbaar lage toerentallen. Revisiespecialisten Nick van Kessel, Ad de Ruiter en Pedro Hartog leggen uit wat er kapot gaat en waarom. Hoe erg is het?

                En dit is geen zelfverklaarde expert. Die doet aan Reengineering en lost zo de problemen op zoals de olieschraapveren vergroten bij de audi's.
                Maar doet hij zelf wat hij de fabrikanten verwijt?
                Hoe veel motoren heeft die al zo lang laten draaien dat ze een levensduur van 200k of 400k simuleren?

                Comment


                • #88
                  Ik denk dat er geen mirakels zijn. De fabrikanten zijn nu genekt door normen die amper haalbaar zijn en spelen met de toleranties, met daling van de betrouwbaarheid, dus...
                  Wie nog met benzinemotoren van 1,0 liter van in de jaren ‘70 gereden heeft weet nog wel hoe de mechaniek steigerde bij te lage toerentallen.
                  De spanningen worden nu onderdrukt door allerlei snufjes, maar blijven bestaan, alleen horen wij en voelen wij niets meer ervan. En toen wogen dergelijke wagens amper 1000kg... en produceerden de motor de helft aan kracht.

                  Comment


                  • #89
                    niet graag met lage toeren omgaan heeft te maken met verhouding boring/slag

                    de vw 1043cc was lange slag en reed goed op lage toeren, das anderzijds niet fijn voor een deel chauffeurs want je krijgt geen fijne piek in je curve

                    Comment

                    Working...
                    X