Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
Collapse
X
-
Voor mij hoeft dat niet. 250 km werkelijke range en de mogelijkheid om op een kwartier op te laden op elke snelwegparking zou voor mij genoeg zijn. Batterijen zijn groot/duur/zwaar... als men een wagen met 1000 km range kan maken kan men die batterij beter in 4 kappen en over 4 wagens verdelen.
-
Ik denk dat er op dat vlak eerder een plaats is weggelegd voor waterstof op termijn. Meeste waterstof-wagens zetten dit om naar elektriciteit voor eigenlijk een electrische aandrijving. Opdat je inderdaad 250km kunt doen op de interne batterij en verder kunt met waterstof wat je ook gewoon kunt tanken in een minuutje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenVoor mij hoeft dat niet. 250 km werkelijke range en de mogelijkheid om op een kwartier op te laden op elke snelwegparking zou voor mij genoeg zijn. Batterijen zijn groot/duur/zwaar... als men een wagen met 1000 km range kan maken kan men die batterij beter in 4 kappen en over 4 wagens verdelen.
Bovenvermeld project is momenteel niet meer dan dat, een project. Het onderzoek dat zal leiden tot die theoretische 1000km zal in de eerste plaats interessant zijn om het bereik van de huidige EV's te verhogen. We zijn er bijna, hoor : we naderen stilaan een real world bereik van 400 km en dan is 500km niet meer veraf.
Het gaat hier vooral (binnen dat project dan) om hulpmiddelen die het bereik kunnen boosten. Als het hen lukt een deel van de bevindingen te implementeren, én als tegelijkertijd de laadtijd kan gereduceerd worden, en de infrastructuur (laadpalen ed.) kan verbeterd en uitgebreid worden, dan kan het EV-landschap er over een 5-tal jaar wel eens anders gaan uitzien. Ik denk dat 500km de 'sweet spot' is om mensen 'en masse' te overhalen. Dat en een toereikende infrastructuur.
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk denk dat er op dat vlak eerder een plaats is weggelegd voor waterstof op termijn. Meeste waterstof-wagens zetten dit om naar elektriciteit voor eigenlijk een electrische aandrijving. Opdat je inderdaad 250km kunt doen op de interne batterij en verder kunt met waterstof wat je ook gewoon kunt tanken in een minuutje.Last edited by Kaneda; 28/01/2019, 14:38.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
- Likes 1
Comment
-
de batterij blijft de grootste horde om te nemen
ik wacht vol ongeduld op de nieuwe generatie batterijen die kleiner zijn (dus lichter) EN grotere capaciteit hebben
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende batterij blijft de grootste horde om te nemen
ik wacht vol ongeduld op de nieuwe generatie batterijen die kleiner zijn (dus lichter) EN grotere capaciteit hebbenOpel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
toevoeging van koolstof om de laadtijden drastisch te verlagen
men spreekt in het artikel over 90 minuten, maar men spreekt eigenlijk al van oplaadtijden gelijk aan een tankbeurt met diesel/benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtentoevoeging van koolstof om de laadtijden drastisch te verlagen
men spreekt in het artikel over 90 minuten, maar men spreekt eigenlijk al van oplaadtijden gelijk aan een tankbeurt met diesel/benzine
Ik heb per week 300km woon/werk verkeer, en dan in 't weekend nog wat. Vandaar de 'sweet spot' van 500km. Waar ik nu woon, kan ik 's nachts m'n auto niet opladen, gezien mijn garage zich aan de overkant van de straat bevindt en er geen elektriciteit voorzien is. Er zijn lichtpunten met bewegingssensoren (meerdere garageboxen) dus de garage van stroom voorzien is in geen geval onoverkomelijk maar er zullen altijd mensen zijn die geen mogelijkheid hebben om hun auto thuis op te laden. En dan zijn korte laattijden en een grote autonomie onontbeerlijk.Last edited by Kaneda; 28/01/2019, 14:50.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
jaja, gelezen maar men is dus al bezig met het laden aan de snelheid dat het nu kan voor een normale auto en dat je dus ook 1000 km ver geraakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenjaja, gelezen maar men is dus al bezig met het laden aan de snelheid dat het nu kan voor een normale auto en dat je dus ook 1000 km ver geraakt
Maar er zal sowieso een mentaliteitsverandering nodig zijn bij de autorijdende mens, een knop omdraaien in je hoofd, en je autoritten anders gaan plannen... Persoonlijk ben ik daar zeker toe bereid, maar het moet 'doenbaar' blijven. Momenteel is dat voor 90% van de bevolking nog niet het geval. Maar ik hoop dat dat snel zal veranderen.Last edited by Kaneda; 28/01/2019, 15:08.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
in labo's heeft men al superchargers klaar welke het laden wel heel kort maken... alleen de batterijen zoals we die nu kennen houden daar niet van. Paar keer laden en batterij kapot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenin labo's heeft men al superchargers klaar welke het laden wel heel kort maken... alleen de batterijen zoals we die nu kennen houden daar niet van. Paar keer laden en batterij kapot.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende batterij blijft de grootste horde om te nemen
ik wacht vol ongeduld op de nieuwe generatie batterijen die kleiner zijn (dus lichter) EN grotere capaciteit hebben
Comment
-
Voor wat mij betreft, wil ik 700km gegarandeerd en terug tot 100% vol in 15 min. Eerder is het voor mij niet interessant.
Vermits ik mij nog steeds niet echt in EV's heb verdiept, wegens voorlopig overbodig, vraag ik me af waarom ze steeds het herladen weergeven tot 80%. Telkens iets van 'na 45min heeft men terug 80% capaciteit'. Zijn die laatste 20% dan zo moeilijk?
Comment
-
hoelang blijft die range, wat na 10 jaar met die batterij en als je nu al ziet hoe slecht die batterij is in de winter...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
Ja en neen. Voor jou is 250 km toereikend, voor mij zou dat het niet zijn. Persoonlijk ben ik heel geïnteresseerd in EV's en volg ik de evolutie op de voet, maar ik zie het nut (nog) niet in om over te stappen op EV tenzij het bereik zich rond de 500 km situeert.
Bovenvermeld project is momenteel niet meer dan dat, een project. Het onderzoek dat zal leiden tot die theoretische 1000km zal in de eerste plaats interessant zijn om het bereik van de huidige EV's te verhogen. We zijn er bijna, hoor : we naderen stilaan een real world bereik van 400 km en dan is 500km niet meer veraf.
Het gaat hier vooral (binnen dat project dan) om hulpmiddelen die het bereik kunnen boosten. Als het hen lukt een deel van de bevindingen te implementeren, én als tegelijkertijd de laadtijd kan gereduceerd worden, en de infrastructuur (laadpalen ed.) kan verbeterd en uitgebreid worden, dan kan het EV-landschap er over een 5-tal jaar wel eens anders gaan uitzien. Ik denk dat 500km de 'sweet spot' is om mensen 'en masse' te overhalen. Dat en een toereikende infrastructuur.
Een hybride op waterstof en elektriciteit. Het beste van 2 werelden. Maar volgens mij zal zo'n combinatie een nog veel duurdere auto opleveren dan een EV met 1000 km bereik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenVoor wat mij betreft, wil ik 700km gegarandeerd en terug tot 100% vol in 15 min. Eerder is het voor mij niet interessant.
Vermits ik mij nog steeds niet echt in EV's heb verdiept, wegens voorlopig overbodig, vraag ik me af waarom ze steeds het herladen weergeven tot 80%. Telkens iets van 'na 45min heeft men terug 80% capaciteit'. Zijn die laatste 20% dan zo moeilijk?
Comment
Comment