Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    als iedereen hoopt dat het wel van een ander zal komen, enfin ja we zien wel
    die ouders die nu meelopen in de klimaatmars hadden misschien ook beter twee keer nagedacht voor ze ukkies op de wereld gingen zetten.
    Ze betogen omdat ze met de poepers zitten niet omdat ze met de wereldbol inzitten. Mochten ze echt zo begaan zijn met de wereldbol ze deden geen vliegtuigreizen.
    En dan ga ik mezelf gewoon quoten :

Net zoals je voorbeeld van het vliegverkeer. Ik wil gerust wat moeite doen. Maar niet EN langer onderweg zijn (met de trein) EN TIEN keer zoveel betalen voor die trein. Ben ik hypocriet als ik zeg dat dit aangepakt moet worden, maar wel het vliegtuig blijf nemen? Neen. Er zijn voor ELKE persoon gewoon MEERDERE dingen belangrijk. Zo heb je als autoliefhebber ook meerdere prioriteiten. Ja, je wilt misschien die porsche 911, maar tegelijkertijd wil je ook nog wat geld op je bankrekening en een auto waar je met het hele gezin inkunt. Je bent geen hypocriete autoliefhebber omdat je compromissen maakt.
    Altijd die zwart-wit bullshit. ALS x dan NOOIT y anders niet x. Zie je dan zelf niet hoe extremistisch en belachelijk zo'n opmerking is?

Comment

• En nochtans heeft Greta de rit naar Straatsburg met de trein gedaan (17 uren...) omdat zij meent niet voor iets vechten en het tegenovergestelde te doen...
      Maar natuurlijk is dat een tiener vol hoop, illusies en naïviteit. Zij heeft daar wel een punt... Maar hoeveel van onze spijbelende kinderen delen deze houding ?

Comment

• ge kunt niet van hen verwachten dat ze plots niets meer doen en wij maar met zijn allen gezellig blijven doordoen

bewustzijn is de eerste stap, de rest komt later. Zie het zoals roken: hoeveel rokers weten dat het heel slecht is, maar toch blijven ze roken. Ge moet ergens beginnen. Maar u verschuilen achter het feit: de rest doet niet mee, dus ik ook niet, is wel heel makkelijk om uw verantwoordelijkheid onder de mat te vegen...
        www.peugeotforum.be

Comment

• 1000 km is ver voor elektrische wagens
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
            1000 km is ver voor elektrische wagens
            Ah, eindelijk terug on topic

Maar toch is het al eens gedaan, dus ja het is mogelijk.

​​
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ge kunt niet van hen verwachten dat ze plots niets meer doen en wij maar met zijn allen gezellig blijven doordoen

bewustzijn is de eerste stap, de rest komt later. Zie het zoals roken: hoeveel rokers weten dat het heel slecht is, maar toch blijven ze roken. Ge moet ergens beginnen. Maar u verschuilen achter het feit: de rest doet niet mee, dus ik ook niet, is wel heel makkelijk om uw verantwoordelijkheid onder de mat te vegen...
              verantwoordelijkheid onder de mat vegen....inderdaad,goed gezegd.

Comment

• dus, het begint in de basis bij jezelf...alleen dat beleid heb je vandaag 100% in eigen handen, je hoeft niet op een ander te wachten als individu, in belgie beteken je 1 op 11 000 000, belgie in de wereld 11 000 000 op 7 500 000 000

verder leven we in een democratie en geen totalitaire staat, maar je ziet nu dat de democratie tegen zijn grenzen aanloopt, in deze en in andere

Comment

• Ik heb toch geen beleid in handen? Ga je dat van de pensioenen ook zeggen? Dan kies ik er voor om tot mijn 40ste te werken en 3000 euro pensioen te krijgen.

Jij vind het logisch dat bedrijfswagens/files zo zwaar gesubsidieerd worden? Je vind het normaal dat het bezit en niet het gebruik van een wagen belast is? Je vind het normaal dat de grootste partij van vlaanderen aangeeft liever MILJARDEN weg te gooien voor de bouw van een nieuwe kerncentrale, die toch te laat komt, dan te investeren in GOEDKOPERE energie die nu reeds beschikbaar is?

En inderdaad. Een democratie. Geen dictatuur van degenen die het klimaat/milieu/lucht/water/... naar de kloten mogen maken TEN KOSTE van de rest.

Jij zou het normaal vinden dat men maar allemaal chemische stoffen loost in het water, de lucht in spuwt, ... en dat allemaal GRATIS mag doen?
                  Last edited by Phate; 03/03/2019, 13:12.

Comment

• In een kapitalistisch systeem, dat nog steeds het meest succesvolle is dat de wereld ooit gekend heeft, er leven nu minder mensen in armoede dan ooit in de geschiedenis van de mensheid, heb je een taks nodig om bedrijven te dwingen milieuvriendelijke toepassingen te ontwikkelen. Een bedrijf heeft één hoofddoel en dat is geld verdienen. Zonder externe motiverende factor gaat een bedrijf nooit initiatief nemen om investeringen te maken die haar hoofddoel niet dienen.

Daarnaast is de markt de markt. De markt kan afdwingen wat ze wilt en bedrijven zullen er op inspelen. Als mensen geen vervuilende wagens meer kopen dan zullen autobedrijven milieuvriendelijke wagens aanbieden. Vandaag is die markt nog niet matuur genoeg om bedrijven te intensiveren actie te ondernemen.

Langs de andere kant is de overheid in het verleden niet altijd gekend geweest om maatregelen te nemen voor het grote goed, dan wel zichzelf te bedienen...
                    Als je de overheid de macht geeft om allerlei taksen uit te vinden moet je heel alert zijn dat die enkel doen wat ze moeten doen en niet verdwijnen in een of andere onderzoekscommissie of dergelijke. Het is ernstig genoeg gesteld met het klimaat dat je dat risico moet nemen.

1000km bereik is volgens mij nog maar het begin. In onze tienduizenden jaren als mens zijnde kunnen we ons nog maar 200 jaar motorisch verplaatsen. Dat is niets.
                    Eens er ernstig geïnvesteerd wordt in deze technologie zal dit nog een veelvoud worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      Ik heb toch geen beleid in handen?
                      alleen gij kunt de beslissing nemen om groen te investeren in uw eigen kot of wagenpark ipv te gaan vliegen
                      alleen gij kunt de beslissing nemen te gaan fietsen ipv de auto te nemen
                      alleen gij kunt de beslissing nemen om in een verpakkingsvrije supermarkt uw commisjes te gaan halen, liefst niet veel verder gelegen dan de gewone want dan moet je gaan afwegen
                      alleen gij kunt uw chauffage minder hoog te zetten/geen airco te installeren voor die steeds meer warme dagen
                      alleen gij kiest ervoor om minder vlees te eten
                      alleen gij kunt ervoor kiezen om seizoensgroenten te gaan eten uit eigen land
                      alleen gij kunt kiezen voor garnalen uit oostende ipv gepelde ingevlogen uit marokko

en nog zo veel meer, probeer alvast op jezelf de helft minder uit te stoten tegen 2030 en tegen 2050 nul, ik doe mee

Comment

• Ja, maar het is ook een gemeenschappelijk probleem zoals je zelf al aangeeft.

Jij vind het normaal dat WIJ daar op moeten letten. Maar dat de overheid auto en vliegtuig fiscaal stimuleert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          dus, het begint in de basis bij jezelf...alleen dat beleid heb je vandaag 100% in eigen handen, je hoeft niet op een ander te wachten als individu, in belgie beteken je 1 op 11 000 000, belgie in de wereld 11 000 000 op 7 500 000 000

verder leven we in een democratie en geen totalitaire staat, maar je ziet nu dat de democratie tegen zijn grenzen aanloopt, in deze en in andere
                          Hum... zijn niet-democratische landen performanter in klimaatzaken ??

Comment

• 't moet van de twee kanten komen

alleen kunt ge niets doen, tenzij een voorbeeld zijn voor andere mensen

ik blijf ook doordoen. Ben nu volop aan het kijken hoe ik nog meer water kan uitsparen. Wasmachine misschien op regenwater laten bollen, mits extra filters en wateropslagcapaciteit vergroten zodat ik een droge zomer op mijn eentje doorkom. Mijn regenwaterput van 7500 liter zit bomvol, maar tijdens de zomer kom ik soms water te kort. Zou eigenlijk graag naar het dubbele gaan. Zou ook graag pak meer zonnepanelen leggen plus batterij om in de toekomst klaar te zijn voor een elektrische auto. Ga ook zien voor ondergronds opslagsysteem voor warmtebatterij zodat ik met de hitte van de zomer, mijn huis kan warm houden in de winter.
                            Nog veel te doen dus...
                            www.peugeotforum.be

Comment

• ja, ik vind het niet meer dan normaal dat ik mijn eigen verantwoordelijken neem

en nee, totalitaire regimes zijn daarvoor niet milieuvriendelijker, maar er zijn er weinig waar de uitstoot per capita hoger ligt dan in de westerse wereld, tenzij ze olieproducerend zijn

Comment

ja, ik vind het niet meer dan normaal dat ik mijn eigen verantwoordelijken neem

en nee, totalitaire regimes zijn daarvoor niet milieuvriendelijker, maar er zijn er weinig waar de uitstoot per capita hoger ligt dan in de westerse wereld, tenzij ze olieproducerend zijn
                                Je moet ook wel appelen met appelen vergelijken.
                                Die totalitaire regimes zijn bijna zonder uitzondering derde wereld landen waar de gemiddelde inwoner in totale armoede leeft. Die heeft zelfs niets om te vervuilen.
                                Over derde wereld landen gesproken, in Marokko zijn plastiek zakjes verboden. Hier kan je er vaak nog ter betaling aankopen. Zo blijf je natuurlijk bezig...

Comment

• ik maak geen oordeel he, ik stel net als jij alleen maar vast

Comment

ja, ik vind het niet meer dan normaal dat ik mijn eigen verantwoordelijken neem
                                    Gij vindt het normaal dat ge uwen baas poept ?

:-) :-)

Comment

• kan maar hopen dat het deugd deed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        't moet van de twee kanten komen

alleen kunt ge niets doen, tenzij een voorbeeld zijn voor andere mensen

ik blijf ook doordoen. Ben nu volop aan het kijken hoe ik nog meer water kan uitsparen. Wasmachine misschien op regenwater laten bollen, mits extra filters en wateropslagcapaciteit vergroten zodat ik een droge zomer op mijn eentje doorkom. Mijn regenwaterput van 7500 liter zit bomvol, maar tijdens de zomer kom ik soms water te kort. Zou eigenlijk graag naar het dubbele gaan. Zou ook graag pak meer zonnepanelen leggen plus batterij om in de toekomst klaar te zijn voor een elektrische auto. Ga ook zien voor ondergronds opslagsysteem voor warmtebatterij zodat ik met de hitte van de zomer, mijn huis kan warm houden in de winter.
                                        Nog veel te doen dus...
                                        Mijn waterverbruik is heel laag.
                                        Zodanig laag dat ze hier al komen controleren zijn.
                                        Nu wilden ze mij vorig jaar 250€ extra laten betalen voor het afvoeren van mijn regenwater.

Zou nu ook wel iets meer panelen willen om een auto te kunnen bijladen.
                                        Het is toch sneller gegaan dan ik had verwacht.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

En dan ga ik mezelf gewoon quoten :

Altijd die zwart-wit bullshit. ALS x dan NOOIT y anders niet x. Zie je dan zelf niet hoe extremistisch en belachelijk zo'n opmerking is?
                                          extreem en zwart/wit zo zie ik het. Als je iets wil moet je dat met alle mogelijke middelen doen. Als jij dat belachlijk/achterlijk vindt (woorden die je blijkbaar graag gebruikt) dan ben jij voor mij maar middelmatig. Da's uw goed recht. Maar het strookt niet met mijn visie.

Comment

Working...
                                          X