Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    maar je ziet nu dat de democratie tegen zijn grenzen aanloopt, in deze en in andere
    Dit is een correcte observatie. Het systeem van zogenaamde volksvertegenwoordiging door beroepspolitici werkt gewoon niet. Eigenbelang (direct) en partijbelang (indirect) om te worden (her)verkozen primeert boven het algemeen belang. Dit holt het principe van 'democratie' zoals de Oude Grieken het bedoelden helemaal uit.

Tal van beslissingen die zouden moeten worden genomen in het kader van het algemeen belang gebeuren niet omdat ze tegen de (korte termijn) wil van een meerderheid van het kiespubliek ingaan en dus politieke zelfmoord betekenen voor diezelfde beroepspolitici. Niet alleen op klimaatvlak maar op alle vlakken: economisch, sociaal, communautair, cultuurbeleid etc.

Zo komt het dat we op tal van vlakken maar wat aanmodderen, principe van pappen en nathouden...tot de volgende verkiezingen. Dan komen er weer nieuwe gezichten met nieuwe beloftes en altijd weer trapt 'het volk' er massaal in.

Ik heb voor alle duidelijkheid op korte termijn geen pasklaar alternatief in mijn schuif liggen

2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Misschien starten met minder beleidsmensen zodat er eens iets sneller kan worden beslist.
      Nu is het eerder van, naar die en die luisteren we niet en deze helpen wij niet en bij die andere gaan we wat tegenwerken al heeft hij gelijk.
      Maar dan moeten ze bij zichzelf beginnen en staan we weer bij nul hè.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• tja...belgie he, in feite per defenitie federaal ondemocratisch, vlaamse kamerzetel vertegenwoordigt 44000 stemmen, franstalige 36000
        vaststelling, geen oordeel...in 2014 haalde het waalse ecolo met 222000 stemmen 6 zetels, het vlaams blok met 248000 krijgt er 3
        pas als we daarover uitgeraken, en dat zal ook niet voor morgen zijn, kunnen we naar 1 parlement

maar omringende landen met 1 parlement en zelfde industriegraad zijn niet groener, duitsland met zijn kernuitstap en bruinkoolcentrales is nu niet het lichtend te volgen voorbeeld

Comment

• De kamer is dan ook het deel waar de minderheid uitvergroot wordt inderdaad en waar dit effect het grootste zichtbaar is. De kamer bestaat dan ook vooral om te vermijden dat er een dictatuur van de meerderheid komt, wat ook een probleem kan zijn. Dat we als vlamingen volledig gaan kunnen beslissen over wat er in Walonië gebeurt zou inderdaad niet heel logisch zijn. Daarmee dat er een dergelijke structuur is opgezet.

Je kunt het ook trouwens ook omkeren : https://www.vlaanderenkiest.be/verki...gemeente/11040
          Eerste die ik tegenkwam waar dit effect zichtbaar is, maar is op meerdere plaatsen het geval : Met "maar" 43.8% van stemmen toch met 16/31, een meerderheid van de zetels (51.6%).

Nu pas op, ik ga er mee akkoord dat er een te groot overheidsbeslag is en dat dit qua politici op dat niveau inderdaad het meeste zichtbaar is, en zeker mag aangepakt worden.

Waar ik wel niet mee akkoord ga is dat het "ondemocratisch" zou zijn. Aan elk systeem zijn weer zijn eigen nadelen en als je zou gaan meten "hoe democratisch" het is, is België juist zeer sterk. Maar daardoor dan inderdaad enorm inefficient.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Mijn waterverbruik is heel laag.
            Zodanig laag dat ze hier al komen controleren zijn.
            Nu wilden ze mij vorig jaar 250€ extra laten betalen voor het afvoeren van mijn regenwater.

Zou nu ook wel iets meer panelen willen om een auto te kunnen bijladen.
            Het is toch sneller gegaan dan ik had verwacht.
            heel curieus hoeveel ge dan verbruikt

ik kom van 120 kuub aan nu 53 kuub. En da's enkel met de 2 wc's en de buitenkraan op de regenput aan te sluiten. Maar het kan beter. Wassen van kleding kan makkelijk op regenwater en dan moet er ook minder zeep gebruikt worden omdat er bijna geen kalk in zit.

zonnepanelen heb ik nu 1000 kw per jaar op overschot door alle ingrepen die ik al gedaan heb. Daar zou ik al wat km's mee kunnen doen mocht ik elektrisch kunnen rijden.
            www.peugeotforum.be

Comment

• 53m³ is al extreem weinig, met hoeveel personen is dat ?

Hier staan wasmachine, wc's en buiten op regenwater en toch elk jaar nog 80-85.
              We hebben wel nog een oude ontkalker niet niet "slim" spoelt maar standaard alle x dagen, dat is wel een dief qua waterverbruik.

Wij hebben ook 1000 kw/j over, als je puur elektrisch gaat dan zal je daar niet al te ver mee springen, voor een plug-in hybrid is het dan weer ideaal, voor een volgende auto misschien eens in die richting zien
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

alleen gij kunt de beslissing nemen om groen te investeren in uw eigen kot of wagenpark ipv te gaan vliegen
                alleen gij kunt de beslissing nemen te gaan fietsen ipv de auto te nemen
                alleen gij kunt de beslissing nemen om in een verpakkingsvrije supermarkt uw commisjes te gaan halen, liefst niet veel verder gelegen dan de gewone want dan moet je gaan afwegen
                alleen gij kunt uw chauffage minder hoog te zetten/geen airco te installeren voor die steeds meer warme dagen
                alleen gij kiest ervoor om minder vlees te eten
                alleen gij kunt ervoor kiezen om seizoensgroenten te gaan eten uit eigen land
                alleen gij kunt kiezen voor garnalen uit oostende ipv gepelde ingevlogen uit marokko

en nog zo veel meer, probeer alvast op jezelf de helft minder uit te stoten tegen 2030 en tegen 2050 nul, ik doe mee
                Zelf u eigen groentjes kweken in eigen tuin is nog beter voor het milieu / klimaat.
                Eigen groententuin, wat fruit, kippen, ....
                Maar nee, we worden gestimuleerd om in de stad in een grote blok beton te gaan wonen, waardoor we alles moeten gaan aankopen, want op den buiten wonen is niet meer van deze tijd en moet afgestraft worden. Waar zijn ze eigenlijk mee bezig?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• met 1000kw over is het ecologisch en economisch interessant een lucht/lucht warmtepomp (split unit airco) te hangen in de woonkamer voor de tussenseizoenen, met een cop tss 3 en 5 spaar je 3 à 500 m3 gas of 300 tot 500 liter mazout, nadeel is de oncomfortabele werking en je zou er in de zomer moeten afblijven om te koelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Zelf u eigen groentjes kweken in eigen tuin is nog beter voor het milieu / klimaat.
                    Eigen groententuin, wat fruit, kippen, ....
                    Maar nee, we worden gestimuleerd om in de stad in een grote blok beton te gaan wonen, waardoor we alles moeten gaan aankopen, want op den buiten wonen is niet meer van deze tijd en moet afgestraft worden. Waar zijn ze eigenlijk mee bezig?
                    das helemaal waar, maar hoeveel mensen met een tuin doen dat vandaag al? het moet een kompleet levenloos groen gazonnekke zijn, liefst in kunstgras dan nog
                    bomen zijn lastpakken, die blaren degoutant, raus damit, hagen moet je onderhouden, liever een lelijke kunstmatige afscheiding want de buren moesten uw madamme maar eens in bikini zien liggen

Comment

• we zijn met 4 man hier. twee opgroeiende kinderen van 11 en 13. we hebben wel een bad, maar da's een combinatie met douche erin en die wordt het meeste gebruikt.

warmtepomp gaat er komen, maar eerst meer panelen EN batterij. Ik ga geen extra prosumententarief betalen voor iets waar de winst enkel wordt gebruikt om de raad van bestuur mee te betalen en de aandeelhouders ( de gemeentes).

tuin is heel simpel: heb stukje groententuin maar da's enkel voor boontjes, gourgetten, spinazie etc. Staat wel veel fruit in.

voor de rest stukje schaduwgazon maar vooral veel bomen.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Ik zou eerdeg zeggen "Hoeveel mensen doen dat tegenwoordig NOG?" ipv "al".
                        Want vroeger werd er niks andees gedaan.

Maar je hebt wel gelijk ja.

Hier hebben we 17 are grond en dik 1/3 de daarvan is groententuin.
                        Vroeger meer toen ook nog familie van ons hier een tuintje hadden (hadden zelf de plaats niet).
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• zelfs in het best geisoleerd huis ga je met warmtepomp op batterijen de winter nooit kunnen overbruggen zonder electrische aansluiting
                          en dan zitten we terug on-topic, de vooruitgang in batterijtechniek

Comment

• in de stad kan men makkelijk op de daken groenten kweken. doet men trouwens al in bepaalde buitenlandse steden. voordeel is quasi geen transport meer en korte economische keten.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• da's waar bobo, maar ge moet ergens beginnen. ik wacht niet op de staat maar probeer zelf.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Die opslagsystemen zijn allemaal nog veel te duur. Iemand moet de eerste zijn maar ik voel me niet geroepen.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Pas toch vooruit gang geboekt hier in belgie, met de waterstof producerende zonnepanelen. Natuurlijk wel nog wachten tot ze in productie genomen worden .

Comment

• vriend van mij is er mee bezig en die gaat shoppen in germany. naar het schijnt toch wel goedkoper dan hier.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Als je de luchtkwaliteit kaart ziet van Vlaanderen en dan meer bepaald de steden en onze bodemgesteldheid (nitraten en fosfaten) dan stel ik me toch vragen bij hoe gezond die groentetuintjes effectief zijn..
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        in de stad kan men makkelijk op de daken groenten kweken. doet men trouwens al in bepaalde buitenlandse steden. voordeel is quasi geen transport meer en korte economische keten.
                                        Ja, hier zijn er ook al zo projecten geweest, maar denk niet dat die nog bestaan, wegens niet rendabel.

Volkstuintjes zie je dan weer wel meer en meer, maar valt op dat het vooral de oudere mensen zijn zo een tuintjes huren.

Bij ons (waar ik werk) hebben we een zelfoogsttuin en die hebben de laatste jaren alleen maar moeten uitbreiden omdat er steeds meer mensen op inschrijven.
                                        Het voordeel daar is dat wij al het werk doen en de mensen tegen betaling alleen maar komen oogsten.

Comment

• da's vooral de weilanden en waterlopen die daar last van hebben. 'k heb hier voor de groententuin mix van klei, zand en bosgrond. Zelf gelegd.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X