Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

alleen gij kunt de beslissing nemen om groen te investeren in uw eigen kot of wagenpark ipv te gaan vliegen
    alleen gij kunt de beslissing nemen te gaan fietsen ipv de auto te nemen
    alleen gij kunt de beslissing nemen om in een verpakkingsvrije supermarkt uw commisjes te gaan halen, liefst niet veel verder gelegen dan de gewone want dan moet je gaan afwegen
    alleen gij kunt uw chauffage minder hoog te zetten/geen airco te installeren voor die steeds meer warme dagen
    alleen gij kiest ervoor om minder vlees te eten
    alleen gij kunt ervoor kiezen om seizoensgroenten te gaan eten uit eigen land
    alleen gij kunt kiezen voor garnalen uit oostende ipv gepelde ingevlogen uit marokko

en nog zo veel meer, probeer alvast op jezelf de helft minder uit te stoten tegen 2030 en tegen 2050 nul, ik doe mee

En als ik dan al die dingen die je opsomt doe, dan doet 1 kerel als deze dit alles teniet :
    Nu Europa en Zuid-Oost-Azië in navolging van de Verenigde Staten massaal zwichten voor de SUV (Sport Utility Vehicle), moeten de rijken der aarde voor hun wagenpark ‘met iets aparts’ voor de dag komen. Iets wat je de steenrijke sjeik Hamdan al-Nahyan uit het emiraat Abu Dhabi geen twee keer moet zeggen. Zijn unieke, tien wielen tellende ‘Dhabiyan’ is naar eigen zeggen de grootste SUV ter wereld.

Die kiest er dus voor om te investeren in zijn wagenpark, en zijn auto te nemen ipv zijn kameel, en zijn airco vollenbak te zetten, en groentjes en garnalen te halen waar hij wil :-P
    Dus ik denk niet dat ik mij schuldig hoef te voelen dat ik niet echt heel actief meewerk aan die groene hype :-)

Comment

• kan enkel maar voor mezelf klappen en mensen die vinden dat't van de overheid uit moet komen

je hoeft u niet schuldig te voelen, tenzij ge uw vuil olie zou afdraaien in't rioolputteke of te lam bent om uw vuiligheid in de vuilbak te gooien

Comment

• altijd die uitersten,we kunnen het toch echt niet laten he.
        als iedereen al eens begint bij zichzelf,en een beetje rekening houd met een ander,
        dan zijn we al een heel eind op de goeie weg
        beetje meer begrip en respect,een beetje minder egoisme...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          altijd die uitersten,we kunnen het toch echt niet laten he.
          als iedereen al eens begint bij zichzelf,en een beetje rekening houd met een ander,
          dan zijn we al een heel eind op de goeie weg
          beetje meer begrip en respect,een beetje minder egoisme...
          +1

Comment

• Het argument dat het niets uithaalt als er elders in de wereld niets gebeurt, dat vertaal ik in mijn hoofd als "ik heb geen zin om ook maar iets van comfort op te geven".
            Daar komt het uiteindelijk altijd op neer.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Het argument dat het niets uithaalt als er elders in de wereld niets gebeurt, dat vertaal ik in mijn hoofd als "ik heb geen zin om ook maar iets van comfort op te geven".
              maar het zijn ook de "ontkenners" die beweren dat er in de rest van de wereld niet gedaan wordt, maar zelf niet verder komen dan hun eigen kerktoren :-(

Comment

• china trekt heel hard aan de kar voor duurzame energie. Australië ligt al ver voor op rest. Dus er gebeurt wel degelijk vanalles. En dan is de vraag: springen we mee op de trein om mee vorm te geven met onze technologie en opgedane expertise, of staan we weeral aan de zijlijn te koekeloeren en te moeten vadtstellen dat we hopeloos achterop zijn geraakt. We zijn klein genoeg om het zelf op een fantastische manier aan te pakken. Alleen moeten de verschilende deelregeringen dan ook wel met de neuzen in dezelfde richting staan.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Uitstoot per capita: China 7,5, Australië 15, België 8,5

Levensstandaard gemiddelde Chinees veel lager als de belg

De groene Noren 10 + wat ze in feite in de rest vd wereld veroorzaken met hun gasexport waardoor ze geld genoeg hebben om inheems groen te zijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    china trekt heel hard aan de kar voor duurzame energie. Australië ligt al ver voor op rest. Dus er gebeurt wel degelijk vanalles. En dan is de vraag: springen we mee op de trein om mee vorm te geven met onze technologie en opgedane expertise, of staan we weeral aan de zijlijn te koekeloeren en te moeten vadtstellen dat we hopeloos achterop zijn geraakt. We zijn klein genoeg om het zelf op een fantastische manier aan te pakken. Alleen moeten de verschilende deelregeringen dan ook wel met de neuzen in dezelfde richting staan.
                    inderdaad,als we niet oppassen spreken ze binnen enkele jaren in china over ons zoals wij vele jaren over china gesproken hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Het argument dat het niets uithaalt als er elders in de wereld niets gebeurt, dat vertaal ik in mijn hoofd als "ik heb geen zin om ook maar iets van comfort op te geven".
                      klopt helemaal

Comment

• Als er te veel vervuiling is in China dan leggen ze de industrie gewoon stil, als het moet een hele winter lang. Was vorig jaar zo met de staalfabrieken in het noordwesten..

Stel je voor dat ze hier ook maar 1 dagje de Antwerpse petrochemie zouden platleggen als de fijnstofnorm overschreden is, Iedereen gegarandeerd op zijn achterste poten

Comment

• Cijfers spreken dat tegen andre
                          Perceptie =/ realiteit

Comment

• Jakkes EV, ik ga proberen alles hier rijdende te houden en misschien binnen een jaar of 5 nog een ouderwetse kleine naft te kopen waar ik dan , gelijk als een oude pee, de rest van m'n leven blijf mee rijden

Comment

• Dat China een beer is economisch die nog moet wakker worden....dat wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Jakkes EV, ik ga proberen alles hier rijdende te houden en misschien binnen een jaar of 5 nog een ouderwetse kleine naft te kopen waar ik dan , gelijk als een oude pee, de rest van m'n leven blijf mee rijden
                                en dan na 30 jaar de eerste plak inlever op een nieuwe O plak

Comment

• ik heb geen zin om ook maar iets van comfort op te geven.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Uitstoot per capita: China 7,5, België 8,5
                                  China : 7.5 x 1.386.000.000 = 10.395.000.000
                                  België : 8.5 x 11.350.000 = 96.475.000
                                  China stoot dus 107 keer zoveel uit als België :-P
                                  Laat mij dus nog maar even met mijn naftje bollen :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    ik heb geen zin om ook maar iets van comfort op te geven.

China : 7.5 x 1.386.000.000 = 10.395.000.000
                                    België : 8.5 x 11.350.000 = 96.475.000
                                    China stoot dus 107 keer zoveel uit als België :-P
                                    Laat mij dus nog maar even met mijn naftje bollen :-)
                                    voila,geen zin,dat is tenminste een eerlijk antwoord.
                                    liever zo dan uitvluchten te zoeken door anderen erbij te betrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Jakkes EV, ik ga proberen alles hier rijdende te houden en misschien binnen een jaar of 5 nog een ouderwetse kleine naft te kopen waar ik dan , gelijk als een oude pee, de rest van m'n leven blijf mee rijden
                                      van mensen vol vooroordelen die niet weten waarover ze praten kan ik zulke reactie begrijpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        Als er te veel vervuiling is in China dan leggen ze de industrie gewoon stil, als het moet een hele winter lang. Was vorig jaar zo met de staalfabrieken in het noordwesten..

Stel je voor dat ze hier ook maar 1 dagje de Antwerpse petrochemie zouden platleggen als de fijnstofnorm overschreden is, Iedereen gegarandeerd op zijn achterste poten
                                        interessant om te zien hoe we afhankelijk zijn geworden voor onze broodnodige medicijnen van china...omdat onze eigen pillendraaierij over kop ging owv loonkost, door te hoog overheidsbeslag

ZEMBLA onderzoekt hoe afhankelijk we voor onze geneesmiddelen zijn van China..

chinese overheid legt die fabrieken nu stil, owv vervuiling, en hier sterven mensen en wij gaan smeken om ze weer te openen
                                        en die vervuiling gaat niet over co2, maar omdat de chinezen minder met een mondmasker willen rondlopen...wat wij hier gelukkig niet hoeven
                                        Last edited by bobo; 05/03/2019, 14:33.

Comment

• Ik heb ook geen zin om onder de 3.0 nafte te rijden

Langs de andere kant doe ik woon-werk met de fiets, veel beter dan andre met zijn milieubelastende EV
                                          De fiets winter-zomer door weer en wind, dat is pas comfort opgeven!
                                          Last edited by order66; 05/03/2019, 14:47.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X