Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Ik heb ook geen zin om onder de 3.0 nafte te rijden

Langs de andere kant doe ik woon-werk met de fiets, veel beter dan andre met zijn milieubelastende EV
    De fiets winter-zomer door weer en wind, dat is pas comfort opgeven!
    naast de ev rij ik ook nog steeds met de fiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      Uitstoot per capita: China 7,5, Australië 15, België 8,5

Levensstandaard gemiddelde Chinees veel lager als de belg

De groene Noren 10 + wat ze in feite in de rest vd wereld veroorzaken met hun gasexport waardoor ze geld genoeg hebben om inheems groen te zijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      geef die mannen ook wat tijd, 20 jaar geleden zaten wij hier ook kolen, ... te verstoken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
        Als er te veel vervuiling is in China dan leggen ze de industrie gewoon stil, als het moet een hele winter lang. Was vorig jaar zo met de staalfabrieken in het noordwesten..

Stel je voor dat ze hier ook maar 1 dagje de Antwerpse petrochemie zouden platleggen als de fijnstofnorm overschreden is, Iedereen gegarandeerd op zijn achterste poten
        en dan moet je ook nog weten dat alles wat ze daar maken voor een groot deel voor ONZE elektronica, ... is
        we hebben onze vervuiling gewoon verplaatst ipv er iets aan te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

van mensen vol vooroordelen die niet weten waarover ze praten kan ik zulke reactie begrijpen
          Waar lees jij vooroordelen? Dat jij of iemand anders zot bent van een EV is uw goed recht en zal ik mij ook niet aan storen. Maar je moet ook begrijpen dat er nog andere mensen zijn die er helemaal niet van moeten weten, en dus niet noodzakelijk wat een ander zegt of doet door z'n stroot laat halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

geef die mannen ook wat tijd, 20 jaar geleden zaten wij hier ook kolen, ... te verstoken
            + met hun groei van dit jaar ocharme tis weinig 6.5% net vandaag op nieuws hebben ze centen, ze kunnen het en laten het al zien in modelsteden
            maar wij met een tekort oudere infrastructuur, geen centen om te onteigenen en gelijk met een nieuwe lei te beginnen

Comment

• Helpt dedramatiseren... alles beneden 40 is feitelijk niet schadelijk voor de bevolking...
              Even de kop van het tabel bekijken, wij zitten hier niet slecht, ook niet in Oostrozebeke waar de meting zich binnen een industriële zone bevindt...
              https://www.airvisual.com/world-most...age=50&cities=
              Last edited by guyugy; 05/03/2019, 16:15.

Comment

naast de ev rij ik ook nog steeds met de fiets
                Tuurlijk, zoals iedereen. Maar niet dagelijks naar het werk!
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Waar lees jij vooroordelen? Dat jij of iemand anders zot bent van een EV is uw goed recht en zal ik mij ook niet aan storen. Maar je moet ook begrijpen dat er nog andere mensen zijn die er helemaal niet van moeten weten, en dus niet noodzakelijk wat een ander zegt of doet door z'n stroot laat halen.
                  gewoon de manier waarop je reageert doet vermoeden dat je nooit de moeite gedaan hebt om alles eens rustig te bekijken.jakkes......stroot......,en wees maar gerust dat iemand met een ev van alle verwijten te horen krijgt,meestal gebaseert op vermoedens en leugens.
                  vergis ik me,ok dat kan ,in dat geval mijn exuses,in het andere geval ik laat ook niet zomaar vanalles door men stroot halen.
                  nog een prettige avond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Tuurlijk, zoals iedereen. Maar niet dagelijks naar het werk!
                    Neen, ik rij nooit met de fiets. Veel te lam daarvoor. Ik haal voor ALLES 1 van m'n auto's uit, en zal dat blijven doen tot het werkelijk onbetaalbaar wordt voor mij, of tot de overheid het op één of andere manier efficiënt kan verbieden.

Ik laat echt geen seconde slaap voor het 'milieu' of het 'klimaat'. Geen zin om ook maar iets van comfort op te geven.

Ik ben er echt niet van overtuigd, allemaal. We vinden wel iets uit waardoor we het probleem oplossen. Dat hebben we in het verleden nog gedaan.

En anders zal de natuur zelf wel corrigeren. Tot die tijd eet ik graag dagelijks vlees, rij zo veel als ik kan met de auto en vlieg waar dan ook naartoe dat ik kan betalen.

Ik maak nooit keuzes waar milieu op één komt. Als mijn keuze een groene keuze is, is dat toeval. Zo zie ik me bijvoorbeeld absoluut een elektrische wagen kopen als 2e of 3e wagen, maar dat is dan enkel omdat ik vind dat dat aangenaam rondrijden is, en niet omdat't persé groen zou zijn.

Grappig hoe mensen er altijd vanuit gaan dat het ofwel is om geen comfort te moeten opgeven ofwel van niet beter weten. Mij kan het allemaal geen fluit schelen...
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• en ik ga daar u nooit met een half oog voor bekijken
                      maar laat uw directe omgeving wel proper achter aub

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Yep, en daar gaat dan ook wellicht de toekomst liggen. Vraag me ook af hoe lang de huidige batterijen het gaan uithouden. Want een EV kopen van straks bv 10 jaar oud met 250000km op de teller en de eerste batterijen, weet ik niet of iemand zich daaraan wil wagen.
                        mss een intressante optie om hem te kopen,en betalen,zonder de batterij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          en ik ga daar u nooit met een half oog voor bekijken
                          maar laat uw directe omgeving wel proper achter aub
                          Bedankt bobo.

Ik gooi niets op de grond, en sorteer netjes. Dat kost me dan ook amper moeite. En met welke auto ik ook rij, ik rij mijn woon-werk meestal zo zuinig mogelijk.

Andere dingen boeten me te veel in op comfort, en doe ik niet.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Neen, ik rij nooit met de fiets. Veel te lam daarvoor. Ik haal voor ALLES 1 van m'n auto's uit, en zal dat blijven doen tot het werkelijk onbetaalbaar wordt voor mij, of tot de overheid het op één of andere manier efficiënt kan verbieden.

Ik laat echt geen seconde slaap voor het 'milieu' of het 'klimaat'. Geen zin om ook maar iets van comfort op te geven.

Ik ben er echt niet van overtuigd, allemaal. We vinden wel iets uit waardoor we het probleem oplossen. Dat hebben we in het verleden nog gedaan.

En anders zal de natuur zelf wel corrigeren. Tot die tijd eet ik graag dagelijks vlees, rij zo veel als ik kan met de auto en vlieg waar dan ook naartoe dat ik kan betalen.

Ik maak nooit keuzes waar milieu op één komt. Als mijn keuze een groene keuze is, is dat toeval. Zo zie ik me bijvoorbeeld absoluut een elektrische wagen kopen als 2e of 3e wagen, maar dat is dan enkel omdat ik vind dat dat aangenaam rondrijden is, en niet omdat't persé groen zou zijn.

Grappig hoe mensen er altijd vanuit gaan dat het ofwel is om geen comfort te moeten opgeven ofwel van niet beter weten. Mij kan het allemaal geen fluit schelen...
                            tenminste een eerlijke reactie,en dat moet ook kunnen,in plaats van altijd op de kap te zitten van iemand met andere ideeen.
                            trouwens het is niet altijd de ene of de andere kant,er bestaan ook nog altijd gulden midden wegen.

Comment

tenminste een eerlijke reactie,en dat moet ook kunnen,in plaats van altijd op de kap te zitten van iemand met andere ideeen.
                              trouwens het is niet altijd de ene of de andere kant,er bestaan ook nog altijd gulden midden wegen.
                              Ja, maar de gefanatiseerde ecologisten (zijn er anderen ?) zien het anders. Het zal maar genoeg zijn als iedereen zich enkel met de fiets verplaatst, geen verre reis doet tenzij met de trein, zich in de winter opwarmt met dikke truien, en veganist is geworden.
                              In een dergelijke wereld wil ik niet leven, de Chinezen trouwens ook niet (meer...)

Comment

• Die fanatiekelingen waarvan de meesten met hun bakfiets (en een plaatje van weer een auto minder) iedereen hier aan de schoolpoort staan te bekritiseren rijden zo goed als allemaal met een oude kangoo diesel.

Ge moogt niet veralgemenen maar het is hier gewoon zo.

Als ze zich dan bij heel slecht weer allemaal dubbel parkeren met draaiende motor en ik hun aanspreek krijg ik het zielig excuus dat er te weinig plaats is.

Als ik dan zeg dat er plaats met hopen is waar ik sta maar dat ze gewoon 300 a 400 m te voet moeten komen worden ze boos en zeggen dat ik mij niet moet moeien.

Groen als het u uitkomt noemen ze dat zeker?

Extreem is nooit niet goed.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• eigenlijk een heel toepasselijk artikel hoeveel moeite we hier doen

en Peugeot zegt foert in de rest van de wereld is hier nauwelijks behoefte aan, onze druppel op de hete plaat maakt die wel uit ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                    eigenlijk een heel toepasselijk artikel hoeveel moeite we hier doen
                                    https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-opvolger-108/
                                    en Peugeot zegt foert in de rest van de wereld is hier nauwelijks behoefte aan, onze druppel op de hete plaat maakt die wel uit ?
                                    Tja.. in Afrika spijbelen ze niet voor het klimaat...
                                    Peugeot kan daar zijn pick-ups slijten alsmede zijn dieselmotoren
                                    En zo blijft globaal alles zoals het was op onze planeet...
                                    Last edited by guyugy; 06/03/2019, 14:44.

Comment

• straf dat mensen hier zeggen dat ze comfort moeten opgeven

net door stevig te isoleren (omdat ik minder wou verbruiken), is het comfort juist toegenomen

en zo zijn er nog heel wat zaken waarbij je wel iets kunt doen ZONDER enige vorm van comfort op te geven
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• dat wel, maar fietsen is toch minder comfortabel...maar dan beweeg je weer zodat je niet naar fitness moet

Comment

• door te fietsen ga je wel misschien comfortabeler ouder worden, maw minder last van ouderdoms kwaaltjes

't is maar wat ge er van maakt

maar er zijn er heel wat die elke vorm van verandering per definitie als iets slechts zien. Men zou zijn gedrag moeten veranderen, maar zonder ook maar te hebben geprobeerd wordt die nieuwe manier van handelen op bij voorbaat afgeschoten. Dat heeft maar met 1 ding te maken: schrik voor verandering. Beter dat durven toegeven dan zich te verschuilen achter allerlei redenen die er geen zijn.

Gisteren de Pano uitzending gezien van de klimaatspijbelaars. De bagger die ze over zich heen krijgen tart elke verbeelding. Niemand, maar dan ook niemand heeft gezegd dat we morgen met zijn allen alles moeten opgeven. We moeten nu wel werk gaan maken van de omschakeling en net zoals met alles gebeurd dat geleidelijk aan.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X