Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waarop denken jullie dat de files plots toenemen bij regenweer ?
    Dat zijn gewoon alle mensen die uit comfort in hun wagen kruipen ipv op de fiets of in de trein tram bus...
    Dus zoals al gezegd de ecologie is ok als het ons past !

    Comment


    • das waar guy, maar elke km niet gereden is ook al goed toch

      Comment


      • laat de files nog maar toenemen, en er zullen vanzelf wel oplossingen komen

        telewerking is er eentje van. Niet voor iedereen van toepassing, maar wel voor genoeg jobs die toch een hele dag aan de bureau moeten zitten.

        zijn er ook genoeg die op het eerste gezicht geen stap achteruit willen zetten. Ipv Brussel of Antwerpen, eerder lokaal werk zoeken. Minder verdienen is dan de zure pil waar men door moet bijten, maar dat men rapper op het werk is, geen files meer heeft, vroeger thuis is (en daardoor meer tijd heeft) rekent men initieel niet mee. En tegenwoordig met de job-krapte op de arbeidsmarkt gaat ge me niet vertellen dat er geen werk in de regio is. En ja dat geeft op de lange termijn meer comfort (hoewel men eerst dacht dat het anders ging zijn).

        Ge moet ook een beetje willen natuurlijk. En nogmaals, het is niet voor iedereen van toepassing. Maar nu is het precies of niemand ervoor in aanmerking komt, terwijl de realiteit toch net wel anders is.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • en dat van de files en de regen: dat is zeker niet alleen te wijten aan de mensen die dan de fiets laten staan. De grootste factor is het roekeloze kantoorslettenrijgedrag. Men moet en zal op het werk aankomen en opgepast aan degene die in de weg rijdt. Zie het elke dag: groot onderscheid tussen rijgedrag in de ochtendspits of daarbuiten. In de spits heel wat meer nervositeit, zelfs bij ouders die gewoon hun kinderen moeten op school krijgen. Daarbuiten is het al een heel pak minder en kan men blijkbaar wel ineens geduld tonen.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            laat de files nog maar toenemen, en er zullen vanzelf wel oplossingen komen

            telewerking is er eentje van. Niet voor iedereen van toepassing, maar wel voor genoeg jobs die toch een hele dag aan de bureau moeten zitten.

            zijn er ook genoeg die op het eerste gezicht geen stap achteruit willen zetten. Ipv Brussel of Antwerpen, eerder lokaal werk zoeken. Minder verdienen is dan de zure pil waar men door moet bijten, maar dat men rapper op het werk is, geen files meer heeft, vroeger thuis is (en daardoor meer tijd heeft) rekent men initieel niet mee. En tegenwoordig met de job-krapte op de arbeidsmarkt gaat ge me niet vertellen dat er geen werk in de regio is. En ja dat geeft op de lange termijn meer comfort (hoewel men eerst dacht dat het anders ging zijn).

            Ge moet ook een beetje willen natuurlijk. En nogmaals, het is niet voor iedereen van toepassing. Maar nu is het precies of niemand ervoor in aanmerking komt, terwijl de realiteit toch net wel anders is.
            Daarbij is zeker ook de trend buiten de steden en ver van het werk te gaan wonen, vaak omdat het goedkoper uitvalt.
            Ben mijn hele loopbaan Brussel moeten binnen rijden, maar ik verkoos duurder voor mijn grond in de rand te betalen boven zoals veel andere collega’s de rit vanuit Gent of Namen te moeten doen. Op 30 jaar is mijn rit amper toegenomen, ik had enkel traag stadsverkeer...
            Last edited by guyugy; 06/03/2019, 15:57.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ...
              Ipv Brussel of Antwerpen, eerder lokaal werk zoeken. Minder verdienen is dan de zure pil waar men door moet bijten, maar dat men rapper op het werk is, geen files meer heeft, vroeger thuis is (en daardoor meer tijd heeft) rekent men initieel niet mee.
              ...
              Mijn vorige baas rekende dat inderdaad niet mee.
              Nu ik zelfstandige ben, reken ik dat zeer zeker mee.
              Naar Brussel ben ik een half uur langer onderweg, 1u per dag minimum extra. Dat wil ik ook in mijn dagprijs zien. Gelukkig heb ik tot nu toe Brussel kunnen vermijden.
              Maar 80% van de IT jobs die ik binnenkrijg, zijn gesitueerd in Brussel, met het merendeel van de rest in Antwerpen.




              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                en dat van de files en de regen: dat is zeker niet alleen te wijten aan de mensen die dan de fiets laten staan. De grootste factor is het roekeloze kantoorslettenrijgedrag. Men moet en zal op het werk aankomen en opgepast aan degene die in de weg rijdt. Zie het elke dag: groot onderscheid tussen rijgedrag in de ochtendspits of daarbuiten. In de spits heel wat meer nervositeit, zelfs bij ouders die gewoon hun kinderen moeten op school krijgen. Daarbuiten is het al een heel pak minder en kan men blijkbaar wel ineens geduld tonen.
                Dat de kinderen met de wagen naar school gebracht worden heeft ook veelal te maken met de plaats waar de ouders zijn gaan wonen... en boven al mogen tegenwoordig de kinderen niet te nat worden

                Comment


                • ik woonde aan de school, en ik ken mijn buurt en zijn auto's want ik woon al heel mijn leven op zelfde km²...tis niet dat de kinderen die vlakbij wonen anders op school geraken

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    en dat van de files en de regen: dat is zeker niet alleen te wijten aan de mensen die dan de fiets laten staan. De grootste factor is het roekeloze kantoorslettenrijgedrag. Men moet en zal op het werk aankomen en opgepast aan degene die in de weg rijdt. Zie het elke dag: groot onderscheid tussen rijgedrag in de ochtendspits of daarbuiten. In de spits heel wat meer nervositeit, zelfs bij ouders die gewoon hun kinderen moeten op school krijgen. Daarbuiten is het al een heel pak minder en kan men blijkbaar wel ineens geduld tonen.
                    Nagel op de kop! Wij worden hier, met een groot kinderdagverblijf in de buurt, elke dag op die spitsmomenten van onze sokken gereden door dat volk
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                      Daarbij is zeker ook de trend buiten de steden en ver van het werk te gaan wonen, vaak omdat het goedkoper uitvalt.
                      Ben mijn hele loopbaan Brussel moeten binnen rijden, maar ik verkoos duurder voor mijn grond in de rand te betalen boven zoals veel andere collega’s de rit vanuit Gent of Namen moesten doen. Op 30 jaar is mijn rit amper toegenomen, ik had enkel traag stadsverkeer...
                      Jij spreekt nu over 30 jaar geleden, hoeveel duurder is de grond nu in de Brussels rand tov toen?

                      Maar dan nog zou ik er niet over nadenken om in het Brusselse te gaan wonen en verhuizen voor een job al helemaal niet.
                      Want wat dan met de partner als je van job veranderd? Zij ook maar veranderen?
                      Ik heb al in Brugge, Antwerpen, Brussel, Leuven, Eindhoven, Utrecht en andere plaatsen gewerkt. Had ik iedere keer moeten verhuizen, amai dan...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Nagel op de kop! Wij worden hier, met een groot kinderdagverblijf in de buurt, elke dag op die spitsmomenten van onze sokken gereden door dat volk
                        Pas op, voor de voetbal van de kinderen op zaterdagvoormiddag kan het ook serieus gevaarlijk verkeer zijn.
                        Liever een fietser (ik dus) die in een zone 30 met voorrang van rechts komt overhoop rijden, dan even ietsjes bij remmen en hoffelijk zijn (en regels toe te passen)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                          Pas op, voor de voetbal van de kinderen op zaterdagvoormiddag kan het ook serieus gevaarlijk verkeer zijn.
                          Liever een fietser (ik dus) die in een zone 30 met voorrang van rechts komt overhoop rijden, dan even ietsjes bij remmen en hoffelijk zijn (en regels toe te passen)
                          Amai nog niet. Als ik binnendoor naar het werk rij kom ik ook door een zone 30 die een paar maanden geleden een fietsstraat is geworden. Door mijn uren is het daar meestal vrij leeg, maar de paar keren dat ik daar op de "gewonere"/spits uren passeer, heb ik vaak het gevoel dat ik de ENIGE ben die dat respecteert.

                          Comment


                          • Al een geluk dat een EV in de toekomst 1000 km rijbereik zal hebben. Dan raken die kinderen zonder bijladen op school, kinderopvang, voetbal, ballet, muziekschool........

                            Comment


                            • dan kan men 1000 km rush'en in alle stilte
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                Amai nog niet. Als ik binnendoor naar het werk rij kom ik ook door een zone 30 die een paar maanden geleden een fietsstraat is geworden. Door mijn uren is het daar meestal vrij leeg, maar de paar keren dat ik daar op de "gewonere"/spits uren passeer, heb ik vaak het gevoel dat ik de ENIGE ben die dat respecteert.
                                Fietsstraat ?? Weeral een uitvinding van naïevelingen... Er zijn er twee hier de gemeente, een door de duinen, een naast een vakantiedorp, niemand respecteert de signalisatie en niemand controleert... Door de behoorlijke lengte worden de bestuurders onvermijdelijk ongeduldig en dit creëert nog meer conflicten tussen de fietsers die menen hun “recht” te doen gelden en de automobilisten die er meestal niets van kennen. Kortom, een klucht... Ik doe steeds een seintje dat ik mag ingehaald worden, dan ben ik minstens veilig...
                                Last edited by guyugy; 06/03/2019, 18:29.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                  Fietsstraat ?? Weeral een uitvinding van naïevelingen... Er zijn er twee hier de gemeente, een door de duinen, een naast een vakantiedorp, niemand respecteert de signalisatie en niemand controleert... Door de behoorlijke lengte worden de bestuurders onvermijdelijk ongeduldig en dit creëert nog meer conflicten tussen de fietsers die menen hun “recht” te doen gelden en de automobilisten die er meestal niets van kennen. Kortom, een klucht... Ik doe steeds een seintje dat ik mag ingehaald worden, dan ben ik minstens veilig...
                                  Ja, meeste mensen mensen weten niet eens wat het is volgens mij.

                                  Nu, de plaats waar het ingevoerd is, is wel super logisch eigenlijk. Het stukje waar ik over spreek is (als ik snel kijk op google maps) zo'n 500 meter. Aan beide kanten stopt/start het fietspad op dat punt ook juist met het begin/einde van de fietsstraat, zit je dan echt in het hartje van het dorp, en is middenin nog eens onderbroken door een rond puntje.

                                  Ik kan er zeker inkomen dat dit op sommige plaatsen wel eens "onlogisch" kan zijn en dan zeker voor gevaarlijke situaties zorgt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    Gisteren de Pano uitzending gezien van de klimaatspijbelaars. De bagger die ze over zich heen krijgen tart elke verbeelding. Niemand, maar dan ook niemand heeft gezegd dat we morgen met zijn allen alles moeten opgeven. We moeten nu wel werk gaan maken van de omschakeling en net zoals met alles gebeurd dat geleidelijk aan.
                                    Ik heb er niks op tegen dat de jongeren opkomen voor het klimaat, dit bewijst immers dat ze wel degelijk inzitten met hun toekomst.
                                    Dat is wel wat anders dan het beeld dat we voorheen hadden van de jongeren die heel de boed vuil en smerig achterlaten na feestjes, fuiven en festivals.

                                    Waar ik wel een probleem mee heb is dat ze gaan spijbelen en dus tijdens de schooluren gaan zitten betogen.
                                    Voor mijn part mogen ze die allemaal hun jaar opnieuw laten doen!
                                    Ze kunnen even goed gaan betogen op woensdag namiddag, zaterdagen en zondagen, de impact zal er niet minder om zijn.

                                    Volgens Anuna bereiken ze nu iets omdat ze net gaan spijbelen tijdens de schooluren, wel daar ben ik het totaal niet mee eens, ze bereiken iets omdat ze met zoveel jongeren opkomen voor hun toekomst en dat kunnen ze net zo goed buiten de schooluren doen, de impact zou even groot zijn.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Wij zijn toch overstag gegaan.
                                      Vandaag e-Niro More met lux pack besteld. Levertijd 11 maanden.
                                      Om dat te overbruggen leveren ze eerst (april?) de Kona EV Sky, gelijkwaardige auto maar kleiner koetswerk en kleinere koffer.
                                      Met beiden uitgebreid (telkens een dag) gaan proefrijden.
                                      Ze ontlopen elkaar niet veel maar de mogelijkheid voor bestuurderszetel met geheugen (niet mogelijk op de Kona), ruimere koffer en op zicht betere uitrusting en materialen interieur gaven
                                      de doorslag voor de e-Niro. Ook de draaiknopbediening op de open centrale console van de e-Niro tov de druktoetsen op de gesloten middenconsole van de Kona vonden we beter en ergonomischer. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.
                                      Beiden auto's hebben een actieradius van minstens 300 Km (in de winter) tot +500 Km in de zomer bij een gematige rijstijl. Beiden hadden een goede remgeneratie en een leuke L2 rijervaring.
                                      Bij een gemengde rijstijl bij een buitentemp. van 10°C haalden we 380 Km uit de e-Niro en 400 Km uit de Kona met telkens nog ong. 10% restcapaciteit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Die fanatiekelingen waarvan de meesten met hun bakfiets (en een plaatje van weer een auto minder) iedereen hier aan de schoolpoort staan te bekritiseren rijden zo goed als allemaal met een oude kangoo diesel.

                                        Ge moogt niet veralgemenen maar het is hier gewoon zo.

                                        Als ze zich dan bij heel slecht weer allemaal dubbel parkeren met draaiende motor en ik hun aanspreek krijg ik het zielig excuus dat er te weinig plaats is.

                                        Als ik dan zeg dat er plaats met hopen is waar ik sta maar dat ze gewoon 300 a 400 m te voet moeten komen worden ze boos en zeggen dat ik mij niet moet moeien.

                                        Groen als het u uitkomt noemen ze dat zeker?

                                        Extreem is nooit niet goed.

                                        voila,top

                                        Comment


                                        • Dat "volwassenen" staken in de week en voor miljoenen euro schade en verloren werk veroorzaken , achteraf nog een relletje hier en daar . Dat mag allemaal .
                                          Als de jeugd op straat komt kost het niks , geen rellen , enkel hun eigen cijfers . Maar dat kan niet door de beugel .
                                          Is dat niet een heel beetje veel schizofreen en hypocriet . Of is het blad dat de jeugd voor onze neus houd an inconveniënt truth .
                                          2015 Nissan Leaf Acenta .
                                          1986 Lamborghini Jalpa

                                          Comment

                                          Working...
                                          X