Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
het overgrote deel van diegenen die met een ev rijden 'tanken' gewoon thuis,gewoon s'nachts als ze slapen en s'morgens vertrekken ze weer met volle'tank'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk BerichtenWat is nu het nut van een ev die 1000km ver kan in één trek? Zelfs al zou de mijne dat kunnen zou ik daar geen gebruik van maken zelfs niet voor een lange rit naar het Zuiden
Ik snap niet goed wat ge wilt bedoelen
Comment
-
het overgrote deel van diegenen die met een ev rijden 'tanken' gewoon thuis,gewoon s'nachts als ze slapen en s'morgens vertrekken ze weer met volle'tank'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Bij mij is het nog erger, ik heb van mijn leven mijn reserve-lampje nooit zien branden. ik leef op de eerste helft van mijn bak... maar dat is goed voor 400 kms !
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
ik heb mijn laatste tank leeggereden tot bijna de laatste drup. Meter zakte zelfs niet meer...
Doe dat eigenlijk altijd zo.
Comment
-
Doe ik ook dikwijls.
Gaat meer in dan in het boekje vermeld staat.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
295.000 km ondertussen op die manier... dus als het zo slecht zou zijn.
Ik geef het vuil geen kans van op te bouwen. Bij u is dat wel. Als er een moment komt dat ge toch eens uw bak moet leegrijden trekt ge al het vuil in de motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dus met andere woorden als gij er geen gebruik van maakt, gaat gij hem voor vertrek 30% opladen en om de 300km stoppen voor te laden?
Ik snap niet goed wat ge wilt bedoelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk BerichtenIk heb geen zin om in een ruk door tr rijden als ik zou kunnen en al rijdend in een fles pissen zeker
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik rij ook geen 1000km aan 1 stuk, maar ik stop, pis en rij door. Maar geen zin om elke 300km een uur aan de kant te gaan staan.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
En met 550km range kunde al 1000 km ver geraken door één(!) pitstop van 40 minuutjes. Das echt niet zo vreemd he...
Tesla supercharger : 20 minuten tot 50%, 40 minuten tot 80%.
Ne keer stoppen voor te eten als ge een uurke of 10 moet rijden is zo vreemd niet he...
Comment
-
Onlangs een real-life test op YouTube gezien met een Model 3 tussen Lyon en Marseille en retour via de snelweg en aan 130 km/h. Afstand is exact 400 kms. Start met volle batterij, aankomst in Marseille met exact 50% capaciteit, dus blijkt de opdracht doenbaar. Wel raadt de wagen aan de vaart te minderen als de 10% bereikt wordt. De bestuurder negeert, maar laadt toch bij aan een supercharger dichtbij de snelweg, enkel wat nodig is om geen risico te lopen op het einde van de rit. Op het einde van de rit dient de wagen natuurlijk terug volgeladen worden voor verder gebruik.
Dit toont dus aan dat de rijbereik met 20% mindert op de normaal toegestane snelheden op snelweg. Langzamer rijden helpt dus, maar dan blijft je tussen de vrachtwagens laveren. Ook blijken de berekeningen op het dashbord heel accuraat te zijn, de verleiding is groot bij te laden als de batterij zijn minimumwaarde begint te naderen. De tijd om de wagen om na de rit terug vol te laden moeten in acht genomen, niet iedereen woont op een paar kms van een Supercharger, en zo niet, zijn er uren nodig om de wagen opnieuw vlot bruikbaar te maken.
Besluit : met een EV is de range toch iets dat je best in je achterhoofd houdt. Andersom zou toch 400 kms aan 90 km/u op snelweg met een supersnelle wagen wel ietwat frustrerend zijn...Last edited by guyugy; 22/03/2019, 09:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenEn met 550km range kunde al 1000 km ver geraken door één(!) pitstop van 40 minuutjes. Das echt niet zo vreemd he...
Tesla supercharger : 20 minuten tot 50%, 40 minuten tot 80%.
Ne keer stoppen voor te eten als ge een uurke of 10 moet rijden is zo vreemd niet he...En hebt ge er dan ook rekening mee gehouden met de tijd die ge nodig hebt om te wachten als ALLE laadpalen bezet zijn? Want als er nog 4 mensen voor u zijn die 40 min willen laden en zelfs een uur weg blijven, dan kunt ge gaan overnachten ter plaatse.
En ook niet alle hotels zijn er voor uitgerust, dus moet ik zien dat ik ter plaatse nog een hotel ga zoeken waar ik mijne wagen mag opladen.
In Oostenrijk is het meestal Zimmer Frei en nog geen laadpalen gezien bij die mensen. Er zullen er wel zijn, maar dat zal dan ook wel mee in de prijs zitten.
Maar dat zijn problemen die zich in de toekomst wel oplossen. Vroeger was er geen wifi op de hotels, dan dure wifi en nu overal gratis wifi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Is een teken dat de huidige EV’s-rijders geprivilegieerden die over een garage of een oprit beschikken. Als ik je volg zijn laadpalen overbodig
trouwens over privileges gesproken,als je dat hier hoort rijd 80% met een firmawagen of tankkaart
Comment
-
elke ev rijder weet dat een laadpaal slechts gebruikt moet worden in geval van nood,dagelijks laden aan zulke paal is veel te duur.
trouwens over privileges gesproken,als je dat hier hoort rijd 80% met een firmawagen of tankkaart
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas geen privelege of een cado, maar loon
Comment
Comment