Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Trouwens ivm onvoldoende elektriciteit om iedereen zijn EV aan te drijven.

    Onshore wind farms in Europe have the capacity to produce 100 times the energy that is currently generated, according to a new study from the University of Sussex and Aarhus University.

    After analyzing all of the suitable sites for onshore wind farms, the team determined that Europe has the potential to supply enough energy for the entire world through the year 2050.

    The study revealed that using all of Europe’s available capacity for onshore wind farms would result in an installed capacity of 52.5 terawatts of power.
    Link: https://www.earth.com/news/onshore-wind-farm-potential/

    Arm België gaat echter waarschijnlijk eerder tegen 2050 nog steeds discussiëren over het open houden van de kerncentrales en of er bijkomende gascentrales nodig zullen zijn en hoe lang het wel niet duurt eer de vergunningen goedgekeurd zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Arm België gaat echter waarschijnlijk eerder tegen 2050 nog steeds discussiëren over het open houden van de kerncentrales en of er bijkomende gascentrales nodig zullen zijn en hoe lang het wel niet duurt eer de vergunningen goedgekeurd zijn.
      Als we al een regering hebben tegen dan tenminste

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

        Als we al een regering hebben tegen dan tenminste
        tegen dan ziet hier alles zwart en geel en zullen we ferm in de pas moeten lopen.

        Comment


        • is er dan een verschil met de controle maatschappij waarin we al jaren leven?

          Comment


          • dat het nog veel erger gaat worden. Jean hesp en de wever gaan ons de keel nog dichtknijpen. Denk dat veel vlamingen gaan verschieten van een partij waarop ze gestemd hebben om een totaal andere reden. Kopman de wever al ooit weten lachen ? Ik vraag me af wat voor maatschappijbeeld die in zijn kop heeft voor de mensen. Zelfs de wever zijn broer kan er niet mee lachen.

            Comment


            • op naar black sunday 3 lol

              Comment


              • het zou zo ver zijn... ergens in 2023

                Een Chinese autofabrikant brengt naar eigen zeggen een elektrische auto op de markt met een fors hoger bereik: maar liefst 1000 kilometer.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Als je heel rustig rijd kan je met een lading ver raken. Maar net als bij verbrandingsmotoren geld de regel: hoe sneller je wil, hoe meer je verbruikt. En bij EV is dat verschil wel groter dan.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • Verkrijgbaar tegen de gunstprijs van 250k €
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Verkrijgbaar tegen de gunstprijs van 250k €
                      Voor die prijs koop je al een auto die geen 300km ver geraakt.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Ik blijf er bij, niemand heeft dat nodig die 1000km.
                        Het zit vooral in het hoofd van mensen die nog nooit electrisch gereden hebben.

                        Je sleept dan wel 2 keer te veel gewicht aan batterijen mee, die kosten ook een pak geld.

                        Wat wel nuttig is, dan zijn kortere laadtijden, en daar wordt ook aan gewerkt.

                        De meeste EV's halen nu 350-400km op een compleet volle batterij (100%).
                        Ga voor jezelf eens na wanneer je nog meer dan 400km hebt afgelegd op een dag, en hoe dikwijls je dus meer dan 200km van huis gaat naar een plaats waar je niet kan laden.

                        En als je die langere trajecten rijdt, kan je dan tijdens een pauze niet even bij laden?
                        Mijn blaas kan net 400km aan, maar die van mijn vrouw absoluut niet, en op 10 minuten heb je er zo 100km bij.

                        We denken vooral dat we die 1000km nodig hebben, maar dat is enkel het geval bij heel weinig mensen.
                        Last edited by Tommie1; 14/09/2022, 09:46.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ik blijf er bij, niemand heeft dat nodig die 1000km.
                          Het zit vooral in het hoofd van mensen die nog nooit electrisch gereden hebben.

                          Je sleept dan wel 2 keer te veel gewicht aan batterijen mee, die kosten ook een pak geld.
                          Volledig akkoord.. voor 99% van de mensen totale overkill.
                          400km werkelijke range met een laadtijd van pakweg een kwartier is meer dan voldoende.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                            Volledig akkoord.. voor 99% van de mensen totale overkill.
                            400km werkelijke range met een laadtijd van pakweg een kwartier is meer dan voldoende.
                            Ik heb zelf nog geen EV, maar als ik met collega's spreek die de stap gezet hebben, dan hoor ik altijd: Laadstress bestaat voor 90% bij mensen die (nog) geen EV hebben.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                              Volledig akkoord.. voor 99% van de mensen totale overkill.
                              400km werkelijke range met een laadtijd van pakweg een kwartier is meer dan voldoende.
                              Voor mij volstaat dat in ieder geval niet, moet minstens 600 km snelwegkilometer hebben. En trouwens van op de limiet te rijden houd ik al helemaal niet.

                              Het was anders weer leuk om te zien zaterdag in Duitsland, al die EV rijders tegen 100 km/h, maar een snelheidslimiet op de Autobahn.... ho maar! Gaat niet lang meer duren op die manier, ze zijn zichzelf aan het aanpassen
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                Voor mij volstaat dat in ieder geval niet, moet minstens 600 km snelwegkilometer hebben. En trouwens van op de limiet te rijden houd ik al helemaal niet.
                                En waarom? Kan jij 5-6 uur rijden zonder stoppen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  En waarom? Kan jij 5-6 uur rijden zonder stoppen?
                                  Nee, 3 u. En ik maak max 10 minuten tussenstops. Geen 30 minuten of nog langer. Trouwens op dit moment moet je op vele plaatsen nog je beurt afwachten om te laden., zelf gezien in Duitsland. Ik hoop alleszins dat dit snel gaat verbeteren.

                                  Maar akkoord voor iemand die niet vaak zo'n ritten doet volstaat die 400 km wel. Maar ik doe enkel 500 km snelweg ritten zonder veel tijdverlies en dus begin ik er voorlopig nog niet aan.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    En waarom? Kan jij 5-6 uur rijden zonder stoppen?
                                    Eerlijk , ik doe dat heel erg vaak ja , en ik zie daar absoluut niet mee af ... Ik moet op geregelde basis verplaatsingen doen richting D van zo ongeveer een 850km ... ik rij die meestal in één rit zonder te stoppen... je kan me gek verklaren maar ik heb meestal geen nood aan een tussenstopje... ik heb meestal meeting de dag er op s'morgens , ik vertrek dan pakweg rond 14u in de namiddag en dan kom ik nog net op tijd aan in het hotel om nog wat te eten ( dan doe ik een belletje een uurtje voor ik aankom zodat de kok op de hoogte is :-) )

                                    Maar los daarvan ben ik ook van mening dat een batterijcapaciteit van 1000km absoluut onnodig en zeer inefficient is ... waar er nog veel evolutie te boeken is dat zal infrastructuur en laadsnelheid... op vandaag zie ik eigenlijk enkel in NL behoorlijk wat laadmogelijkheden maar in D , F , B , I is dat toch vrij rampzalig te noemen... En rekening houdende dat de aantallen EV's op de weg toch heel snel zullen stijgen ( als ik mijn dealer moet geloven gaan die verkoopcijfers toch heel snel omhoog ) hou ik mijn hart vast wat dit zal geven als er niet snel werk gemaakt zal worden van die mogelijkheden... en mensen die denken dat het simpel op te lossen valt met zo een paal in de grond planten zijn er aan voor de moeite... Een laadpaal zetten is één ding , maar dat kan je lang niet overal gezien de net op nu al heel veel plaatsen tegen zijn limieten aanzit...
                                    Wij zijn een kleine KMO ( +/- 50 werknemers met in totaal een 15 tal firmawagens ) , we staan zelf met een hoogspanningskabine van 500KVA en gaan een 10-tal laadpalen plaatsen , zoiezo zullen deze op vandaag maar aan 1/3 capaciteit kunnen ingesteld worden ( 22kw palen wel ) willen we al deze palen gebruiken op hetzelfde moment... enige oplossing is dan een extra hoogspanning bijplaatsen... om maar te zeggen dat het allemaal nog zo eenvoudig niet is... ( om nog maar te zwijgen van particulieren die thuis gaan willen laden )

                                    Op de firma hebben we 2 EV's besteld om eens te testen wat dit zal geven , beide wagens zullen voor kortere verplaatsingen gebruikt worden . Bij navraag bij veel grote bedrijven stel ik vast dat velen overschakelen naar EV's en nog een aantal "diesel - poolwagens" op de parking hebben staan en met een agendasysteem deze reserveren voor de mensen die op bepaalde dagen verre verplaatsingen moeten doen... op zich perfect op te lossen op deze manier.

                                    Ik heb ook een nieuwe in bestelling maar dan wel een Phev , reden is simpelweg omdat ik op vandaag mijn gading niet kan vinden in een EV... om er mee te rijden moet niemand mij nog overtuigen, dat is gewoon heel erg fijn maar je moet ook de wagen nog graag zien en hem kunnen configureren zoals ik hem wil en daar wringt het schoentje bij mij... dus nog eerst een jaartje of 5 de tussenoplossing... tegen die tijd hoop ik dat ze in Europa overal aan de slag zijn geweest met laadinfrastructuur...
                                    Last edited by Audidriver; 14/09/2022, 11:51.

                                    Comment


                                    • 't Is duidelijk dat we in een transitie fase zitten hé?

                                      Wel eens goed weergegeven van jullie energie verbruik bij het bedrijf.
                                      Hier hebben we recent 20 laadpalen geplaatst, maar enkel voor 11KW laden.
                                      Eerste EV wordt binnenkort geleverd, maar de rest van de lease rijders heeft allemaal toch nog voor PHEV gekozen ook.

                                      Ik doe zelf toch ook minstens 10 keer per jaar een rit van 850km of meer, maar ik stop wel altijd minstens 2-3 keer op zo'n trip.
                                      Voor mij zou 400km dus perfect voldoende zijn.
                                      Maar dan wil ik op die 400km wel niet aan 100km/h moeten kachelen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        't Is duidelijk dat we in een transitie fase zitten hé?

                                        Wel eens goed weergegeven van jullie energie verbruik bij het bedrijf.
                                        Hier hebben we recent 20 laadpalen geplaatst, maar enkel voor 11KW laden.
                                        Eerste EV wordt binnenkort geleverd, maar de rest van de lease rijders heeft allemaal toch nog voor PHEV gekozen ook.

                                        Ik doe zelf toch ook minstens 10 keer per jaar een rit van 850km of meer, maar ik stop wel altijd minstens 2-3 keer op zo'n trip.
                                        Voor mij zou 400km dus perfect voldoende zijn.
                                        Maar dan wil ik op die 400km wel niet aan 100km/h moeten kachelen.
                                        11kW is meer dan genoeg voor plaatsen waar je een tijdje blijft.
                                        Meestal kom je toch met een halve batterij aan, en dan ben je op een paar uur toch terug vol.

                                        400km aan "full power", dan kunnen weinig auto's.
                                        Maar met huidig verkeer.... dat vol gas door D rijden is wat overrated, zeker als je overdag rijdt.

                                        Voor de laadinfra ben ik niet bang, dat wordt snel uitgebouwd.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                          Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken.
                                          De testmethode staat beschreven op de site van WhatCar (https://www.whatcar.com/news/what-ca...-it-out/n18158)
                                          Die ziet er degelijk uit.

                                          Maar aan de andere kant lijkt me het stug dat voor een EV die al bijna 2 jaar op de markt is in de US en een half jaar in Europa, het nu pas nieuws zou zijn dat die slechts 385km haalt ipv 530.
                                          Verscheidene commentatoren geven ook aan in de HLN reacties dat zij meer halen dan 400km en zelfs meer dan 500km op binnenwegen.
                                          Dus ik vind dit toch... raar.
                                          Full power hoeft nu ook niet, maar 130-140 zou ik toch willen kunnen aanhouden op zo'n lange rit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X