Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
Collapse
X
-
Last edited by sunking; 14/09/2022, 18:35.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk heb zelf nog nooit een lange afstand gereden in een 3, maar de zetels en ophanging lijken me wel vrij hard voor zo'n trip, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
1 liter diesel = 10 kWh, uw verbruik is dus 65 kWh/100 km
Een EV aan die snelheid verbruikt hooguit iets van 20 tot 25 kWh/100km.(voor mijn part neem je zelfs 30 kWh)
Welke van de twee zuipt dan als de malle?
Over rijkosten kun je ook lang discussieren ... veel aan snelladers langs de snelweg gaan hangen kost ook veel geld ... om over de meerprijs van een EV nog maar te zwijgen... Ik ben best wel van mening dat we er gaan komen maar de weg zal nog veel langer zijn dan wat menigen willen doen uitschijnen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichtenen ik wil zo veel mogelijk rijden op de stroom uit mijn eigen PV installatie.
EV's zijn intressant als ze kunnen laden aan grote PV installaties bij je werkgever bvb , op voorwaarde dat je de wagen op de momenten dat de PV installatie energie kan leveren dan stilstaat natuurlijk...
Waar ik een grote toekomst in zie is het bidirectioneel laden , je wagen zal een rijdende thuisbatterij zijn ... voor mensen die een firmawagen hebben die de ganse dag bij hun werkgever kan laden gaat dit een mooi extraatje zijn en het net zal s'avonds minder belast worden op die manier... Ik geloof dat dit op vandaag nog niet kan/mag maar daar gaat toch dringend werk moeten van gemaakt worden... zo een dingen gaan de EV eveolutie toch serieus stimuleren denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Dat is helemaal mijn punt niet...
Comment
-
Heeft de elektrische wagen dankzij de energiecrisis haar nekschot gekregen? Alle landen moeten hun verbruik drastisch verlagen, de modale burger kan amper de energie rekening betalen.
Allemaal goed voor de leasing rijder maar ik ken eigenlijk geen enkele bediende (zonder bedrijfswagen) die zich een elektrische wagen kan permitteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenAllemaal goed voor de leasing rijder maar ik ken eigenlijk geen enkele bediende (zonder bedrijfswagen) die zich een elektrische wagen kan permitteren.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Waar ik een grote toekomst in zie is het bidirectioneel laden , je wagen zal een rijdende thuisbatterij zijn ... voor mensen die een firmawagen hebben die de ganse dag bij hun werkgever kan laden gaat dit een mooi extraatje zijn en het net zal s'avonds minder belast worden op die manier... Ik geloof dat dit op vandaag nog niet kan/mag maar daar gaat toch dringend werk moeten van gemaakt worden... zo een dingen gaan de EV eveolutie toch serieus stimuleren denk ik...
In Japan, Australië enz doen ze het al 10 jaar.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenHeeft de elektrische wagen dankzij de energiecrisis haar nekschot gekregen? Alle landen moeten hun verbruik drastisch verlagen, de modale burger kan amper de energie rekening betalen.
Allemaal goed voor de leasing rijder maar ik ken eigenlijk geen enkele bediende (zonder bedrijfswagen) die zich een elektrische wagen kan permitteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Weinig toch idd. Er gaat veel meer nodig zijn om particulieren te overtuigen, zeker met zo'n prijzen
De meesten met de Leaf, Kia enz maar ook een paar met een Tesla 3.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
En toch weet ik er al redelijk wat particulieren mee rijden.
De meesten met de Leaf, Kia enz maar ook een paar met een Tesla 3.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Niet dat ik nog zo op de hoogte ben van de prijzen maar denk niet dat een Kia ev6 / Tesla 3 (veel) duurder is dan een gelijkaardige ICE wagen.
Onlangs nog iemand horen zeggen dat hij voor dat geld een BMW 3 reeks heeft.
Als alles met dezelfde prijs als een 3 reeks zijn geld niet waard is dan hebben we een probleem.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Dit wordt hier door enkele bedrijven al een paar jaar gedaan hoor.
In Japan, Australië enz doen ze het al 10 jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenVlamingen zijn nog altijd dé batchkopers bij uitstek in Europa hé?
Een 3 reeks of een Audi wordt hier nog altijd zo veel hoger geplaatst dan een Tesla of Kia.
In NL bv, zijn ze daar veel pragmatischer in.
Comment
-
Ik dacht dat dit nog niet mocht in B ? Ik ben ergens in febr naar een event geweest waar er vanuit de provincie enkele "experts" :-) kwamen praten over EV / hybride wagens enzo / fiscaliteit , laadoplossingen enz... Die mannen vertelden toen dat dat bidirectioneel laden nog niet mag/kan op vandaag en dat daar aan gewerkt werd door de netbeheerders/overheid... ( was wel in febr dus )
Daar zaten enkele hele grote spelers tussen zoals de energie bedrijven.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Idd, nen X5 hybride van 100.000 euro is hier in Belgie voor de kleine hardwerkende zelfstandige een logischere keuze dan een kia EV6.
Wagens met zo een futuristische designs hebben waarschijnlijk een beperkter publiek, da's een keuze van het automerk om zich zo te positioneren natuurlijk. Dat we in B misschien conservatiever zijn dat kan best , is daar iets mis mee, in mijn ogen niet ... elk moet rijden waar hij zich goed bij voelt... maar om direct te bashen dat er velen badgerijders zijn is nu ook weer niet nodig mijns inziens...
Comment
-
Eerlijk , niet dat ik met een X5 zou willen rijden dat niet , maar er zijn ook veel mensen die zo een KIA echt een gedrocht van een wagen vinden hé , ikzelf incluis ... hij mag dan misschien wel fantastisch zijn om te rijden , je moet hem ook mooi vinden hé ( voor mij persoonlijk dan) en bvb ook een wagen 100% kunnen configureren van wat en hoe je hem wil hebben en daar wringt dikwijls het schoentje bij die Aziatische merken ...
Wagens met zo een futuristische designs hebben waarschijnlijk een beperkter publiek, da's een keuze van het automerk om zich zo te positioneren natuurlijk. Dat we in B misschien conservatiever zijn dat kan best , is daar iets mis mee, in mijn ogen niet ... elk moet rijden waar hij zich goed bij voelt... maar om direct te bashen dat er velen badgerijders zijn is nu ook weer niet nodig mijns inziens...
Comment
Comment