Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Die ”meerwaarde” kan nu toch door iedereen worden gebruikt?
    Die "meerwaarde" staat nog maar op een "beperkt" aantal locaties open, en er zitten nog wel wat "haken en ogen" aan helaas. Als uw "stekker" niet op de juiste plaats zit, zal het al niet lukken met de kabels die nogal kort bemeten zijn en gepositioneerd tov de stekker links achteraan bij de tesla's. Een kia EV6 wil dan weer "om een of andere reden" niet laden aan een "V3" supercharger.
    Last edited by sunking; 14/09/2022, 18:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Ik heb zelf nog nooit een lange afstand gereden in een 3, maar de zetels en ophanging lijken me wel vrij hard voor zo'n trip, niet?
      De zetels op zich zijn goed. De ophanging is vrij hard, maar op 18" vind ik het goed meevallen. De grootste nadelen van de 3 zijn imho de kofferklep (geen hatchback), en dat de je vanachter met je benen opgevouwen zit omdat de vloer hoog is tov de zetels.

Comment

• Mijn dochter gaat de hare in januari hebben, dan zal ik eerst eens kunnen testrijden om mijn verdict te maken.
        Sowieso zou ik hem ook op 18" velgen nemen. Johnny velgen zijn al lang niet meer aan mij besteed ;-)

Op zich ben ik wel fan van de 3, buiten het interieur dan. Niet zo mijn meug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

1 liter diesel = 10 kWh, uw verbruik is dus 65 kWh/100 km
          Een EV aan die snelheid verbruikt hooguit iets van 20 tot 25 kWh/100km.(voor mijn part neem je zelfs 30 kWh)
          Welke van de twee zuipt dan als de malle?
          Dat is helemaal mijn punt niet... het gaat er hem gewoon over dat een EV op de snelweg simpelweg stukken meer verbruikt dan in secundair verkeer... ik heb behoorlijk wat testritten met allerhande EV's gedaan vooraleer ik beslist heb wat ik zou doen... los van het feit dat ze allemaal fantastisch reden zit je gewoon met het feit dat ik met geen enkele ( betaalbare ) EV 400km aan een stuk kan doen aan pakweg 140/u op de snelweg , de meesten haalden zelfs niet eens 250 a 300km over dat traject...
          Over rijkosten kun je ook lang discussieren ... veel aan snelladers langs de snelweg gaan hangen kost ook veel geld ... om over de meerprijs van een EV nog maar te zwijgen... Ik ben best wel van mening dat we er gaan komen maar de weg zal nog veel langer zijn dan wat menigen willen doen uitschijnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            en ik wil zo veel mogelijk rijden op de stroom uit mijn eigen PV installatie.
            Dan wil dat zeggen dat je wagen overdag gewoon thuis op de oprit gaat moeten staan dan... als je heel veel kunt thuiswerken is dat een optie maar dat is lang niet voor iedereen mogelijk natuurlijk... En een PV installatie in de herfst-winter gaat toch ook je wagen niet opladen vrees ik...
            EV's zijn intressant als ze kunnen laden aan grote PV installaties bij je werkgever bvb , op voorwaarde dat je de wagen op de momenten dat de PV installatie energie kan leveren dan stilstaat natuurlijk...

Waar ik een grote toekomst in zie is het bidirectioneel laden , je wagen zal een rijdende thuisbatterij zijn ... voor mensen die een firmawagen hebben die de ganse dag bij hun werkgever kan laden gaat dit een mooi extraatje zijn en het net zal s'avonds minder belast worden op die manier... Ik geloof dat dit op vandaag nog niet kan/mag maar daar gaat toch dringend werk moeten van gemaakt worden... zo een dingen gaan de EV eveolutie toch serieus stimuleren denk ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Dat is helemaal mijn punt niet...
              Dan had je in uw post uw punt beter moeten neerpoten. Ik lees dat volgens u een EV aan autostradesnelheid zuipt als een malle en uw diesel ”amper” 6,5 liter verbruikt in die omstandigheden, en dat is dus een foutieve bewering.

Comment

• Heeft de elektrische wagen dankzij de energiecrisis haar nekschot gekregen? Alle landen moeten hun verbruik drastisch verlagen, de modale burger kan amper de energie rekening betalen.

Allemaal goed voor de leasing rijder maar ik ken eigenlijk geen enkele bediende (zonder bedrijfswagen) die zich een elektrische wagen kan permitteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                  Allemaal goed voor de leasing rijder maar ik ken eigenlijk geen enkele bediende (zonder bedrijfswagen) die zich een elektrische wagen kan permitteren.
                  Weinig toch idd. Er gaat veel meer nodig zijn om particulieren te overtuigen, zeker met zo'n prijzen
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Waar ik een grote toekomst in zie is het bidirectioneel laden , je wagen zal een rijdende thuisbatterij zijn ... voor mensen die een firmawagen hebben die de ganse dag bij hun werkgever kan laden gaat dit een mooi extraatje zijn en het net zal s'avonds minder belast worden op die manier... Ik geloof dat dit op vandaag nog niet kan/mag maar daar gaat toch dringend werk moeten van gemaakt worden... zo een dingen gaan de EV eveolutie toch serieus stimuleren denk ik...
                    Dit wordt hier door enkele bedrijven al een paar jaar gedaan hoor.
                    In Japan, Australië enz doen ze het al 10 jaar.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                      Heeft de elektrische wagen dankzij de energiecrisis haar nekschot gekregen? Alle landen moeten hun verbruik drastisch verlagen, de modale burger kan amper de energie rekening betalen.

Ik denk dat het wat kort door de bocht is om nu reeds te stellen dat EV's het nekschot gekregen hebben. Prijzen van gas, elektriciteit, olie... zijn speelbal van vraag/aanbod en speculatie. De huidige hoge prijzen zullen wel gecorrigeerd worden door een dalende vraag en/of hoger aanbod, het is namelijk aan de huidige prijzen plots nog veel interessanter om te investeren in zonnepanelen, warmtepomp etc..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Weinig toch idd. Er gaat veel meer nodig zijn om particulieren te overtuigen, zeker met zo'n prijzen
                        En toch weet ik er al redelijk wat particulieren mee rijden.
                        De meesten met de Leaf, Kia enz maar ook een paar met een Tesla 3.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

En toch weet ik er al redelijk wat particulieren mee rijden.
                          De meesten met de Leaf, Kia enz maar ook een paar met een Tesla 3.
                          Ik ken er ook wel een paar maar het is toch blijkbaar de bedoeling dat iedereen er in de toekomst mee gaat rijden dacht ik. Het lijkt mij toch niet dat particulieren staan te springen om er zich eentje aan te schaffen.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik ken er ook al een paar met een Polestar 2 en een Tesla.

Als je zo'n auto 10j rijdt is het op zich ook wel een goede investering, als je het kan betalen, denk ik.

Hangt allemaal af van je situatie natuurlijk.

Comment

• Niet dat ik nog zo op de hoogte ben van de prijzen maar denk niet dat een Kia ev6 / Tesla 3 (veel) duurder is dan een gelijkaardige ICE wagen.

Onlangs nog iemand horen zeggen dat hij voor dat geld een BMW 3 reeks heeft.
                              Als alles met dezelfde prijs als een 3 reeks zijn geld niet waard is dan hebben we een probleem.
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Vlamingen zijn nog altijd dé batchkopers bij uitstek in Europa hé?
                                Een 3 reeks of een Audi wordt hier nog altijd zo veel hoger geplaatst dan een Tesla of Kia.

In NL bv, zijn ze daar veel pragmatischer in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Dit wordt hier door enkele bedrijven al een paar jaar gedaan hoor.
                                  In Japan, Australië enz doen ze het al 10 jaar.
                                  Ik dacht dat dit nog niet mocht in B ? Ik ben ergens in febr naar een event geweest waar er vanuit de provincie enkele "experts" :-) kwamen praten over EV / hybride wagens enzo / fiscaliteit , laadoplossingen enz... Die mannen vertelden toen dat dat bidirectioneel laden nog niet mag/kan op vandaag en dat daar aan gewerkt werd door de netbeheerders/overheid... ( was wel in febr dus )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Vlamingen zijn nog altijd dé batchkopers bij uitstek in Europa hé?
                                    Een 3 reeks of een Audi wordt hier nog altijd zo veel hoger geplaatst dan een Tesla of Kia.

In NL bv, zijn ze daar veel pragmatischer in.
                                    Idd, nen X5 hybride van 100.000 euro is hier in Belgie voor de kleine hardwerkende zelfstandige een logischere keuze dan een kia EV6.

Comment

Ik dacht dat dit nog niet mocht in B ? Ik ben ergens in febr naar een event geweest waar er vanuit de provincie enkele "experts" :-) kwamen praten over EV / hybride wagens enzo / fiscaliteit , laadoplossingen enz... Die mannen vertelden toen dat dat bidirectioneel laden nog niet mag/kan op vandaag en dat daar aan gewerkt werd door de netbeheerders/overheid... ( was wel in febr dus )
                                      In 2018 via Autowereld op een evenement gezeten waar bedrijven die dit al deden uitleg kwamen geven aan anderen over wat er allemaal voor nodig was om dit te kunnen doen.
                                      Daar zaten enkele hele grote spelers tussen zoals de energie bedrijven.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Idd, nen X5 hybride van 100.000 euro is hier in Belgie voor de kleine hardwerkende zelfstandige een logischere keuze dan een kia EV6.
                                        Eerlijk , niet dat ik met een X5 zou willen rijden dat niet , maar er zijn ook veel mensen die zo een KIA echt een gedrocht van een wagen vinden hé , ikzelf incluis ... hij mag dan misschien wel fantastisch zijn om te rijden , je moet hem ook mooi vinden hé ( voor mij persoonlijk dan) en bvb ook een wagen 100% kunnen configureren van wat en hoe je hem wil hebben en daar wringt dikwijls het schoentje bij die Aziatische merken ...
                                        Wagens met zo een futuristische designs hebben waarschijnlijk een beperkter publiek, da's een keuze van het automerk om zich zo te positioneren natuurlijk. Dat we in B misschien conservatiever zijn dat kan best , is daar iets mis mee, in mijn ogen niet ... elk moet rijden waar hij zich goed bij voelt... maar om direct te bashen dat er velen badgerijders zijn is nu ook weer niet nodig mijns inziens...

Comment

Eerlijk , niet dat ik met een X5 zou willen rijden dat niet , maar er zijn ook veel mensen die zo een KIA echt een gedrocht van een wagen vinden hé , ikzelf incluis ... hij mag dan misschien wel fantastisch zijn om te rijden , je moet hem ook mooi vinden hé ( voor mij persoonlijk dan) en bvb ook een wagen 100% kunnen configureren van wat en hoe je hem wil hebben en daar wringt dikwijls het schoentje bij die Aziatische merken ...
                                          Wagens met zo een futuristische designs hebben waarschijnlijk een beperkter publiek, da's een keuze van het automerk om zich zo te positioneren natuurlijk. Dat we in B misschien conservatiever zijn dat kan best , is daar iets mis mee, in mijn ogen niet ... elk moet rijden waar hij zich goed bij voelt... maar om direct te bashen dat er velen badgerijders zijn is nu ook weer niet nodig mijns inziens...
                                          gij zijt dan ook nen Audi driver hee , k had niets anders verwacht

Comment

Working...
                                          X