Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Een ontwerp dat bestaat uit kleine componenten die indien nodig vrij eenvoudig vervangen kunnen worden, en nog gewoon blijft functioneren als enkele componentjes defect of versleten zijn, vind ik niet per se slecht.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

      De EV bestaat ook al 100 jaar, zie wat de firma Baker in de VS gedaan heeft. Enkel is er op 100 jaar geen vooruitgang van betekenis gemaakt op het stuk van de batterijen, en wij wachten steeds op de solid state versie ervan.
      Er is al een ongelooflijke vooruitgang geweest, en dat ondanks het feit dat er waarschijnlijk 10.000 keer zo veel brandstofwagens verkocht zijn ooit tegenover electrische auto's.

      Zelfs vandaag zitten we globaal gezien nog niet aan 1% electrische autos bij de nieuw verkochte auto's. De echte schaalvergroting moet dus nog gebeuren!

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

        Technisch uiteraard wel, maar als wij zien dat een zware batterij voor EV een aaneenschakeling is van kleine accu’s zoals in onze zaklamp, vind ik het toch wat prutswerk. Bijzaak voor wie least en geen ongemak kan ondervinden op de duur van het contract, maar bedenkelijk voor de particulier die zijn wagen lang houdt.
        Zelf vond ik het ook raar, dat zo'n grote batterij voor een auto dan kennelijk uit duizenden cellen bestaat.
        Ik kan begrijpen dat men het niet te groot wil maken, omdat men anders de batterijen niet meer in de wagenvloer krijgt, maar wat groter dan een AA batterij lijkt me toch logisch.
        Kennelijk niet om volgende redenen:
        - koeling: met kleine cellen, kan men gemakkelijk per cel koelen. Met grotere cellen moet men meer ruimte tussen de cellen laten voor koeling.
        - levensduur: voor goede levensduur moet de temperatuur in de hele cel gelijk zijn. Dat is natuurlijk gemakkelijker te bereiken met een kleine cel.
        - veiligheid: als je cel op hol slaagt (thermal runaway), dan kan je dat beter passief onder controle houden in een kleine cel.
        - complexiteit: met kleine cel heb je meer complexiteit om alles te connecteren aan de buitenkant. Maar met grotere cel ga je die complexiteit in de cel brengen. Dus maakt het eigenlijk niets uit.

        Musk legt het ook uit in deze video (tijd 26:53):


        Goede uitleg ook in deze Quora: https://www.quora.com/What-is-the-ad...ctric-vehicles
        Last edited by Chris_147; 30/01/2019, 19:52.

        Comment


        • #44
          Ik denk dat het ook veel te maken heeft met de beschikbaarheid van de cellen, waarvoor de fabrikatie op volle toeren draait. Hoe hadden de pioneers het anders klaar gekregen ? Ik blijf van mening dat de echte start van EV-era zal samenvallen met de komst van de solid state batterij. Ik hoop dat ik het nog zal meemaken, maar deze komst wordt steeds uitgesteld.
          Last edited by guyugy; 31/01/2019, 11:27.

          Comment


          • #45
            nu zit men met een serieuze bottle neck naar beschikbaarheid van batterijen. De fabrikanten kunnen gewoon niet volgen. Drijft de prijs op, geeft lange wachttjiden... iets waar de consument niet blij van wordt.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #46
              Ik doe jaarlijks 2 x 1400km in een keer op een nacht. 1 stop van een kleine 10min voor te tanken.

              Niks onveilig aan naar mijn mening.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door free_ltd Bekijk Berichten

                yep, en daar gaat dan ook wellicht de toekomst liggen. Vraag me ook af hoe lang de huidige batterijen het gaan uithouden. Want een ev kopen van straks bv 10 jaar oud met 250000km op de teller en de eerste batterijen, weet ik niet of iemand zich daaraan wil wagen.
                huurbatterij

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Ik denk dat het ook veel te maken heeft met de beschikbaarheid van de cellen, waarvoor de fabrikatie op volle toeren draait. Hoe hadden de pioneers het anders klaar gekregen ? Ik blijf van mening dat de echte start van EV-era zal samenvallen met de komst van de solid state batterij. Ik hoop dat ik het nog zal meemaken, maar deze komst wordt steeds uitgesteld.
                  de echte doorbraak van ev komt er niet alleen met range,maar met betaalbaarheid.
                  de grote massa heeft geen boodschap aan geldverslindende oplossingen,waar we nu helaas teveel van zien.
                  het imago van ev is nu eenmaal duur,en met dure technologieen gaan ze hieraan niet veranderen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                    de echte doorbraak van ev komt er niet alleen met range,maar met betaalbaarheid.
                    de grote massa heeft geen boodschap aan geldverslindende oplossingen,waar we nu helaas teveel van zien.
                    het imago van ev is nu eenmaal duur,en met dure technologieen gaan ze hieraan niet veranderen.
                    Akkoord, maar wij leven in een economisch model waar enkel de rendabele producten worden geproduceerd, dus enkel met winst in het achterhoofd.
                    Alles begint dus met een businessplan die deze winst privilegieert, en zo begon dus Musk de wagens te produceren die het meest renderen.
                    Op de goedkope Model 3 moeten wij nog een tijdje wachten, zo eenvoudig is dat.
                    Met kleinere wagens valt er minder te verdienen, dus zal het met deze categorie EV’s trager gaan.
                    De hoge subsidiëring van de EV’s zal ook niet mogelijk blijven als de verkoop sterk stijgt, zie wat er gebeurd is met de zonnepanelen. Stop nu de premies en de fiscale voordelen, dan stort dezelfde dag de prille verkoop van EV’s in.
                    Op dit ogenblik kopen de mensen geen EV, ze kopen gewoon een korting en een voordeel. En dat zal blijven duren tot de fabrcatieprijs van EV’s tot op het niveau zal dalen van de andere motorisaties.
                    Last edited by guyugy; 04/02/2019, 07:40.

                    Comment


                    • #50
                      die premies op een tesla van 80000 euro gaan echt het verschil niet maken,wie dergelijke bedragen kan besteden ligt niet wakker van 2500 euro,iemand die dankzij een premie er net in slaagt om uit de kosten te raken wel.ik heb veel respect voor de rol die tesla al gespeeld heeft maar de farce met de 3 wordt stillaan degoutant.
                      natuurlijk is op een ev van 100000euro meer te verdienen,maar een betaalbaar massaprodukt in grote aantallen brengt evenveel op.
                      werk aan de winkel voor de chinezen het doen(ik val inderdaad in herhaling,maar tis wel 5 voor 12).
                      laat alle overbodige nutteloze snufjes die bijna niemand gebruikt,en waarvan velen niet eens weten waarvoor het dient achterwege en het wordt al veel rendabeler.
                      musk zijn wagens renderen anders ook nog maar pas......
                      Last edited by ; 04/02/2019, 09:31.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                        huurbatterij
                        Heb ik niet bepaald goesting om huur en verbruik te betalen.

                        Comment


                        • #52
                          en ik niet aan een lening op de bank,

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ik doe jaarlijks 2 x 1400km in een keer op een nacht. 1 stop van een kleine 10min voor te tanken.

                            Niks onveilig aan naar mijn mening.

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                            Daar zit net het probleem. Ken iemand die 2 jaar geleden een rondreis in noorwegen is gaan doen met zijne model S. Hebben over dit probleem gepraat en hij zei dat het wel een andere manier van reizen is. Eens in Noorwegen, is het geen probleem, maar naar daar was het eventjes kijken. Ge moet wat meer en langer stoppen, maar onderweg stopt ge meestal ook eens een uurke voor te gaan eten en dan zit die weer voor een heel stuk vol.

                            Wat mij betreft is dat ook een no go. Ga ook regelmatig met de auto op vakantie en naar Oostenrijk bv 's nachts. Geen zin om midden in de nacht ergens een uur of langer te staan laden. En als ik in de toekomst fietsen mee neem op vakantie, ook geen goesting om die dure fietsen ergens op de auto te laten staan terwijl ik binnen aan het eten ben.

                            Zoals ik al ergens schreef. Gegarandeerde range van 700km en laden in 15min zou mij over de streep kunnen trekken ... indien betaalbaar.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten


                              De hoge subsidiëring van de EV’s zal ook niet mogelijk blijven als de verkoop sterk stijgt, zie wat er gebeurd is met de zonnepanelen. Stop nu de premies en de fiscale voordelen, dan stort dezelfde dag de prille verkoop van EV’s in.
                              Op dit ogenblik kopen de mensen geen EV, ze kopen gewoon een korting en een voordeel. En dat zal blijven duren tot de fabrcatieprijs van EV’s tot op het niveau zal dalen van de andere motorisaties.
                              Euhm, de zonnepanelen is toch wel een ander verhaal. Telkens die subsidies weg vielen, werden ze ineens een pak goedkoper.
                              Bij EV's ga ik dat nu niet zo direct zien gebeuren

                              Er zijn ook nog niet zo heel veel modellekes om een mooie keuze te hebben. Mensen twijfelen over range, laadtijden, kunnen laden als uwe auto niet voor de deur kan staan, ... Vanaf de moment dat er veel meer modellen zijn, zal er ook wel meer concurrentie komen en de prijzen dalen. Er is nauwelijks concurrentie nu.


                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                musk zijn wagens renderen anders ook nog maar pas......
                                Dat is omdat Tesla er voor gekozen heeft om niet alleen een breder gamma uit te bouwen, maar bijhorende fabrieken.
                                Had men na de Model S gestopt dan waren ze al vanaf eind 2014 winstgevend geweest.

                                Maar hij besloot dat zo gauw een model winst bracht, deze direct te investeren in een nieuw model.
                                Zelf vind ik dat hij nooit de Model X had moeten maken. Te duur, te complex met die deuren, maar vooral teveel afleiding voor Tesla zelf. Men had beter vroeger begonnen met het Model 3. Ik denk ook dat er veel is fout gelopen met het Model 3. Musk had waarschijnlijk gehoopt reeds in Q1 2018 blijvend winst te draaien. Maar ondertussen is hij er wel. En wat doet hij? Investeren in GigaFactories in China en Europa.

                                En dat -heel het bedrijf investeren in uitbreiding - is ook de reden waarom ze nu zoveel verder staan de andere fabrikanten die hun huidige winst niet in het gedrang willen zien komen.
                                ArsTechnica heeft het mooi in een grafiek gezet:

                                https://arstechnica.com/cars/2018/10...critics-wrong/
                                Last edited by Chris_147; 04/02/2019, 10:33.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                  werk aan de winkel voor de chinezen het doen(ik val inderdaad in herhaling,maar tis wel 5 voor 12)
                                  Waarom mogen Chinezen dat dan niet doen en Amerikanen wel ?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                    Dat is omdat Tesla er voor gekozen heeft om niet alleen een breder gamma uit te bouwen, maar bijhorende fabrieken.
                                    Had men na de Model S gestopt dan waren ze al vanaf eind 2014 winstgevend geweest.

                                    Maar hij besloot dat zo gauw een model winst bracht, deze direct te investeren in een nieuw model.
                                    Zelf vind ik dat hij nooit de Model X had moeten maken. Te duur, te complex met die deuren, maar vooral teveel afleiding voor Tesla zelf. Men had beter vroeger begonnen met het Model 3. Ik denk ook dat er veel is fout gelopen met het Model 3. Musk had waarschijnlijk gehoopt reeds in Q1 2018 blijvend winst te draaien. Maar ondertussen is hij er wel. En wat doet hij? Investeren in GigaFactories in China en Europa.

                                    En dat -heel het bedrijf investeren in uitbreiding - is ook de reden waarom ze nu zoveel verder staan de andere fabrikanten die hun huidige winst niet in het gedrang willen zien komen.
                                    ArsTechnica heeft het mooi in een grafiek gezet:

                                    https://arstechnica.com/cars/2018/10...critics-wrong/
                                    hahahahahahahahahahaha schoon praten en show verkopen heeft hij altijd gekund.
                                    sorry maar mijn vertrouwen in die prater is is serieus gezakt.
                                    en grafieken(gemanipuleerd of niet)maken ook allang geen indruk meer,daar komen ze ook konstant mee voor de dag.
                                    ik hoop dat hij zen beloftes waarmaakt,maar ik zie heel het spel nog overgenomen worden.
                                    ik vertrouw die man niet meer.
                                    Last edited by ; 04/02/2019, 13:47.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                      Waarom mogen Chinezen dat dan niet doen en Amerikanen wel ?
                                      omdat er al genoeg naar china verdwijnt????????????????????????????????????????

                                      Comment


                                      • #59
                                        Een Chinese EV ? En dan tijdens een software-update volledig geblokkeerd worden, zelfs niet meer kunnen uitstappen...
                                        In China is een bestuurder van een elektrische auto opgesloten geraakt toen er tijdens het rijden een software-update werd geïnstalleerd. De auto kwam op de weg tot stilstand en zorgde er vervolgens voor dat de bestuurder langer dan een uur vast kwam te zitten.


                                        Die Chinese auto's zijn al evenmin betrouwbaar als hun telefoons...
                                        Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                          hahahahahahahahahahaha schoon praten en show verkopen heeft hij altijd gekund.
                                          sorry maar mijn vertrouwen in die prater is is serieus gezakt.
                                          en grafieken(gemanipuleerd of niet)maken ook allang geen indruk meer,daar komen ze ook konstant mee voor de dag.
                                          ik hoop dat hij zen beloftes waarmaakt,maar ik zie heel het spel nog overgenomen worden.
                                          ik vertrouw die man niet meer.
                                          tja, dat is ook een onderbouwde mening.... niet.
                                          De grafieken komen niet van Tesla, maar zijn gewoon de cijfers die Tesla vrijgeeft. (en die kloppen want anders tikt de beurswaakhond hem serieus op de vingers!)
                                          Het is waar dat Musk soms wel een beetje cuckoo is (pedofiel commentaar op reddingswerker etc), maar het feit blijft toch maar dat hij een nieuwe autofabrikant van 0 heeft opgericht die nu in de US meer Model 3's verkoopt dan Mercedes C-klasses EN BMW 3-series:
                                          No one outside of Tesla knows Tesla's clear, definite, official monthly sales figures. No one outside of Tesla knows the global figures let alone for the US ones. Nonetheless, one thing is obvious — Tesla is completely crushing the competition in the midsize luxury car segment.


                                          Of die bvb in augustus 2018 bijna 18.000 Model 3's verkocht, tegenover ALLE BMW's die in diezelfde maand op 14.450 kwamen.

                                          Hij belooft veel, maar met enige vertraging maakt hij het wel waar.
                                          Even enkele beloftes van andere fabrikanten er bij nemen:
                                          VW, 2013: "Volkswagen outlined its strategy to electrify all segments of its vehicle lineup across the globe and to become a worldwide industry leader in e-mobility by 2018"
                                          Volvo, 2017: "...all the models it introduces starting in 2019 will be either hybrids or powered solely by batteries"

                                          Voor een overzichtje: https://www.theatlantic.com/technolo...f-cars/532806/

                                          Ik denk dat qua beloven en het niet waarmaken, Musk niet slechter bezig is dan de andere fabrikanten. Maar alles wat Tesla doet, wordt met de microscoop bekeken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X