Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
Ja, sorry. Met gedachten nog in 2018 blijkbaar... :-( :-( Bedoel dit jaar uiteraard.
Het klonk ook nog zo alsof ge in 2018 zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenVoor mij begint de ganse situatie met de mega trage voortuitgang van de automerken serieus op mijn heupen te werken. Dit jaar verkiezingen Vlaams en Federaal. Wat gaan ze daarna weer allemaal uitvinden? En wat gaat er nog overbijven? Je zal eigenlijk op zijn minst al moeten een plug-in hebben die voldoet aan de strenge normen die we nu al kennen (< 50 gr CO2 en 0,5KWH batterij/100kg auto gewicht) of een Full EV.
En de merken werken eigenlijk helemaal niet mee, er lijkt maar geen schot te komen in de technologische ontwikkeling. Komt er een Porsche Cayenne (Coupé) PHEV of EV die voldoet? Komt er een RR Sport PHEV of EV die voldoet? Komt er een X6 PHEV of EV die voldoet? Komt er een Levante PHEV of EV die voldoet? Komt er een GLE/GLC Coupé PHEV of EV die voldoet? Komt er een Panamera PHEV of EV die voldoet? Hoe zal de Taycan er uiteindelijk uitzien en wat zal hij kosten? Idem voor de Audi E-tron Sport Back. Idem voor de Auto E-tron GT.
Pffff... Combiantie van verkiezingen + merken die echt maar héél traag vooruitgaan zorgt er gewoon voor dat je geen enkel voortuitzicht meer hebt. Ik prijs mij gelukkig met mijn 740e die ik op tijd gekocht heb en waarvan het ernaar uitziet dat hij na 2020 nog altijd zal voldoen en als volwaardige PHEV zal aanvaard worden. Maar een mens die een beetje autofreak is wil toch een beetje uitzicht hebben op naar wat je kan kijken als volgende aankoop. Werkt echt allemaal grondig op mijn zenuwen.
Ik zou gewoon een middenklasse EV willen kunnen kopen, maar echt opgewonden wordt ik er allemaal niet van.
Enkel Tesla Model 3, maar die zit toch wel een beetje boven mijn budget.
Er wordt al wel vanalles beloofd voor 2020, maar dat is pas realistisch leverbaar in 2021.
Comment
-
probleem blijft nu de productie van de batterijen. De fabrieken kunnen niet volgen en dat heeft zo zijn consequenties voor de prijzen ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Ik heb hetzelfde gevoel, maar jij speelt toch wel in een andere klasse!
Ik zou gewoon een middenklasse EV willen kunnen kopen, maar echt opgewonden wordt ik er allemaal niet van.
Enkel Tesla Model 3, maar die zit toch wel een beetje boven mijn budget.
Er wordt al wel vanalles beloofd voor 2020, maar dat is pas realistisch leverbaar in 2021.
In feite zouden al die politici nu al het goeie voorbeeld moeten geven. Ze zouden allemaal verplicht moeten worden om met ofwel het openbaar vervoer, de fiets of met een EV hun verplaatsingen te doen. Ze hebben chauffeurs dus die hebben tijd genoeg om de auto te gaan laden terwijl de charlatans nieuwe manieren aan 't bedenken zijn om 't geld uit onze zakken te schuddenOpel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
Ja, sorry. Met gedachten nog in 2018 blijkbaar... :-( :-( Bedoel dit jaar uiteraard.
Comment
-
Het is dubbel natuurlijk.
Eens iedereen een EV koopt zal de prijs dalen. Dan zal er ook massaal geïnvesteerd worden in onderzoek naar batterijen. Die zullen verhoudingsgewijs snel beter worden.
Waardoor meer mensen de overstap zullen wagen. Enz...
Maar wanneer en hoe begint die transitie?
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenKaneda for president!!
Als 't nie sarcastisch was, geen ambitieOpel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHet is dubbel natuurlijk.
Eens iedereen een EV koopt zal de prijs dalen. Dan zal er ook massaal geïnvesteerd worden in onderzoek naar batterijen. Die zullen verhoudingsgewijs snel beter worden.
Waardoor meer mensen de overstap zullen wagen. Enz...
Maar wanneer en hoe begint die transitie?
Wat de batterijen betreft weten wij wat er dient gedaan te worden, enkel weten wij nog niet echt hoe op grote schaal... en de dag dat wij het weten en doen, worden de nu verkochte EV’s waardeloos wegens geen vraag meer voor oude technologie... niet gemakkelijk, hé ?Last edited by guyugy; 15/02/2019, 14:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Als iedereen een EV koopt betekent dat dat er plots een grote vraag ontstaat.. bij grote vraag dalen de prijzen niet, integendeel
Wat de batterijen betreft weten wij wat er dient gedaan te worden, enkele weten wij nog niet echt hoe op grote schaal... en de dag dat wij het weten en doen, worden de nu verkochte EV’s waardeloos wegens geen vraag meer voor oude technologie... niet gemakkelijk, hé ?
Comment
-
zoals het eruit ziet gaat kobalt er toch gaan uitgaan en gaat men porselein in de plek gebruiken. Deed men vroeger ook maar dan lekten de batterijen intern door de poriën heen van het porselein. Probleem dat men nu heeft weten te omzeilen.
- Likes 1
Comment
-
...en er is dat eiland vol grondstoffen waar japan en china nu over twisten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenzoals het eruit ziet gaat kobalt er toch gaan uitgaan en gaat men porselein in de plek gebruiken. Deed men vroeger ook maar dan lekten de batterijen intern door de poriën heen van het porselein. Probleem dat men nu heeft weten te omzeilen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Yep, en daar gaat dan ook wellicht de toekomst liggen. Vraag me ook af hoe lang de huidige batterijen het gaan uithouden. Want een EV kopen van straks bv 10 jaar oud met 250000km op de teller en de eerste batterijen, weet ik niet of iemand zich daaraan wil wagen.
Aangezien die batterij ook continue wordt gebruikt zal dat voor een full ev niet anders zijn toch?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Als ge ziet hoe nu die kinderen in Afrika al zitten te ploeteren voor die cobalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk vrees dat de weerstand voor EV's bij veel mensen puur in het koppeke zit.
Waarom moet je absoluut 700 of 1000km zonder bijtanken kunnen rijden?
IEDERE verkeersorganisatie zegt dat zo'n afstanden rijden zonder te stoppen onveilig is, waarom wil je dat dan kunnen?
Vergeet ook niet dat je telkens een gewicht zit mee te sleuren voor niets.
Ik haal cijfers uit dit document over 2016: https://mobilit.belgium.be/sites/def...rs_2016_nl.pdf
Voor personenwagens:Opvallend: aardgas rijders rijden het meest, elektrische wagens het 2de meest! Zo'n crime zal het dan toch niet zijn om met een EV kilometers te maken.Benzine 9.463 km Diesel 18.319 km LPG 14.371 km Aardgas 20.872 km Elektriciteit 19.374 km Totaal 14.743 km
Ja maar, dat zijn alle wagens, ook ons bomma die alleen rond de kerktoren rijdt. Hoe zit het met leasewagens? Staat er ook in:OK, totaal dubbel zoveel kilometers.Benzine 18.923 km Diesel 29.626 km LPG 21.230 km Aardgas 27.221 km Elektriciteit 17.707 km Totaal 28.937 km
Grappig dat de beroepsmatig EV's minder kilometers doen dan alle EV's. Dus er zijn denk ik dan verscheidene personen die met hun privé EV best veel kilometers rijden. Het kan dus!
Anyway, hier stopt het objectieve, begint het subjectieve. Even over mezelf:
Ik heb jaren 65.000km per jaar gereden. Meestal was dit 100km heen en 100km terug (Antwerpen - Brugge) -> perfect haalbaar met goede EV.
Voorbije 5 jaar heb ik minder gereden, 45.000km, meestal 70 heen en 70 terug -> perfect haalbaar met goede EV.
Laatste 2 jaar rij ik nog minder, rond de 35.000km, meestal 40 a 50 heen en terug -> perfect haalbaar met goede EV.
Zelfs de laatste 2 jaar rijdt ik nog altijd meer dan gemiddeld!
Langste ritten die ik op 1 werkdag heb gemaakt zijn 70 km naar werk, 160 km naar andere klant en dan 100 km terug: 330km dus.
Is nog net te doen op 1 lading van bvb Kona of e-Niro. Leaf, Zoë, etc hebben inderdaad te weinig bereik
Probleem is echter kleiner: na die 70km zou ik gemakkelijk hebben kunnen opladen op het werk, want in Nederland.
Vorige week naar Amsterdam gereden voor een cursus en daar gebleven: 170km enkel: heen en terug zou ook perfect gelukt zijn op 1 lading. Maar, ook daar weer gemakkelijk bij te laden in de parking garage indien nodig.
Ik wil maar zeggen: ik rij toch best wat kilometers, maar ik moet niet bang zijn dat ik met een deftige EV niet op mijn werk zou geraken.
Ja, ik heb vorig jaar ook eens een keer naar Frankfurt gereden, dat zou krap of net niet haalbaar geweest zijn. Dan maar een uurtje extra onderweg.
Ja, aanschafprijs is hoger, maar het rijden zelf is pakken goedkoper! Dus hoe meer je rijdt, hoe sneller je winst maakt.
Inderdaad voor de vakantie periode heb ik een probleem met een EV.
Wij hebben +2 auto's thuis, dus dat is geen probleem. Er zullen inderdaad gezinnen zijn met1 auto. Die kunnen nog niet direct aan de EV.
Maar voor veel anderen die hier over bereik zeuren, is dat echt geen probleem.
Oh ja, voor diegenen die nog altijd dromen over waterstof:
En ja, onze centrales vallen om als iedereen EV gaat rijden.
Hoe maakt men waterstof denk je?
- Ofwel uit elektriciteit (zeer duur, wordt enkel op labo op school gedaan), dan vallen de centrales nog om
- Ofwel uit aardgas (goedkoper), maar dan ga je dus nieuwe tankstructuur opzetten terwijl je eigenlijk met een CNG rijdt...
Comment
Comment