Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Ik weet niet hoe dat bij u zit, maar ik ga dit jaar op 26 mei Vlaams en Federaal stemmen

    Ja, sorry. Met gedachten nog in 2018 blijkbaar... :-( :-( Bedoel dit jaar uiteraard.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

      Ja, sorry. Met gedachten nog in 2018 blijkbaar... :-( :-( Bedoel dit jaar uiteraard.
      Ik had wel een vermoeden.
      Het klonk ook nog zo alsof ge in 2018 zat.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
        Voor mij begint de ganse situatie met de mega trage voortuitgang van de automerken serieus op mijn heupen te werken. Dit jaar verkiezingen Vlaams en Federaal. Wat gaan ze daarna weer allemaal uitvinden? En wat gaat er nog overbijven? Je zal eigenlijk op zijn minst al moeten een plug-in hebben die voldoet aan de strenge normen die we nu al kennen (< 50 gr CO2 en 0,5KWH batterij/100kg auto gewicht) of een Full EV.

        En de merken werken eigenlijk helemaal niet mee, er lijkt maar geen schot te komen in de technologische ontwikkeling. Komt er een Porsche Cayenne (Coupé) PHEV of EV die voldoet? Komt er een RR Sport PHEV of EV die voldoet? Komt er een X6 PHEV of EV die voldoet? Komt er een Levante PHEV of EV die voldoet? Komt er een GLE/GLC Coupé PHEV of EV die voldoet? Komt er een Panamera PHEV of EV die voldoet? Hoe zal de Taycan er uiteindelijk uitzien en wat zal hij kosten? Idem voor de Audi E-tron Sport Back. Idem voor de Auto E-tron GT.

        Pffff... Combiantie van verkiezingen + merken die echt maar héél traag vooruitgaan zorgt er gewoon voor dat je geen enkel voortuitzicht meer hebt. Ik prijs mij gelukkig met mijn 740e die ik op tijd gekocht heb en waarvan het ernaar uitziet dat hij na 2020 nog altijd zal voldoen en als volwaardige PHEV zal aanvaard worden. Maar een mens die een beetje autofreak is wil toch een beetje uitzicht hebben op naar wat je kan kijken als volgende aankoop. Werkt echt allemaal grondig op mijn zenuwen.
        Ik heb hetzelfde gevoel, maar jij speelt toch wel in een andere klasse!

        Ik zou gewoon een middenklasse EV willen kunnen kopen, maar echt opgewonden wordt ik er allemaal niet van.
        Enkel Tesla Model 3, maar die zit toch wel een beetje boven mijn budget.
        Er wordt al wel vanalles beloofd voor 2020, maar dat is pas realistisch leverbaar in 2021.

        Comment


        • #84
          probleem blijft nu de productie van de batterijen. De fabrieken kunnen niet volgen en dat heeft zo zijn consequenties voor de prijzen ook.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

            Ik heb hetzelfde gevoel, maar jij speelt toch wel in een andere klasse!

            Ik zou gewoon een middenklasse EV willen kunnen kopen, maar echt opgewonden wordt ik er allemaal niet van.
            Enkel Tesla Model 3, maar die zit toch wel een beetje boven mijn budget.
            Er wordt al wel vanalles beloofd voor 2020, maar dat is pas realistisch leverbaar in 2021.
            Inderdaad, de Tesla's, Jaguar's, BMW's en e-Tron's zijn geen spek voor mijn bek. Een Leaf zie ik wel zitten, is groot genoeg voor mij, een Kona dan weer te klein. Wordt dus iets als de Leaf, of ik moet mikken op iets als een Tucson of een Qashqai qua grootte. De prijzen mogen ook nog wel wat zakken : 45k voor een Leaf E Plus is zelfs met een premie nog aan de dure kant. En je mag er donder op zeggen dat, eens EV's populair beginnen te worden, dat die premies gaan wegvallen en dat we een kilometerheffing aan onze broek zullen hebben.

            In feite zouden al die politici nu al het goeie voorbeeld moeten geven. Ze zouden allemaal verplicht moeten worden om met ofwel het openbaar vervoer, de fiets of met een EV hun verplaatsingen te doen. Ze hebben chauffeurs dus die hebben tijd genoeg om de auto te gaan laden terwijl de charlatans nieuwe manieren aan 't bedenken zijn om 't geld uit onze zakken te schudden
            Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

            Comment


            • #86
              Kaneda for president!!
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                Ja, sorry. Met gedachten nog in 2018 blijkbaar... :-( :-( Bedoel dit jaar uiteraard.
                waar een autoforum toch goed voor is,bijna was hij de verkiezingen vergeten

                Comment


                • #88
                  Het is dubbel natuurlijk.
                  Eens iedereen een EV koopt zal de prijs dalen. Dan zal er ook massaal geïnvesteerd worden in onderzoek naar batterijen. Die zullen verhoudingsgewijs snel beter worden.
                  Waardoor meer mensen de overstap zullen wagen. Enz...
                  Maar wanneer en hoe begint die transitie?
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    Kaneda for president!!
                    Als 't sarcastisch bedoeld was, lol...
                    Als 't nie sarcastisch was, geen ambitie
                    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                    Comment


                    • #90
                      oh neen geen sarcasme
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #91
                        Because he's the hero Gotham deserves, but not the one it needs right now, so we'll hunt him. Because he can take it, because he's not a hero. He's a silent guardian, a watchful protector, a Dark Knight.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Het is dubbel natuurlijk.
                          Eens iedereen een EV koopt zal de prijs dalen. Dan zal er ook massaal geïnvesteerd worden in onderzoek naar batterijen. Die zullen verhoudingsgewijs snel beter worden.
                          Waardoor meer mensen de overstap zullen wagen. Enz...
                          Maar wanneer en hoe begint die transitie?
                          Als iedereen een EV koopt betekent dat dat er plots een grote vraag ontstaat.. bij grote vraag dalen de prijzen niet, integendeel
                          Wat de batterijen betreft weten wij wat er dient gedaan te worden, enkel weten wij nog niet echt hoe op grote schaal... en de dag dat wij het weten en doen, worden de nu verkochte EV’s waardeloos wegens geen vraag meer voor oude technologie... niet gemakkelijk, hé ?
                          Last edited by guyugy; 15/02/2019, 14:25.

                          Comment


                          • #93
                            we zitten in een periode dat je je wagen bij aankoop haast gelijk financieel moet afschrijven, erg maar realiteit

                            niets lijkt nog 'voor het leven'

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                              Als iedereen een EV koopt betekent dat dat er plots een grote vraag ontstaat.. bij grote vraag dalen de prijzen niet, integendeel
                              Wat de batterijen betreft weten wij wat er dient gedaan te worden, enkele weten wij nog niet echt hoe op grote schaal... en de dag dat wij het weten en doen, worden de nu verkochte EV’s waardeloos wegens geen vraag meer voor oude technologie... niet gemakkelijk, hé ?
                              Van de batterijen weet ik het sowizo ook nog niet. Als ge ziet hoe nu die kinderen in Afrika al zitten te ploeteren voor die cobalt. Wat gaat dat geven eens de echte productie op gang komt? Hopelijk hebben ze tegen dan al een oplossing om die batterijen ook al groener te maken.

                              Comment


                              • #95
                                zoals het eruit ziet gaat kobalt er toch gaan uitgaan en gaat men porselein in de plek gebruiken. Deed men vroeger ook maar dan lekten de batterijen intern door de poriën heen van het porselein. Probleem dat men nu heeft weten te omzeilen.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #96
                                  ...en er is dat eiland vol grondstoffen waar japan en china nu over twisten

                                  Het Japanse eiland Minami-Torishima is zo rijk aan zeldzame metalen dat het de wereldeconomie drastisch kan veranderen. “Japan kan waardevolle metalen leveren aan de rest van de wereld op nagenoeg oneindige basis”, zegt een expert in The Wall Street Journal.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    zoals het eruit ziet gaat kobalt er toch gaan uitgaan en gaat men porselein in de plek gebruiken. Deed men vroeger ook maar dan lekten de batterijen intern door de poriën heen van het porselein. Probleem dat men nu heeft weten te omzeilen.
                                    Dat zou inderdaad fijn zijn. Vooral voor het milieu en de gezondheid van die kinderen. De afrikanen gaan dat liever niet hebben wss omwille de inkomsten.


                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Yep, en daar gaat dan ook wellicht de toekomst liggen. Vraag me ook af hoe lang de huidige batterijen het gaan uithouden. Want een EV kopen van straks bv 10 jaar oud met 250000km op de teller en de eerste batterijen, weet ik niet of iemand zich daaraan wil wagen.
                                      Op EV fora en groepen zie je dat er phev’s zijn met bijna 300.000 km en een batterij van +80%.
                                      Aangezien die batterij ook continue wordt gebruikt zal dat voor een full ev niet anders zijn toch?
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Als ge ziet hoe nu die kinderen in Afrika al zitten te ploeteren voor die cobalt.
                                        Die kinderen die eigenlijk ook nauwelijks eten en drinkwater hebben...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Ik vrees dat de weerstand voor EV's bij veel mensen puur in het koppeke zit.
                                          Waarom moet je absoluut 700 of 1000km zonder bijtanken kunnen rijden?
                                          IEDERE verkeersorganisatie zegt dat zo'n afstanden rijden zonder te stoppen onveilig is, waarom wil je dat dan kunnen?
                                          Vergeet ook niet dat je telkens een gewicht zit mee te sleuren voor niets.

                                          Ik haal cijfers uit dit document over 2016: https://mobilit.belgium.be/sites/def...rs_2016_nl.pdf
                                          Voor personenwagens:
                                          Benzine 9.463 km
                                          Diesel 18.319 km
                                          LPG 14.371 km
                                          Aardgas 20.872 km
                                          Elektriciteit 19.374 km
                                          Totaal 14.743 km
                                          Opvallend: aardgas rijders rijden het meest, elektrische wagens het 2de meest! Zo'n crime zal het dan toch niet zijn om met een EV kilometers te maken.

                                          Ja maar, dat zijn alle wagens, ook ons bomma die alleen rond de kerktoren rijdt. Hoe zit het met leasewagens? Staat er ook in:
                                          Benzine 18.923 km
                                          Diesel 29.626 km
                                          LPG 21.230 km
                                          Aardgas 27.221 km
                                          Elektriciteit 17.707 km
                                          Totaal 28.937 km
                                          OK, totaal dubbel zoveel kilometers.
                                          Grappig dat de beroepsmatig EV's minder kilometers doen dan alle EV's. Dus er zijn denk ik dan verscheidene personen die met hun privé EV best veel kilometers rijden. Het kan dus!

                                          Anyway, hier stopt het objectieve, begint het subjectieve. Even over mezelf:
                                          Ik heb jaren 65.000km per jaar gereden. Meestal was dit 100km heen en 100km terug (Antwerpen - Brugge) -> perfect haalbaar met goede EV.
                                          Voorbije 5 jaar heb ik minder gereden, 45.000km, meestal 70 heen en 70 terug -> perfect haalbaar met goede EV.
                                          Laatste 2 jaar rij ik nog minder, rond de 35.000km, meestal 40 a 50 heen en terug -> perfect haalbaar met goede EV.
                                          Zelfs de laatste 2 jaar rijdt ik nog altijd meer dan gemiddeld!

                                          Langste ritten die ik op 1 werkdag heb gemaakt zijn 70 km naar werk, 160 km naar andere klant en dan 100 km terug: 330km dus.
                                          Is nog net te doen op 1 lading van bvb Kona of e-Niro. Leaf, Zoë, etc hebben inderdaad te weinig bereik
                                          Probleem is echter kleiner: na die 70km zou ik gemakkelijk hebben kunnen opladen op het werk, want in Nederland.

                                          Vorige week naar Amsterdam gereden voor een cursus en daar gebleven: 170km enkel: heen en terug zou ook perfect gelukt zijn op 1 lading. Maar, ook daar weer gemakkelijk bij te laden in de parking garage indien nodig.

                                          Ik wil maar zeggen: ik rij toch best wat kilometers, maar ik moet niet bang zijn dat ik met een deftige EV niet op mijn werk zou geraken.
                                          Ja, ik heb vorig jaar ook eens een keer naar Frankfurt gereden, dat zou krap of net niet haalbaar geweest zijn. Dan maar een uurtje extra onderweg.
                                          Ja, aanschafprijs is hoger, maar het rijden zelf is pakken goedkoper! Dus hoe meer je rijdt, hoe sneller je winst maakt.

                                          Inderdaad voor de vakantie periode heb ik een probleem met een EV.
                                          Wij hebben +2 auto's thuis, dus dat is geen probleem. Er zullen inderdaad gezinnen zijn met1 auto. Die kunnen nog niet direct aan de EV.
                                          Maar voor veel anderen die hier over bereik zeuren, is dat echt geen probleem.

                                          Oh ja, voor diegenen die nog altijd dromen over waterstof:


                                          En ja, onze centrales vallen om als iedereen EV gaat rijden.
                                          Hoe maakt men waterstof denk je?
                                          - Ofwel uit elektriciteit (zeer duur, wordt enkel op labo op school gedaan), dan vallen de centrales nog om
                                          - Ofwel uit aardgas (goedkoper), maar dan ga je dus nieuwe tankstructuur opzetten terwijl je eigenlijk met een CNG rijdt...
                                          dit is nu eens een reactie zonder de gebruikelijke vooroordelen en ander gezever

                                          Comment

                                          Working...
                                          X