Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
    ja andré dat is zo praat voor aan de toog van het ABVV-clublokaal
    van die figuren die stickers hangen op hun oud krel 'lach maar de mijne is betaald'
    tja...
    EV doorbraak zal alvast zeker niet van hun komen
    tja,als de fabrikanten blijven zweren bij hun dure bakken niet,
    nogmaals binnen enkele jaren is het weer geklaag en gezaag over de oneerlijke concurentie die de chinezen hun aandoen.
    als ze perse de boot willen missen moeten ze zo maar verder blijven doen.
    diegenen die er hun job bij inschieten gaan kontent zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Nu, ik heb met een 5 jaar oude Lada gereden, maar ik was toch heel blij dat ik dat kon vervangen door een 10 jaar oude Toyota Corolla.
      Dat ding zoop benzine en regelmatig verzoop die motor na 15 minuten rijden.
      Lada legde daar banden op met binnenbanden, maar met buitenbanden bedoeld voor zonder binnenband. Die zijn ruwer van binnen. Gevolg: na x kilometers waren die binnenbanden gewoon doorgesleten. Als je op 1 maand tijd al je banden moet vervangen, dan wordt je daar heel bedreven in hoor! Mijn record staat op 3,5 minuut van stoppen tot terug vertrekken.
      Enige voordelen:
      - verwarming was zeer goed
      - als er een dikke Duitser wou voorkruipen, dan gaf ik gerust nog wat gas bij, ik wilde die tank toch kwijt
      - je leert er wel mee auto rijden: geen stuurbekrachtiging, achterwielaandrijving: geen vermogen, maar ook geen grip, dus ik heb wel eens 180° gedraaid op kinderkopjes
      nen oude lada vergelijken met een hedendaagse wagen?daarvoor hoeft het niet eens over ev te gaan,das appelen met peren.
      trouwens,mijn beste ervaring heb ik met de eerste r5 ,dat had tenminste een ziel,en ja je moest met een auto kunnen rijden.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Goeie!!

Had een collega die destijds met een Lada reed.
        Toen die eens op restaurant ging eten met een vriend hoorde die het personeel onder elkaar praten... die mensen met die Lada zouden toch beter bij McDo gaan. Als je al geen deftige auto kan kopen.
        Op de parking van dat restaurant stonden inderdaad meestal duurdere modellen.

Toen hij de rekening kreeg zei hij ostentatief. Geen zorgen mannen, ik hoef niet af te wassen. Ik heb niet al mijn geld in een auto gestoken. Ik zou me meer zorgen maken over de BMW en Mercedesrijders die hun auto nog aan het afbetalen zijn.
        als ze die wagens al afbetalen,meestal doen ze dat zelfs niet zelf......
        lachen met een ander is makkelijk als de rekening door iemand anders betaald word.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
          ja andré dat is zo praat voor aan de toog van het ABVV-clublokaal
          van die figuren die stickers hangen op hun oud krel 'lach maar de mijne is betaald'
          tja...
          EV doorbraak zal alvast zeker niet van hun komen
          uwe parlé is nog simpeler dan die van het abvv-clublokaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

nogmaals binnen enkele jaren is het weer geklaag en gezaag over de oneerlijke concurentie die de chinezen hun aandoen.
            Hoe bedoel je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

elaborate pls

Comment

Klopt.
                In 2016 al waren de Chinezen marktleider met electrische auto's, en nergens rijden er meer rond dan daar.
                Als VOLVO met hun chinese eigenaar daar wat kennis en geld kan tanken, dan gaan ze TESLA nog stevig naar de kroon steken.
                Maar ook andere chinese fabrikanten gaan een belangrijke rol spelen voor betaalbare electrische autos.
                China is ook de mijnen aan het contracteren zodat ze de grondstoffen in elk geval hebben.

Geloof maar dat in mening boardroom van de grote autofabrikanten uit EU en de VS, de stress goed omhoog gaat.

Een paar jaar geleden waren electrische scooters uit China nog brol, maar nu stijgt die kwaliteit sterk. Dat gaat sterk verbeteren.

Comment

• voila tenminste ene die het begrepen, heeft.zo moeilijk was die parle toch niet?
                  we kunnen alleen maar hopen dat volvo gent sterk genoeg staat om een betaalbaar chinees model binnen te halen,want van audi vw jaguar enz zal het niet komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

IK BEN FIER OP MIJN ANTI HOGER OPGELEID TAALTJE,al dat geleerd gezwets om elkaar te overtroeven hoe ik me niet mee bezig.

Comment

• Popcorn momentjes hier
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

IK BEN FIER OP MIJN ANTI HOGER OPGELEID TAALTJE,al dat geleerd gezwets om elkaar te overtroeven hoe ik me niet mee bezig.
                        had het niet op uwe parlé hé :-)

Comment

• ok verkeerd begrepen dan

Comment

voila tenminste ene die het begrepen, heeft.zo moeilijk was die parle toch niet?
                            we kunnen alleen maar hopen dat volvo gent sterk genoeg staat om een betaalbaar chinees model binnen te halen,want van audi vw jaguar enz zal het niet komen.
                            Volvo heeft al zijn ziel aan de Chinezen verkocht en moet oppassen niet zelf opgegeten te worden na de wolf in de schapenstal te hebben toegelaten.
                            Badging is een gevaarlijk spel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Volvo heeft al zijn ziel aan de Chinezen verkocht en moet oppassen niet zelf opgegeten te worden na de wolf in de schapenstal te hebben toegelaten.
                              Badging is een gevaarlijk spel...
                              dat klopt,maar ondertussen werkt men in gent wel gewoon door,had het aan ford gelegen waren ze mss hetzelfde ge eindigd als saab.
                              begrijp me niet verkeerd,ik ben de chinezen niet aan het verdedigen,maar als de grote europese merken liever modellen in de tesla klasse produceren en al de rest verwaarlozen zou het hen wel eens zuur kunnen opbreken.

Comment

dat klopt,maar ondertussen werkt men in gent wel gewoon door,had het aan ford gelegen waren ze mss hetzelfde ge eindigd als saab.
                                begrijp me niet verkeerd,ik ben de chinezen niet aan het verdedigen,maar als de grote europese merken liever modellen in de tesla klasse produceren en al de rest verwaarlozen zou het hen wel eens zuur kunnen opbreken.
                                Hyundai, Kia, Nissan en Toyota zijn momenteel al goed bezig. Ik kijk zeker niet naar de Duitse premiums of Tesla voor een EV, dat is mij te duur (ook Volvo ligt in dezelfde schuif).
                                Ik ben al dertig jaar klant bij dezelfde dealer, vroeger Opel, nu Nissan en Hyundai (sinds kort ook Suzuki erbij) dus ik heb er alle vertrouwen in dat ik over een 5 à 6 jaar wel bij deze merken mijn gading ga vinden voor een betaalbare EV.
                                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

• ik ben ook al meer dan 30 jaar bij dezelfde dealer,ik heb het geluk dat zij wel iets hebben in de betaalbare klasse,dus al 2 jaar ev rijder.
                                  alleen stoort het me enorm om steeds weer te moeten horen dat je geld teveel hebt omdat je ev rijd.
                                  de meesten hebben dan ook alleen oog voor de tesla klasse,vandaar dat ik het hier tot vervelens toe blijf herhalen..
                                  maak werk van betaalbaar,dat degoutante duur hebben we genoeg gezien.

Comment

• Alst volgens u zo gemakkelijk is, waarom maakte dan zelf gene? Ik heb je daar al op gewezen. Het is altijd makkelijk om te roepen "Waarom doet men niet gewoon X". Dat is gewoon nog altijd veel te duur.

Comment

• Ai

Een Amerikaan is zondagmiddag in Florida omgekomen nadat zijn Tesla vuur vatte na een ongeval. Lang nadat de bestuurder het leven liet in het tragische ongeluk, bleef de brandweer werk hebben met de elektrische wagen. De batterij van het verbrande Model S vloog uren later liefst drie keer opnieuw in brand in een sleepdepot.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Alst volgens u zo gemakkelijk is, waarom maakte dan zelf gene? Ik heb je daar al op gewezen. Het is altijd makkelijk om te roepen "Waarom doet men niet gewoon X". Dat is gewoon nog altijd veel te duur.
                                        omdat de winstmarge's op goedkoop die bende niet intreseert mss?
                                        bewijzen zijn er,al ze dat willen produceren ze morgen aan 25000
                                        en kom nu niet af met voorbeeld he ,want daar ga ik niet meer op in ,zoek het zelf uit

Comment

• erg he,ik zou de smartfone s'nacht maar buitenleggen..................

Comment

Working...
                                          X