Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
de meeste ev rijders zullen beamen dat electrisch aanzet tot rustiger rijden.
waarom de meeste fabrikanten dan inzetten op zoveel mogelijk pk's is voor mij altijd een raadsel geweest.
tenzij dat velen zich begapen op .........,
het staat mooi in de cataloog he, 421 pk, en als er eens iemand meerijdt die nog nooit heeft getesla'd is het wel een ervaring zeker
feit blijft dat pk's niet duur zijn, niet electrisch, niet fossiel...maar het verkoopt, en dat mag
ge moet ze niet gebruiken he, en het besef dat je ze kan ook rustgevend werken
het klopt dat je ze niet hoeft te gebruiken,alleen doen velen dat wel ,te pas en te onpas
vandaag nog voorgehad aan een bedrijventerrein,ene met ne porche komt daar wel er laag doorgevlogen,en dit terwijl het een veel gebruikte plaats is voor wandelaars.....
wat men zo graag vergeet in de kostprijs bij te steken is de kostprijs van de uitstoot. Daar betaalt ge uiteindelijk ook voor, zij het op een indirecte manier, via uw belastingen. Ik heb het hier al een paar keer vermeld in het verleden, maar Europa heeft een studie gedaan en de kosten qua fijn stof (waar ook de auto's deel aan hebben) wordt jaarlijks geschat op een whopping 320 miljard Euro. Gaan we dat met de elektrische auto helemaal wegnemen? Natuurlijk niet want die stoot nog altijd fijn stof uit via de remblokken, remschijven, banden en het opwerpen van stof op de grond bij het rijden zelf. Maar het is wel al een pak beter dan een verbrandingsmotor.
Ik zie toch liever dat men die 320 miljard euro een heel stuk kan minderen of dat men dat geld besteed aan andere belangrijke zaken ipv de alsmaar exploderende ziektekosten.
Volledig akkoord, daarmee dat ik ook voorstander ben van een EERLIJKE, km-heffing. Op basis van uitstoot en niet zo belachelijk hoog gelijk men in de pers voorstelt.
Dat is dan ook het grote probleem. IK betaal die prijs niet bij aankoop/rondrijden met een auto. De maatschappij betaalt die. En dat moet inderdaad aangepakt worden. Als men een dergelijke km-heffing zou invoeren, dan zou de verkoop van elektrische wagens onmiddellijk enorm stijgen.
wel met vrijstelling op beroepskilomters please, tis hier een moeilijke soms op forum, maar werken moet beloond worden
edit; hoewel ik zelf van oordeel ben dat dichtbij job wonen aangemoedigd mag worden (ik woon zelf niet vlakbij werk, dus tegen mijn eigen winkel), maar belg en zijne kerktoren
Een smartphone wordt hier snachts niet opgeladen, elektrische fiets ook niet. Ik hoop bij u ook niet. Je kan de extra risicos niet ontkennen. Mijn vriend is brandweerman, die worden getraind op de grotere risicos van EVs en de extra moeilijkheid om die te blussen.
De meeste mensen gebruiken hun telefoon overdag, wanneer moeten ze die dan opladen als 's nachts niet kan of mag?
Op het werk hebben we 7 electrische fietsen die ovedag gebruikt worden, wanneer moeten die opgeladen worden volgens jou?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
wel met vrijstelling op beroepskilomters please, tis hier een moeilijke soms op forum, maar werken moet beloond worden
edit; hoewel ik zelf van oordeel ben dat dichtbij job wonen aangemoedigd mag worden (ik woon zelf niet vlakbij werk, dus tegen mijn eigen winkel), maar belg en zijne kerktoren
Er is nu al een km-vergoeding als je met de wagen naar het werk gaat, kan gerust in zo'n vorm behouden blijven. Maar ik ga er inderdaad mee akkoord dat thuiswerk en dichtbij de plaats van tewerkstelling wonen zeker aangemoedigd mag worden.
De meeste mensen gebruiken hun telefoon overdag, wanneer moeten ze die dan opladen als 's nachts niet kan of mag?
Op het werk hebben we 7 electrische fietsen die ovedag gebruikt worden, wanneer moeten die opgeladen worden volgens jou?
Telefoon wordt opgeladen op of na het werk thuis, in de wagen kan ook. Fiets kan je in de avond opladen of op het werk Tenzij iedereen op de fiets zit van 7u tot 23u.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Als ik op het werk ben kan ik mijn gsm niet opladen (altijd op de baan), weg naar het werk is niet zo lang dus laden in de auto heeft geen zin.
Na het werk thuis kan nog wel, maar dan heb ik hem ook vaak nog nodig.
De fietsen op het werk worden heel de dag gebruikt voor het werk en worden ingestoken om op te laden bij het terug komen op het werk (we hebben een container waar al ons materiaal in staat), fietsen worden ingestoken en de volgende morgend weer uitgetrokken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Er is nu al een km-vergoeding als je met de wagen naar het werk gaat, kan gerust in zo'n vorm behouden blijven. Maar ik ga er inderdaad mee akkoord dat thuiswerk en dichtbij de plaats van tewerkstelling wonen zeker aangemoedigd mag worden.
Overheid kan daar zelf al gemakkelijk mee beginnen met minder ambtenaren naar Brussel te laten pendelen iedere dag.
Men kan toch veel meer doen met lokale kantoren. Maar nee, wegens efficiëntie moesten die dicht en moet iedereen naar Brussel.
Overheid kan daar zelf al gemakkelijk mee beginnen met minder ambtenaren naar Brussel te laten pendelen iedere dag.
Men kan toch veel meer doen met lokale kantoren. Maar nee, wegens efficiëntie moesten die dicht en moet iedereen naar Brussel.
Ja is inderdaad iets hypocriet waar ik ook al vaak over nagedacht heb. "Voor efficiëntie" moet alles dicht bij elkaar, maar hoe iedereen dan daar moet geraken...
ik heb jarenlang een aantal dagen per week teleworking mogen doen. Deed de dagen dat ik thuis was, veeeeeeeeel meer dan op de bureau. Dan kon ik tenminste eens doorwerken ipv lastig te worden gevallen door collega's die alleen maar domme dingen kwamen vragen: 'hoe doe ik dat in excel? hoe doe ik dat in word? de printer werkt niet?'
Toen kwam er een nieuwe baas en op de eerste vergadering: dat thuiswerken is gedaan, want dat is voor profiteurs. 'k heb er nog 1 jaar gewerkt en toen afgebold omdat ik toen al minstens 1 dag per week 5 uur in de auto zat om van en naar het werk te geraken. Nu zit ik een hele dag in de auto, maar wordt er wel voor betaald.
Overheid kan daar zelf al gemakkelijk mee beginnen met minder ambtenaren naar Brussel te laten pendelen iedere dag.
Men kan toch veel meer doen met lokale kantoren. Maar nee, wegens efficiëntie moesten die dicht en moet iedereen naar Brussel.
Tegenwoordig is dat inderdaad allemaal overbodig. Maar vroeger was Brussel het hart van België en dan lag alles bij mekaar. Maar toen had ge enkel nen telefoon, telex en fax. Nu met de gsm's, internet, skype,... is dat overbodig geworden. Voor bepaalde bedrijven was het dan ook belangrijk voor hun imago om in de 'hoofdstad' te liggen, kort bij alles en kort bij de politiek. Maar er zijn toch ook al bedrijven die stilaan gaan vertrekken uit Brussel omwille de mobiliteit.
Als ik op het werk ben kan ik mijn gsm niet opladen (altijd op de baan), weg naar het werk is niet zo lang dus laden in de auto heeft geen zin.
Na het werk thuis kan nog wel, maar dan heb ik hem ook vaak nog nodig.
De fietsen op het werk worden heel de dag gebruikt voor het werk en worden ingestoken om op te laden bij het terug komen op het werk (we hebben een container waar al ons materiaal in staat), fietsen worden ingestoken en de volgende morgend weer uitgetrokken.
Dat is van niet willen hè.
Zeg nu niet dat je die 16 uur per dag nodig hebt hè?
Op minder dan een uur is dat opgeladen.
En misschien staan die fietsen bewust in een container voor mocht er ene in brand schieten.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Mijne smartphone steekt toch een heel stuk langer dan 1 uur in om op te laden.
Gelukkig heb ik nog een simpel gsmmeke ook, gebruik die eigenlijk meer tijdens de werkuren dan mijne smartphone en die batterij gaat nog bijna 1 week mee.
Die fietsen (en al ons materiaal trouwens) staan in een container omdat we plaatsgebrek hebben.
Is trouwens het slechtste wat ge kunt hebben, want in de winter is het in die container te koud en in de zomer veel te warm, wat heel slecht is voor die batterijen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Voor de meesten onder ons is het rijbereik alleen maar een excuus om niet elektrisch te gaan.
Waar het echt om draait is de prijs. En terecht, want elektrische wagens zijn alles bij elkaar op dit moment gewoon niet concurrentieel.
Tenminste niet voor particulieren die veel minder van fiscale voordelen (aftrekbaarheid) kunnen profiteren.
Schaf deze af, en ook bij de zelfstandigen gaan er niet veel hippe vogels met een Tesla meer overblijven.
Nu al een jaartal vastpinnen voor een verbod op fossiele brandstoffen is compleet onzinnig.
Voor de meesten onder ons is het rijbereik alleen maar een excuus om niet elektrisch te gaan.
Waar het echt om draait is de prijs. En terecht, want elektrische wagens zijn alles bij elkaar op dit moment gewoon niet concurrentieel.
Tenminste niet voor particulieren die veel minder van fiscale voordelen (aftrekbaarheid) kunnen profiteren.
Schaf deze af, en ook bij de zelfstandigen gaan er niet veel hippe vogels met een Tesla meer overblijven.
Nu al een jaartal vastpinnen voor een verbod op fossiele brandstoffen is compleet onzinnig.
M.a.w. de mensen gaan pas overstappen wanneer het voor de portemonnee interessant is, niet omdat ze de wereld willen redden. Iedereen wil het milieu redden, maar 't mag geen geld kosten...
Comment