Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Die zal uiteindelijk wel blij geweest zijn. Anders was het werken tot 67

Comment

• Waarom is die 1000 km actieradius een must? Woon-werk verkeer?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
        Kan je alleen maar uit besluiten dat er een gebrek aan vooruitziendheid was ipv vooruitziendheid.
        Als je na al die jaren je eigen behoeften tov inkomen niet kan inschatten moet je er uiteraard niet aan beginnen.
        Die *nota stond er tenslotte niet voor niets.
        Fantastisch dat jij zo'n besluiten kan maken. Ik echter, besluit helemaal niks.
        Ik constateer dat niet iedereen omwille van financiele, gezondheidsredenen of welke andere reden dan ook NIET de misschien wel zo vooruitziende planning kan verwezenlijken.
        Tof voor u dat je dat geluk hebt gehad, ik behoor ook tot de gelukkigen waar alles min of meer gelopen is zoals gepland, maar dat wil niet zeggen dat ik me niet realiseer dat iemand ondanks zijn vooruitziendheid toch brute pech kan hebben.
        Het door sommigen dan nog wat in het belachelijke trekken is er m.i. lichtjes over.

Om dan toch maar on topic terug te komen: waarom zou een bereik van 1000 km voor een ev (en ook niet ev) nodig zijn?

Comment

• Voor iemand die het nodig vindt. Punt. Simpel toch ?
          Als je in je vakantie op 1 dag naar Cannes wil rijden, verlies je toch best niet te veel tijd. En je kan dan nog om de 3 uur eens 10 minuten stoppen om te pissen en een hap te nemen, en dan neemt de 2e rijder over. Ik zie het niet zo vlot gaan met een ev.

Comment

Daar zijn verschillende methoden voor. o.a. zorgen dat je financieel onafhankelijk bent van wie dan ook.
            Je best, zoals jij blijkbaar nu ook doet, niet spiegelen aan de situatie van een "ander" maar je eigen doelen stellen en trachten te bereiken.
            Hoe je dat het best doet hangt van ieders persoonlijkheid en mogelijkheden af en zou ons te ver leiden op een autoforum.
            ik denk dat je vooruitziend kan zijn, maar niemand is helderziend.
            Je hebt nog altijd een (kleine) dosis geluk nodig wat je ook onderneemt. Sommigen hebben pech en degenen die nooit die pech gehad hebben hoeven zich geen superman te voelen

Comment

• Klopt. Maar de Calimero uithangen leidt gegarandeerd nergens naar. Zelfs niet met een overdosis geluk.
              Iedereen heeft wel eens wat meeval of tegenslag (en de uitzonderingen heel veel geluk of ongewenst veel pech). Maar met wat spreiding heffen die voor- en
              nadelen zich meestal wel op en kan je de geplande richting blijven volgen, soms wat trager, soms wat sneleer dan beoogd. Als je echter tot geen enkel besluit kan komen (en daar nog prat op gaat) gaat geen enkele dosis geluk (en geluk dwing je meestal af, dat overkomt je maar zelden per ongeluk) je vooruit helpen. Met helderziendheid heeft dat weinig te maken. Die gave bestaat gewoon niet.

Op 1000 Km bereik zit ik ook niet te wachten. Voor die uitzonderlijke keer dat ik denk dat nodig te hebben neem ik wel een ander (vlugger) vervoermiddel dan de auto. En meestal nog veel goedkoper ook. Maar dat is uiteraard ieder zijn persoonlijke keuze. Ook hier kan spreiding al eens helpen.
              Maak je liever een andere keuze, ook geen probleem mee. Het bllijft je eigen keuze met eigen gevolgen waar je niemand anders mee lastig valt.
              Last edited by ivob2; 07/05/2019, 22:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                Voor iemand die het nodig vindt. Punt. Simpel toch ?
                Ikzelf heb 3 wagens staan en een motor. Geen enkele die 1000km ver raakt met 1 tank. Ik heb die niet gekocht met als voorwaarde dat die dat moeten kunnen. Zou het een meerwaarde zijn? Waarschijnlijk. Maar dat betekend ook meer gewicht meesleuren bij de start en dus een hoger verbruik.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ik denk dat je vooruitziend kan zijn, maar niemand is helderziend.
                  Je hebt nog altijd een (kleine) dosis geluk nodig wat je ook onderneemt. Sommigen hebben pech en degenen die nooit die pech gehad hebben hoeven zich geen superman te voelen
                  diegenen die nooit pech gehad hebben janken als een klein kind als het hen overkomt,en staan dan versteld dat niemand in de bres springt,door hun houding tegenover anderen in het verleden.
                  Last edited by ; 08/05/2019, 10:27.

Comment

Klopt. Maar de Calimero uithangen leidt gegarandeerd nergens naar. Zelfs niet met een overdosis geluk.
                    Iedereen heeft wel eens wat meeval of tegenslag (en de uitzonderingen heel veel geluk of ongewenst veel pech). Maar met wat spreiding heffen die voor- en
                    nadelen zich meestal wel op en kan je de geplande richting blijven volgen, soms wat trager, soms wat sneleer dan beoogd. Als je echter tot geen enkel besluit kan komen (en daar nog prat op gaat) gaat geen enkele dosis geluk (en geluk dwing je meestal af, dat overkomt je maar zelden per ongeluk) je vooruit helpen. Met helderziendheid heeft dat weinig te maken. Die gave bestaat gewoon niet.

Op 1000 Km bereik zit ik ook niet te wachten. Voor die uitzonderlijke keer dat ik denk dat nodig te hebben neem ik wel een ander (vlugger) vervoermiddel dan de auto. En meestal nog veel goedkoper ook. Maar dat is uiteraard ieder zijn persoonlijke keuze. Ook hier kan spreiding al eens helpen.
                    Maak je liever een andere keuze, ook geen probleem mee. Het bllijft je eigen keuze met eigen gevolgen waar je niemand anders mee lastig valt.
                    Duidelijk een adapt van het 'maakbare en uitgestippelde leven', management talk .... vertel dit maar eens aan veel mensen die nooit de mogelijkheden gehad hebben die jij gehad hebt. Narrowminded noem ik dit
                    Nu je toch zo vroeg op pensioen kon gaan kan je je bijzondere gaven misschien gebruiken om de minder bedeelden een beetje vooruit te helpen ?

Comment

Duidelijk een adapt van het 'maakbare en uitgestippelde leven', management talk .... vertel dit maar eens aan veel mensen die nooit de mogelijkheden gehad hebben die jij gehad hebt. Narrowminded noem ik dit
                      Nu je toch zo vroeg op pensioen kon gaan kan je je bijzondere gaven misschien gebruiken om de minder bedeelden een beetje vooruit te helpen ?
                      Verdere discussie is kompleet nutteloos.
                      Argumenteren tegen mensen die iemand een Calimero noemt die ononderbroken zijn leven lang met plezier heeft gewerkt en dan kapot is omdat men hem dumpt als oud huisvuil, heeft geen zin en stelt zichzelf in een alles behalve fraai daglicht.
                      Inderdaad, met zijn zelfverklaarde superioriteit zou hij zich als vrijwilliger beter nuttig maken.

Sorry voor het off-topic geleuter, ik lees hier veel over autos zonder veel te reageren, maar hierop kon ik het niet laten.

Comment

• Ik lees hier veel waarheden!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                          Argumenteren tegen mensen die iemand een Calimero noemt die ononderbroken zijn leven lang met plezier heeft gewerkt en dan kapot is omdat men hem dumpt als oud huisvuil, heeft geen zin en stelt zichzelf in een alles behalve fraai daglicht.
                          Inderdaad, met zijn zelfverklaarde superioriteit zou hij zich als vrijwilliger beter nuttig maken.
                          Het heeft geen zin om vrijwilliger te zijn voor sommigen. Die calimeros blijven gewoon losers. Geef ze een vis en ze eten hem op. Geef ze een vislijn en ze leggen die naast zich neer. Die willlen, nee, die verwachten niets anders als geholpen te worden. Verloren om daar moeite in te steken.

Die kosten de maatschappij meer dan een benzine aan het milieu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Ikzelf heb 3 wagens staan en een motor. Geen enkele die 1000km ver raakt met 1 tank. Ik heb die niet gekocht met als voorwaarde dat die dat moeten kunnen. Zou het een meerwaarde zijn? Waarschijnlijk. Maar dat betekend ook meer gewicht meesleuren bij de start en dus een hoger verbruik.

In het deel van mijn post dat je niet in je quote zet, zeg ik ook dat we 10 minuten stoppen om te pissen en een hap te nemen en te wisselen van chauffeur, en terwijl wordt uiteraard ook getankt, ja dat had ik er niet bij gezet. Ik dacht dat zoiets wel duidelijk was.
                            Dus het is inderdaad nooit een voorwaarde geweest voor een benzine om 1000 km te rijden. Maar 1000 km = 500 km + 5 min + 500 km.

Comment

• Met een beetje goede wil wordt het 500km + 40 min + 500km.

Ik ken mensen die met hun Tesla op vakantie geweest zijn naar Italië, en mits wat planning (waar de auto je heel goed in ondersteunt) lukt dat allemaal, en ze spreken van zéér ontspannen reizen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dacia duster driver Bekijk Berichten

verdere discussie is kompleet nutteloos.
                                Argumenteren tegen mensen die iemand een calimero noemt die ononderbroken zijn leven lang met plezier heeft gewerkt en dan kapot is omdat men hem dumpt als oud huisvuil, heeft geen zin en stelt zichzelf in een alles behalve fraai daglicht.

Sorry voor het off-topic geleuter, ik lees hier veel over autos zonder veel te reageren, maar hierop kon ik het niet laten.
                                die zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Verdere discussie is kompleet nutteloos...
                                  Inderdaad. Over de topic titel kan dan ook niemand een zinnige uitspraak doen.
                                  Buiten: Ja (ik heb een glazen bol), Misschien (ik werk in deze branche maar mag non geen details geven), Neen (ik gok er wat op los) of ik weet het niet (eerlijkste antwoord maar dan zijn we ook weer uitgepraat).
                                  Om kort te zijn: even groot geleuter dan de zijsprongen. Waar ik overigens geen van de twee een probleem mee heb. Interreseert een topic me niet of weet ik er niets over en/of heb ik geen interesse in de zijlijnen doe ik gewoon niet aan mee of reageer ik niet. Makkelijk zat. (kan je nagaan, minstens 95% van de topics op dit dus)
                                  Last edited by ivob2; 09/05/2019, 11:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

die zit
                                    Dré, had niet onmiddellijk door dat je je daardoor zou aangesproken voelen.
                                    ps. als je blijft zitten gebeurt er ook maar weinig hoor. Je kan hoogstens toekijken hoe de anderen vooruit strompelen/wandelen/lopen....
                                    Maar integendeel tot zitten gaat het wel vooruit. De één al wat trager of vlugger dan de andere, soms al vallend en pijn bij het terug opstaan maar wel in een richting. Al zittend ken je wel je zekerheden. Meestal zit je goed en de dag erna zal je zitpositie er nog hetzelfde uitzien. Het gevaar is wel dat je na een tijdje van al dat zitten stram wordt en niet meer recht geraakt en verwacht dat anderen je dan maar moeten recht trekken. Als je daar tevreden mee bent ook geen issue. Maar probeer dan niet na te trappen naar zij die trachten te staan. Vanuit een zittende positie trappen doet meestal toch geen pijn. En stel er geen vragen bij dat de anderen dan op je neerkijken. Dat is een natuurlijk fenomeen. Je hebt er meestal zelf voor gekozen om te blijven zitten en de anderen om er te staan. Het verschil in gezichtspunt van de zittende en de staande is gewoon het gevolg van de weg die ze zelf kozen.
                                    Last edited by ivob2; 09/05/2019, 12:29.

Comment

Narrowminded?
                                      In tegenstelling tot jij ken ik de mogelijkheden wel waarmee ik begonnen ben: op 18 jaar 1000 Bfr -ong. 25€ voor de jongeren onder ons- op de rekening en een (verplichte wegens minderjarigheid) ASO opleiding waar je in de praktijk geen bal aan hebt.
                                      Een overweldigende meerderheid van de Vlaamse inwoners heeft minstens dezelfde mogelijkheden, tenminste als ze dit willen: het onderwijs tot 18 is bijna gratis en 25€ lijkt me nu toch ook weer niet een uitzonderlijk in de schoot geworpen voordeel? Ik moet toegeven dat ik wel iets meegekregen heb dat niet iedereen meekrijgt: een thuis verstrekte opvoeding die niet overgelaten werd aan derde partijen.
                                      Dat was het dan wat betreft uitzonderlijke "mogelijkheden". Vanaf het ogenblik dat het legaal kon inderdaad alles zelf in handen genomen en zoveel mogelijk mijn eigen weg bewandeld eigen keuzes gemaakt en de uitgestippelde weg door derden de rug toegekeerd. Dat ik onderweg nooit pech heb gehad heb je mij hier (noch elders) horen zeggen of zien schrijven. Zelfs af en toe verkeerde keuzes gemaakt. Maar het waren tenminste mijn eigen keuzes en gevolgde weg waar alleen ikzelf de gevolgen voor moest dragen en dus ook niemand "dankbaar" voor moest zijn noch de schuld van moest geven.
                                      Met "management talk" heeft dat voor mij niets te maken. Het doel is bereikt. Het praktisch bewijs ligt voor me.
                                      Een ander moet ik niet vertellen wat hij wel of niet moet laten. Dat hij zelf zijn lot in handen neemt. Diegenen die graag hun lot in andersmans handen leggen en bij elke pech de oorzaak liever bij een ander zoeken dan bij zichzelf verdienen idd mijn respect niet. Maar dat is eigenlijk het probleem niet (ik heb ook geen behoefte aan het respect van een ander, ik weet na al die jaren zelf wal wat ik kan en wat ik niet kan). Hun grootste probleem is een gebrek aan zelfrespect. Dat verdien je alleen zelf en kan nl. niemand je geven of ontnemen.
                                      Al de rest is inderdaad geleuter, het trachten te ontlopen van eigen verantwoordelijkheden en niet benutten van eigen mogelijkheden.
                                      Pech is alleen een tijdelijke setback en wat meeval een duwtje vooruit. Maar nooit de hoofdzaak.
                                      Uiteraard zwaaien de calimero's elkaar lof toe en vinden ze elkaar. Gedeelde smart is halve smart. Je geraakt er wel nergens mee boven de middelmaat uit.

Nu, dat je me een beperkt inzicht of denkvermogen toedicht is ook al geen probleem hoor. Des te meer een bewijs dat zelfs met beperkte vermogens je je vroeger uit de mallemolen kan terugtrekken zonder aan comfort of levenskwaliteit te moeten inboeten. Ik heb zelfkennis genoeg om te beseffen dat ik niet tot de slimsten van de klas behoor. Maar ik heb er wel het beste uitgehaald dat er in zat. Bang afwachten of dat slechts "management talk" is hoort er niet meer bij. De tijd van resultaat is nl. al aangebroken en lopende.

On topic (op verzoek ): Als je tot de minderheid behoort die echt noodgedwongen regelmatig 1000 km op een dag moet rijden en/of wil wachten tot er een EV op de markt komt die aan een behoefte voldoet die je maar een paar keer per jaar nodig hebt (en waar tig goedkopere alternatieven voor zijn) moet je vooral blijven wachten. Je zal er dan wel de prijs voor moeten betalen.
                                      Al die anderen zullen wel tevreden zijn met de helft minder. En dat zal minder lang duren dan "enkele jaren". Kan nl. nu al.
                                      Last edited by ivob2; 09/05/2019, 12:42.

Comment

Het zal (voor wie het wil zien , voor wie denkt dat het heil van zijn leven van anderen moet komen helpt toch geen enkele raad: geluk is dan iets dat alleen anderen overkomt en pech iets dat anderen hun aandoen) wel heel duidelijk zijn dat daar absoluut geen bijzondere gaven voor nodig zijn. Toch voor iedere normaal denkende mens met een gemiddelde gezondheid en gezond boerenverstand. We hebben het hier duidelijk niet over de uitzonderingen. Als dat de uitzonderlijke gevallen de norm van een discussie zijn kan je over niets meer leuteren. En die zullen ook minder dan gemiddeld op een autoforum aanwezig zijn.
                                        Je kan om te beginnen je er al niet bij gaan neerleggen dat je tot de "minder bedeelden" (sic) behoort en zelf actie ondernemen om daaruit te geraken. Met de nadruk op "zelf" en niet, zoals jezelf aanstuurt, wachten tot anderen dat initiatief voor je nemen. Verkeerd uitgangspunt om vooruit te geraken. Perfect uitgangspunt om te blijven waar je bent. Iedereen heeft de keuze om zelf tot initiatief over te gaan (en voor de een zal dat al wat gemakkelijker/vlugger gaan dan de ander) of de keuze om mee te huilen met de calimero's (ze hebben zelfs een politieke partij opgericht). Ik oordeel zelfs niet over die keuzes. Zo lang je er maar zelf de gevolgen van draagt en niet (en zeker al nie tin groep) gaat zitten huilen "want zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk". Om in de metafoor te blijven: als niemand je voederbak komt vullen dan zorg je gewoon dat je her en der veel graantjes kan oppikken. Daar wordt je vanzelf groot van. Je moet er wel je hok voor uitkomen. Van huilen word je alleen moe en triestig. Als dat je tevreden maakt ook niets mis mee. Maar wees dan ook niet afgunstig op zij die zijn gaan rondscharrelen buiten het erf.
                                        Last edited by ivob2; 09/05/2019, 12:21.

Comment

• Kvind het toch wat kort door de bocht. Ik ben heel blij voor je, dat je ver geraakt bent. Maar er zijn er genoeg die hun best doen en toch niet verder geraken. Als je als alleenstaande met een gewoon arbeidersloon voor een paar kinderen moet zorgen, zonder iets meegekregen te hebben, dan zal het toch heel zwaar zijn, als je van je 1500 euro mss al 800 euro aan huur moet afstaan. En als je dan buiten je dag-job mss nog moet gaan bijklussen, wie gaat er dan voor de kinderen zorgen?

Het is niet zo simpel als "Neem gewoon zelf actie". Maar dat is inderdaad wel een belangrijk onderdeel, daar niet van.

Comment

Working...
                                          X