Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
lol.
maar wat bedoelen ze met 'stuk'... laadt totaal niet meer op ?
zo'n batterij is toch maar een samenstelling van heel veel cellen ?
Kan toch niet dat al die cellen gelijktijdig kapot zijn ? Dan ligt de oorzaak ergens anders zou ik zeggen.
twas gewoon een luchtig antwoord op u vraag,meer niet.
naast de kwestie ?ook niet,wanneer je een scheerapp (of gelijk welk oplaadbaar toestel )al na een paar dagen plat terugvind is er inderdaad iets met de batterij.
een autobatterij gaat heus niet van 14 dagen weten.
twas gewoon een luchtig antwoord op u vraag,meer niet.
naast de kwestie ?ook niet,wanneer je een scheerapp (of gelijk welk oplaadbaar toestel )al na een paar dagen plat terugvind is er inderdaad iets met de batterij.
een autobatterij gaat heus niet van 14 dagen weten.
Een nieuwe, akkoord, maar wat met bv. een 5 jaar oud geval?
De vraag is niet zo zeer of de batterij na 14 dagen volledig leeg is, maar zit daar bv verlies op, gaat er, hoe klein ook, een gedeelte van verloren?
Lekt die dus elektriciteit?
Een oplaadbare lithium-ion of lithium-polymeer batterij verliest door zelfontlading ongeveer 6% per jaar bij 0 graden .
Bij 25 graden loopt dit op tot ongeveer 20% per jaar.
Niks om u zorgen over te maken dus.
Het is niet 20% brandstof. Het is 20% van de capaciteit op één jaar.
Bij de gewone, betaalbaardere elektrische wagens is de batterij zo'n 36-64kw. 20% daarvan is 7,2-12,8kw. Een elektrische wagen zou zo'n 15-18kw verbruiken per 100km.
Dus er gaat 43-77 km aan elektriceit verloren. Op jaarbasis. Als ge daar zoveel om geeft, pakt dan de fiets he.
Als je wat rustiger op uw gaspedaal duwt met ne naft/diesel, dan spaart ge op jaarbasis veel meer uit dan 43-77km range... Als je op een jaarafstand van 15000km 7 liter ipv 6 liter verbruikt heb je 2143km "verloren".
Inderdaad, als je dat wil laten meetellen, dan moet je ook bekijken hoeveel brandstofdamp er telkens uit je tank komt als je die open doet om hem terug vol te gooien. En dat zijn wel schadelijke stoffen die vrijkomen: voornamelijk n-hexaan, benzeen en nog wat troep.
Toch raar dat er hier geen fatsoenlijk antwoord op de vraag van Atenza komt.
Ja er is zelfontlading van de batterij, maar dat is zoals gezegd te verwaarlozen.
Waar het wel om gaat is dat een electrische auto zelfs bij stilstand altijd een stroomverbruik heeft, dus ja, als je na 14 dagen in je auto stapt zal die enkele percenten verloren hebben en soms kan dat serieus oplopen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Toch raar dat er hier geen fatsoenlijk antwoord op de vraag van Atenza komt.
Ja er is zelfontlading van de batterij, maar dat is zoals gezegd te verwaarlozen.
Waar het wel om gaat is dat een electrische auto zelfs bij stilstand altijd een stroomverbruik heeft, dus ja, als je na 14 dagen in je auto stapt zal die enkele percenten verloren hebben en soms kan dat serieus oplopen.
Waarom zou dat serieus oplopen?
Waarom zou dat zoveel meer zijn dan bij een gewone wagen met ne gewone accu?
Enige reden zou toch die zelfontlading zijn, die zoals hierboven uitgeteld, verwaarloosbaar is.
Toch raar dat er hier geen fatsoenlijk antwoord op de vraag van Atenza komt.
Ja er is zelfontlading van de batterij, maar dat is zoals gezegd te verwaarlozen.
Waar het wel om gaat is dat een electrische auto zelfs bij stilstand altijd een stroomverbruik heeft, dus ja, als je na 14 dagen in je auto stapt zal die enkele percenten verloren hebben en soms kan dat serieus oplopen.
Ik dacht dat ik een fatsoenlijk antwoord had gegeven?
20% van een lading op een jaar is na 14 dagen ruwweg geschat niet eens 1%. Een loodaccu in een ice is meer kwijt en om die terug bij te laden is er ook energie nodig die door de alternator wordt geleverd en die energie komt ook niet uit het niets.
En ook een benzine- of dieselwagen verbruikt stroom bij stilstand, die elektronica moet ook eten hebben.
het antwoord is ondertussen al verschillende keren gegeven,
kan er alleen maar aan toevoegen dat een ev ook een gewone 12v accu bezit die de 12v toepassingen voed net zoals bij een diesel of benzine.
de tractiebatterij gaat heus geen cap kwijtspelen door 14 dagen stil te staan
De elektrische Tesla Model 3 is ook bij ons een gewilde auto onder leaserijders. In theorie komt de auto tot 530 kilometer ver met een volle accu, maar de praktijk blijkt minder rooskleurig.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Desondanks Tesla de grondlegger is van de EV's bij wijze van spreken, smijt die er precies nog het hardste met spek naar. De rest wijkt precies wat minder af.
Maar aan de andere kant lijkt me het stug dat voor een EV die al bijna 2 jaar op de markt is in de US en een half jaar in Europa, het nu pas nieuws zou zijn dat die slechts 385km haalt ipv 530.
Verscheidene commentatoren geven ook aan in de HLN reacties dat zij meer halen dan 400km en zelfs meer dan 500km op binnenwegen.
Dus ik vind dit toch... raar.
Comment