Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Accu lader Ctek MXS 5.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Accu lader Ctek MXS 5.0

De accu van mijn wagen(80Ah) is pas 2 jaar oud en bij het starten ondervind ik dat de
    batterij niet meer in goede conditie is. De wagen maakt dan ook zeer weinig kilometers.
    Een eenmalige lange rit van 2OO km heeft niet geholpen.
    Nu hoop ik dat door de accu eens goed op te laden deze nog te redden valt.
    Wanneer ik dan toch een nieuwe accu moet kopen dan wil ik meteen ook een druppel oplader
    om tussentijds de batterij in goede conditie te houden.

Ik ben dus op zoek naar een accu oplader en bij mijn zoektocht is mij iets opgevallen.
    Een oplader moet ongeveer 10% laadstroom leveren van de totale Ah van de accu.
    Een accu van 80 Ah heeft dus een lader nodig die 8A laadstroom moet kunnen leveren.
    Als ik dan de specificatie van bv. de Ctek MXS 5.0( tot 110Ah) bekijk, die overigens goede score's krijgt,
    dan zie ik dat deze een laadstroom van max. 5A levert.
    Die 10% haalt deze oplader dus niet. Vreemde conclusie volgens mij.
    Of zie ik dit verkeerd?

Dit type oplader is zeer compact en wordt waarschijnlijk zeer warm tijdens het opladen.
    Is dit geen probleem voor de levensduur van dit soort opladers?

Iemand ervaring met dit type laders?

Heb net dezelfde en daar wordt niks warm aan hoor.
    Auto en moto liggen er afwisselend telkens een maand aan.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dat wil lukken ik heb pas 1 te koop gezet ,nooit gebruikt volledig compleet .
      Tweedehands of nieuwe Accu's en Toebehoren of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Comment

de ctel laders zijn volledig electronisch en in tegenstelling tot gewone laders uitstekend geschikt voor druppelladen.
        alleen volledig platte batterij lukt niet.
        de specificaties gelden voor laden van een batterij vanaf een minimum spanning,dus niet voor starten vanaf 1 volt bv.
        voor de rest prima toestellekes,gewoon aansluiten en hun werk laten doen

Comment

Ik gebruik dergelijke toestellen voor mijn beide wagens die weinig rijden. Mijn batterijen gaan gemakkelijk meer dan 10 jaar mee. En inderdaad steeds paraat !
          Echt zijn geld waard.

Comment

Working...
          X