Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verbruik vergelijken bij "sportieve" rijstijl.
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvraag me wel af wat je eruit gaat destilleren kwa conclusie uit deze draad, niet dat dat nodig is, maar toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenDaarmee dat ik het graag op een gesloten circuit zou getest zien.
Het is ook niet het exacte getal dat ik het interessantste zou vinden, maar wel om te zien hoe dat auto's/motoren zich daar onderling in verhouden.
Misschien een tip aan autowereld / autogids?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Het moeilijke aan die test is om met al die auto's te rijden aan dezelfde snelheden, anders is het niet vergelijkbaar.
En aan degene die continu 160-200 reed met 7,4... laat me niet lachen. Je hebt stukjes zo snel gereden en af en toe wat piekjes getrokken.
Ik twijfel niet aan je 7.4l/100km, maar wel aan het continu sneller dan 160 rijden. Ik ken geen plaatsen waar je dat continu kan doen.
Als ik vanuit Mechelen naar Hannover rij met de filosofie: ik rij zo snel het mag en kan, dan is mijn gemiddelde snelheid in België en NL ca 125km/h, en Duitsland meestal iets lager. Terwijl ik daar ook pieken maar van 200 en meer. Daar staan dan grote stukken aan 80 en 100 tegenover door werken en druk verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHet moeilijke aan die test is om met al die auto's te rijden aan dezelfde snelheden, anders is het niet vergelijkbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHet moeilijke aan die test is om met al die auto's te rijden aan dezelfde snelheden, anders is het niet vergelijkbaar.
En aan degene die continu 160-200 reed met 7,4... laat me niet lachen. Je hebt stukjes zo snel gereden en af en toe wat piekjes getrokken.
Ik twijfel niet aan je 7.4l/100km, maar wel aan het continu sneller dan 160 rijden. Ik ken geen plaatsen waar je dat continu kan doen.
Als ik vanuit Mechelen naar Hannover rij met de filosofie: ik rij zo snel het mag en kan, dan is mijn gemiddelde snelheid in België en NL ca 125km/h, en Duitsland meestal iets lager. Terwijl ik daar ook pieken maar van 200 en meer. Daar staan dan grote stukken aan 80 en 100 tegenover door werken en druk verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
dus ge was erbij? was op de bijna 1000 km na exact na 6 uur en 15 minuten thuis. In Oostenrijk braaf 130 km/h gereden, in België braaf de 120. Dat haalt ge nooit met een gemiddelde van maar 125 km/h. Ben pas vertrokken in de late namiddag en toen ik dat gedaan heb (is al een aantal jaren geleden) waren er bijlange na niet zoveel werken als nu. Was trouwens ook een zondag, dus ook geen vrachtwagens tegengekomen. Dus ge moogt van mij zoveel lachen als ge wilt. Dat zijn de cijfertjes en ik zo niet weten waarom ik daarover moet liegen.
Mag ik vragen met welke auto je dat gedaan hebt?
Als ik in Duitsland goed door rij, dan zit ik met een V90 of 525d aan ca 8.5l verbruik. Vind ik ook nog redelijk.
Dergelijke auto verbruikt bij een snelheid van 200km/h vlak toch makkelijk 12-14l/100km. Luchtweerstand...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Daarmee, zoals ik het zie, bv. een limiter instellen op 130. (Max. snelheid openbare weg). Altijd indien mogelijk doortrekken tot deze snelheid en dan gewoon verder "cruisen" tot er weer geremd moet worden. "Sportief" rijgedrag op de openbare weg is meestal ook vooral eens goed doortrekken naar de max snelheid en dan doorcruisen in zesde bv.
- hoge snelheden (luchtweerstand)
- veel optrekken, en dan remmen, hard remmen om opnieuw op te trekken (hoog gewicht speelt dan in je nadeel)
- veel gebruik van turbo en hoge toeren
Volgas optrekken, maar schakelen op 3000t of schakelen bij 6000t maakt een immens verschil. Een motor word een pak inefficienter bij hoge toerentallen, en bij een turbomotor is dat nog erger.
Comment
-
met mijn 607. Ik heb bij aankomst in België nog 200 km met de resterende brandstof kunnen rondrijden. Handig zo'n tank van 80 liter.
Comment
-
Heb met de BMW op circuit 26l/100km gehad. Info uit spritmonitor. dus tanken - rijden op circuit - tankenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
op circuit heb ik er ook veel meer doorgedraaid, maar eens ge uw snelheid bereikt hebt en dan op CC gaat rijden, verbruikt ge in verhouding bijlange niet meer zoveel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Hoog verbruik krijg je door:
- hoge snelheden (luchtweerstand)
- veel optrekken, en dan remmen, hard remmen om opnieuw op te trekken (hoog gewicht speelt dan in je nadeel)
- veel gebruik van turbo en hoge toeren
Volgas optrekken, maar schakelen op 3000t of schakelen bij 6000t maakt een immens verschil. Een motor word een pak inefficienter bij hoge toerentallen, en bij een turbomotor is dat nog erger.
Comment
Comment