Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autohoes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autohoes

Iemand ervaring met een autohoes?
    Ik heb sinds gisteren een nieuwe auto en wil er op vakantie graag een hoes overleggen omdat we vorig jaar een hoop harsplekken (van dennebomen) op de motorkap en het dak hadden.
    Het moet er een zijn die er heel snel op en af kan, daar we de auto dagelijks gebruiken. Bovenal mag ze totaal geen krasjes of wrijving met de lak veroorzaken.
    Aanraders?

Autohoes waterdicht ✓ Dakhoes en Stretchhoes ✓ Met extra bevestiging ✓ Fleece binnenvoering ✓ Snelle levering ✓ Deskundige helpdesk ✓ Bestel nu bij Autohoezenonline.nl

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
      Iemand ervaring met een autohoes?
      Ik heb sinds gisteren een nieuwe auto en wil er op vakantie graag een hoes overleggen omdat we vorig jaar een hoop harsplekken (van dennebomen) op de motorkap en het dak hadden.
      Het moet er een zijn die er heel snel op en af kan, daar we de auto dagelijks gebruiken. Bovenal mag ze totaal geen krasjes of wrijving met de lak veroorzaken.
      Aanraders?
      Eentje van het merk/model zelf?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Autohoes ademend en waterafstotend ► Bekijk ons assortiment autohoezen voor personenauto's en SUV's ► Gratis verzending vanaf €50,- ► Autohoezen vanaf €24,99 ►

all weather zeer degelijk spul
        Polo 6n 1.4

Comment

Dank voor de antwoorden. Ik ga op zoek. Renault biedt er zelf geen aan. Ik vind ze toch niet in de catalogus.
          Gaat op deze auto. 't Is geen leaser, ik hou hem toch graag wat jaren proper.

Sent from my TA-1012 using Tapatalk

Comment

Elke dag die hoes erop? Ga je hem dan elke dag wassen?

Comment

Ik zoek ook een hoes, maar enkel voor het geval het gaat hagelen op vakantie. Vorig jaar in Frankrijk net aan zon hagelbui ontsnapt, serieus dikke bollen
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Elke dag die hoes erop? Ga je hem dan elke dag wassen?
                Neen. Wordt de auto vuil onder de hoes?
                Is gewoon voor op vakantie, als hij onder hars druipende bomen staat. Thuis heeft'ie geen hoes nodig.

Comment

Voor dit gebruik kan je ook bij auto5 terecht, ik heb er zelf ook eentje voor op de Ford en ferm content van.

Comment

Een vraagje ivm autohoezen: ik heb een oldtimer staan onder een carport, maar die wordt daar toch nog redelijk nat en vuil.
                    Hoes beschermd natuurlijk tegen regen en vuil, maar gaat die er niet ook voor zorgen dat vochtigheid net gevangen blijft onder de hoes?

Comment

Neen. Wordt de auto vuil onder de hoes?
                      Is gewoon voor op vakantie, als hij onder hars druipende bomen staat. Thuis heeft'ie geen hoes nodig.

Omdat je zegt dat je de wagen elke dag nodig hebt, ga ik er van uit dat die hoes elke dag er op komt. Nooit doen als die niet gewassen is, gegarandeerd krassen anders.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Een vraagje ivm autohoezen: ik heb een oldtimer staan onder een carport, maar die wordt daar toch nog redelijk nat en vuil.
                        Hoes beschermd natuurlijk tegen regen en vuil, maar gaat die er niet ook voor zorgen dat vochtigheid net gevangen blijft onder de hoes?
                        Nee onder een ademende hoes blijft die kurkdroog ;-)

Comment

autohoezen zijn een beetje dubbel: ze beschermen tegen vuil, eventueel zelfs (een beetje) tegen hagel. Langs de andere kant: als er al stof/zand/vuil op je auto ligt, en je trekt die hoes daarover, dan is dit een perfect scenario om kleine of zelfs grotere krassen in je lak te hebben. Een hoes zal ook altijd een beetje 'leven', onder invloed van bv. de wind. Alles wat beweegt over je lak is niet OK, zeker al niet als er er een 'schuurlaagje' tussen zit.
                          Voor het gebruik van een hoes dient je auto dan liefst ook vers gewassen te zijn. In de ideale wereld... (vandaar de opmerking van ons forum-opperhoofd)

Om op de vraag van Chris_147 te antwoorden: er zijn 'bachen' uit plastiek, en er zijn ademende autohoezen. In het eerste geval zal je auto inderdaad gaan zwemmen in zijn eigen condens, met een goede autohoes zal dit al heel wat minder zijn.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Omdat je zegt dat je de wagen elke dag nodig hebt, ga ik er van uit dat die hoes elke dag er op komt. Nooit doen als die niet gewassen is, gegarandeerd krassen anders.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                            Zo ver had ik nog niet eens nagedacht. Ik ga de auto daar zeker niet elke dag wassen. Goed dat je me hierop attent maakt, dat dit krassen maakt. Da is het misschien beter om geen hoes te leggen, maar de auto bv goed in de wax te zetten met water- en vuilafstotende wax, voor ik vertrek. En daar gewoon de auto goed in de gaten houden, en zodra er iets op ligt, het direct wegvegen. Daar ga ik misschien minder krasjes aan overhouden dan als ik er elke dag een basj op leg. Ik heb wel gezien dat er ook hoezen zijn die fleece vanbinnen zijn. Daar zullen krasjes wel heel miniem zijn, maar inderdaad, wrijving op vuil = kras..

Comment

Eigenlijk zoek jij zoiets:

Zelfs niet zo duur bij den Ali: https://www.aliexpress.com/item/Wate...868955575.html
                              Last edited by Chris_147; 15/02/2019, 15:44.

Comment

Kan je niet gewoon een partytentje meenemen en hem daar onder parkeren?
                                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Zo ver had ik nog niet eens nagedacht. Ik ga de auto daar zeker niet elke dag wassen. Goed dat je me hierop attent maakt, dat dit krassen maakt. Da is het misschien beter om geen hoes te leggen, maar de auto bv goed in de wax te zetten met water- en vuilafstotende wax, voor ik vertrek. En daar gewoon de auto goed in de gaten houden, en zodra er iets op ligt, het direct wegvegen. Daar ga ik misschien minder krasjes aan overhouden dan als ik er elke dag een basj op leg. Ik heb wel gezien dat er ook hoezen zijn die fleece vanbinnen zijn. Daar zullen krasjes wel heel miniem zijn, maar inderdaad, wrijving op vuil = kras..
                                  Een wax- of sealant (of coating) zal idd maken dat hars (en insectenlijken op de neus) veel minder gaan plakken.
                                  Je verwijdert deze dingen trouwens normaal redelijk eenvoudig met een product zoals Autofinesse Oblitarate of Citrus Power in combi met warm (geen heet) water.
                                  Voor ik op vakantie vertrek zet ik steevast een vers laagje wax, en vaak zelfs twee op de neus en spiegels, op de auto.

Tegen hagelbollen zal een waxlaag weinig soelaas bieden, echter.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                  X