Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoelang is iemands voorschot geldig ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoelang is iemands voorschot geldig ?

Al de 2° maal dat er zoiets gedaan wordt en ziet niet om. Eerste keer heb ik tank eruit gehaald om te lassen voor den control, 1 week werk op mijne rug en gast ziet niet om.
    2° keer, 20 j later of heden, een inwijkeling geeft voorschot en komt niet terug. (geen data van koper)
    Het kan een manier om te kopen zijn maar ik vind dat voor de verkoper een krapullig iets. Wat is wettelijk een voorschot?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Aanzie het als een gift.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Best is dat je dan toch iets op papier zet.

Daar moet je dan een termijn op zetten die geldt zowel voor jou voor de "herstelling of keuring", maar ook voor de koper voor de betaling en afhaling.
      En daar zet je dan bij: indien de volledig betaling en ahaling niet voldaan is op xx/xx/xxxx, dan is het voorschot verworven voor de verkoper, en is de verkoopovereenkomst nietig.

Ik zou als koper nooit een voorschot geven als ik de verkoper niet ken, en ik zou ook niet rap een voorschot ontvangen als ik de koper niet ken.

Kan zelfs een afzettingstruc zijn.

Je verkoopt een auto voor 10k.
      Persoon A betaalt voorschot van 3000€, resterend saldo: 7000€.

Na een paar dagen komt persoon B met 7000€ af, zegt dat hij de broer is van A, maar dat die ziek ik bed ligt, en dat die de auto mag ophalen.
      Je ontvangt 7000€ en geeft de auto mee.

Persoon A komt een dag of 2 later met geld en vraagt zijn auto.... Je vertelt het verhaal van het broertje, en A beweert dat hij geen broer heeft en niet ziek was.
      Uiteraard is de auto weg, en A belt politie en eist 3000€ terug... Als je dan niet kan aantonen wie de auto ophaalde, dan ben je goed gezien.

Jouw auto van 10k is weg voor 7k, en nog een hoop gezever er bij. Als dit voor de rechtbank komt, en je hebt niks van papieren van degene die afhaalt, dan is dit een verloren zaakje.

Comment

Working...
      X