Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe vorm van oplichting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe vorm van oplichting

Zeer voornaam voor velen hier die hun auto particulier verkopen: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rift~a463b4cf/

Van de moment dat iemand zelfs niet afpingelt op de prijs, moet ge u al vragen beginnen stellen Want ja, die hun afschrift is al op voorhand gemaakt en prijs wijzigen zal niet gaan dan hé

Zal beter zijn nu met de flits-overschrijvingen ;-)

Comment

Als het niet op de rekening staat heb je het toch niet? Hoe simple is dat nu.
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Als het niet op de rekening staat heb je het toch niet? Hoe simple is dat nu.
        Dat is idd simpel, maar mensen zijn vaak nog goedgelovig en dan gebeurt dit. Die auto is al naar het buitenland en de daders zijn gaan vliegen.

Meestal komen ze kijken, onderhandelen en dan wordt er een voorschot betaald ... cash. En dan papieren in orde brengen en auto komen halen.

Ter plaatse overschrijven en direct meenemen pakt sowizo al niet bij mij. Tot nu toe is het altijd cash geweest omdat de bedragen niet zo heel hoog waren. Daarnaast kunt ge sowizo al nooit ter plaatse €13000 zoals in het artikel, via een smartphone overschrijven. Dus zou dat al op voorhand moeten gebeuren en dan heb ik het liefst dat ze dan komen halen als ik het effectief op mijn rekening zie staan.

Tis sowizo altijd heel goed opletten als ge iets particulier verkoopt. Tis een enorm risico geworden waardoor de mensen het meestal nog liever inruilen dan een paar €100 extra te willen pakken met veel risico's.

Comment

Ja, maar ik vind het zelf ook niet zo aangenaam om OP VOORHAND 13000 euro over te schrijven, terwijl je zelf ook enkel een contractje in je handen hebt.

Nu, is naar de toekomst toe sowieso gemakkelijker : http://www.standaard.be/cnt/dmf20190304_04229434

Gewoon ter plaatse laten overschrijven, op uw eigen toestel rekening checken, en alst der op staat, mag em vertrekken.

Edit: Onmiddelijk de bedenking dat dit ook zelfs niet zomaar gaat. Je moet alle papier-winkel op voorhand al hebben om de wagen in te kunnen schrijven, anders heb je geen nummerplaat en kun je hem niet meenemen. Maar zodra dat hij ingeschreven is, is hij wettelijk gezien van u. Blijft een heel gedoe.

Comment

straf en schitterend dat het oplichtingsverhaal op zelfde dag verschijnt, als het onmiddelijk-overschrijven-verhaal

ben tot op heden altijd al de wagen gaan halen op oude platen, ik weet dat het niet mag, maar goed dat risico accepteer ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Ja, maar ik vind het zelf ook niet zo aangenaam om OP VOORHAND 13000 euro over te schrijven, terwijl je zelf ook enkel een contractje in je handen hebt.

Nu, is naar de toekomst toe sowieso gemakkelijker : http://www.standaard.be/cnt/dmf20190304_04229434

Gewoon ter plaatse laten overschrijven, op uw eigen toestel rekening checken, en alst der op staat, mag em vertrekken.

Edit: Onmiddelijk de bedenking dat dit ook zelfs niet zomaar gaat. Je moet alle papier-winkel op voorhand al hebben om de wagen in te kunnen schrijven, anders heb je geen nummerplaat en kun je hem niet meenemen. Maar zodra dat hij ingeschreven is, is hij wettelijk gezien van u. Blijft een heel gedoe.
              Dat kan je ook oplossen met een bankcheque hé, die je ter plaatse afgeeft bij het ophalen van de wagen...

Je kan zelfs met de verkoper meegaan naar de bank om te cheque te innen mochten daar twijfels rijzen...

Comment

En ik die dacht dat het over Volvo ging.... betalen voor een volwaardige auto, en dan ontdekken dat dat spel niet sneller kan dan 180.....pure oplichting!
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Een cheque kunnen ze ook herroepen.
                  Ze bellen dan naar de bank om hem te blokkeren.
                  Ze zullen wel altijd iets vinden.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik heb een paar maand geleden mijn Giulietta verkocht en kreeg ook een bankcheque van dat koppel maar dat was 's avonds. Die cheque zag er ok uit en die mensen kwamen heel betrouwbaar over (maar een oplichter zal er altijd wel betrouwbaar uitzien zeker..;:-) dus was dat ok voor mij. Een paar dagen later stond ik bij de bank en kreeg ik te horen dat deze niet geldig was omdat mijn naam niet op de achterkant vermeld stond. Stom van mij maar ja... dan gebeld naar de koper en een uur later stond ik terug bij de bank met mijn naam op de achterkant + handtekening koper en het was ok. Was toch eventjes stress...:-) Volgende keer misschien beter overdag afspreken en dan samen naar de bank gaan of ze eerst laten betalen en dan komen laten ophalen maar dat ziet niet iedereen zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Bankcheque kun je niet herroepen.
                      Dat werkt dus prima.

Of betalen op een derdenrekening advocaat/notaris.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tibogs-er Bekijk Berichten
                        Ik heb een paar maand geleden mijn Giulietta verkocht en kreeg ook een bankcheque van dat koppel maar dat was 's avonds. Die cheque zag er ok uit en die mensen kwamen heel betrouwbaar over (maar een oplichter zal er altijd wel betrouwbaar uitzien zeker..;:-) dus was dat ok voor mij. Een paar dagen later stond ik bij de bank en kreeg ik te horen dat deze niet geldig was omdat mijn naam niet op de achterkant vermeld stond. Stom van mij maar ja... dan gebeld naar de koper en een uur later stond ik terug bij de bank met mijn naam op de achterkant + handtekening koper en het was ok. Was toch eventjes stress...:-) Volgende keer misschien beter overdag afspreken en dan samen naar de bank gaan of ze eerst laten betalen en dan komen laten ophalen maar dat ziet niet iedereen zitten.
                        Dat vind ik dan zeer vreemd, heb ook al een bankcheque aan een verkoper overhandigd zonder vermelding van zijn naam, en dat was geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Daarom dat ik zeg: bij twijfel samen naar de bank, en de cheque laten innen.

Eens het geld op uw rekening staat is - voor zover ik weet- geen probleem en gaat de bank u dat niet meer afnemen..

Comment

De laatste keer dat ik particulier een auto gekocht heb was dat in de buurt.

Auto gaan bekijken, en direct een verkoopsovereenkomst opgesteld met copietjes van de id kaart van de verkoper er bij (en ook van mij).
                            500€ voorschot cash betaald, en afgesproken dat die de auto twee dagen later (moest nog keuring doen) tegen bankcheque bij mij op de oprit kwam zetten met zijn platen.

Met die bankcheque zijn we samen naar de bank geweest zodat hij zeker was dat die geldig was, en toen kreeg ik de sleutels, en hij schroefde zijn platen er af.
                            Daarna had ik tijd om verzekering en platen te regelen.

Dat lukt natuurlijk enkel als de verkoper niet te ver woont.

De keer er voor had ik ook 500€ voorschot betaald, en kreeg ik de papieren direct mee. De auto bleef staan tot ik platen had, en toen kon ik die met de platen en verzekering gaan halen.

In beide gevallen is een beetje vertrouwen nodig.

Comment

je wil niet weten hoeveel mensen er in de luren gelegd worden. We horen dagelijks van mensen die iets willen verkopen op het net, en er opgelegd worden, of net iets kopen, betalen en niets geleverd worden.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                je wil niet weten hoeveel mensen er in de luren gelegd worden. We horen dagelijks van mensen die iets willen verkopen op het net, en er opgelegd worden, of net iets kopen, betalen en niets geleverd worden.
                                kopen,verkopen via je eigen vertrouwde handelaar.simpel,mss iets minder voordelig,maar wel betrouwbaar.

Comment

Nieuwe kanalen, nieuwe mogelijkheden, nieuwe vormen van criminaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    Nieuwe kanalen, nieuwe mogelijkheden, nieuwe vormen van criminaliteit.
                                    oplichting?dat kan niet meneer,alles is superbeveilgd..................................... .................................................. .....

Comment

Websites en betaalpagina’s wel.
                                      Maar men zoekt (en vindt) kanalen om buiten deze beveiligde omgeving te gaan, zonder dat het slachtoffer dit door heeft.

Tussen ons: sommige mensen zijn ook wel heel naïef.

Comment

heb nog altijd de indruk dat sommige mensen willen opgelicht worden

Comment

Working...
                                        X