Goede avond. Een installateur vertelde mij ooit dat een lpg-verdamper na 100.000 km vrijwel versleten is (van Prins). Ik dacht dat dit pure verkoopspraat is waarbij de installateur er vanuit gaat dat de klant er niets van kent, wat hem niet betrouwbaar deed overkomen.
Maar nu ging laatst een vriendin van mij op onderhoud bij een installateur waarvan ik denk dat hij kwalitatief hoog staat, die ook aangaf dat na 100.000 km zo'n verdamper vervangen hoeft te worden, waarna ik toch begon te twijfelen.
Gaan die dingen echt zo snel stuk? Ik snap dat voor sommigen 100.000 km veel lijkt, maar stel dat je nu met een kleine (lees: zuinige) wagen rijdt, waarvan het omslagpunt sowieso al veel hoger ligt, dan is dat nog iets extra waar je in een berekening rekening mee moet houden?
De eerste zei ook dat het puur kilometers zijn, maar als Stafke met een Golf die 8 l / 100 km gas verbruikt en Marcel die met een Range Rover die er 16 l / 100 km door haalt rijdt, dan heeft Marcel zijn auto 16.000 liter gas verbruikt na 100.000 km, wat het dubbele is van Stafke? Hoezo houden ze hier geen rekening mee?
Maar nu ging laatst een vriendin van mij op onderhoud bij een installateur waarvan ik denk dat hij kwalitatief hoog staat, die ook aangaf dat na 100.000 km zo'n verdamper vervangen hoeft te worden, waarna ik toch begon te twijfelen.
Gaan die dingen echt zo snel stuk? Ik snap dat voor sommigen 100.000 km veel lijkt, maar stel dat je nu met een kleine (lees: zuinige) wagen rijdt, waarvan het omslagpunt sowieso al veel hoger ligt, dan is dat nog iets extra waar je in een berekening rekening mee moet houden?
De eerste zei ook dat het puur kilometers zijn, maar als Stafke met een Golf die 8 l / 100 km gas verbruikt en Marcel die met een Range Rover die er 16 l / 100 km door haalt rijdt, dan heeft Marcel zijn auto 16.000 liter gas verbruikt na 100.000 km, wat het dubbele is van Stafke? Hoezo houden ze hier geen rekening mee?
Comment