Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering meer vermogen jonge bestuurder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autoverzekering meer vermogen jonge bestuurder

Zijn er hier jongeren (18-20 jaar) die rondrijden met een wagen dat een fabrieksvermogen heeft van boven de 120pk dat op hun naam verzekerd staat (dus niet op naam van ouders en ingeschreven als extra bestuurder)? Ik wil graag weten welke verzekeraars mij een verzekering zouden willen aanbieden voor een golf V gti of golf VI gti.

Ikzelf ben 19 jaar en zou graag een gti aanschaffen wanneer ik 2 jaar mijn rijbewijs in bezit heb (geboren 08/04/1999 - rijbewijs 18/05/2017). Ik had al eens een offerte aangevraagd voor een golf 6 gti bij Assurax en kreeg dan een prijs van €2000, toen had ik voor dezelfde wagen een offerte aangevraagd maar mijn geboorte- en rijbewijsuitgiftedatums aangepast zodat het lijkt dat ik net 20 jaar was, en toen kreeg ik een offerte van €1000 (daarmee dat ik pas een gti zou willen kopen als ik net 20 jaar wordt en 2 jaar mijn rijbewijs heb - 19/05/2019 dus)

Ik heb deze offerte van Assurax nog steeds op mijn computer staan maar ik heb recent nog een paar keer geprobeerd om bij hun online een offerte te krijgen maar ik krijg dan "sorry niemand biedt u iets ". Ik krijg dit ook bij de golf V gti, zelf bij mijn huidige wagen van 120pk waarvoor ik bij Ethias verzekerd ben en zelf voor een bmw 114i met 102pk. Ik snap dus niet hoe het kan dat ik eerst een offerte binnenkrijg voor een 210pk sterke golf gti maar daarna kunnen ze mij zelf geen verzekering aanbieden voor een wagen met maar 102pk.

Graag wil ik dus weten of er andere jongeren zijn die wel een "snellere" wagen konden verzekeren. Gelieve te melden hoe oud je bent, over welke wagen het gaat en bij wie je verzekerd bent. (voorwaarden --> verzekering NIET op naam van ouders, geen verzekeraar die je verplicht om voor al je andere verzekeringen bij hen over te stappen). Je mag ook vermelden hoeveel je jaarlijks betaald, maar als je dit liever niet wilt meedelen is dit niet erg.

Groetjes
    Bart

vrees ervoor, mijn dochter was al 22 jaar, reed al 5 jaar rond(periode tijdelijk rijbewijs wordt meegeteld)zonder ongeval en dan nog deden ze moeilijk om een Audi A3 2.0tdi met amper 140pk op haar naam te verzekeren.was maar omdat wij als ouders alle verzekeringen op 1 plaats hebben, dat ze daar over de brug gekomen zijn.; BA met verzekering en RBS kost jaarlijks 1100€
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik ben nu 21 jaar en heb op mijn 20 een Abarth 500 met 135pk verzekerd voor €850/jaar. Wel enkel BA + rechtsbijstand. Omnium was niet te betalen. Had ook een offerte gevraagd voor 160pk en dat kwam op €980/jaar. Normaal was het bij mijn verzekeraar (Vreys verzekeringen) onder de 23 jaar niet boven 88KW, maar ik kreeg meteen als antwoord 'maar we regelen dat wel'. Dit jaar (21 jaar) is mijn verzekering trouwens al gezakt naar €750/jaar. Ik heb wel €350 eigen risico tot mijn 23 jaar. Moet wel bijgezegd worden dat bijna heel mijn familie bij die verzekeraar verzekerd is, dus dat heeft er ook zeker en vast mee te maken. Daardoor kreeg ik een korting van 40%, die dus is omgezet naar 'eigen risico'.

Edit: dit is trouwens mijn 2de wagen op mijn eigen naam. Mijn eerste was op mijn 19, een Citroën Nemo 1.4hdi 68pk. Kostte mij toen €700/jaar.
      Last edited by Barie; 24/03/2019, 15:12.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Zoals hierboven als je snapt hoe een verzekering werkt moet je dat uitbuiten.
        Dus als jij vraagt om een BA auto en niks meer groot risico. Anderzijds je ouders hebben een BA woning, familiale, 2x Ba auto bij die verzekeraar en dan kom jij af ik wil een BA auto met 220pk zal er wel iets mogelijk zijn.

Maar ff terzake ik had op mijn 21 3j rijbewijs 320 pk aan €775.
        Nu op mijn 27 zit ik aan €450 voor diezelfde, maar dat zal niet lang meer duren want dat is veel te duur voor wat het is. Moet zeker nog €100 a 150 af maar dat kost veel tijd om weer alles aan te passen.

Maar jouw grootste probleem momenteel is Ethias die verzekeren geen jonge bestuurders met hoge KW dus bol het daar eens zo snel mogelijk af. Zelfs nu krijg ik die 315pk nog niet verzekerd terwijl ik BM03 heb.
        Polo 6n 1.4

Comment

Ik ben sowieso niet van plan om bij Ethias te blijven. Mijn huidige wagen kan ik bij corona verzekeren voor de helft van de prijs wat Ethias ervoor vraagt. Ik heb al spijt dat ik zolang bij hen verzekerd ben zonder eerst bij Corona geprobeerd te hebben. Had zo veel geld kunnen uitsparen. Maar even ter zake, mijn ouders zitten voor de meeste verzekeringen bij Ethias, dus als ik overstap naar iemand anders ga ik daar alleen zitten. Ik wil de wettelijke minimum, omniums moet ik niet hebben. Ik verschiet ervan dat jij 320pk op 21 jarige leeftijd hebt kunnen verzekeren. Bij wie is deze verzekerd en heb je bij hen ook nog veel andere verzekeringen of enkel voor je auto? Over welke auto gaat het?

Dus wat ik wil is overstappen naar een verzekeraar die mij op 20 jarige leeftijd een golf gti kan verzekeren ZONDER dat mijn ouders moeten overstappen. Mijn familie zal dus enkel de BA van mijn wagen bij deze verzekeraar hebben. Verzekering staat uiteraard op mijn naam.

Comment

Verzekeringen, de reden waarom mijn eerste wagen slechts over 75pk beschikte

Comment

Voor mij is dit een natuurlijke groei geweest, als ik jong was kon/wou ik geen snelle wagen betalen. Nu ik een ouwe zak ben wel, bijgevolg kost de verzekering mij peanuts Mijn eerste auto had 64pk
              Het is wel schandalig wat jonge mensen moeten betalen tegenwoordig. Het is precies reeds schuldig zijn zonder bewijs.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Heb net ondervonden dat mijn ouders voor 1 van hun wagens en voor de meeste andere verzekeringen verzekerd zijn bij AG Insurance. Eens bij hen proberen dan maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Het is wel schandalig wat jonge mensen moeten betalen tegenwoordig. Het is precies reeds schuldig zijn zonder bewijs.

Ik denk helemaal niet schandalig, en zeker wel genoeg bewijs ?
                  Dat hij eens begint met een golfke met 70 pk, en op zijn 30 een GTI koopt ..

Comment

Corona is goedkoop, maar hun schaderegeling scoort niet bijzonder goed.

Voor jongere bestuurders zitten Baloise en Optimco meestal aan de onderkant van de prijsvork. Een pakket met je ouders wil ook meestal wel nog helpen om een goede prijs te bedingen.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Verzekeringen baseren zich op statistieken, de statische kans op een schadegeval weerspiegelt zich in de premie. Jonge bestuurders scoren op dat vlak jammer genoeg bitter slecht.
                      De kans dat een -26 jarige een ongeval veroorzaakt, ligt 7 maal hoger dan dat een veertiger dit doet.

Verzekeringsmaatschappijen zijn dinosaurussen: tegen dat ze veranderen of zich aanpassen aan moderne technologie, zijn we twee ijstijden verder.
                      Maar nu zijn ze toch aan het proberen met gepersonaliseerde premies: je rijgedrag wordt gemonitord en rechtstreeks gelinkt aan de premie die je betaalt. Je geeft een stuk privacy op, in ruil voor een faire premie.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Dan betaal ik liever meer en behoud ik mijn privacy.

edit:
                        Of nee, ik bedoel, ik wil mijn huidige premie behouden en mijn privacy behouden, ipv minder te betalen voor minder privacy. Het zou erg zijn dat je effenaf meer zou moeten betalen om je privacy te behouden.

Comment

Ik betaalde voor m’n eerste auto, een Mazda met 90 pk, ongeveer 1000 euro op m’n 18. Op m’n 21, na 3 schadevrije jaren, een BMW 328i gekocht. De makelaar waar m’n ouders toen zaten met al hun verzekeringen (ook professioneel) heeft dat geregeld, toen nog via Mercator, aan 650 euro/jaar BA. De premie zakte elk jaar. Het laatste jaar nog 490 euro betaald ervoor.

Op heden betaal ik voor m’n Punto SuperSport (enkel BA + RB) +- 325 euro, en voor m’n 595C 1020 euro full omnium (BA + RB is ongeveer 280 euro).

Ben 32 met 14 schadevrije jaren (perfecte historiek - afkloppen!).

Het beste wat je kan doen is rondluisteren en eventueel zoals A160 eens de makelaar/verzekeraar van je ouders uithoren.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Dan betaal ik liever meer en behoud ik mijn privacy.
                            Vanaf een korting van 10 euro mogen ze mijn ‘privacy’ hebben. Heb toch niets te verbergen. Ik vind dat enorm overrated...

Comment

De verzekeraars zijn geen filantropen en blijven nuchter in hun risicoanalyse : een wagen met veel vermogen verzekeren die door een onervaren bestuurder gebruikt wordt is met het vuur spelen. Niet sympathiek voor de jeugd, maar voor hen is het enige dat telt het aantal jaren zonder ongeval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart VB Bekijk Berichten
                                Ik ben sowieso niet van plan om bij Ethias te blijven. Mijn huidige wagen kan ik bij corona verzekeren voor de helft van de prijs wat Ethias ervoor vraagt. Ik heb al spijt dat ik zolang bij hen verzekerd ben zonder eerst bij Corona geprobeerd te hebben. Had zo veel geld kunnen uitsparen. Maar even ter zake, mijn ouders zitten voor de meeste verzekeringen bij Ethias, dus als ik overstap naar iemand anders ga ik daar alleen zitten. Ik wil de wettelijke minimum, omniums moet ik niet hebben. Ik verschiet ervan dat jij 320pk op 21 jarige leeftijd hebt kunnen verzekeren. Bij wie is deze verzekerd en heb je bij hen ook nog veel andere verzekeringen of enkel voor je auto? Over welke auto gaat het?

Dus wat ik wil is overstappen naar een verzekeraar die mij op 20 jarige leeftijd een golf gti kan verzekeren ZONDER dat mijn ouders moeten overstappen. Mijn familie zal dus enkel de BA van mijn wagen bij deze verzekeraar hebben. Verzekering staat uiteraard op mijn naam.
                                Begrijpend lezen Bart, je ouders ook laten wisselen van polissen....anders kom je er inderdaad niet. Zoals A160 zegt Baloise is degene die je zal nodig hebben dus je ouders zullen hun verzekeringen moeten overzetten naar Baloise indien jij een redelijke premie wil.
                                Optimco verzekerd jonge bestuurders enkel indien die 30maanden schadevrij op eigen naam hebben gereden.

De mijne was verzekerd bij Baloise samen met 6 andere verzekeringen van ouders. Nu optimco.

Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Ik denk helemaal niet schandalig, en zeker wel genoeg bewijs ?
                                  Dat hij eens begint met een golfke met 70 pk, en op zijn 30 een GTI koopt ..
                                  Je hebt zeker een punt. Het is gewoon jammer dat jongeren sowieso hard moeten betalen voor een eerste auto. Niet alle jongeren zijn roekeloos, toch betalen ze allemaal zwaar.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Niet alle mensen roken, drinken alcohol en leven op een plek met veel luchtvervuiling. Toch betalen we allen ook mee voor hen. Zelfde principe. Risico’s spreiden over een hele grote groep maakt de risico’s betaalbaar.

Ben je echt een jongere die niet roekeloos doet? Je kan jezelf de dag van vandaag bewijzen, vroeger kon dat helemaal niet.

Comment

Online offertes zou ik niet te veel belang aan hechten, al zeker niet als ze ineens de helft goedkoper zouden worden na 2 jaar.
                                      Als enige verzekering lijkt me dat onmogelijk, zelfs al wil je de prijs betalen. Ik zou ook denken dat ze een onderscheid maken tussen 200 pk in een diesel break en een gti.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                        Online offertes zou ik niet te veel belang aan hechten, al zeker niet als ze ineens de helft goedkoper zouden worden na 2 jaar.
                                        Als enige verzekering lijkt me dat onmogelijk, zelfs al wil je de prijs betalen. Ik zou ook denken dat ze een onderscheid maken tussen 200 pk in een diesel break en een gti.
                                        Raar maar waar voor een 220pk ssangyong Musso geraak ik niet onder de €450 en die staat op naam van mijn vader ik krijg die niet onder de €600. Geen idee waarom een lompe oude jeep een groot risico is in hun statistieken.
                                        Een andere wagen met 230pk die veeeeel sportiever is krijg ik dan wel weer aan €400.

Verzekeringen = rare jongens
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                        X