Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Als persoon A een bruto loon heeft van 3000 en geen firmawagen, en persoon B heeft 2500 + firmawagen van 500/maand, dan betaalt persoon B effectief minder sociale bijdragen op zijn loonpakket dan persoon A. In weze wordt persoon A dus wel degelijk benadeeld.
    En dan heb ik het nog niet over de werkgeversbijdrage die in het geval A ook hoger ligt.
    Persoon B krijgt wel minder pension omdat zijn bruto inkomen lager ligt.

    Wat meer ontopic

    Volgens mij stoot een Mercedes Diesel meer fijn stof uit bij het remmen, aangezien de tesla kan regenereren bij het afremmen en daardoor de remmen zelf niet gebruikt.

    Comment



    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
      Ik heb nu een zuinige auto (119gr CO2), moest die worden afgeschaft moet ik prive terug een auto kopen. Dat zal waarschijnlijk dan iets zijn a la X5/cayenne/Q7 oid met een CO2 dat een pak hoger ligt. Dat zal toch niet beter zijn voor het milieu denk ik dan.
      Tot als ge gaat zien wat die cayenne u privé kost. 10 liter zuipen, en dan met de BTW en accijnzen die ge gaat dan moeten betalen, van uw netto loon dat al voor > 50% belast is, gade u wellicht toch iets kleiner/zuiniger aanschaffen. Ne octavia op CNG ofzo.

      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      wat met persoon c zijn firmawagen, die boven 4666 bruto zit, en afdraagt en daar nooit wat meer voor terugziet, want alles in de prive is begrensd boven dat bedrag

      wordt die niet benadeeld?
      Verdeel en heers...

      Oorspronkelijk geplaatst door ivob2
      Ben je daar zeker van? Ik heb zo'n klein vermoeden ...
      ... zou het reusltaat wel eens in verhouding kunnen zijn ...
      Ben je daar zeker van?
      Altijd 't zelfde: de overheid wordt zogezegd rijk van de BTW op leasewagens... oh wacht maar die BTW is al voor de helft aftrekbaar. En de niet aftrekbare BTW hoort bij de rest van uw aftrekbare autokosten (vaak 80-100% aftrekbaar). Dus weer minder vennootschapsbelasting. Dus er moeten al veel meer lease wagens verkocht worden dan prive wagens om dezelfde BTW inkomst te hebben.

      Als ge spreekt over de Laffer curve... ja awel laten we de hoogste belastingschijf afschaffen zodat ge meer kunt verdienen zonder daar voor afgestraft te worden.
      Met dat geld, kunde dan prive kopen wat ge wilt van auto. Of da nu nen Model S is of ne cayenne, of een polo'tje.

      Oorspronkelijk geplaatst door ivob2
      Blijf het toch raar vinden dat met al die herverdeelsystemen in dit land zich zoveel mensen benadeeld voelen door een ander en nooit bevoordeeld.
      Zoals ik al zei, verdeel en heers. Ik weet goed genoeg welke voordelen ik heb als hoog opgeleide met een bovengemiddeld loon (quasi gratis opleiding op de unief, woonbonus, firmawagen). Diegenen die dat voordeel dreigen kwijt te spelen, die maken natuurlijk 't meest van hun tak.

      Ik denk dat een eenvoudiger belastingsysteem veel beter is, minder achterpoortjes, iedereen gelijk voor de wet.

      In feite vind ik een auto gewoon een privé aangelegenheid. Ge gebruikt die voor al uw prive verplaatsingen, om NAAR uw werk te gaan (meestal geen werk-werk verplaatsing), ge stoeft der mee bij uw vrienden... wa heeft da dan feitelijk me uw werk zelf te maken? laten we onze werkgever ook ons huis, onzen elektriek, ons eten betalen? Want allez ja als ik geen dak boven mijne kop heb en geen eten kan ik 's morgens ook ni fris op mn werk verschijnen.
      Last edited by sunking; 02/05/2019, 16:16.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kvs Bekijk Berichten

        Persoon B krijgt wel minder pension omdat zijn bruto inkomen lager ligt.

        Wat meer ontopic

        Volgens mij stoot een Mercedes Diesel meer fijn stof uit bij het remmen, aangezien de tesla kan regenereren bij het afremmen en daardoor de remmen zelf niet gebruikt.
        Persoon B is dus even goed gekloot, al beseft hem het zelf niet.
        Het is toch wel pervert dat de overheid eigenlijk in plaats van persoon B en de werkgever van persoon B, gaat beslissen dat ge eigenlijk maar beter nen nieuwen auto leaset, dan een pensioen reserve op te bouwen en misschien nog wat geld over te houden voor een andere leuke privé aankoop .
        Onze auto kosten kunnen een pak lager, een oude auto oprijden, is zo slecht nog niet. De enigen die daar nu écht rijk van worden, zijn VAG, BMW, Mercedes enz... die draaien elk jaar miljarden winst, ten koste van onze handelsbalans. En weet ge wat, door heel dat systeem hoeft ne wagen maar 5 jaar meer mee te gaan (miserie is voor de volgende eigenaar), dus de kwaliteit is ook ni meer wat het geweest is.
        Waar is den tijd dat ge 500.000 km met met ne mercedes of volvo deed, zonder een centje pijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


          Elke salariswagen-rijder zal een mobiliteitsbudget krijgen en overstappen naar een fiets of met het openbaar vervoer de verplaatsingen doen.


          Mvg,
          Calvo van groen.



          Dat leek me eerder, vlak voor de verkiezingen, een uitspraak om zeker niet verkozen te geraken en dus je verantwoordelijkheid (of die je preekt) niet te moeten omzetten in daden.
          Of een gemis in ervaring in coalitiegesprekken en doorzicht in de psychologie van de kiezer.
          Anders ook geen probleem hoor. Leveren we mooi die salariswagen in en blijven we alle twee voltijds thuis. Weer een wagen minder op de weg.

          Comment


          • Toch wel triestig dat ge het in belgie eigenlijk alleen maar goed kunt hebben (lees: niet te hoog belast worden) als ge u ne firmawagen neemt. Diegenen die bewust kiezen om het zonder auto te doen (geen rijbewijs, dicht bij werk wonen, ..) worden te hoog belast.
            Ik moet nog denken aan die ex-collega, die geen rijbewijs had. Hij kreeg een bepaald bruto loon, aangevuld met ofwel een firmawagen... ofwel NIKS.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Als ge spreekt over de Laffer curve... ja awel laten we de hoogste belastingschijf afschaffen zodat ge meer kunt verdienen zonder daar voor afgestraft te worden.
              Of de laagste onbelastbare schijf optrekken? Lijkt me logischer en eerlijker voor iedereen (en nu spreek ik tegen mijn eigen winkel).
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Ik denk dat een eenvoudiger belastingsysteem veel beter is, minder achterpoortjes, iedereen gelijk voor de wet.
              Ik ook maar dat is nu eenmaal niet de realiteit en voorlopig moeten we het dus doen met wat er is, of niet is.
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              laten we onze werkgever ook ons huis, onzen elektriek, ons eten betalen?
              Euh, deels ja. Maar ik besef dat dat weer een uitzondering is.
              Last edited by ivob2; 02/05/2019, 16:35.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Toch wel triestig dat ge het in belgie eigenlijk alleen maar goed kunt hebben (lees: niet te hoog belast worden) als ge u ne firmawagen neemt. Diegenen die bewust kiezen om het zonder auto te doen (geen rijbewijs, dicht bij werk wonen, ..) worden te hoog belast.
                Ik moet nog denken aan die ex-collega, die geen rijbewijs had. Hij kreeg een bepaald bruto loon, aangevuld met ofwel een firmawagen... ofwel NIKS.
                Nu ook weer niet veralgemenen. Ik heb persoonlijk nooit een salariswagen gehad (maar daar stonden dan weer andere voordelen tegenover). Ik profiteer nog maar (deels mee) 5 jaar van de tankkaart van mijn huidige vriendin en een jaartje van salariswagen + multitankkaart. Maar ik kan niet beweren dat ik het in de jaren daarvoor* slechter had. Het is leuk meegenomen maar in se maakt het geen barst uit voor mijn levenskwaliteit.

                * Met uitersten van dagelijks 40 km WW met de privéfiets tot 64 Km met de privé motorfiets. En in beide gevallen kreeg ik ook een mooi cadeau van de belastingen. In het eerste geval onbelaste cash (fietsvergoeding) en in het laatste door de 100% belastingsaftrek. En in beide gevallen geen last van files.
                Voortschrijdend evenwicht.
                Last edited by ivob2; 02/05/2019, 16:44.

                Comment


                • toch een heikel punt,heel dat gedoe over die salariswagens.
                  gegarandeerd reactie wanneer je er iets op durft te zeggen

                  zitten hier eigenlijk nog mensen die hun wagen zelf moeten betalen en onderhouden?

                  Comment


                  • Het gaat het er vooral over IMO dat ze een voordeel willen afpakken zonder iets deftigs in de plaats te willen geven.

                    Een mobiliteitsbudget voor iedereen. Ja wauw.



                    En ja ik moet zelf ook nog een andere auto kopen/betalen/onderhouden.
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                      toch een heikel punt,heel d...

                      Vind daar niets heikel aan. Je doet er aan mee of niet. Eigen keuze.
                      Vind je het maar niets ga dan met je werkgever onderhandelen voor een ander systeem of verander van werkgever, werkomgeving, werk.
                      En op ieder standpunt vind je wel een (deels) tegengestelde reactie. Als iedereen hetzelfde dacht en verlekkerd was op rijstpap zat je in een of ander hiernamaals.
                      Maar over het bestaan daarvan en hoe het daar aan toe zou gaan heb je ook al tig meningen. En de meest overtuigde meningen zijn ook daar van zij die er geen ervaring mee hebben.
                      Een WW wagen heb ik al een tijdje niet meer. Hobby vervoer wel. Telt dat ook?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2
                        Maar ik kan niet beweren dat ik het in de jaren daarvoor* slechter had. Het is leuk meegenomen maar in se maakt het geen barst uit voor mijn levenskwaliteit.
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
                        Het gaat het er vooral over IMO dat ze een voordeel willen afpakken zonder iets deftigs in de plaats te willen geven.

                        Een mobiliteitsbudget voor iedereen. Ja wauw.
                        Tiens.. nu weet ik ook ni meer of het een voordeel is of ni hoor

                        in elk geval, als ik reken (als zelfstandige), als ik dezelfde wagen die ik nu op de firma heb, prive zou nemen, kom ik een pak duurder uit. terwijl in essentie het krak hetzelfde is, ik rijd met dien auto, zowel voor prive als professionele verplaatsingen. Ergo, het is gewoon een stuk onbelast loon die firmawagen. Dat zelfde effect kunnen ze perfect bekomen door de belastingsschijven te herzien (idd belastingvrije schijf hoger leggen), en dan hebben we met z'n allen meer vrijheid en hoeft er niet meer gekibbeld te worden.
                        Dat zou dan wel betekenen, dat bv. de nettolonen van ambtenaren, leraars enzo ook mee omhoog gaan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten



                          Tiens.. nu weet ik ook ni meer of het een voordeel is of ni hoor

                          in elk geval, als ik reken (als zelfstandige), als ik dezelfde wagen die ik nu op de firma heb, prive zou nemen, kom ik een pak duurder uit. terwijl in essentie het krak hetzelfde is, ik rijd met dien auto, zowel voor prive als professionele verplaatsingen. Ergo, het is gewoon een stuk onbelast loon die firmawagen. Dat zelfde effect kunnen ze perfect bekomen door de belastingsschijven te herzien (idd belastingvrije schijf hoger leggen), en dan hebben we met z'n allen meer vrijheid en hoeft er niet meer gekibbeld te worden.
                          Dat zou dan wel betekenen, dat bv. de nettolonen van ambtenaren, leraars enzo ook mee omhoog gaan.
                          Dat is goed voor mijn vrouw
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Ergo, het is gewoon een stuk onbelast loon die firmawagen. Dat zelfde effect kunnen ze perfect bekomen door de belastingsschijven te herzien (idd belastingvrije schijf hoger leggen), en dan hebben we met z'n allen meer vrijheid en hoeft er niet meer gekibbeld te worden.
                            Klopt. Maar het gevolg daarvan zou zijn dat je de hele fiscale koterij die ze in jaren in elkaar geflanst hebben zou moeten afbreken en van scratch zou moeten beginnen.
                            En daar wil blijkbaar geen enkele politicus werk van maken. Geen "draagvlak" voor zeker? Ik zou er nochtans (tenminste als zijn/haar andere inzichten ook door de beugel kunnen) direct voor stemmen.
                            Net hetzelfde met de klimaatwet, pensioenhervorming, doorzichtige justitie, fiscaliteit,....... Doen! (maar dat blijkt alleen een slogan op papier te zijn die, nadat de stemmen zijn geteld, even snel verdwijnt als de posters langs de weg).
                            En zo sukkelen we verder in venstertjes van maximaal 5 jaar tot alleen zij er nog aan uitkunnen die kapitaal genoeg hebben om experts in dienst te nemen die de (meestal door henzelf geopende) poortjes en achterdeurtjes kennen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                              toch een heikel punt,heel dat gedoe over die salariswagens.
                              gegarandeerd reactie wanneer je er iets op durft te zeggen

                              zitten hier eigenlijk nog mensen die hun wagen zelf moeten betalen en onderhouden?
                              Ja, 2 van de 3 wel. En als de derde ooit ook opnieuw privé is omwille van belastingstechnische reden, ga ik terug naar een roetfilterloze diesel, in de plaats van mijn huidige Euro 6d-temp met AdBlue.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                Klopt. Maar het gevolg daarvan zou zijn dat je de hele fiscale koterij die ze in jaren in elkaar geflanst hebben zou moeten afbreken en van scratch zou moeten beginnen.
                                En daar wil blijkbaar geen enkele politicus werk van maken. Geen "draagvlak" voor zeker? Ik zou er nochtans (tenminste als zijn/haar andere inzichten ook door de beugel kunnen) direct voor stemmen.
                                Klopt helemaal, maar denk niet dat er nog iemand aan wil beginnen omdat ze zelf niet meer weten hoe ze die rommel recht moeten trekken.


                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                  Ja, 2 van de 3 wel. En als de derde ooit ook opnieuw privé is omwille van belastingstechnische reden, ga ik terug naar een roetfilterloze diesel, in de plaats van mijn huidige Euro 6d-temp met AdBlue.
                                  Da's nu iets waar ik geen snars van geloof. Gaan rondrijden met een > 10 jaar oud platgetrapt kot?

                                  Comment


                                  • Inderdaad.
                                    Maar de politicus moet alleen de beslissing durven nemen. Voor de uitvoering zijn er kabinetards en externe experten genoeg.
                                    Gelukkig begint de lithium- en kobaltzeepbel wat barsten te vertonen. Hopelijk gaan de prijzen daardoor terug naar normale waarden en is er op dat vlak weer wat vooruitgang.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                      toch een heikel punt,heel dat gedoe over die salariswagens.
                                      gegarandeerd reactie wanneer je er iets op durft te zeggen

                                      zitten hier eigenlijk nog mensen die hun wagen zelf moeten betalen en onderhouden?
                                      Ja ik Andre, alle 3 mijn wagens prive, nog nooit een salariswagen of bedrijfswagen gehad
                                      Wat moet ik er ook mee, want dat betekent alleen maar rijden met wagens die ik eigenlijk niet wil, geen vrije keuze, beperkingen overal, enz...
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        Da's nu iets waar ik geen snars van geloof. Gaan rondrijden met een > 10 jaar oud platgetrapt kot?
                                        Ik meen het. Ik koop me een oude Punto om mijn dagelijkse verplaatsingen mee te doen. Ik kom zeer zelden in Gent/Brussel (dan pak ik wel 1 van de moderne wagens) en uiteindelijk heb ik amper comfort nodig, zit op de meeste dagen een uurtje in m’n auto.

                                        Er staan genoeg prefaceliftmodellen te koop zonder afgetrapt te zijn.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                          Ik meen het. Ik koop me een oude Punto om mijn dagelijkse verplaatsingen mee te doen. Ik kom zeer zelden in Gent/Brussel (dan pak ik wel 1 van de moderne wagens) en uiteindelijk heb ik amper comfort nodig, zit op de meeste dagen een uurtje in m’n auto.

                                          Er staan genoeg prefaceliftmodellen te koop zonder afgetrapt te zijn.
                                          Toch niet…

                                          want met de nieuwe (uitstoot) keurigs normen die eind 2019 overal van toepassing zijn kan je uw EGR klep niet meer wegschrijven….

                                          Hierdoor zal je +/- elke 40.000 km uw volledig inlaat traject + egr klep / koeler (€ 1000) moet laten reinigen of vervangen, om door de keuring te geraken….nog los van het schokkend ongemak….


                                          Comment

                                          Working...
                                          X