Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Eco fiets forum tegenwoordig heb ik de indruk, ik lees nog wel is, maar antwoord veel minder, Tesla en fietsen(liefst elektrisch) zijn DE topics tegenwoordig...
    Heb de zondag een zalig roadtripje gedaan met allemaal MX-5'jes, voor herhaling vatbaar! Tijd dat ik is ander werk ga zoeken dat ik meer in het weekend thuis ben en is wa meer me mijn MX-5'je kan gaan cruisen! Blijft toch een zalig bakske ze...

Krijgen jullie daar stress van dat die topics populair zijn?
    Moet je ze lezen?

Het probleem hier is dat de ene de andere niks gunt.
    De oogkleppen staan gericht naar wat men zelf heeft.

Zoals jij van je wagen geniet moet je weten dat er meer zijn die er zelf niet naar om kijken.

Gelukkig zijn er zo veel keuzes en moeten we niet allemaal met hetzelfde rijden maar om dan iets anders te gaan afbreken kan ik niet begrijpen.

Mocht ik het geld hebben er zou nogal wat in mijn garage staan en denk dan niet aan supercars.

En Geert neem dit niet op jou persoonlijk maar uw post leende er zich enkel toe.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      zelfs in de jaren 70 wist men al dat het serieuze gevolgen ging hebben. Getuige daarvan de vele studies die Exxon liet maken door klimaatexperten. Op die manier wisten ze toen al dat hun olieplatformen in de noordelijke ijszeeën minder sterk moesten gemaakt worden omdat het ijs doorheen de jaren dunner en dunner zou worden. Net daarom moesten ook de platformen in de Golf van Mexico sterker worden gemaakt omwille van de steeds zwaardere stormen.
      Had men toen even door de zure appel gebeten... het had er nu heel anders uitgezien.
      echt ? Heb je een idee waar je dat gelezen hebt of gehoord ?

Comment

in de USA loopt daar momenteel een rechtszaak tegen Exxon omwille van dit rapport. Is zelfs een uitgebreide reportage van geweest op Canvas.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Idem hier. Zal mij een worst wezen.

Hetzelde met die zogenaamde ‘veiligheid’.

Betaalbaarheid, vermogen, kleur,
          lijn,... allen ontelbaar veel keer belangrijker!
          Inderdaad!

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          vermogen rijmt zelden met betaalbaarheid
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Dan kijk je er ergens wel naar want als je iets of wat vermogen wilt betaal je al genoeg.
          Als je geld hebt voor een wagen met veel vermogen zul je wel geld hebben voor de kosten die daaraan verbonden zijn ook zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Krijgen jullie daar stress van dat die topics populair zijn?
            Moet je ze lezen?

Het probleem hier is dat de ene de andere niks gunt.
            De oogkleppen staan gericht naar wat men zelf heeft.

Zoals jij van je wagen geniet moet je weten dat er meer zijn die er zelf niet naar om kijken.

Gelukkig zijn er zo veel keuzes en moeten we niet allemaal met hetzelfde rijden maar om dan iets anders te gaan afbreken kan ik niet begrijpen.

Mocht ik het geld hebben er zou nogal wat in mijn garage staan en denk dan niet aan supercars.

En Geert neem dit niet op jou persoonlijk maar uw post leende er zich enkel toe.

Stress? Nee. Moet ik ze lezen? Er valt haast niets anders meer te lezen...

Nee ja ieder zijn ding uiteraard, maar eco populaire topics mag voor mij hier toch wa minder, meer van diesel en benzineslurpende wagens met spoilers, dikke velgen en dan veel foto’s en film’kes daarvan.

Comment

in tegenstelling tot uw stinkende diesel en benzine slurpende spoiler topics zijn de eco en ev topics zwaar in de minderheid,hier en in de gedrukte pers,en worden ze dan nog steeds weer verpest
              door aan olie verslaafde yuppie's die alleen maar kritiek kunnen leveren op wat anderen wel leuk vinden.

gun ieder zijn plezierke en voorkeur en het leven is veel simpelder.

Comment

Van rijplezier gesproken, dat is juist vind ik wat met de jaren minder en minder wordt, onafgezien van de motorisatie. In vele wagens valt er binnenkort niets meer te doen dan het stuur af en toe vast te houden en op maar één pedaal te drukken (op een Leaf toch). De rest doet de auto grotendeels zelf. Wij hebben wagens die tweemaal of driedubbel zo rap kunnen rijden dan toegelaten, maar wij zijn zoveel op de baan dat wij de toegelaten snelheden amper kunnen bereiken. En dan wordt het verkeer nog vrijwillig belemmerd door allerlei truucjes zodat de wagens op snelheid niet kunnen komen, tenzij voor een sprintje van een paar honderden meters aan de rode lichten, wel met gierende banden en (soms fake) uitlaatlawaai. Maar toch proberen bijna alle merken ons te verleiden met monsteracceleraties en duizelige vermogen. Het gebruiksplezier heeft plaats gemaakt voor bezitplezier... en nostalgie .
                Last edited by guyugy; 26/04/2019, 15:16.

Comment

in tegenstelling tot uw stinkende diesel en benzine slurpende spoiler topics zijn de eco en ev topics zwaar in de minderheid,hier en in de gedrukte pers,en worden ze dan nog steeds weer verpest
                  door aan olie verslaafde yuppie's die alleen maar kritiek kunnen leveren op wat anderen wel leuk vinden.

gun ieder zijn plezierke en voorkeur en het leven is veel simpelder.
                  Andre, je spreekt vandaag nog over het feit dat je beledigd wordt, maar je doet het zelf. Tijd om tot inkeer te komen.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

dat alle ev haters met hun kritiek in hun eigen topics blijven en daar wat vuurke stook gaan spelen ,
                    probleem opgelost toch.?
                    en anders moeten ze er maar tegen kunnen dat ze weerwoord krijgen ipv mensen uit te kakken.
                    en dat zijn niet mijn woorden.....
                    wie begint te schelden krijgt de zwarte piet terug,simpel

Comment

Veel EV Haters heb ik hier toch nog niet gezien...
                      Wel mensen die wat kritischer zijn dan andere, al dan niet gegronde kritiek. Maar Haters? Ik denk dat je eens moet stoppen met alles persoonlijk op te nemen.
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Van rijplezier gesproken, dat is juist vind ik wat met de jaren minder en minder wordt, onafgezien van de motorisatie. In vele wagens valt er binnenkort niets meer te doen dan het stuur af en toe vast te houden en op maar één pedaal te drukken (op een Leaf toch). De rest doet de auto grotendeels zelf. Wij hebben wagens die tweemaal of driedubbel zo rap kunnen rijden dan toegelaten, maar wij zijn zoveel op de baan dat wij de toegelaten snelheden amper kunnen bereiken. En dan wordt het verkeer nog vrijwillig belemmerd door allerlei truucjes zodat de wagens op snelheid niet kunnen komen, tenzij voor een sprintje van een paar honderden meters aan de rode lichten, wel met gierende banden en (soms fake) uitlaatlawaai. Maar toch proberen bijna alle merken ons te verleiden met monsteracceleraties en duizelige vermogen. Het gebruiksplezier heeft plaats gemaakt voor bezitplezier... en nostalgie .
                        Dit.
                        En dan vind ik een EV daar ideaal bij passen.
                        Maar zoals gezegd hou ik mijn MX-5 wel voor de leuke verplaatsingen.

Comment

Nostalgie? Zelf gebruik ik mijn voertuigen waarvoor ze dienen. Dat lukt aardig, vandaag nog.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                            Veel EV Haters heb ik hier toch nog niet gezien...
                            Wel mensen die wat kritischer zijn dan andere, al dan niet gegronde kritiek. Maar Haters? Ik denk dat je eens moet stoppen met alles persoonlijk op te nemen.
                            Inderdaad, de topics over Tesla wel een beetje beu aant worden, die zien er ni uit en blijven toch onbetaalbaar voor de gewone werkmens, maar niets tegen EV's, benieuwd met wat andere merken de komende maanden gaan komen, hopelijk deze keer wel betaalbaar, liefst goedkoop eigenlijk. Al is met een leaf meegereden en dat rijdt goed, over de batterijduur gaan we wel nog zwijgen want daar is nog werk aan de winkel. Als wagen voor woon-werk verkeer zie ik daar wel voordeel in zoals Chris_147 zegt, maar dan moet de prijs van die EV's wel een heel stuk naar beneden.

Comment

Als de prijs zal naar beneden gaan, en die door de gewone werkmens ook kan gekocht worden, weet je direct al wat er met de fiscale voordelen zullen gebeuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Inderdaad, de topics over Tesla wel een beetje beu aant worden, die zien er ni uit en blijven toch onbetaalbaar voor de gewone werkmens, maar niets tegen EV's, benieuwd met wat andere merken de komende maanden gaan komen, hopelijk deze keer wel betaalbaar, liefst goedkoop eigenlijk. Al is met een leaf meegereden en dat rijdt goed, over de batterijduur gaan we wel nog zwijgen want daar is nog werk aan de winkel. Als wagen voor woon-werk verkeer zie ik daar wel voordeel in zoals Chris_147 zegt, maar dan moet de prijs van die EV's wel een heel stuk naar beneden.
                                mij stoort die tesla hype soms ook,maar om nu ineens alles af te kraken en belachelijk te maken over tesla gaat mij wel een brug te ver.tja hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
                                over de betaalbaarheid heb ik ook al meermaals men mening gezegd,maar o wee da rij je de meer begoeden tegen hun kar..(die pakken natuurlijk graag uit met iets wat velen niet kunnen/willen betalen.
                                dus ja,zeer benieuwd naar wat de komende maanden ,jaren brengt,er zit in elk geval beweging in.
                                wie een beetje uitkijkt kan nu al via tijdelijke voordelen vele 1000den euro voordeel doen.
                                wat de fiscale voordelen betreft,in de ideale situatie zijn die voordelen niet meer nodig.

Comment

Een Renault Zoe is absoluut betaalbaar. Maar dat is geen optie als je een gezin hebt. Alleen of met 2, dan ok. Maar dat is sowieso geen gezinswagen. Een kale EV gezinswagen begint aan 32533 euro. Dan moet je nog zorgen dat je als particulier een installatie hebt om die dingen naar behoren op te laden.

En dan heb ik het over de prijs in deze groepsaankoop :

Doe mee aan de groepsaankoop elektrische wagen van Bobex i.o.v. de Vlaamse overheid. Ontdek hier alle wagens uit de groepsaankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Een Renault Zoe is absoluut betaalbaar. Maar dat is geen optie als je een gezin hebt. Alleen of met 2, dan ok. Maar dat is sowieso geen gezinswagen. Een kale EV gezinswagen begint aan 32533 euro. Dan moet je nog zorgen dat je als particulier een installatie hebt om die dingen naar behoren op te laden.

En dan heb ik het over de prijs in deze groepsaankoop :

https://www.samenelektrisch.be/
                                    om het ff bij die zoe te houden,een laadinstallatie is in de prijs verrekend.
                                    een laadinstallatie die geschikt is om te laden gedurende de uren van de nacht heb je voor 1000 a 1500 euro .(en kan gebruikt worden voor meerdere wagens)
                                    hoevelen geven dat bedrag dubbel uit aan comfort of show optie's?
                                    dus dat bedrag weegt mijn inziens niet op tegen de aankoopprijs ,zeker niet met bedragen boven die door u aangehaalde 32533 e.
                                    wie dat allemaal nog teveel vind kan inderdaad beter nog ff afwachten,gelukkig begint er(eindelijk) wat beweging in te komen,en hopelijk ook in de prijzen.

Comment

ik doelde niet op de laadinstallatie, maar op de elektrische installatie thuis. Wij wonen in een oudere stadswoonst, dwz dat ik mijn complete thuisinstallatie ook moet vernieuwen. Wij hebben hier nog onderdelen te danken aan de heer Leo Henricus Arthur Baekeland.

Comment

over de betaalbaarheid heb ik ook al meermaals men mening gezegd,maar o wee da rij je de meer begoeden tegen hun kar..(die pakken natuurlijk graag uit met iets wat velen niet kunnen/willen betalen.
                                        Als het al niet andersom is.
                                        Altijd dat jaloers gezeur van de zelfverklaarde "Jan met den Pet" of "den eenvoudigen werkmensch" over waar een ander al dan niet zijn geld aan wil en kan geven.
                                        En ook dat gezeur is dan weer realtief. Er zullen dan ook weer legio "Jannen zonder Pet" zijn voor wie zelfs een Zoë een onbetaalbaar hebbeding is (een echte auto zou ik het nu ook niet echt noemen). Ik kan trouwens een Zoë ook niet betalen.
                                        Last edited by ivob2; 27/04/2019, 14:27.

Comment

• Ik zal eens een foto posten van de autos die hier enkele straten verder staan aan de (compleet vernieuwde) sociale woningen. Die moeten niet klagen hoor. Trouwens, dat zijn dus wagens die wij als belastingbetaler betalen Hebben die mensen zelfs (zo)een auto nodig? En parkeerplaatsen waar zij niet moeten voor betalen? Iemand die bij ons op bezoek komt moet zelfs betalen om te parkeren hier in Gent, met hun zgn parkeerplan. Wat een zever allemaal.

Comment

Working...
                                          X