Oorspronkelijk geplaatst door ivob2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenInderdaad. En dat heb ik dan ook al aangehaald.
Maar er zijn wel tig meer mensen die aan die voorwaarden voldoen dan er kiezen voor een EV.
En veel van die mensen leggen ook niet meer dan 300 km/dag af (want dat is eerder de uitzondering dan de regel).
De vraag is dan waarom je, als je aan die voorwaarden kan voldoen, niet met een EV zou rijden maar nog met een diesel? (om in de sfeer van dit topic te blijven).
Aankoopprijs zou nog een punt kunnen zijn. Maar als ik dan hier alleen al in de straat rondkijk is dat ook niet overwegend een punt van uitsluiting (doosnee publiek heeft hier een type break A4/A6 als salaris/eerste wagen en een Porche 911 als WE-wagen). Geen een die met een EV rijdt (op die ene arme sloeber na ).
De Enige EV's die mij bevallen en die voor mij voldoen zijn enkel de Audi e-tron en de Tesla Model X. De ene is meer dan het dubbel van mijn budget en de andere is 3 x mijn budget.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenInderdaad. En dat heb ik dan ook al aangehaald.
Maar er zijn wel tig meer mensen die aan die voorwaarden voldoen dan er kiezen voor een EV.
En veel van die mensen leggen ook niet meer dan 300 km/dag af (want dat is eerder de uitzondering dan de regel).
De vraag is dan waarom je, als je aan die voorwaarden kan voldoen, niet met een EV zou rijden maar nog met een diesel? (om in de sfeer van dit topic te blijven).
Aankoopprijs zou nog een punt kunnen zijn. Maar als ik dan hier alleen al in de straat rondkijk is dat ook niet overwegend een punt van uitsluiting (doosnee publiek heeft hier een type break A4/A6 als salaris/eerste wagen en een Porche 911 als WE-wagen). Geen een die met een EV rijdt (op die ene arme sloeber na ).Last edited by order66; 29/04/2019, 19:30.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Aan de pomp is met tankkaart van het bedrijf en geen gedoe met doorfactureren en dergelijke.
Waarom zouden ze anders wel een tankkaart voor benzine of diesel ter beschikking stellen en niet dezelfde voordelen koppelen aan een laadkaart. Nogal voor de hand liggend dat de werknemers dan niet willen overstappen. Hadden wij in dat gevbal ook niet gedaan.
Hier wil het bedrij EV juist promoten. Om de werknemers te overtuigen moeten ze dus betere voorwaarden bieden dan voor een ICE. En die zijn legio:
- VAA voor een EV is (voor dezelfde prijscategorie) voor een EV gevoelig lager (tot meer dan de helft) als voor een EV. Maar dat staat uiteraard buiten de werkgever. Maar voor de werknemer wel mooi meegenomen. Bespaart voor ons toch al vlug 7.000-9.600 € netto.
- Als je voor een EV kiest moet je niet binnen budget blijven. Werkt zelfs juist omgekeerd. ICE is te beginnen van een standaard auto en opties aankruisen (en als je over budget gaat zelf bij te betalen). EV vertrekt van full option (zonder limiet binnen de verkrijgbare EV's) en je moet afkruisen wat je niet wenst.
- Je krijgt ipv een tankkaart een multitankkaart (zowel geldig voor fossiele brandstof en als e-laadkaart. Gebruik eveneens direct doorgerekend aan de werkgever. Bij gebruik aan een tankstation moet je nog steeds (zoals bij een ICE) code en km-stand intoetsen maar bij gebruik als laadkaart gewoon "swipen" zonder extra gedoe. De multipas werkt op alle openbare laadstations, op je thuis laadpunt en de laadpalen op het werk. Dus geen gedoe met meerdere kaarten noch "dergelijke"
- Als je kiest voor een EV wordt er een thuis laadstation geleverd en geïnstalleerd op kosten van de werkgever. Eenmaal geïnstalleerd wordt dit thuisstation je eigendom. Dit station is voorzien van een kWh teller. Je activeert thuis laden eveneens met de multipas en de verrekening gebeurt via de werkgever die de thuis geladen kWh op de rekening stort wwaar het loon wordt op gestort.
De betaalde kWh eenheidsprijs is gevoelig hoger dan de eenheidsprijs die de elektriciteitsleverancier aanrekent. Op al de eventuele overproductie maak je dus 100% winst en op wat je eventueel zou laden van het net maak je winst op het verschil tussen betaalde kWh en door de leverancier aangerekende prijs.
Ik zie dus persoonlijk echt geen enkel nadeel aan dit systeem tov een ICE bedrijfswagen.
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenAls de EV naar 1000km gaat en op 15 min is opgeladen tot 100% EN betaalbaar, dan gaan we ervoor.
Het was eenvoudiger geweest als je kortaf zei: "ik wil gewoon geen EV".
Last edited by ivob2; 29/04/2019, 21:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Maar waarom moet die mens zijne A4/A6 of 911 moeten inruilen voor bv een Tesla 3? Ten eerste is er gene break EV te verkrijgen. Iemand die graag een A6 rijdt, wil niet met een E-nero gaan rijden. Het aanbod zal nog serieus moeten gaan groeien.
De Enige EV's die mij bevallen en die voor mij voldoen zijn enkel de Audi e-tron en de Tesla Model X. De ene is meer dan het dubbel van mijn budget en de andere is 3 x mijn budget.
Van al de beschikbare EV's komen de Audi e-tron (te zwaar en minder bereik dan een model dat nauwelijks de helft kost) en de TX (idem en voor mij nog eens spuuglelijk ook) wel laatst op de lijst van verkiesbare EV's .
Je spreekt je wel tegen met vorige berichten want noch de e-tron noch de X voldoen aan de eisen die je hiervoor stelt aan een EV. Ze zijn er juist het tegendeel van.Last edited by ivob2; 29/04/2019, 21:11.
Comment
-
De vraag naar EV’s overtreft het aanbod. Laat de ICE liefhebbers nog maar een ICE bestellen, anders worden de levertijden nog langer. De lagere restwaarde wordt wel meegeteld in het leasetarief...
Rijd zelf nog een ICE (in 2017 renting aangevat) maar t is mijne laatste.Last edited by sunking; 29/04/2019, 21:21.
Comment
-
In lease vallen de levertijden meestal nogal mee. De Kona EV hadden we drie weken na bestelling en er zijn op dit ogenblik (in ons bedrijf) meer Tesla 3's ter beschikking dan kandidaten. Die is dus onmiddellijk te verkrijgen.
Alleen voor de e-Niro was er een serieuze wachttijd.
Leaseplan heeft ook aangekondigd dat het zijn ICE leasewagens gaat afbouwen en uiterlijk tegen 2030 alleen nog EV's zal aanbieden.
Maar laat er idd nog maar lang heel veel ICE rondrijden en relatief weinig EV's. Dan laten ze die laatste fiscaal misschien nog even gerust.
- Likes 1
Comment
-
Ik blijf ICEn jongens, no worries. Ik lees hier alleen maar rationele en economische argumenten om een EV te kopen. Dat interesseert mij net geen bal“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Woon je in de stad, of heb je er binding/voeling mee? .
Ben de enige in de straat met maar één garage (en die gebruik ik dan nog niet voor de auto).
Anderzijds, in heel dat dorp zijn exact 4 openbare laadplaatsen (en de dichtsbijzijnde op 3 km). In de stad waar ik vroeger woonde zijn er tientallen laadpunten. En dat in verschillende straten op wandelafstand van mijn voormalige woonplaats. En jaren geleden moest je, met wat pech en afhankelijk van het uur, ook al enkele straten verder gaan parkeren.
Zowel de ene als de andere situatie had en heeft zijn voor- en nadelen.
Wat onze persoonlijke situatie met de situatie (in dit topic) te maken heeft begrijp ik wel niet. Van mij moet niemand met een EV of zelfs een auto rijden. Van mij mag je gerust met een ICE van eigen keuze blijven rondrijden zo lang je dat genoegdoening geeft. Toen het mij beter uitkwam deed ik net hetzelfde.
En ook de keuze voor een EV is niet altijd louter rationeel of economisch. Voor mij toch niet. Op basis van cijfers, prestaties en technische innovatie zou ik nu voor een Tesla 3 moeten kiezen. Maar ik kan me niet vinden in het design van het interieur noch de frontlijn.Last edited by ivob2; 29/04/2019, 23:38.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk blijf ICEn jongens, no worries. Ik lees hier alleen maar rationele en economische argumenten om een EV te kopen. Dat interesseert mij net geen bal
Ik respecteer trouwens ieder zijn keuze, ik heb nog nooit een EV rijder 'aangevallen' of bekritiseerd omwille van zijn/haar keuze voor een EV, integendeel, ik snap het heel goed dat je die keuze maakt. En ik verwacht andersom net hetzelfde.
2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenDe vraag is dan waarom je, als je aan die voorwaarden kan voldoen, niet met een EV zou rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Aan de pomp is met tankkaart van het bedrijf en geen gedoe met doorfactureren en dergelijke. Laat mijne volgende nog maar een dieselke zijn, alhouwel ne naft ook wel nog tof zou zijn. Als de EV naar 1000km gaat en op 15 min is opgeladen tot 100% EN betaalbaar, dan gaan we ervoor.
op internet verschillende verhalen te vinden van gezinnen die op rondreis gaan in EU met EV en dit zonder problemen.
tanken aan snellader, tijdens middagpauze, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
waarom is dat nodig?
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Daar zijn oneindig veel goeie antwoorden op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenop internet verschillende verhalen te vinden van gezinnen die op rondreis gaan in EU met EV en dit zonder problemen.
Gekken vind je altijd hoor, als je even zoekt :-P
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenJe kan er natuurlijk zelf ook niets aan doen als je bedrijf niet flexibel is of niet mee is met zijn tijd.
Er blijft maar altijd hetzelfde uit komen bij u. Trouwens, uw bedrijf gaat toch ook niet mee? Want het is blijkbaar de bedrijfswagen van uw vrouw
Vermits zeer weinig bedrijven op die kar springen, kunnen we misschien gewoon besluiten dat vele bedrijven wel 'mee' zijn, en dat het bedrijf van uw vrouw voorop loopt? Tis niet omdat gij tevreden zijn met het aanbod, dat iedereen dat is.
Als straks elk merk in elk gamme een EV heeft steken, zal dat wel snel veranderen, maar momenteel is dat niet. Niet iedereen wil of kan met een Zoe of e-niro rijden. Er zijn mensen die met reden met een break rijden. Er zijn mensen die met reden een lange range willen.
Ik ken mensen die voor hun werk zeer vaak naar het buitenland moeten met de wagen. Duitsland, Frankrijk, Tsjechië, Polen,... . Voor hun is zo een EV niet echt bevorderend.
Ik weet dat ge gefrustreerd zijt, maar leg er u bij neer dat het zijne tijd nodig heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Ik zou het niet weten want ik kan niet in hun plaats denken. Meestal zitten ze ook maar alleen in die break
Dus omdat gij die mensen 'alleen' in de auto ziet zitten, hoeven ze geen break te hebben? En de dagen dat ze wel een break nodig hebben, wat moeten ze dan doen?
Ik zit 95% van de tijd alleen in mijne Tiguan, dus moet ik maar met een Zoë gaan rijden? En de dagen dat ik mijn ladder, meetwiel, of materialen voor een werf moet meeslepen? Dan moet ik ergens een auto gaan huren of wat? En ik ga jaarlijkse 1 a 2 x op vakantie en krijg nu al met moeite alle bagage in mijne Tiguan. Hoe moet ik dat in een Zoë krijgen dan? En dan nog om de 2u ergens een uur stoppen om op te laden.
Stop gewoon met andere mensen hun rekening te maken. Die met zijne A4/A6 is mss vertegenwoordiger en die zijne koffer steekt mss bomvol. Maar voor u moet die man met 4 in de auto zitten om ermee te mogen rijden?
Ne mens koopt/kiest wat m graag ziet en niet wat gij vindt dat hij moet hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
waarom is dat nodig?
op internet verschillende verhalen te vinden van gezinnen die op rondreis gaan in EU met EV en dit zonder problemen.
tanken aan snellader, tijdens middagpauze, ...
Er is onder mijn vrienden en ik zeer weinig animo om zo 4 x een uur te stoppen onderweg, want dan kunnen we helemaal niet meer slapen tussen einde werkdag en vertrek Want met 4 volwassenen in de auto, volgeladen koffer en volle skibox, zullen er zeer weinig EV's zijn die de 300km halen en zo moet men dan 1000km doen. En dan nog een Zimmer Frei vinden waar ik kan opladen. En nu is er al zo weinig keuze tenzij we op voorhand boeken, maar dat doen we niet. We kijken 15 min voor vertrek waar de meeste sneeuw ligt en daar gaan we.
En op de terugweg wil ook iedereen op een schappelijk uur thuis zijn. Ik kom nu al meestal thuis om 20.00u. Dus met een EV zou het al middernacht zijn.
Maar ik begrijp dat dit voor anderen kan. Ken persoonlijk iemand die een paar jaar terug met zijne model S een rondreis in Noorwegen heeft gedaan en dat ging perfect.
- Likes 1
Comment
Comment