Man, man man ... wanneer zullen de mensen beseffen dat de kranten even vlug gelezen worden als geschreven ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel
Collapse
X
-
Onafgezien het kanaal moet een journalist dagdagelijks zijn blad of zijn zendtijd vullen. En dan zijn er van die dankbare onderwerpen op dewelke ze steeds kunnen terugvallen omdat ze “heet” zijn of gehouden worden. Nu bv klimaat en gender... tenzij een of ander heel grote onheil gebeurt. Dan hebben wij recht op een hele avond over de brand van een kathedraal met interviews van ramptoeristen.Last edited by guyugy; 19/04/2019, 16:03.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenVan HLN verwacht ik zoiets, maar niet van de Standaard.
En dan zijn we verwonderd dat er iemand als Trump verkozen wordt...
Je zou nog kunnen zeggen: "ze hadden het gewoon niet moeten publiceren", maar dan kan je je afvragen wat er wél nog moet gepubliceerd worden en of we daar dan wél zo veel wijzer van zouden worden.
Een krant moet inderdaad gevuld worden, en soms zou het beter zijn dat er wat pagina's uit weggelaten worden, maar ok, niemand dwingt iemand om alles te lezen én als lezer maak je ook gewoon een selectie. En als dat niet bevalt, dan zeg je gewoon je abonnement op natuurlijk.
Als het gaat over goede berichtgeving, dan raad ik toch iedereen aan om een abonnement op een krant te nemen, anders krijg je inderdaad enkel nog online clickbait die geschreven wordt in functie van reclamegeld omdat dat de enige bron van inkomsten is. En dan wordt niets nog gecheckt of geverifieerd (wat in een krant ook niet altijd zo is, maar dan vooral voor piepkleine overgenomen artikelen, voor verwijzingen naar wetenschappelijke studies, of voor online artikels).
- Likes 1
Comment
-
1 OPLOSSING,stoppen met lezen van studie's.
studie's leggen alles uit in het voordeel van wie ze besteld.
draait gewoon om geld en macht.
iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken in hoevere hij/zij er in meegaat.
ik zal mijn eigen studie wel doen,als ik dan met het resultaat tevreden ben ,mooi.........
zoniet,moet ik alleen tegen mijn eigen kop slaan.
Comment
-
stel :
persoon 1 rijdt met een wagentje dat 900kg weegt, op benzine.
persoon 2 rijdt met een Tesla, die 2000kg weegt.
Beiden rijden 10 kilometer file. Wie zal meest energie verbruikt hebben ?
Stel nu dat de electriciteit niet met kernenergie, windenergie of andere groene energie aangemaakt werd.
Wie zou het meest ecologisch gereden hebben ?
Comment
-
Diegene die die 10 Km met de fiets of te voet heeft afgelegd?
De bedoeling is technologie op zijn waarde te gebruiken niet op de slechts mogelijke wijze (dus idd als je BEV wenst te rijden zo consequent mogelijk groene energie gebruiken).
En dan nog. In een file (stapvoets start/stop verkeer) is een EV juist heel efficiënt en een ICE op zijn slechtst. Boven de 90 Km/uur wordt een EV dan weer
minder rendabel. En ik stap of fiets toch liever naast een rij EV's dan een rij uitstoters hoor. Zelfs voor derden is het eerste dus ecologischer.
Of als het je om uitersten te doen is combineer dan de twee (licht gewicht en BEV) en rij met een Twizy.
Alle gekheid op een stokje. Als je wil vergelijken doe dan met dezelfde auto. Het verschil in gewicht tussen mijn EV en zijn standaard evenknie ligt tussen de 225 en 342 Kg. Van de EV ben ik zeker dat hij 90% van de tijd volledig groene energie verbruikt (van de overige 10% weet ik het gewoon niet maar je mag van mij dan van een worst case scenario uitgaan). Moest ik met zijn ICE evenknie rondrijden ben ik wel 100% zeker dat hij 100% van de tijd op onecologische energie zou rondrijden. Ben dus al zeker dat ik minimaal 90% van de tijd ecologischer rij. En in een file zal dat nog hoger zijn. Hij verbruikt dan (zonder airco of heater want die kunnen het verbruik tot ong. 3 kWh verhogen) tussen de 2-5 kWh (en bij stilstand zelfs helemaal niets). .
Last edited by ivob2; 20/04/2019, 17:56.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
Nu niet om De Standaard te verdedigen, maar waarom zeg je dat eerste? Je hebt het artikel toch niet gelezen als ik voortga op je eerdere post waarin je zei dat je het via mijn link ook niet openkreeg? Serieuze vraag dus, geen steek.
Je zou nog kunnen zeggen: "ze hadden het gewoon niet moeten publiceren", maar dan kan je je afvragen wat er wél nog moet gepubliceerd worden en of we daar dan wél zo veel wijzer van zouden worden.
Een krant moet inderdaad gevuld worden, en soms zou het beter zijn dat er wat pagina's uit weggelaten worden, maar ok, niemand dwingt iemand om alles te lezen én als lezer maak je ook gewoon een selectie. En als dat niet bevalt, dan zeg je gewoon je abonnement op natuurlijk.
Als het gaat over goede berichtgeving, dan raad ik toch iedereen aan om een abonnement op een krant te nemen, anders krijg je inderdaad enkel nog online clickbait die geschreven wordt in functie van reclamegeld omdat dat de enige bron van inkomsten is. En dan wordt niets nog gecheckt of geverifieerd (wat in een krant ook niet altijd zo is, maar dan vooral voor piepkleine overgenomen artikelen, voor verwijzingen naar wetenschappelijke studies, of voor online artikels).
Dat het artikel die titel had, zei mij al genoeg.
Ik vind dat de Standaard serieus achteruit aan het gaan is de laatste jaren. Ik begrijp wel waarom: minder abonnementen, dus minder inkomsten, dus minder journalisten met kennis ter zake, minder tijd per verhaal, dus minder interessant, dus minder abonnementen, ...
Dus ja, ik heb mede schuld aan de achteruitgang, maar als krant moet je toch ook fier kunnen zijn op je werk.
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenstel :
persoon 1 rijdt met een wagentje dat 900kg weegt, op benzine.
persoon 2 rijdt met een Tesla, die 2000kg weegt.
Beiden rijden 10 kilometer file. Wie zal meest energie verbruikt hebben ?
Stel nu dat de electriciteit niet met kernenergie, windenergie of andere groene energie aangemaakt werd.
Wie zou het meest ecologisch gereden hebben ?
Tussen de auto’s? Geen idee. Tesla recupereert % energie bij het remmen, kan goed zijn dat die zuiniger zal zijn in totaal.
Hoe die energie opwekt wordt is belangrijk, maar die benzine wagen gaat over 5 jaar nog altijd evenveel benzine verbruiken, terwijl die Tesla over 5 jaar op veel groenere elektriciteit kan rijden. En als die file in de stad staat, dan heb je als stadsbewoner toch liever die Tesla in de file staan. Want je hebt lokaal in de stad, waar meer mensen wonen en waar wind minder vat heeft, betere lucht.
En datzelfde geld ook voor de bestuurder, want die zit er midden in!
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten1 OPLOSSING,stoppen met lezen van studie's.
studie's leggen alles uit in het voordeel van wie ze besteld.
ik zal mijn eigen studie wel doen,als ik dan met het resultaat tevreden ben ,mooi.........
zoniet,moet ik alleen tegen mijn eigen kop slaan.
Misschien moet ge eens een studie doen over de dt-regel.
Die is nochtans niet zo moeilijk.
Derde persoon enkelvoud : stam + t.
Sla maar tegen uw kop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichteneen uurtje geleden nog achter een oudere audi a6 1900tdi(of toch wat eropstond) gehangen in een dorpskom,stoppen optrekken stoppen..........
man man wat een stank,en maar klagen dat ze het stadcentrum niet meer in mogen.
Gij stinkt zelf elke dag, als gij gaat kakken. Of gij kakt waarschijnlijk niet ? Gij staat daar boven zeker ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Gast, gij kunt een stukske zagen, beseft ge dat zelf ?
Gij stinkt zelf elke dag, als gij gaat kakken. Of gij kakt waarschijnlijk niet ? Gij staat daar boven zeker ..
DE GROOTSTE ZAGEVENTEN ZIJN DIEGENEN DIE NIKS KUNNEN VERDRAGEN OVER HUN EIGEN STANKGEDRAG
en, die denken dat ze voor anderen de schoolmeester moeten komen spelen met hun belachelijke dt regeltjes.
het gemiddelde niveau van de lezers hier is hoog genoeg om over fouten heen te lezen.
t'moet u wel hoog zitten als er iemand durft te zeggen dat uw oliemachientje stinkt.
zielig!
Comment
Comment