Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De kwalificatie fake news laat ik voor jouw rekening. De topic starter wenste het de standaard artikel te lezen en in debat te gooien. Ik lees hier voor de rest veel meningen en weinig feiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
      zelfs een poging om je mening te uiten kan je een ban opleveren ,als het bepaalde personen niet in hun kraamke past
      Er is een verschil tussen je mening uiten en je mening doordrammen. En ik denk dat jij hier degene bent die het meeste zit te vitten als bepaalde zaken niet in jouw 'kraamke' passen.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

ik geef mijn mening ,ja,en die strookt vaak niet met de mening van de meerderheid hier,
        maar ik zeg ook regelmatig"ieder zijn mening" terwijl demeeste dat noooit zullen doen.
        dus wie vit er als er iets niet in zen kraamke past.........?
        wie dramt er door als er weer eens aangevallen wordt op iemand die zijn mening durft te herhalen?
        ik heb mijn eigen mening,en ik zal die blijven verkondigen,net zoals anderen hun mening verkondigen, en met rust gelaten worden omdat het meer populair is.
        het is niet omdat 80%tegen iets is dat de andere 20%moet zwijgen.
        volgens mij zitten er hier belachelijk veel hoger opgeleiden die het niet gewoon zijn om tegenwind te krijgen.
        het ging hier over een tesla die meer uitstoot dan een mercedes diesel niet?
        doe gerust nog wat verder.
        Last edited by ; 23/04/2019, 12:57. Reden: ACTIE IS REACTIE,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          een uurtje geleden nog achter een oudere audi a6 1900tdi(of toch wat eropstond) gehangen in een dorpskom,stoppen optrekken stoppen..........
          man man wat een stank,en maar klagen dat ze het stadcentrum niet meer in mogen.
          Een uurke geleden nog een foto gezien van die arme afrikaantjes die in de vervuilende cobaltmijnen zitten te delven in de meest ontberende omstandigheden. En dan maar klagen dat er in de wereld nog kinderarbeid is en sociale uitbuiting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Het lijkt hier meer op een milieuforum dan op een autoforum. Een forum over auto's waar je niet per auto mag rijden, rare dingen.
            Awel, die indruk krijg ik hier ook wel. En dat georganiseerd door een minderheid. Zoals het altijd al gaat in de maatschappij
            Mss moeten de echte autoliefhebbes maar verkassen naar de EV forums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Awel, die indruk krijg ik hier ook wel. En dat georganiseerd door een minderheid. Zoals het altijd al gaat in de maatschappij
              Ik vind het fout om te stellen dat iemand die een EV heeft, of er interesse in heeft, geen autoliefhebber kan zijn!
              Ikzelf heb een Golf 1 Cabrio omgebouwd met een KR GTI motor, een Miata, en andere wagens voor dagelijks verkeer.
              Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om die Miata weg te doen. Misschien de Golf wel ... om iets nog ouder te kopen.
              Maar ik ben wel vrij zeker dat mijn volgende een EV gaat worden, omdat het zo niet verder kan.
              Het is niet omdat je een 'autoliefhebber' bent, dat je de realiteit kan negeren.

Ik ga niet zitten zeuren in een Porsche, Ferrari of dikke BMW/Mercedes/... thread over de uitstoot van die wagens.
              Maar als men afkomt met zulke foutieve 'studies', dan moet ik wel reageren.
              En dat zou ik ook gedaan hebben als ik niet voor EV's was.
              Een discussie winnen met te liegen, is gewoon valsspelen. Daar haal je toch geen voldoening uit?

Comment

Een uurke geleden nog een foto gezien van die arme afrikaantjes die in de vervuilende cobaltmijnen zitten te delven in de meest ontberende omstandigheden. En dan maar klagen dat er in de wereld nog kinderarbeid is en sociale uitbuiting
                het voorbeeld van die oude a6 met zijn roetwalm achter zich,waarschijnlijk door een gebrek aan degelijk onderhoud,was gewoon een reactie op de in de tittel meer vervuilende tesla.
                niets meer,niets minder
                wanneer er dan een aantal mazoutverslaafden zich aangesproken voelen is dat hun probleem.
                wat die kobaltmijnen betreft,is het ollielobby met al hun ongevallen en rampen zoveel beter?
                op wiens kap zijn de oliebaronnen rijk geworden?
                Telkens er iemand een forum durft te openen met positieve post over ev krijg je in het beste geval gegarandeerd een hoop olieverslaafde pubers over je heen,
                als het al niet binnen de kortste keren verwijderd wordt.
                ik ben al 10 tallen jaren autofan,maar ik ben geen slaafs volgelinkse van de oliemafia.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Ik vind het fout om te stellen dat iemand die een EV heeft, of er interesse in heeft, geen autoliefhebber kan zijn!
                  Ikzelf heb een Golf 1 Cabrio omgebouwd met een KR GTI motor, een Miata, en andere wagens voor dagelijks verkeer.
                  Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om die Miata weg te doen. Misschien de Golf wel ... om iets nog ouder te kopen.
                  Maar ik ben wel vrij zeker dat mijn volgende een EV gaat worden, omdat het zo niet verder kan.
                  Het is niet omdat je een 'autoliefhebber' bent, dat je de realiteit kan negeren.

Ik ga niet zitten zeuren in een Porsche, Ferrari of dikke BMW/Mercedes/... thread over de uitstoot van die wagens.
                  Maar als men afkomt met zulke foutieve 'studies', dan moet ik wel reageren.
                  En dat zou ik ook gedaan hebben als ik niet voor EV's was.
                  Een discussie winnen met te liegen, is gewoon valsspelen. Daar haal je toch geen voldoening uit?
                  Dit.

Comment

Dus je beweert dat een bezitter van een Aston Martin DB6 Volante mk2 die de originele motor liet uitbouwen en bewaart in een glazen kijkkast en in het voertuig zelf een electromotor liet inbouwen geen rechtgeaarde autoliefhebber is?

Comment

.. de echte autoliefhebbes ..
                      Ik heb een auto en ik heb een lief, ben ik dan een echte autoliefhebbes ?
                      :-P

Comment

Ik heb een auto en ik heb een lief, ben ik dan een echte autoliefhebbes ?
                        :-P
                        Hangt er vanaf of dat lief een auto heeft

Comment

Altijd dat gezaag over de mensen die kobalt opgraven.

Het zit in zowat alles wat je in huis hebt maar daar zaagt niemand over.
                          Alleen maar als het past om een ev af te breken.

Ga daar eens zeggen dat ze daar niet meer mogen werken.
                          Ik beloof u dat ze u daar gaan begraven.

Niet mijn woorden, die komen ook uit een documentaire.

Tijd om dit ontspoorde topic te sluiten zeker?
                          Last edited by Gixxer; 24/04/2019, 11:43.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Het Duitse tijdschrift Der Spiegel heeft een aantal variabelen gecontroleerd en daaruit blijkt dat een dieselwagen zelden minder zal uitstoten dan een elektrische auto. Dit zijn vijf punten van kritiek op de studie of zaken die invloed hebben op het resultaat:
                            • Het vermogen van de Tesla is veel groter dan die van de Mercedes, dus moet je dat eigenlijk ook meenemen in de vergelijking, en dan blijkt een Mercedes met meer pk's ook meer CO2 te verbruiken.
                            • De capaciteit van de batterij speelt een rol: hoe groter, hoe meer CO2. Dat komt door de productie, maar ook door het grotere gewicht van de auto.
                            • De plaats waar de productie van de batterij gebeurt.
                            • De huidige stroommix in Duitsland is slecht, met veel CO2-uitstoot, maar er komt meer hernieuwbare energie, dus zal die zakken. Als je kijkt naar Noorwegen bijvoorbeeld, daar verbruikt dezelfde Tesla nu 88 gram CO2 ten opzichte van 155 in Duitsland, met de huidige stroommix.
                            • De looptijd van de batterij is in de studie 150 000 km, maar als je langer rijdt met je auto, zakt het aandeel CO2-uitstoot van de batterijproductie natuurlijk ook.
                            Bron: https://www.spiegel.de/auto/aktuell/...2.html#ref=rss

Kwestie van ons geloof in de kritische functie van journalistiek weer op te krikken ;-) En het geloof in de elektrische auto!

Om nog te eindigen met de wijze woorden van Jocar : "een 'echte' autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen". Dat we daarbij onze voorkeuren hebben is goed en normaal, maar dat betekent ook dat we de voorkeuren van anderen kunnen en mogen respecteren hé

Comment

Het lijkt hier meer op een milieuforum dan op een autoforum. Een forum over auto's waar je niet per auto mag rijden, rare dingen.
                              Eco fiets forum tegenwoordig heb ik de indruk, ik lees nog wel is, maar antwoord veel minder, Tesla en fietsen(liefst elektrisch) zijn DE topics tegenwoordig...
                              Heb de zondag een zalig roadtripje gedaan met allemaal MX-5'jes, voor herhaling vatbaar! Tijd dat ik is ander werk ga zoeken dat ik meer in het weekend thuis ben en is wa meer me mijn MX-5'je kan gaan cruisen! Blijft toch een zalig bakske ze...

Comment

zo zie je maar hoe alles evolueert, geert
                                als mensen nog maar sigaretten denken te ruiken, denken ze instant kanker te krijgen

als we allemaal terug met carburators gaan rijden, gaan we dood aan 'stank' das ni waar ze maar mensen denken dat hun neus bepalend is voor schade

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  zo zie je maar hoe alles evolueert, geert
                                  als mensen nog maar sigaretten denken te ruiken, denken ze instant kanker te krijgen

als we allemaal terug met carburators gaan rijden, gaan we dood aan 'stank' das ni waar ze maar mensen denken dat hun neus bepalend is voor schade
                                  Heb vroeger ook gerookt en pintjes gedronken met kameraden in ons café in het dorp, terwijl kikkeren of biljarten en als er iemand verjaarde feestje bouwen met DJ enzo. Mag nu allemaal ni meer, blij dat ik het toch heb meegemaakt, da waren gouden tijden! Stress? Toen kende ik da woord ni eens, nu bepaald het mijn leven me al diene zever op de baan, op het werk,..... Ieder moet altijd zijn mening geven en niets is goed genoeg, commentaar geven ze liever achter de rug ipv in u gezicht... jaja tis hard veranderd in enkele jaren tijd, maar alles behalve verbeterd.

Comment

Who cares eigenlijk hoeveel een wagen uitstoot? Das iets waar ik eigenlijk nooit naar kijk bij aankoop van een wagen... Ik zie juist dat het voor mijne portemonnee betaalbaar is, das uiteindelijk het belangrijkste.

Comment

Idem hier. Zal mij een worst wezen.

Hetzelde met die zogenaamde ‘veiligheid’.

Betaalbaarheid, vermogen, kleur,
                                      lijn,... allen ontelbaar veel keer belangrijker!
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

vermogen rijmt zelden met betaalbaarheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Who cares eigenlijk hoeveel een wagen uitstoot? Das iets waar ik eigenlijk nooit naar kijk bij aankoop van een wagen... Ik zie juist dat het voor mijne portemonnee betaalbaar is, das uiteindelijk het belangrijkste.
                                          Dan kijk je er ergens wel naar want als je iets of wat vermogen wilt betaal je al genoeg.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X