Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

    een zoe kan je niet betalen en is geen echte auto?je rijdt met een kruiwagen dan?
    Nee toch niet maar je begreep het waarschijnlijk verkeerd. Ik bedoelde: "aan een Zoë kan ik, na een grondige testrit, geen euro uitgeven". En dat is gewoon een persoonlijk standpunt.
    Zelf heb ik al een jaar geen persoonlijk voertuig meer (niet meer nodig). Ik rij (met dank aan de ega) momenteel (en nog steeds overwegend tevreden) met een Kona Sky, We overwegen wel of deze vervangen moet worden door een Tesla 3 (puur uit nieuwsgierigheid, want roept voorlopig gevoelsmatig ongeveer hetzelfde op als een Zoë) en hopen begin 2020 met een e-Niro More+ te kunnen eindigen.
    De kruiwagens gebruik ik alleen in de tuin (maar die valt wettelijk en technisch niet onder de noemer "auto").
    Ben ik nu "te verwend"? Volgens jou dan blijkbaar wel. Volgens een ander "te vlug tevreden". Feit is (sic) dat ik dat liever zelf wel zal bepalen dan over te laten aan het oordeel van derden die geen zicht hebben op het totale beeld.
    Met mijn eerste (opgespaarde) jaarloon heb ik trouwens een TR6 gekocht. Toen heb ik mezelf idd even verwend (of jong en onbezonnen).
    Last edited by ivob2; 29/04/2019, 10:00.

    Comment


    • hee weet je wat, ik denk dat ik me een mercedes diesel ga aanschaffen!

      Comment


      • Die vrijheid hebben we gelukkig nog altijd.
        En misschien in de (nabije?) toekomst in verbruik goedkoper dan een Tesla3 aan een supercharger?
        Blijkbaar heeft men in Duitsland de laadprijzen, zonder aankondiging, opgedreven naar 40-42 cent/kWh.
        Bij een gemiddeld Tesla3 verbruik van 18 kWh betaal je dan al meer dan een gemiddelde Mercedes diesel.
        Last edited by ivob2; 29/04/2019, 11:49.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

          Nee toch niet maar je begreep het waarschijnlijk verkeerd. Ik bedoelde: "aan een Zoë kan ik, na een grondige testrit, geen euro uitgeven". En dat is gewoon een persoonlijk standpunt.
          Zelf heb ik al een jaar geen persoonlijk voertuig meer (niet meer nodig). Ik rij (met dank aan de ega) momenteel (en nog steeds overwegend tevreden) met een Kona Sky, We overwegen wel of deze vervangen moet worden door een Tesla 3 (puur uit nieuwsgierigheid, want roept voorlopig gevoelsmatig ongeveer hetzelfde op als een Zoë) en hopen begin 2020 met een e-Niro More+ te kunnen eindigen.
          De kruiwagens gebruik ik alleen in de tuin (maar die valt wettelijk en technisch niet onder de noemer "auto").
          Ben ik nu "te verwend"? Volgens jou dan blijkbaar wel. Volgens een ander "te vlug tevreden". Feit is (sic) dat ik dat liever zelf wel zal bepalen dan over te laten aan het oordeel van derden die geen zicht hebben op het totale beeld.
          Met mijn eerste (opgespaarde) jaarloon heb ik trouwens een TR6 gekocht. Toen heb ik mezelf idd even verwend (of jong en onbezonnen).
          inderdaad heb ik dat dan verkeerd begrepen.
          en,iedereen heeft zijn eigen mening ,en doet inderdaad met zijn geld wat hij wil.
          als je een tesla 3 overweegt puur uit nieuwsgierigheid,om een jaar nadien een e-niro te nemen dan is mijn persoonlijke mening inderdaad dat je puur verwent bent.
          zelfs als ik het geld had zou ik dergelijke bedragen nooit uitgeven aan een auto nietegenstaande ik autoliefhebber ben.
          en dat hoef je niet als een belediging te zien,wie 20000 te besteden heeft geeft geen 40000 uit(de meesten toch niet) en is meestal wel tevreden met wat hij heeft.
          nogmaals,ik val niemand aan op zijn keuze,ik geef alleen mijn mening weer.prima dat je tenminste al kiest voor een ev in plaats van,zoals velen hun kritiek tespuien terwijl
          ze er zelf alleen iets over weten van' horen van'

          Comment


          • Ik ben niet vlug beledigd hoor. Jouw mening is, net als de mijne, ook maar een persoonlijke mening.
            Mobiliteitssuitgaven zijn, in mijn geval, geen punt. Het zijn tijdelijke vervangwagens tot de levering van de bestelde e-Niro.
            Of ik nu zou rijden met een Tesla, Hyundai of Kona, het kost allemaal evenveel.
            Als ik, vanaf dit jaar, zou rijden met een ICE kost het gewoon meer en krijg ik nog eens minder voor hetzelfde geld.
            Persoonlijk dus een heel eenvoudige rationele keuze.
            Moest ik, op dit ogenblik, moeten kiezen tussen een Zoë of een ICE met een gelijkaardig persoonlijk budget zou het ook een ICE geworden zijn.
            Gelukkig moet ik niets meer.

            Comment


            • lol,vies woord he MOETEN.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                Die vrijheid hebben we gelukkig nog altijd.
                En misschien in de (nabije?) toekomst in verbruik goedkoper dan een Tesla3 aan een supercharger?
                Blijkbaar heeft men in Duitsland de laadprijzen, zonder aankondiging, opgedreven naar 40-42 cent/kWh.
                Bij een gemiddeld Tesla3 verbruik van 18 kWh betaal je dan al meer dan een gemiddelde Mercedes diesel.
                gelukkig hen ik die dure superchargers nergens voor nodig,
                maar dat was ergens wel te verwachten,niet?

                Comment


                • Dat superchargers duur zijn is relatief. Ik ken (in de buurt) maar één gratis (hoe lang nog?) semi snelle lader waar ik in de praktijk snel genoeg voldoende Km's kan opladen.
                  Alle "trage" openbare laders zijn duurder (rond de 34 cent) dan thuisladen. En een supercharger van Tesla moet je eigenlijk vergelijken met een
                  snelle lader langs de autosnelweg. En die kosten al vanaf het begin meer (soms meer dan 1 €/kWh) dan een supercharger.
                  En het is niet omdat iemand altijd rondkomt met een thuislader dat dit voor iedereen is weggelegd. Je moet al minstens een eigen oprit of garage en
                  een redelijke elektriciteitsinfrastructuur hebben om herhaaldelijk te kunnen thuisladen. En als je maar één wagen hebt (en dat is een EV) je gedrag daar aan kunnen aanpassen of andere mogelijkheden tot je beschikking hebben.
                  En hoe lang blijft thuisladen (als je niet de mogelijkheid hebt je eigen producent te zijn of die mogelijkheid word je in de toekomst ontnomen) goedkoop?
                  Is dat te verwachten?
                  Last edited by ivob2; 29/04/2019, 14:11.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                    lol,vies woord he MOETEN.
                    Ok, de lange versie dan maar: als ik geen andere keuze had/gelukkig heb ik andere keuzemogelijkheden kunnen benutten

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                      Dat superchargers duur zijn is relatief. Ik ken (in de buurt) maar één gratis (hoe lang nog?) semi snelle lader waar ik in de praktijk snel genoeg voldoende Km's kan opladen.
                      Alle "trage" openbare laders zijn duurder (rond de 34 cent) dan thuisladen. En een supercharger van Tesla moet je eigenlijk vergelijken met een
                      snelle lader langs de autosnelweg. En die kosten al vanaf het begin meer (soms meer dan 1 €/kWh) dan een supercharger.
                      En het is niet omdat iemand altijd rondkomt met een thuislader dat dit voor iedereen is weggelegd. Je moet al minstens een eigen oprit of garage en
                      een redelijke elektriciteitsinfrastructuur hebben om herhaaldelijk te kunnen thuisladen. En als je maar één wagen hebt (en dat is een EV) je gedrag daar aan kunnen aanpassen of andere mogelijkheden tot je beschikking hebben.
                      En hoe lang blijft thuisladen (als je niet de mogelijkheid hebt je eigen producent te zijn of die mogelijkheid word je in de toekomst ontnomen) goedkoop?
                      Is dat te verwachten?
                      Dat is juist wat in de geest van de EV-gebruikers in spe blijft zinderen... naast de ongemakken van vaak te moeten bijladen. Dan zijn wij verbaasd dat er 80 kandidaten zich gemeld hebben voor de groepsaankoop. Alles moet nog een beetje rijpen alvorens iedereen in de koek bijt...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        hee weet je wat, ik denk dat ik me een mercedes diesel ga aanschaffen!
                        Als de prijs van de aankomende GLB goed zit, dan zal het inderdaad een Mercedes diesel zijn als volgende. Anders terug een Tiguan diesel

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Als we met 4 enkele dagen ergens heen gaan, is de 5 net genoeg. En ik kan u verzekeren dat die een grote koffer heeft, daar kan bijna een Zoe in
                          't schijnt dat ge bij de Zoë ook een grote rugzak krijgt, klopt dat ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                            naast de ongemakken van vaak te moeten bijladen.
                            Wat je een ongemak noemt.
                            Vaak is dat in de praktijk 2 keer laden tov 1 keer tanken. Dat laden kan dan nog (inderdaad niet voor iedereen maar wel voor relatief veel mensen, in elk geval meer dan er nu met een EV rondrijden en die zich een ICE met een vergelijkaar budget kunnen en/of willen veroorloven) in meer gevallen thuis en tijdens het werk gebeuren dan dat je naar een laadpaal moet. En gratis laden tijdens een winkelbeurt heb ik met benzine/diesel tanken nog niet veel meegemaakt. Alles bij elkaar genomen wegen die "nadelen" dan niet op tegen de voordelen.
                            En dan spreek ik nog niet over de PV-bezitters (toch ook geen minderheid meer gezien geplaatst bij minstens 250.000 gezinnen) die op relevante fora zitten te zeuren dat ze hun overproductie "gratis" dienen af te staan. Dat ze die overproductie dan in een EV (desnoods als tweede wagen) pompen en/of verkopen via hun salariswagen.
                            Na de installatie van PV (een 8-tal jaar geleden) blijkt de recente omschakeling naar een EV een nieuwe (vooralsnog bijkomende) geldezel te worden.
                            Nogmaals, niet voor iedereen. Maar er zijn toch beduidend meer gebruikers die aan de voorwaarden voldoen dan die in de koek bijten. Koudwatervrees? Behoudsgezindheid tegen beter weten in?
                            Dat er niet meer mensen toehappen voor die groepsaankoop vind ik dan weer logisch. Geen betere voorwaarden dan je meestal zelf kan onderhandelen (zoals bij de meeste groepsaankopen).
                            Last edited by ivob2; 29/04/2019, 17:35.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                              Gelukkig moet ik niets meer.
                              op sterven na dood dus

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                                Wat je een ongemak noemt.
                                Vaak is dat in de praktijk 2 keer laden tov 1 keer tanken. Dat laden kan dan nog (inderdaad niet voor iedereen maar wel voor relatief veel mensen, in elk geval meer dan er nu met een EV rondrijden en die zich een ICE met een vergelijkaar budget kunnen en/of willen veroorloven) in meer gevallen thuis en tijdens het werk gebeuren dan dat je naar een laadpaal moet. En gratis laden tijdens een winkelbeurt heb ik met benzine/diesel tanken nog niet veel meegemaakt. Alles bij elkaar genomen wegen die "nadelen" dan niet op tegen de voordelen.
                                En dan spreek ik nog niet over de PV-bezitters (toch ook geen minderheid meer gezien geplaatst bij minstens 250.000 gezinnen) die op relevante fora zitten te zeuren dat ze hun overproductie "gratis" dienen af te staan. Dat ze die overproductie dan in een EV (desnoods als tweede wagen) pompen en/of verkopen via hun salariswagen.
                                Na de installatie van PV (een 8-tal jaar geleden) blijkt de recente omschakeling naar een EV een nieuwe (vooralsnog bijkomende) geldezel te worden.
                                Nogmaals, niet voor iedereen. Maar er zijn toch beduidend meer gebruikers die aan de voorwaarden voldoen dan die in de koek bijten. Koudwatervrees? Behoudsgezindheid tegen beter weten in?
                                Dat er niet meer mensen toehappen voor die groepsaankoop vind ik dan weer logisch. Geen betere voorwaarden dan je meestal zelf kan onderhandelen (zoals bij de meeste groepsaankopen).
                                Niet iedereen heeft overproductie hé. Ik heb eens zitten kijken van de week en als ik een EV heb en alleen thuis zou laden, zou ik rond de 10000kwh uit komen. Heb een verbruik van 6500kwh per jaar en heb 6300 aan PV liggen. Dus dat laden gaat bij mij compleet van het net zijn. En ik heb geen plaats voor extra panelen. Dus zal die EV moeten wachten tot deze panelen versleten zijn en vervangen worden door waterstofpanelen Ah, maar tegen dan rijden we allemaal op waterstof. Kan ik thuis tanken.

                                Comment


                                • Niet iedereen verbruikt zoveel hè
                                  Heb over 8 jaar een historisch productiegemiddelde van 5000 kWh/jaar en een (gestuurd) jaarverbruik met uitersten van 2500 en 4800 kWh en een gemiddelde van 3000 kWh/jaar.
                                  Dat verbruik zou vanaf medio dit jaar (door bijkomende maatrregelen die nu geïmplementeerd worden) nog moeten dalen. Maar laten we het gemakshalve op de bekende gegevens houden, dus een overproductie van 2000 kWh/jaar. Uitgedrukt in km (met de huidige gekende gegevens en voorzichtig geschat) bedraagt dat 13.300 Km. WW-verkeer bedraagt op jaarbasis 9.000 Km. Dat is dus al volledig gedekt. Bij een max. jaarverbruik van 20.000 Km moet er dan nog 6700 Km of 1000 kWh* bij aangekocht worden. In het slechtste geval (want overproductie zal nog stijgen en privé verplaatsingen hebben we zelf in de hand. Productie zelf stijgt waarschijnlijk ook nog - vorig jaar +8% boven het gemiddelde en dit jaar loopt de installatie al een maand voor op vorig record).
                                  Realistisch gezien zou ik, wat betreft je laatste opmerking, toch trachten je PV installatie zo lang mogelijk te rekken. Je omvormer zal ook eerder de geest geven dan de panelen zelf.
                                  En wat betreft thuis H2 tanken woon je dan best ook redelijk open en afgelegen.

                                  *Uiteraard een theoretische beschouwing gezien de praktijk veel gunstiger is maar al helemaal niet voor iedereen toepasbaar.
                                  Last edited by ivob2; 29/04/2019, 18:08.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                    op sterven na dood dus
                                    Integendeel. Terug volledig tot leven (in de ware zin van het woord) gekomen.
                                    Last edited by ivob2; 29/04/2019, 18:10.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Dus dat laden gaat bij mij compleet van het net zijn
                                      Net zoals je nu benzine/diesel ook gaat tanken bij een netwerk. Maar altijd buiten de deur en tegen een duurdere prijs dan dat je thuis zou laden, laat staan sporadisch gratis zou kunnen laden als extraatje.
                                      Zelf heb ik de voorbije maand 5 keer geladen aan een externe laadpaal. Drie keer aan een gratis laadpaal (niet omdat het noodzakelijk was maar ik moest toch langere tijd op die plaatsen zijn) en twee keer aan een betalende publieke laadpaal (idem, moest toch in de buurt zijn en dat gaat dan telkens om bedragen tussen de 3-7€).
                                      Last edited by ivob2; 29/04/2019, 18:19.

                                      Comment


                                      • Mensen die bvb in de stad wonen, geen panelen hebben, geen garage, soms moeten parkeren in de volgende straat, en in huizen wonen met oudere elektrische installaties is een EV totaal geen optie. Op het werk laden is meestal ook geen optie. De hele discussie hierboven is voor mensen met perfecte laadomstandigheden.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Inderdaad. En dat heb ik dan ook al aangehaald.
                                          Maar er zijn wel tig meer mensen die aan die voorwaarden voldoen dan er kiezen voor een EV.
                                          En veel van die mensen leggen ook niet meer dan 300 km/dag af (want dat is eerder de uitzondering dan de regel).
                                          De vraag is dan waarom je, als je aan die voorwaarden kan voldoen, niet met een EV zou rijden maar nog met een diesel? (om in de sfeer van dit topic te blijven).
                                          Aankoopprijs zou nog een punt kunnen zijn. Maar als ik dan hier alleen al in de straat rondkijk is dat ook niet overwegend een punt van uitsluiting (doosnee publiek heeft hier een type break A4/A6 als salaris/eerste wagen en een Porche 911 als WE-wagen). Geen een die met een EV rijdt (op die ene arme sloeber na ).
                                          Last edited by ivob2; 29/04/2019, 18:45.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X