Oorspronkelijk geplaatst door ivob2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
??
Ge kunt 35K betalen voor een auto en 0€taksen betalen maar evengoed kan het 1200€ zijn.
De auto is dus geen probleem maar heb je het bedrag aan taksen er aan over.
Waarom denken jullie altijd meteen aan supercars die alleen door rijke mensen betaald kunnen worden.
Dan kan je dat nog zeggen en dan nog.
Meestal ga je toch eerst is informeren wat de kosten zijn? Maar als ik een wagen nog zo graag wil, dan neem ik er de kosten ook wel bij, kwa motor kun je dan nog kiezen e, bij men MX-5 destijds gekozen voor de 1.5 gewoon omdat de taksen toch wel een heel stuk lager liggen, aleja, ni alleen omdat de taksen lager zijn, ook omda ge toch nergens nog snel kunt rijden. Met die 1.5 kan ik tenminste nog is doortrekken.
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Open een paar interessante topics.
Post nog wat goede muziek.
Niemand vindt mijn muziek hier leuk...
Comment
-
Taksen kunnen idd een dooddoener zijn, kijk naar de E39 M5, een betaalbare wagen, door taksen in Belgie doodgemaakt.
Ik weet niet waar sommigen onder jullie het halen, maar mijn 340+ pks kan ik zeer geregeld nog kwijt hoor“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Wat bedoel je precies met partij?
De installatie van de laadpaal wordt uitgevoerd door een subbedrijf (gespecialiseerd in netwerkverbindingen) van het hoofdbedrijf en in opdracht van het hoofdbedrijf. Dit voordeel geldt in dezelfde mate voor alle werknemers* van elk subbedrijf (in de mate dat hun woonplaats dit toelaat).
Wat betreft het vervoermiddel zelf, zij die zich niet kunnen vinden in een theoretische range van 80.000 km hebben nog steeds de mogelijkheid (maar dan weer met de beperkingen voortkomende uit de wijzigende fiscaliteit die buiten de onderneming staat) om binnen hun gekozen budget voor een ICE (of een ander alternatief) te kiezen. Voor ieder wat dus, zoals het persoonlijk het beste uitkomt.
VAA zit al vervat in de auto zelf.
Hoe dat met de belastingen in detail wordt geregeld weet ik niet. Dat wordt dan weer op punt gezet door een ander subbedrijf (gespecialiseerd in boekhouding en juridische kwesties).
Op andere VAA (buiten de auto, o.a. laptop, smartphone, G4 verbinding,.... wordt dat ook zo geregeld dat je geen last hebt met de belastingen. Zijn geen inkomsten maar een soort onkostenvergoeding).
Ons interesseert alleen het uiteindelijke resultaat.
Hoe dat bij jou of je bedrijf geregeld is weet ik dan ook niet.
* Van de 4500 werknemers hebben er meer dan 3000 een bedrijfs/salariswagen.
De overige werken op zelfstandige basis of verkiezen een andere optie.
en waarom de rest niet,ruik ik hier een vorm van discriminatie?
Comment
-
als gij dat aan uw baas vraagt, collectief...dan krijgt ge dat mss wel
zo is het bij ons toch gegaan, het geeft aan beiden een voordeel als je samenzit aan tafel en begint te rekenen
pensioensparen, maaltijdcheques, extra ziekteverzekering...das allemaal hetzelfde als een salarisauto
Comment
-
pensioenplan omdat het in de sector vastgelegd is,alle andere voordelen noppes.
wat moet zullen ze doen,extra's?vergeet het,steken ze liever in hun eigen zak.
niet alle werkgevers zijn zo soepel tov hun werknemers als wat velen hier denken.
en nee ik zit niet op de kap van de werkgevers,ze hebben niet altijd gelijk,maar ook niet altijd ongelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Integendeel. Terug volledig tot leven (in de ware zin van het woord) gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
3000 salariswagens?? dus daarvoor betaal ik soc zekerh en belastingen.
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenen waarom de rest niet,ruik ik hier een vorm van discriminatie?
ps. Er zijn er zelfs met twee salariswagen in één gezin.Last edited by ivob2; 02/05/2019, 13:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
je moet daarvoor wel nog ademen, da's echt wel een must
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenniet alle werkgevers zijn zo soepel tov hun werknemers als wat velen hier denken.
aanbod wil ingaan noch op zelfstandige basis wenst te werken).
Net zoals er redenen zijn waarom ik net voor die vriendin gekozen heb en inzake inkomen een heel andere weg verkies te bewandelen.
Vrije keuze André. Meer is het niet.
En gewoon iedereen die vrije keuze laten zonder je zelf daardoor benadeeld te voelen. Komt je gezondheid ten goede (en kan de bijdrage voor je sociale zekerheid o.a. besteed worden aan iemand met minder geluk).Last edited by ivob2; 02/05/2019, 13:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Inderdaad. Iemand moet dat doen André.
Niet (weer) opjagen André. Dat antwoord heb ik al gegeven. Voor je gemoedsrust en neus alles lezen dus.
ps. Er zijn er zelfs met twee salariswagen in één gezin.
andre heeft zijn eigen mening en heeft net als alle anderen het recht om voor die mening op te komen.
als ik in mijn leven iets heb geleerd is het wel nooi te zwijgen,omdat anderen iets niet graag horen.
mijn antwoord op die salariswagens en de discriminatie was dus een sarcastisch doordenkertje.
nog veel succes met u vriendin,lol(geen sarcasme)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Geen probleem hoor. Iedere keer als ik op een of ander forum de commentaren van André tegenkom haal ik al eens diep adem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
3000 salariswagens?? dus daarvoor betaal ik soc zekerh en belastingen.
en waarom de rest niet,ruik ik hier een vorm van discriminatie?
Nu, van de andere kant, zijt ge zeker dat gij dat voor die salariswagens betaald? Die mensen die ermee rijden betalen ook sociale zekerheid en belastingen. Mss is dat daarvan genomen?
Comment
-
Als persoon A een bruto loon heeft van 3000 en geen firmawagen, en persoon B heeft 2500 + firmawagen van 500/maand, dan betaalt persoon B effectief minder sociale bijdragen op zijn loonpakket dan persoon A. In weze wordt persoon A dus wel degelijk benadeeld.
En dan heb ik het nog niet over de werkgeversbijdrage die in het geval A ook hoger ligt.
Jamaar ga dan voor een job met firmawagen en stop met zagen, zal je zeggen.
Als iedereen dat doet, verliest de overheid inkomsten en zal zr andere belastingverhogingen moeten invoeren.
Er komen ook enkel maar auto’s bij op de weg, en het zijn er nu al te veel.
ondertussen heeft het verdeel-en-heers spelletje van de overheid wel gewerkt, getuige deze discussie.
Ik profiteer zelf als zelfstandige ook van de lage belasting op firmawagens maar van mij mag dat systeem ook op de schop. Of toch minstens het VAA verhogen, die is nog steeds een lachertje in vergelijking met de 22% bijtelling in nederland.
Last edited by sunking; 02/05/2019, 14:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenTaksen kunnen idd een dooddoener zijn, kijk naar de E39 M5, een betaalbare wagen, door taksen in Belgie doodgemaakt.
Ik weet niet waar sommigen onder jullie het halen, maar mijn 340+ pks kan ik zeer geregeld nog kwijt hoor
Echt hé
E39 M5BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAls persoon A een bruto loon heeft van 3000 en geen firmawagen, en persoon B heeft 2500 + firmawagen van 500/maand, dan betaalt persoon B effectief minder sociale bijdragen op zijn loonpakket dan persoon A. In weze wordt persoon A dus wel degelijk benadeeld.
En dan heb ik het nog niet over de werkgeversbijdrage die in het geval A ook hoger ligt.
Jamaar ga dan voor een job met firmawagen en stop met zagen, zal je zeggen.
Als iedereen dat doet, verliest de overheid inkomsten en zal zr andere belastingverhogingen moeten invoeren.
Er komen ook enkel maar auto’s bij op de weg, en het zijn er nu al te veel.
ondertussen heeft het verdeel-en-heers spelletje van de overheid wel gewerkt, getuige deze discussie.
Ik profiteer zelf als zelfstandige ook van de lage belasting op firmawagens maar van mij mag dat systeem ook op de schop. Of toch minstens het VAA verhogen, die is nog steeds een lachertje in vergelijking met de 22% bijtelling in nederland.
Dat is wel zo. ik betaal 340 bruto pm VAA om met een volvo V90 te rijden
BMW X5 45e
Comment
-
Nu een salariswagen is toch een handig iets imo vanuit mijn standpunt gekeken.
Ik mag niet klagen over mijn loon en met de salariswagen derbij konden wij wel wat kosten uitsparen om een grond te kopen en een nieuwbouwwoning te zetten volledig naar ons goesting zonder naar iets te kijken.
Zonder salariswagen maar met privé wagen had dit ook gelukt maar moesten we langer sparen wss. Mijn vorige privé auto was een gewone seat leon en daar waren we al 400€ per maand kwijt zonder nog maar 1 meter gereden te hebben ( lening, taksen, verzekering). Geld dat wij dus in onze grond/huis hebben kunnen steken.
Ik heb nu een zuinige auto (119gr CO2), moest die worden afgeschaft moet ik prive terug een auto kopen. Dat zal waarschijnlijk dan iets zijn a la X5/cayenne/Q7 oid met een CO2 dat een pak hoger ligt. Dat zal toch niet beter zijn voor het milieu denk ik dan.
Als ik mijn volgende auto toch nog een salariswagen wordt, zal het iets zijn zoals een 530e/745e/andere hybride ding. Mijn week kilometers kan ik dan bijna allemaal puur elektrisch kan rijden en tijdens het weekend mijn plezierkilometer gecombineerd rijden zonder schrik te hebben zoals bij een puur elektrische auto om te moeten tellen en zoeken naar palen.Last edited by kefkie; 02/05/2019, 15:04.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAls persoon A een bruto loon heeft van 3000 en geen firmawagen, en persoon B heeft 2500 + firmawagen van 500/maand, dan betaalt persoon B effectief minder sociale bijdragen op zijn loonpakket dan persoon A. In weze wordt persoon A dus wel degelijk benadeeld.
En dan heb ik het nog niet over de werkgeversbijdrage die in het geval A ook hoger ligt.
Jamaar ga dan voor een job met firmawagen en stop met zagen, zal je zeggen.
Als iedereen dat doet, verliest de overheid inkomsten en zal zr andere belastingverhogingen moeten invoeren.
wordt die niet benadeeld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenJamaar ga dan voor een job met firmawagen en stop met zagen, zal je zeggen.
Als iedereen dat doet, verliest de overheid inkomsten en zal zr andere belastingverhogingen moeten invoeren.
Valt dat weg en die massa schakelt over op een eigen wagen die oprijden tot hij echt op is zou het reusltaat wel eens in verhouding kunnen zijn tot de meest recente taxshifts van diezelfde overheid => het netto resultaat is altijd lager dan het ingeschatte resultaat en soms zelfs lager dan de voorheen bestaande toestand. Iets te maken met de "Laffer curve" of zo iets.
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk profiteer zelf als zelfstandige ook van de lage belasting op firmawagens maar van mij mag dat systeem ook op de schop. Of toch minstens het VAA verhogen, die is nog steeds een lachertje in vergelijking met de 22% bijtelling in nederland.
Ik ga er wellicht een paarl euro door uitsparen maar mijn dagelijkse gemoedsrust heb ik daar (o.a. ontsporende sociale onrust en onlusten) niet voor over.
Blijf het toch raar vinden dat met al die herverdeelsystemen in dit land zich zoveel mensen benadeeld voelen door een ander en nooit bevoordeeld.
Mijn vriendin (gebonden aan een werkgever met heel wat vrijheid, een (voor haar) leuke job, inkomen en salariswagen) voelt zich bevoorrecht. Ikzelf, (thuis"werker", aan niets of niemand gebonden, meester van eigen tijd, een inkomen waar leuk van te leven valt (naar mijn standaard) en zonder eigen auto eveneens. Al wat we niet nodig heb mag de overheid komen halen. Doen ze dan ook. In het geval van mijn vriendin meestal + 50% en in mijn geval soms 30%).
Als Dré en co mij voor die prijs gerust laat is dat goed besteed.
Last edited by ivob2; 02/05/2019, 15:39.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenBen je daar zeker van? Ik heb zo'n klein vermoeden dat heel de lease industrie (die grotendeels haar inkomen haalt uit salariswagens) en om de 4-5 jaar een volledig wagenpark vernieuwd (BTW inkomsten en niet weinig) en waarvan geberuikers met een tankkaart er maar op los rijden (zoals verondersteld) ook hun duit in het zakje doen inzake accijnzen en BTW.
Valt dat weg en die massa schakelt over op een eigen wagen die oprijden tot hij echt op is zou het reusltaat wel eens in verhouding kunnen zijn tot de meest recente taxshifts van diezelfde overheid => het netto resultaat is altijd lager dan het ingeschatte resultaat en soms zelfs lager dan de voorheen bestaande toestand. Iets te maken met de "Laffer curve" of zo iets.
Elke salariswagen-rijder zal een mobiliteitsbudget krijgen en overstappen naar een fiets of met het openbaar vervoer de verplaatsingen doen.
Mvg,
Calvo van groen.
BMW X5 45e
Comment
Comment