Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Bottom line blijft dat ik al liefhebber niet de wagen zou kunnen kiezen die ik nu heb. Dat was mijn punt. Ik zie hier niemand met een 3.0 I6 als bedrijfswagen, integendeel, allemaal fiscaal voordelig.
    Een salariswagen is voor mij (ons) hoofdzakelijk een A => B auto. Uiteraard halen we dan het max. uit de kan, maar meer ook niet want meer hebben we daar niet voor nodig.
    Liefhebberij beschouw ik als een hobby. En dan kies ik ook, indien nodig zonder limliet, iets totaal anders. Tenslotte mag een hobby ook iets kosten. Werken moet opbrengen.
    Als je de 2 kan combineren uiteraard nog leuker. Maar daar behoren wij ook niet bij.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

      Ik heb een zéér gedetailleerde berekening gemaakt voor 3 auto’s (Fiat Tipo SW - Fiat 500X - Jeep Compass), en in alle drie de gevallen was de salariswagen nemen veel interessanter dan privé aankopen.

      ...
      Uiteraard is, voor eenzelfde wagen, een salariswagen veel interresanter dan privé aankopen. Daar moet je mij ook niet van overtuigen.
      Ik zou privé nooit (bijna) 50.000 € uitgeven voor een Kona, Niro of Tesla 3.
      En de gebruikskosten kan je privé (zoals je zelf al omschrijft) nooit terugwinnen in vergelijking met een salariswagen.
      Het systeem is niet voor niets zo populair (en de cash for car een ramp) bij wie er gebruik van kan maken.
      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Auto en VAA samengeteld, kost me dat per JAAR +- 3.600 Euro nettoloon.
      Hier volg ik dan wel niet meer. Als je GEEN salariswagen neemt verlies je wel meer nettoloon dat alleen de VAA.
      Wij betalen nu rond de 150 € VAA/maand (voor een auto met 47.000 € catalguswaarde).
      Of een verlies van nettoloon van 1800€/jaar.
      Zonder salariswagen was het nettolaan 450€ hoger => 5400+1800 = 7200 €/jaar of 600€/maand.
      Daar koop en onderhoud je uiteraard ook geen gelijkwaardige auto voor. Maar je houdt wel maandelijks netto meer over dan alleen de VAA.
      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Daling CO2 door afschaffen salariswagens, laat me niet lachen...
      Daar volg ik dan weer wel. Dat is inderdaad om mee te lachen.
      Salariswagen verjongen het wagenpark en komen om de vier jaar ter beschikking op de tweedehandsmarkt. Stoten dus minder CO2 uit dan een volledig (overwegend meer verouderende) privémarkt. Privé zou ik zelfs geen EV kopen. Dat zou pas een verschil in CO2 zijn (mijn EV rijdt 100% groen).
      Last edited by ivob2; 04/05/2019, 19:43.

      Comment


      • Een argument voor het verminderen van de CO bij afschaffen salariswagens, is dat mensen mss geneigd zullen zijn om werk te zoeken dichter bij huis? Of dichter bij het werk gaan wonen? Zodat er een pak minder zal op en neer gereden worden. Is voor mij als particuliere sowieso een reden, maar totaal niet enkel om economische redenen...
        Last edited by order66; 04/05/2019, 21:22.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • ik wil alvast nooit verhuizen, ben een dorpsmens
          liever werkloos als verhuizen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik wil alvast nooit verhuizen, ben een dorpsmens
            liever werkloos als verhuizen
            Moet niet hoor bobo, totaal niet he maar werkloos, hmmm toch liever niet
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
              Uiteraard is, voor eenzelfde wagen, een salariswagen veel interresanter dan privé aankopen. Daar moet je mij ook niet van overtuigen.
              Ik zou privé nooit (bijna) 50.000 € uitgeven voor een Kona, Niro of Tesla 3.
              En de gebruikskosten kan je privé (zoals je zelf al omschrijft) nooit terugwinnen in vergelijking met een salariswagen.
              Het systeem is niet voor niets zo populair (en de cash for car een ramp) bij wie er gebruik van kan maken.

              Hier volg ik dan wel niet meer. Als je GEEN salariswagen neemt verlies je wel meer nettoloon dat alleen de VAA.
              Wij betalen nu rond de 150 € VAA/maand (voor een auto met 47.000 € catalguswaarde).
              Of een verlies van nettoloon van 1800€/jaar.
              Zonder salariswagen was het nettolaan 450€ hoger => 5400+1800 = 7200 €/jaar of 600€/maand.
              Daar koop en onderhoud je uiteraard ook geen gelijkwaardige auto voor. Maar je houdt wel maandelijks netto meer over dan alleen de VAA.

              Daar volg ik dan weer wel. Dat is inderdaad om mee te lachen.
              Salariswagen verjongen het wagenpark en komen om de vier jaar ter beschikking op de tweedehandsmarkt. Stoten dus minder CO2 uit dan een volledig (overwegend meer verouderende) privémarkt. Privé zou ik zelfs geen EV kopen. Dat zou pas een verschil in CO2 zijn (mijn EV rijdt 100% groen).
              Ik kan de wagen inruilen voor geld, en het VAA valt weg als er geen wagen is. Ik bedoelde dat deze twee aspecten er zouden voor zorgen dat er netto 300 euro meer op mijn rekening staat, maandelijks (3.600 per jaar).

              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Een argument voor het verminderen van de CO bij afschaffen salariswagens, is dat mensen mss geneigd zullen zijn om werk te zoeken dichter bij huis? Of dichter bij het werk gaan wonen? Zodat er een pak minder zal op en neer gereden worden. Is voor mij als particuliere sowieso een reden, maar totaal noet enkel om economische redenen...
                Misschien bij sommigen. Maar ik woon al vrij kort bij mijn werk. Ik doe (3 wagens samen) zo’n 40.000 km per jaar en 70% is prive...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik wil alvast nooit verhuizen, ben een dorpsmens
                  liever werkloos als verhuizen
                  En ik woon dan weer graat rustig op "den buiten" (maar dan weer niet te ver van een dorp en/of stad met al zijn faciliteiten). Tig keer van werk veranderd en tig keer verhuisd in mijn leven. Maar nu (na het vinden van een plek die aan alle voorwaarden voldeed) vond ik het welletjes. Gewoon gestopt met werken. Een van de betere keuzes die ik al gemaakt heb in mijn leven. Geen spijt dat ik voor eens en altijd "werkloos" ben.

                  Comment


                  • Pfff vol met ou zakken hier
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • leef op loopafstand dorp

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Pfff vol met ou zakken hier
                        Ik weet niet hoor. Jaartal is een redelijk relatief gegeven. BMI van 21 en FM van 10 Kg (8%). Dat zegt meestal meer dan het bouwjaar.
                        (ik rij ook liever in een TR3A dan in een TR7).
                        Last edited by ivob2; 04/05/2019, 22:10.

                        Comment


                        • En nu mengt ADAC zich ook eens in de discussie:


                          Pas na 219.000km zou een EV in Duitsland beter zijn dan een diesel.
                          Handig dat ze ook wel hun conclusie publiceren, maar niet het onderzoek zelf, dus kan je er weinig opmerkingen op maken (hoopt men).
                          Maar Auke Hoekstra kan dit beter:
                          Thread by @AukeHoekstra: "It's unfortunate that @ADAC published the conclusions from a deeply flawed study saying natural gas is better in teelectric vehicles. This is wrong! In reality break even with CNG is after 24-63k km. With diesel after 11-40k […]"

                          It's unfortunate that @ADAC published the conclusions from a deeply flawed study saying natural gas is better in terms of CO2 than electric vehicles. This is wrong!

                          In reality break even with CNG is after 24-63k km.
                          With diesel after 11-40k km.
                          Telkens opnieuw wordt er valse informatie verspreid hierover.
                          De Duitse autoindustrie is goed zijn best aan het doen om de Europese boetes voor CO2 vanaf 2020 sterk te laten afzwakken.
                          Opmerkelijk ook weer dat in dit 'onderzoek' men enkel keek naar broeikasgassen (zoals CO2) en niet stikstofoxiden meenam.
                          Rarara, waar hebben de Duitser een overcapaciteit van? Diesels. Rarara, wat scoort goed voor CO2? Diesels!

                          Comment


                          • Momenteel klopt dat verslag allicht volledig, want in Duitsland produceert men nog veel elektriciteit via bruinkool, dus meer Co² uitstoot (50% meer als België)….en de kerncentrales zijn/gaan er vlugger dicht als de bruinkool centrales…

                            Maar men is wel bezig, met een enorme snelle energieomslag, naar koolstofarme elektriciteit (reeds 300% beter als België) via wind, waterkracht en in mindere mate zon (met waterstof, waterkracht, batterij opslag)

                            Electricity Maps is a live 24/7 visualization of where your electricity comes from and how much CO2 was emitted to produce it.


                            In Scandinavië zijn ze natuurlijk al bijna aan de meet, met bijna 100% hernieuwbaar elektrische energie 24 op 24 u, (het kan dus wel) maar daar was elke politieke partij 40 jaar geleden al donkergroen….

                            Comment


                            • hahahahahaha daar gaan we weer met hun duurbetaalde studie's die binnen de kortste tijd ontkracht worden door andere
                              duurbetaalde studie's.
                              geraakt vw niet op tijd klaar met hun aangekondigde ev invasie mss?
                              wie trapt daar nog in?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                Momenteel klopt dat verslag allicht volledig, want in Duitsland produceert men nog veel elektriciteit via bruinkool, dus meer Co² uitstoot (50% meer als België)….en de kerncentrales zijn/gaan er vlugger dicht als de bruinkool centrales…
                                Lees eens de commentaren van Auke Hoekstra:

                                ...and you get an electricity mix of 640 gr/kWh.

                                That is wrong for two reasons. First of all it's pretty high. Even Buchal and Sinn in their misguided attempt to make the diesel green put the German mix at 550 gr/km.
                                Auke zet de Duitse elektriciteitsmix op 375gr/kWh. Bijna de helft dus.
                                Auke geeft zijn getallen vrij, bij de anderen zijn het telkens aannames. Dan weet ik wel wie ik moet geloven.

                                Trouwens, zelfs met hun totaal overdreven cijfers toont het rapport van ADAC wel 1 ding aan:


                                Na 35.000km is een EV beter dan diesel of aardgas als je groene stroom tankt.

                                Een auto gaat gemiddeld 10 jaar of zo mee.
                                Nu een diesel auto kopen stoot nog 10 jaar uit.
                                Nu een EV kopen, zou volgens hun studie nu meer kunnen uitstoten, maar iedere vergroening van de elektriciteitsproductie in de toekomst, maakt IEDERE EV beter!

                                EDIT: even verder gezocht naar CO2 cijfers voor elektriciteitsproductie:

                                Voor Vlaanderen in 2016 257,1g/kWh: https://www.milieurapport.be/sectore...uceerde-stroom

                                Live website: https://www.electricitymap.org/?page...countryCode=DE
                                Duitsland 350g/kWh
                                België 180g/kWh
                                Last edited by Chris_147; 28/08/2019, 15:31.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                  Nu een EV kopen, zou volgens hun studie nu meer kunnen uitstoten, maar iedere vergroening van de elektriciteitsproductie in de toekomst, maakt IEDERE EV beter!
                                  En voor dat besluit worden er massa's studies gemaakt Volgens mij is dat de logica zelver

                                  Comment


                                  • Inderdaad, maar een rijke industrie die veel te verliezen heeft, wil logica nog wel eens geweld aan doen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                      hahahahahaha daar gaan we weer met hun duurbetaalde studie's die binnen de kortste tijd ontkracht worden door andere
                                      duurbetaalde studie's.
                                      geraakt vw niet op tijd klaar met hun aangekondigde ev invasie mss?
                                      wie trapt daar nog in?
                                      Piech heeft het er van aan zijne tikker gekregen !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        En nu mengt ADAC zich ook eens in de discussie:


                                        Pas na 219.000km zou een EV in Duitsland beter zijn dan een diesel.
                                        Handig dat ze ook wel hun conclusie publiceren, maar niet het onderzoek zelf, dus kan je er weinig opmerkingen op maken (hoopt men).
                                        Maar Auke Hoekstra kan dit beter:
                                        Thread by @AukeHoekstra: "It's unfortunate that @ADAC published the conclusions from a deeply flawed study saying natural gas is better in teelectric vehicles. This is wrong! In reality break even with CNG is after 24-63k km. With diesel after 11-40k […]"



                                        Telkens opnieuw wordt er valse informatie verspreid hierover.
                                        De Duitse autoindustrie is goed zijn best aan het doen om de Europese boetes voor CO2 vanaf 2020 sterk te laten afzwakken.
                                        Opmerkelijk ook weer dat in dit 'onderzoek' men enkel keek naar broeikasgassen (zoals CO2) en niet stikstofoxiden meenam.
                                        Rarara, waar hebben de Duitser een overcapaciteit van? Diesels. Rarara, wat scoort goed voor CO2? Diesels!
                                        En wat nog meer van de pot gerukt is in al die studies ter verdediging van 'klassieke brandstoffen', ze spreken over de uitstoot voor de productie van elektriciteit, maar in die studies komt die benzine en diesel volledig geraffineerd vanuit de diesel- of benzinepomp, rechtstreeks uit de grond. Die moet niet opgepompt worden, getransporteerd, geraffineerd,.... ook allemaal processen die behoorlijk wat uitstoot genereren...
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                          En wat nog meer van de pot gerukt is in al die studies ter verdediging van 'klassieke brandstoffen', ze spreken over de uitstoot voor de productie van elektriciteit, maar in die studies komt die benzine en diesel volledig geraffineerd vanuit de diesel- of benzinepomp, rechtstreeks uit de grond. Die moet niet opgepompt worden, getransporteerd, geraffineerd,.... ook allemaal processen die behoorlijk wat uitstoot genereren...
                                          Als je het artikel leest dat kritisch is over dat van ADAC ( https://threadreaderapp.com/thread/1...143434753.html ) word er rekening gehouden met productie van diesel in zijn berekening.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X